... då jag undrar om jag verkligen bor i Norrland... Kanske dags att dela upp regionen med en norr- o söderdel? Känns så långt bort liksom (vilket det oxå e rent geografiskt). O' int' ha' ja' nå' skrotra' på går'n heller. Att vara surfbög står jag ut med, haha.
Fan, länge sen man var så packad... eller?...
Limpan, när ska du visa mig dina hemtrakter?!
Män va faan, deninga däringa pöjken han kunne lika järna vart frå västergötlann, där vet en å hurnt dä sa gå te när en sa supa, hamänna så ä re mät se! Dä ä så en kan gråta åt et. Fast dä ä klart att där har en inga såninga däringa skotra, där har en gummistövla å raggarbil. Dä ä grejer lä!
Esta skrev: ... då jag undrar om jag verkligen bor i Norrland... Kanske dags att dela upp regionen med en norr- o söderdel? Känns så långt bort liksom (vilket det oxå e rent geografiskt). O' int' ha' ja' nå' skrotra' på går'n heller. Att vara surfbög står jag ut med, haha.
Fan, länge sen man var så packad... eller?...
Limpan, när ska du visa mig dina hemtrakter?!
Den e redan uppdelad. Det finns Norrland och det finns Låtsasnorrland. Du och jag borde göra ett korståg, eller varför inte en kulinarisk eriksgata upp till dessa nordliga Lappmarker Esta.
Redax skrev: Den e redan uppdelad. Det finns Norrland och det finns Låtsasnorrland. Du och jag borde göra ett korståg, eller varför inte en kulinarisk eriksgata upp till dessa nordliga Lappmarker Esta.
Haha, Låtsasnorrland var det ju det hette. Men hellre Mittens Rike eller varför inte Estaland eller Ratland?... nääää...
Ett mål jag har innan jag inte orkar paddla mer, e att surfa/upptäcka många bryt i Swe med början i Norrland. Så visst kan vi även passa på att prova dom lokala maträtterna på vägen upp. Men inte palt va, och inte heller sånt som går på mer än 4 ben?!
Ta´detlungt Esta börja inte" försmäkta" redan. citat ,pippilongstocking.Jag bor ca 20 mil söder om Vidsele och fattar inte allt snubben snackar om.Nåväl.Det ska till en surfare för att rita dom rätta linjerna on tha wall.Här har jag dragit tre reper på samma hängdriva.Det här kan ibland hålla abtinensen borta. Nja några dar i alla fall.Det är jag på den gröna saken.Undra om det inte blev en "off the lip" på en av dom.
Esta skrev: Redax skrev: Den e redan uppdelad. Det finns Norrland och det finns Låtsasnorrland. Du och jag borde göra ett korståg, eller varför inte en kulinarisk eriksgata upp till dessa nordliga Lappmarker Esta.
Haha, Låtsasnorrland var det ju det hette. Men hellre Mittens Rike eller varför inte Estaland eller Ratland?... nääää...
Ett mål jag har innan jag inte orkar paddla mer, e att surfa/upptäcka många bryt i Swe med början i Norrland. Så visst kan vi även passa på att prova dom lokala maträtterna på vägen upp. Men inte palt va, och inte heller sånt som går på mer än 4 ben?!
Det finns redan ett ställe häruppe som heter RATTLAND Esta..!!! jag tog en spray burk och klättrade upp på stolpen och sprayade bort ett 'T'.hahahhaahha..nu har ni svänskarna ett 'RATLAND'..sant.....!!!
vart är Estaland ...är det nära Lithuanien eller??? hahahahaB)
Så det inte blir ngr missförstånd o sura miner, har jag inget emot allt norr om Gefle, även dom nordligaste trakterna. Har ingen lust att stöta mig med Lapplandsmaffian & co. Har hört historier om vassa knivar o sånt...
Haha Ratman, jag kan se dig (fast vi aldrig träffats irl) klättra med sprayburken i högsta hugg o förinta den dära överflödiga bokstaven! Ja, Est(a)land ligger i Baltikum. Jag får väl 'traska' dit o spraya dit ett A!
Jocke, det e lugnt. Jag försmäktar ej. I fyllan o villan får man ett annat språk. Har själv tillbringat många år i djupa Hälsingland o halsat hembränt på parkeringar till såna dära foxtrotthak. 'Höjdpunkten' var en rejäl spya mitt på golvet i pausen efter att OaaHelaNatten-Attack uppträtt i Korskrogen.
Hmm.Esta.Känns som om jag har ännsåndäringa Djeschalu eller hur det nu stavas.Är inte så bra på franska.(Men ganska okidoki på norrlandsbondska)Nåväl.Har ett svagt minne(starkt) att jag stog på dansgolvet i Ånäset (palladium tror jag)Och dansade med en söt bonnatös och låten.Hoa hela natten hoa hela dan.Då mitt maginnehåll inte ville va med längre,,Hmm Kanske finns det ett samband på nåttvis.Nu snackar vi 70/80 tal.Har du läst boken.DDR-Sverige.Nån snodde den av mig när jag va i Marocco.Så jag har bara läst hälften.Hmmm:S
"Déjà vu" stavas det, men jag förstod ändå. Det e huvudsaken. Finns många dialekter i norrländskan...
En sista vända på forumet innan 'Le marchand de sable' (ungefär Jon Blund/Sandmann) hälsar på.
Pizzan las under tidigt 80-tal. Vem vet, kanske var vi synkroniserade?... hehe
Nä, har ej läst DDR-Sverige. Vad handlar den om?
DDR-Sverige handlar om hur det va att växa upp på 70 talet då socialstyrelsen samt andra statliga myndigheter bästämde över oss på gott och ont.Författare är Fredrik och Filip Hammar.Du vet dom stollarna som gör konstiga TV program.Många igenkännanden och goagarv får man sig.
Lapplandsmaffian tar emot er med öppna armar!!! Petter Calsongowich (hedersnorrlänning förövrigt;) o Esta, pack ur bags så dammar vi!!
Men vi kan ta en blodpaltssession efter nästa Torötur, har fint renblod hemma nu som smakar mumma!
Bara att dyka förbi det mytomspunna lappländska mansionet ute på Ingarö, dörren står alltid öppen o kokkaffet redo!
RATMAN skrev: Esta skrev: Redax skrev: Den e redan uppdelad. Det finns Norrland och det finns Låtsasnorrland. Du och jag borde göra ett korståg, eller varför inte en kulinarisk eriksgata upp till dessa nordliga Lappmarker Esta.
Det finns redan ett ställe häruppe som heter RATTLAND Esta..!!! jag tog en spray burk och klättrade upp på stolpen och sprayade bort ett 'T'.hahahhaahha..nu har ni svänskarna ett 'RATLAND'..sant.....!!!
vart är Estaland ...är det nära Lithuanien eller??? hahahahaB)
Jag tror du tänker på "Brattland" ratman, och med tanke på hur tät du är så passar du bra hemma där.. Hahahahaha
Ni i södra Sverige har nog fått en lite skev bild av oss Norrlänningar.Att vi dricker hämbränt,kör skoter på fyllan samt spöar upp Frugan.Men så är det då inte.Kolla in denn mjukis kille.
Har du i smyg önskat att du är Norrlänning.Men känt att du inte "klarar" av det;) Träna upp din färdigheter att gå på fyllan samt hålla spyan borta på denna saijt:laugh: www.wagenschenke.ch/HomeRun.swf
Att hoppa från parkbron är en trevlig fyllesport på sommaren i Taigans huvudstad. Undertecknad har själv "sportat" från samma ställe. Kling och klang dyker upp i slutet av filmen,,,
Heheheheeh:P Vi här på Taigan är glada att vi har våra trevliga dryckes bröder på andra sidan Bottenviken:P Då det är ,endast dom som håller jämna steg med oss "normala" Norrlänningar:P Ty då det ,är svagare virke på alla stackare söder om Ö-vik:unsure: hehehehe;)
Jajjamensan vafan kan gå fel,,,,, 2/3 av Sverige kan inte ha fel,,,,, I sommar tar vi guld,,, Bandet är från Taigans huvudstad. Och som ni ser är det hårda grabbar,, av granit,,, (kopparmalm) som kan ge nån procent guld 3-4 typ,,,, Hehehhheh:kiss: