Detta är en intressant debatt.
Jag skulle gärna varit med på SM i longboard även om jag inte är sveriges bästa surfare. Jag har försökt att vara redo varje helg sen väntan började. nu e det tyvärr så att det inte blev något av SM i longboard, i alla fall inte än
Att lägga SM till utlandet kanske hade blivit lite svårt för många och det kanske inte känns helt rätt med ett Sverigemästerskap som går i Portugal.
Men jag tycker nog att man skulle utökat vänteperioden som många redan har sagt, det hade ökat chanserna för att det verkligen kan bli av i loppet av året.
Kanske skulle man även vara lite mer mobila och kunna välja bland flera spots i vårt avlånga land.
det finns väldigt många spots både på öst,väst och sydkusten som inte är så secret, inte längre
Givetvis ska vi inte invadera en secret spot bara för att få de bästa vågorna, det går väl lite för mycket emot surfing vett och etikett.
Vi håller ju på med något som gör att vi aldrig själv kan bestämma när och var vi kan göra det vi älskar mest. Då tycker kanske jag att vi får försöka att vara lite mer flexibla än folk som hållerpå med många andra sporter, både arrangörer och deltagare.
Jag bor själv inte i Sverige längre utan i Norge, men skulle gladeligen försöka ta mig till vilken spot som helst i Sverige för att kunna vara med på SM.
jag förstår att alla inte har möjlighet att ta sig var som helst i Sverige för att delta, men då blir det nog ännu svårare att ta sig utomlands.
Läger utomlands är nog en bra ide tror jag, säkert många som inte har haft chansen och vill säkert gärna känna på lite andra förhållande. Kör gärna fler i Norge
//Peter