toski skrev: Är det profiler från hem kommunen som gäller..
Har ni tagit er tid att lyssna på Toski:s bidrag,,,, Om, ni vill fördjupa er i den Taiglänska folksjälen ,ta då och lyssna på DE NORRBOTTNISKA SATANSVERSERNA ,,,,ja eller lyssna på dom som jag gjorde,,, Jag föreslår att ni lyssnar på ljud boken.
Matt skrev: Hörde ett kulturinslag om Taigan idag på P3, Laleh sjöng om ett av surfspotsen nära skeå Det var som faan,,,, Hur kan man höra låten igen,,,,
Tja,
jag vet inte hur länge de sparar låtlistor på P3 men den spelades vid 11-12 tiden i söndags fm.. Annars e låttiteln exakt samma som det spot vi från Umeå gärna åker till lite söder om skeå när det blåser starkt nord..
Skidåkarn skrev: Sjunger hon om jeffan!? Coolt! Ja men,,,,Skidis Ume borna känner stället som Båtrampen,,,,,Kanske, Mat kan svara på, va faan jäntan sjöng om. Va inte rädd att du, outa Mat. 80mil från fjoll är ändå 80 mil från fjoll -T
Har du hört låten ännu Jocke? du har den om du klipp o klistra lite
Jänta stiimer om en val som äter människor i havet utanför båtrampen, men vad jag har hört så rör den inte locals.. Kanske man kan dressera den till att äta upp isflak med
Tack för länken Mat Jag tar mig friheten att lägga in den här,,, Här kommer låten Bjuröklubb. De ni ,,,surfare i hela sverige På Taigan har vi nu en egen låt,,,,, www.tram7.se/2008/12/14/video-laleh-bjuroklubb/
Gå in och skriv kommentar på låten. Det gjorde jag. Bjuröklubb är en lång udde som sticker ut i havet. Vi har 7st bryt att surfa på 3 olika ställen. Från norr till söder så heter dom
Ställe 1. Hellreef och Black rock
Ställe 2. Båtrampen, Jeffan och Mystoisland.
Ställe 3. Rubberpoint och Slammer point.
Om man är duktig på Svengelska så kan man lista ut vad 3 av namnen heter på Svenska
jocke skrev: Gå in och skriv kommentar på låten. Det gjorde jag. Bjuröklubb är en lång udde som sticker ut i havet. Vi har 7st bryt att surfa på 3 olika ställen. Från norr till söder så heter dom
Om man är duktig på Svengelska så kan man lista ut vad 3 av namnen heter på Svenska
hmmm.... ja... då ska vi se.....
Ställe 1. Helvetesröven och svarta rocken
ställe 2. redan översatt
ställe 3. Rubankspunkten och slummerpottan
sverre skrev: jocke skrev: Gå in och skriv kommentar på låten. Det gjorde jag. Bjuröklubb är en lång udde som sticker ut i havet. Vi har 7st bryt att surfa på 3 olika ställen. Från norr till söder så heter dom
hmmm.... ja... då ska vi se.....
Ställe 1. Helvetesröven och svarta rocken
ställe 2. redan översatt
ställe 3. Rubankspunkten och slummerpottan Hmmm. Då ska vi se,,
Ställe 1. Fel och ganska nära, men ändock fel.
Ställe2. Fel och fel och fel. (ej original namn enligt kartan)
Ställ 3. Fel och fel.
sverre skrev: Perka skrev: Vad är det för fel på dagens musiker, det måste vara en av de sämsta låtar jag hört!
DU kan va fel!
Mycket bra sångröst och bra låt, lite flummig text men Laleh är grym!
Vad föredrar du själv? Britney Spears?
DU kanske är den sämsta kritiker som jag hört
Fan jag skulle vilja höra Laleh sjunga den där låten " Jag klär, jag klär av mig naken " tror hennes röst skulle passa den låten perfekt!!! Dom säger, när låten är slut,,,
-Det ska va trummer till oxå,,, Och ,det kan jag hålla med om,,,
Som gammal raggare har man en massa kompisar som håller på med Hot rodd´s. Och, gillar man Rockabilly musik så kan man gå på klubb HOP UP. Det va andra gången dom arrangerade, och eran utsände från Surfsverige, va så klart där på Juldagen, som är den stora gå ut kvällen. Och här fick man en Britney Spears FRI ZON Dom spela en massa ,gamla surf låtar oxå, från 50 å 60 tal Det är jag i den gröna skjortan med eldflammor som skymtar förbi ibland. Dom kör en gång i månan.Kolla in deras sida och lyssna på musiken,,,, www.myspace.com/clubhopup
Qanik skrev: jocke skrev: Några snubbar har gjort en soft Longboardskaterulle Som, ROCKAR RIKTIGT FEET,,,,,
SWEET
Faan vä gött me bilder från Staan !
Tänk att de ser up precis som vanligt, trotts att man knappt varit hemma på nästan tio år Javistefaan är det coolt,,,,Skönt att sitta och känna igen gatorna, strandpromenader, osv,osv.
Ingolf skrev: Lite mer från skåne, jesper rönndahl analyserar skånska dialekter Ahh, tack för ditt bidrag,,,, Dom från Trelleborg va ena riktiga Kulturarbetare,,,,,,