Facebook data

12
SM?
#90507 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

En intressant parallell har att det var fler forbund en det svenska som inte ekonomiskt bidrog 100% till sitt landslag:

T.ex irlandska forbundet bidrog endast med anmalan, vilket medforde att hela landslaget bojkottade tavlingen forutom 1 longboardare, han akte da ett irlandskt longboard internet community skrapade ihop 20.000kr i donationer. (Det bor namnas att Irlandska forbundet far over 600.000kr i bidrag per ar och har anstalld personal)

Aven det Nya Zealandska forbundet bidrog inte med fullt ekonomiskt bidrag utan manga av surfarna arrangerade egna valgorenhetstillstallningar osv.

Tycker det ar konstigt att folk klagar pa SSA nar vi 2010:

1. Skickade ett junior landslag till EM
2. Arrangerade ett traningslager i Norge
3. Skickade ett landslag till WSG
4. Knytit upp nya Sponsorer till 2010 och 2011.

Alla i SSA's styrelse och andra poster jobbar ideellt och bidrar med egen tid for att kunna driva ett forbund. Som sagt tidigare, sluta sitta pa staketet och kom in i matchen.

Man undrar hur Klangen pallade kora i 10 ar?!

Logga in för att svara
#90508 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

SM ska köras i Sverige, och landslaget ska bestå av de bästa svenska surfarna oavsett var de bor eller om de lyckades ta sej till SMet eller inte.
Självklart blir de svårare för SSA att ta ut laget. Men vill man vara med i landslaget så får man väll visa vad man kan på de sätt som finns att tillgå.

Att SSA anordnar arrangemang på andra ställen i världen som kan hjälpa medlemmar att utveckla sin surfing, ge möjlighet att visa upp vad man kan och kanske kvala till landslaget är däremot en utmärkt ide.

Logga in för att svara
#90509 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

Nu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg men jag tycker att uttagningen av en landslagstrupp verkar ha fått på tok för stora propotioner.

Till Vm nu så va det som jag förstår det ungefär halva truppen som orkade/kunde ta sig till Stat för uppladdningen och ännu färre som hade möjligheten att åka med till Peru. Så varför lägga massa krut på uttagningar till nånting som nästan ingen är intresserad av eller har möjlighet att medverka i?

Jag tror mer på en uttagning där alla som vill och har möjlighet att åka på årets mästerskap själva får se till att ha ett material att visa för förbudet som motvierar varför just de borde få åka.

Så kan SM istället få va en prestiglös tillställning där målet är att få så många som möjligt att ställa upp och öka intresset för tävlingsurfing i allmänhet.

Ändrat av Ryde
Logga in för att svara
#90512 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ryde skrev:

Jag tror mer på en uttagning där alla som vill och har möjlighet att åka på årets mästerskap själva får se till att ha ett material att visa för förbudet som motvierar varför just de borde få åka.

Helt arligt vem som helst kan fa sin surfing se bra ut pa bild/video, jag suger pa surfing och har kommer beviset :

Logga in för att svara
#90513 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Detta är en intressant debatt.
Jag skulle gärna varit med på SM i longboard även om jag inte är sveriges bästa surfare. Jag har försökt att vara redo varje helg sen väntan började. nu e det tyvärr så att det inte blev något av SM i longboard, i alla fall inte än

Att lägga SM till utlandet kanske hade blivit lite svårt för många och det kanske inte känns helt rätt med ett Sverigemästerskap som går i Portugal.
Men jag tycker nog att man skulle utökat vänteperioden som många redan har sagt, det hade ökat chanserna för att det verkligen kan bli av i loppet av året.
Kanske skulle man även vara lite mer mobila och kunna välja bland flera spots i vårt avlånga land.
det finns väldigt många spots både på öst,väst och sydkusten som inte är så secret, inte längre
Givetvis ska vi inte invadera en secret spot bara för att få de bästa vågorna, det går väl lite för mycket emot surfing vett och etikett.
Vi håller ju på med något som gör att vi aldrig själv kan bestämma när och var vi kan göra det vi älskar mest. Då tycker kanske jag att vi får försöka att vara lite mer flexibla än folk som hållerpå med många andra sporter, både arrangörer och deltagare.
Jag bor själv inte i Sverige längre utan i Norge, men skulle gladeligen försöka ta mig till vilken spot som helst i Sverige för att kunna vara med på SM.
jag förstår att alla inte har möjlighet att ta sig var som helst i Sverige för att delta, men då blir det nog ännu svårare att ta sig utomlands.
Läger utomlands är nog en bra ide tror jag, säkert många som inte har haft chansen och vill säkert gärna känna på lite andra förhållande. Kör gärna fler i Norge

//Peter

Logga in för att svara
#90517 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Qanik skrev:
SM ska köras i Sverige, och landslaget ska bestå av de bästa svenska surfarna oavsett var de bor eller om de lyckades ta sej till SMet eller inte.
Självklart blir de svårare för SSA att ta ut laget. Men vill man vara med i landslaget så får man väll visa vad man kan på de sätt som finns att tillgå.

Att SSA anordnar arrangemang på andra ställen i världen som kan hjälpa medlemmar att utveckla sin surfing, ge möjlighet att visa upp vad man kan och kanske kvala till landslaget är däremot en utmärkt ide.

hear hear qanik!

Logga in för att svara
#90518 Svar: SM? 13 år, 10 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ryde skrev:
Nu har jag inte orkat läsa igenom alla inlägg men jag tycker att uttagningen av en landslagstrupp verkar ha fått på tok för stora propotioner.

Till Vm nu så va det som jag förstår det ungefär halva truppen som orkade/kunde ta sig till Stat för uppladdningen och ännu färre som hade möjligheten att åka med till Peru. Så varför lägga massa krut på uttagningar till nånting som nästan ingen är intresserad av eller har möjlighet att medverka i?

Så kan SM istället få va en prestiglös tillställning där målet är att få så många som möjligt att ställa upp och öka intresset för tävlingsurfing i allmänhet.

Magnus..förstår att du inte läste dem andra kommentar men bara så du vet..vi for till Jersey med en full trupp för EM 2009..inga probs..alla som for hade vunnit eller kommit andra plats i en svensk mästerskapstävling..inga probs..jag tror faktiskt att det finns tillräckligt nog intresse at tävla både i och utanför sveriges gränser.. SSA har plockat de bästa svenka surfare (som bor både i och utanför sverige) det fanns ett fullt hus i stadlandet!..det var skit roligt men det var piss surf tyvärr men sant är livet när man boka en tidsbestämd helg för att surfa!
SSA's mål som jag förstår är precis det du sa på slutet..att hålla så många tävlingar som möjligt för att öka tävlingsintresse och också för att naturligtvist har roligt och bygger gemenskap/komraderi emellan surfarna i sverige.
Idén att förlänga tävlingssäsongen verkar en riktigt bra lösning..vi alla vet att det har varit episka förhållanden i nästan varenda surfställe i sverige flera gånger om i år ..eller hur!!!

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!