Det är självklart att alla är välkomna till Surfsverige, inte minst folk som vill lära sig och surfa men ännu inte fått tummen ur. Anledningarna till att hänga är kan vara hur många som helst på denna eminenta sida skapad av Mr Redax.
Så till Elin... Det är klart att hon likt många av oss har blivit beroende av surfsverige.se. MEN! Och det är ett STORT MEN! Elin har fastnat i surfsverige, allt annat har förlorat sitt värde. Elins beteende liknar alkoholisten som låter alkoholen hindra den personliga utvecklingen. Mitt förslag till att hjälpa Elin ut i vågorna är följande:
Då inte Elin självmant vill ha ett uppehåll från Surfsverige tills hon hoppat i vågorna så kan vi tillsammans köra med "antabusmetoden". Då Elin postar något eller skriver på era gästböcker gällande kemiska sammansättningar av glasfiber eller tyngdkraftens påverkan på lilltån så ignorerar ni detta. VAR INTE MEDBEROENDE! När surfsverige tillslut förlorar sitt värde för Elin så måste hon ut i verkligheten, och i denna verklighet finns vågor. Elin vet att för att få tillbaka värmen från surfsverige så måste hon testa på surfningen (vilket det inte ens är säkert att hon kommer att gilla). När hon har provat så är hon välkommen tillbaka! Då är jag den första att välkomna henne med öppna armar! Tills dess är mitt förslag total ignorans. Vilka är på?
MacBeth skrev: Låter bra men jag har svårt att dissa så stackars människor..
men jag kan göra ett försök:evil:
Det handlar inte om någon diss MacBeth. Det handlar om att inte ställa upp på Elins beroende som ligger i vägen för hennes egentliga mål. Att surfa. Tänkte först att använda utmobbningsmetoden men den är allt för inhuman och gagnar ingen, skapar dålig stämning dessutom. Tyck inte synd om alkoholisten, hjälp denna istället genom ditt avståndstagande. Ett avståndstagande med en erbjudande om hjälp och stöttning vid förändrat beteende....
stoppa pressarna!! Utfrysning är tydligen inte en form av mobbing längre...
Jag föreslår att du genast packar en extra uppsättning surfningsutrustning och termos och åker och hämtar Elin och släpar ut henne i böljan, platt eller ej. Så kan du både hjälpa och stötta henne ta sina första darrande paddeltag..
magge skrev: stoppa pressarna!! Utfrysning är tydligen inte en form av mobbing längre...
Jag föreslår att du genast packar en extra uppsättning surfningsutrustning och termos och åker och hämtar Elin och släpar ut henne i böljan, platt eller ej. Så kan du både hjälpa och stötta henne ta sina första darrande paddeltag..
Hehe... Ja det kan nog uppfattas som mobbning men se det jag skrivit tidigare så kan du sätta det i ett sammanhang. Men konstruktiv idé du hade om att hjälpa henne rent praktiskt! Jag tänker dock inte åka upp till Uppsala för detta. Men här på tråden kan ju folk som bor i närheten av henne visa sitt intresse. Vet ju att det inte är lätt att få tummen ur i detta avlånga land där vågorna inte direkt kommer i rikliga mängder... Måste ju ge Elin lite cred för skinn på näsan men det är fan dags att hon gör något också rent praktiskt!
Hi Everybody
Nu har jag inte varit så delaktig och kommenterat Elin så mycket här på surfsverige, men när jag läser runt på forumet så märker man att hon är aktiv i nästan varenda tråd. Jag förstår då att man inte hinner med att surfa. Men jag vet inte hon kanske har fått allting fel och tror att hon är proffs surfare nu när hon är i alla trådar för det råkar ju heta att man "Surfar" även på internet?!
Good luck hoppas hon kommer ut och VERKLIGEN börjar Surfa på Vågor (Dock ej microvågor, internetvågor eller dyl. VATTEN ELIN VATTEN....)
Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Så sant du har en poäng där. Jag fortsätter med liknelser. Ge inte ut surfspot till surfare för då växer beroendet av surfing.
Elin_nybörjaren skrev: adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Så sant du har en poäng där. Jag fortsätter med liknelser. Ge inte ut surfspot till surfare för då växer beroendet av surfing.
Hur kan beroendet VÄXA om man outar spots?? Om man outar så blir fler ställen kända och på så vis så sprider man ut allt folk och crowden minskar. Det är lite på gott och ont det där. Det kommer alltid nåt negativt med det positiva.
Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Hur kan beroendet VÄXA om man outar spots?? Om man outar så blir fler ställen kända och på så vis så sprider man ut allt folk och crowden minskar. Det är lite på gott och ont det där. Det kommer alltid nåt negativt med det positiva.
Hallå? Är Feddan hemma?
Beroendet av surfing ökar när outning pågår eftersom att då får surfaren allt serverat på en gång utan att den behöver leta själv. Då vill surfaren ha mer o mer redan hittade platser surfaren vill bara få det dära tipset och åka till vågstället, mycket enkelt. Jag anser om surfaren istället för ett sjökort o kompass så att den själv har möjlighet att spåra upp surfstället så minskar beroendet av surfing eftersom att denna aktivitet kan vara lite energikrävande o besvärligt om surfaren inte är en bra orienterare/sjökortsläsare/scout. För att behålla surfarens surfberoende på en lagom nivå måste andra aktiviteter komma in i sammanhanget som t, ex spårning av surfställen via kartor.
Jag syftade aldrig på fenomenet crowd utan endast på beroendet av surfing. Dock använde jag ordet outning i min liknelse.
adamski skrev: Alla sket i ignorerandet. Can´t blame you. Oavsett hur mycket man vänder ryggen till finns rövhålet alltid där bak. Jag ger upp...
Fy fan va bra sagt! Det där om att vända ryggen till och rövhålet måste väl ändå vara ett ordspråk som jag omedvetet har stulit. Någon som har hört det innan?
adamski skrev: adamski skrev: Alla sket i ignorerandet. Can´t blame you. Oavsett hur mycket man vänder ryggen till finns rövhålet alltid där bak. Jag ger upp...
Fy fan va bra sagt! Det där om att vända ryggen till och rövhålet måste väl ändå vara ett ordspråk som jag omedvetet har stulit. Någon som har hört det innan?
Nä, det var första gången för mig. Dock mycket bra, Adamski.
Jag här endast hört talas om följande:
Q: Do you know why they tell you to lean forward and put you head between your knees when the airplane is about to crash?
A: So you can kiss your ass goodbye.
Elin_nybörjaren skrev: Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Hallå? Är Feddan hemma?
Beroendet av surfing ökar när outning pågår eftersom att då får surfaren allt serverat på en gång utan att den behöver leta själv. Då vill surfaren ha mer o mer redan hittade platser surfaren vill bara få det dära tipset och åka till vågstället, mycket enkelt. Jag anser om surfaren istället för ett sjökort o kompass så att den själv har möjlighet att spåra upp surfstället så minskar beroendet av surfing eftersom att denna aktivitet kan vara lite energikrävande o besvärligt om surfaren inte är en bra orienterare/sjökortsläsare/scout. För att behålla surfarens surfberoende på en lagom nivå måste andra aktiviteter komma in i sammanhanget som t, ex spårning av surfställen via kartor.
Jag syftade aldrig på fenomenet crowd utan endast på beroendet av surfing. Dock använde jag ordet outning i min liknelse.
Hmmm, Jag såg att du skrev: "Så sant du har en poäng där. Jag fortsätter med liknelser. Ge inte ut surfspot till surfare för då växer beroendet av surfing."
Förklara för mig hur en surfares beroende av surfing kan växa om man outar spots.
Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Hallå? Är Feddan hemma?
Hmmm, Jag såg att du skrev: "Så sant du har en poäng där. Jag fortsätter med liknelser. Ge inte ut surfspot till surfare för då växer beroendet av surfing."
Förklara för mig hur en surfares beroende av surfing kan växa om man outar spots.
Då växer en surfares beroende så mycket så att den aldrig har tid att vara inne på surfsverige. Eftersom att surfaren hela tiden åker ut till nya spots som den har fått nys om. I o för sig så minskar surfsverigeberoendet men däremot vågsurfingberoendet ökar. Alltid något negativt med ett positivt beroende Feddan!
Elin_nybörjaren skrev: Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: Feddan skrev: Elin_nybörjaren skrev: adamski skrev: Nu är det upp till bevis gott folk! Jag trodde i min naivitet att Elin var klok nog att hålla sig borta och på så vis hjälpa sig själv! Nej då hon är tillbaka!!! Mata inte apan. Ge inte sprit till alkoholisten. Ge inte ett lik till en nekrofil! Tillsammans klarar vi detta!
Hallå? Är Feddan hemma?
Då växer en surfares beroende så mycket så att den aldrig har tid att vara inne på surfsverige. Eftersom att surfaren hela tiden åker ut till nya spots som den har fått nys om. I o för sig så minskar surfsverigeberoendet men däremot vågsurfingberoendet ökar. Alltid något negativt med ett positivt beroende Feddan!
Jag förstår vad du säger men jag tycker du har helt fel.
Om JAG får reda på fler spots så ÖKAR tillfällena till satt få surfa. Åker jag då ut och får plockat några vågor så stillar jag mitt begär. Jag blir lugn i ett par dagar och mår bra igen och känner glädjen i livet.
Jag vill INTE sitta här på Surfsverige ett längre tag och låta beroendet öka och bli irriterad, för Surfsverige är defenitivt inget nikotinplåster till surfet. Det är inte det surfing handlar om, det handlar om frihetskänslan.
Men du verkar vilja sitta inne vid datorn och surfa, och det är en fotbojja för mig.
Så i slutändan... Ju fler spots jag jänner till, desto fler möjlighet till att få tillfällen att surfa.
Ok, jag har försökt att vädra ut mitt hat mot henne, men det går inte. Jag har lärt mig hatets natur, det bara växer och växer.
Jag ber om ursäkt för alla hårda ord ni andra fått höra pga mitt hat.
Jag kommer från och med nu ALDRIG att någonsin igen svara på något av hennes psyksjuka meddelanden, om jag inte måste för att det är något rejält personpåhopp eller liknande.
Jag uppmanar också övriga att ALDRIG mer svara på något hon skriver, vare sig på chatten, i trådar eller på profil.
Anledning: jag vill bli av med henne.
Jag förespråkar total nonchalans.
Jag vill dock skriva mig skiljaktig i en del jämfört med admaski.
Detta ska inte göras för att hjälpa henne, syftet är inte att hjälpa henne, utan att hjälpa surfsverige.
Om nån tycker att jag är fel man att uttala mig i denna fråga och att samma skäl kan användas emot mig, så fair enough.
Själv tycker jag däremot att det finns STORA STORA skillnader.
Må jag aldrig mer inerigera med dig elin och må mina ögon lära sig att filtrera bort hela din närvaro.
sverre skrev: Ok, jag har försökt att vädra ut mitt hat mot henne, men det går inte. Jag har lärt mig hatets natur, det bara växer och växer.
Jag kommer från och med nu ALDRIG att någonsin igen svara på något av hennes psyksjuka meddelanden, om jag inte måste för att det är något rejält personpåhopp eller liknande.
Jag uppmanar också övriga att ALDRIG mer svara på något hon skriver, vare sig på chatten, i trådar eller på profil.
Detta ska inte göras för att hjälpa henne, syftet är inte att hjälpa henne, utan att hjälpa surfsverige.
Om nån tycker att jag är fel man att uttala mig i denna fråga och att samma skäl kan användas emot mig, så fair enough.
Må jag aldrig mer inerigera med dig elin och må mina ögon lära sig att filtrera bort hela din närvaro.
hehehe... vad nu då sverre, klarar du inte konkurrensen i kampen om att vara SS's dampspammare? Det roliga är att det känns som om Elin är en motreaktion på Sverre, man skulle kunna ana ett troll skapat av någon av alla som tröttnat så inåt på gudfadern (alex el gordo? ). Elin är sverre men raka motsatsen: där sverre har kunskap har elin okunskap, där sverre ryter ifrån vänder Elin andra kinden till, där sverre idiotförklarar och lägger locket på förklarar elin in absurdum med sin pedagogiska och scoutbögiga tålmodighet. - ELIN ÄR ANTI-SVERRE!
Måsta säga att man är lite besviken på hur dåligt sverre tål sin egen medicin. Vad hände med att bara blunda för alla meningslösa inlägg?
Med det sagt önskar jag att någon kunde skjuta Elin ( alltså inte den riktiga elin, men Elin_nybörjarens konto, så att hon aldrig nånsin kan posta något mer här igen).
einar skrev: sverre skrev: Ok, jag har försökt att vädra ut mitt hat mot henne, men det går inte. Jag har lärt mig hatets natur, det bara växer och växer.
hehehe... vad nu då sverre, klarar du inte konkurrensen i kampen om att vara SS's dampspammare? Det roliga är att det känns som om Elin är en motreaktion på Sverre, man skulle kunna ana ett troll skapat av någon av alla som tröttnat så inåt på gudfadern (alex el gordo? ). Elin är sverre men raka motsatsen: där sverre har kunskap har elin okunskap, där sverre ryter ifrån vänder Elin andra kinden till, där sverre idiotförklarar och lägger locket på förklarar elin in absurdum med sin pedagogiska och scoutbögiga tålmodighet. - ELIN ÄR ANTI-SVERRE!
Måsta säga att man är lite besviken på hur dåligt sverre tål sin egen medicin. Vad hände med att bara blunda för alla meningslösa inlägg?
Med det sagt önskar jag att någon kunde skjuta Elin ( alltså inte den riktiga elin, men Elin_nybörjarens konto, så att hon aldrig nånsin kan posta något mer här igen).
DJUP INSIKTSFULLT!
Kunde inte ha sagt det bättre själv, ( och då förstår du hur jävla bra sagt det var! )
Men det är nog så... att när materia möter antimateria så exploderar allt och kvar blir.. ingenting.
Jag erkänner att jag inte tål min egen medicin.
Det är alldeles tillräckligt med mig själv, än att jag behöver ha en B kopia.
einar skrev: sverre skrev: Ok, jag har försökt att vädra ut mitt hat mot henne, men det går inte. Jag har lärt mig hatets natur, det bara växer och växer.
Är du BOS?
Om du skapar en nytt surfforum och jag blir medlem där så kan du får äran att plocka bort min profil. På denna sida är det Redax som bestämmer så berätta dina åsikter till honom så kanske han gör en åtgärd.
Hur går det med surfandet Elin? Antar att du bokat in en surfresa vid det här laget eftersom du hängt på sidan ett år nu och tagit upp mer plats än någon annan. Du har minus 23 i stoke och borde förstå läget. Sverre ligger också pyrt till på minusfronten men han har trots allt fått fler plus än någon annan också (jag har inte bidragit till plussen). Så Elin, berätta om din plan... dags att få tummen ur... Att ignorera dig hjälpte ju inte, som att hälla vatten på en gås....
Kanske ska förklara varför jag inte ställer frågan i hennes gästbok... Frågan har uppenbarligen ett allmänintresse. Sen tycker jag det är roligt med någon som Elin som är helt cp och rör om lite. Men liksom fel forum om hon aldrig ens har provat på att surfa... Finns andra forum att vara cp på...
Skrivet: 09.12.18 15:01:28
Ändrat av Elin_nybörjaren: 09.12.18 15:02:31
--------------------------------------------------------------------------------
Vet du vad förut i november när jag var i Italien och skulle äta lunch på ett ställe så dök plötsligt din profilbild upp, den hängde på väggen som en tavla. Då påmindes mitt psyke av dig och jag åt genast upp min mat för att slippa vara kvar på den restaurangen.
Du som surfar o t.o.m visar vågbilder, varför har du noll i stoke? Fråga ErikG om du inte kommer på själv vad orsaken är.
Radera | Gör osynlig | Kommentera | Svara i medlemmens gästbok
Gör synlig:
Det är en intressant frågeställning att öppna för Redax att uttala sig om vad han tycker om Elins och Sverres förehavanden på denna sida. Hur angelägen är Redax om att sidan ska fortleva, att den ska handla om surf och att personer och inlägg ska behandlas med respekt. Alias som Elin och Sverre som ägnar sig åt spam finns på fler forum. På andra forum har administratörer valt att blockera, varna eller åtmionstone tillrättavisat dessa Alias med respekt för sin egen sida. Själv har jag blivit tillrättavisad och fått ett inlägg borttaget efter att olåvligen gjort reklam på denna sida. Ett beslut jag respekterar Redax för. Vi hade en bra kontakt angående det inlägget och Redax höll på sina principer.
Jag ägnar mig också åt att "tiga" ihjäl Elin och Sverre men det är verklöst som det verkar. Ett svar från Redax om vad han tycker om situationen skulle uppskattas då det är han som har möjligheten att göra något. Tack Adamski för ett sakligt och avslappnat sätt att hantera situationen! Du vill säkert som majoriteten på denna sida prata surf på ett "annat" sätt än det som blir resultatet av Elins och Sverres omutliga flod av spam. Vad tycker du Redax?
Mina åsikter om enskilda medlemmar behåller jag för mig själv.
Men har du inte läst de nya reglerna och upptäckt hur du själv kan påverka det hela? "En medlem som mottagit ovanligt mycket negativ Stoke av andra medlemmar, kan komma att granskas av Surfsveriges administratörer och få sitt medlemskap ifrågasatt eller uppsagt."
Om du tycker att en medlem bara förstör – ge denne en negativ Stoke i julklapp. Just nu ligger varken Elin_nybörjaren eller Sverre särskilt bra till, så vill ni ha kvar eller bort dem är det dags att börja trycka på de små hjärtana, men tänk på att det är människors liv ni leker med. Framförallt i dessa två fall.
Redax säger sig ifrån ansvaret och ger det till er, så smart. hehe
Klicka nu på det gråa hjärtat så att denna sida får mindre varierat innehåll eller skapa egna trådar som bidrar till att denna sida får exakt likadana trådar. Då kan jag trycka på det röda hjärtat.
Svar: Så kan vi hjälpa Elin_Nybörjaren! 14 år, 9 månader sen
Dr. Hemlich
Gazzer skrev: Vart går gränsen till anstängning? Alltså hur många Ogillande behövs? Bra med definerat målsättningar tycker jag. JAAA. Hurmånga -poäng behövs för en avstängning REDAX.
Sverre ligger nu på -76. Men, Elin_nybörjare har -95. Ganska lika. Kanske når El-in 100 minus innan året är slut.
Åh, andra sidan har Svärre 6629 inlägg mot El-in`s 1465. Elin_nybörjare är helt klart mer pain in the ass. Spelar antal inlägg nån roll ?? Eller är det låt säga 10% av hur många inlägg man har ?
I så fall behöver Svärre 663 grå minus hjärtan. Medans El-in bara behöver 52st till
Ja, som sagt bara mina funderingar.
Ps. I min iver att klicka på El_in så har jag råkat ge henne 2st röda hjärtan Förlåt, jag hoppas att jag inte dabba mig igen.
Dr. Hemlich skrev: Gazzer skrev: Vart går gränsen till anstängning? Alltså hur många Ogillande behövs? Bra med definerat målsättningar tycker jag. JAAA. Hurmånga -poäng behövs för en avstängning REDAX.
Sverre ligger nu på -76. Men, Elin_nybörjare har -95. Ganska lika. Kanske når El-in 100 minus innan året är slut.
Åh, andra sidan har Svärre 6629 inlägg mot El-in`s 1465. Elin_nybörjare är helt klart mer pain in the ass. Spelar antal inlägg nån roll ?? Eller är det låt säga 10% av hur många inlägg man har ?
I så fall behöver Svärre 663 grå minus hjärtan. Medans El-in bara behöver 52st till
Ps. I min iver att klicka på El_in så har jag råkat ge henne 2st röda hjärtan Förlåt, jag hoppas att jag inte dabba mig igen.
Ja varje gång du loggar in här så får jag minus i stoke. Du den hemlige du borde svara på alla min frågor som jag ställt i din gästbok någon gång. Din aktivitet här är ju endast annars att bara manipulera stokefunktionen och det bryter ju mot de regler som Redax har skrivit på sin regelsida
så du borde på direkten bli avstängd.
Dr. Hemlich
Elin_nybörjaren skrev: Dr. Hemlich skrev: Gazzer skrev: Vart går gränsen till anstängning? Alltså hur många Ogillande behövs? Bra med definerat målsättningar tycker jag. JAAA. Hurmånga -poäng behövs för en avstängning REDAX.
Ja varje gång du loggar in här så får jag minus i stoke. Du den hemlige du borde svara på alla min frågor som jag ställt i din gästbok någon gång. Din aktivitet här är ju endast annars att bara manipulera stokefunktionen och det bryter ju mot de regler som Redax har skrivit på sin regelsida
så du borde på direkten bli avstängd. Vad GNÄLLER du om ? Jag tryckte på rötthjärta Du, borde haft 4st extra minus om jag inte dabba mig
Uops, har kommer en till lilla gullet
Dr. Hemlich skrev: Elin_nybörjaren skrev: Dr. Hemlich skrev: Gazzer skrev: Vart går gränsen till anstängning? Alltså hur många Ogillande behövs? Bra med definerat målsättningar tycker jag. JAAA. Hurmånga -poäng behövs för en avstängning REDAX.
så du borde på direkten bli avstängd. Vad GNÄLLER du om ? Jag tryckte på rötthjärta Du, borde haft 4st extra minus om jag inte dabba mig
Svara speciellt på den frågan om vart du ligger på smarthetsskalan!
Dr. Hemlich
Elin_nybörjaren skrev: Dr. Hemlich skrev: Elin_nybörjaren skrev: Dr. Hemlich skrev: Gazzer skrev: Vart går gränsen till anstängning? Alltså hur många Ogillande behövs? Bra med definerat målsättningar tycker jag. JAAA. Hurmånga -poäng behövs för en avstängning REDAX.
Svara speciellt på den frågan om vart du ligger på smarthetsskalan! Tycker du El_in att jag verkar vara typen som gillar kryssfråger i skvallertidningar
Hahahahahahahahahahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahahhaahahahahahah
Dr. Hemlich
Under Nyårs kvällen så nådde El_in 100 grå plumpar grå hjärtan. Hon har 102 st nu medans Svärre har sjunkit till 74 !! av nån konstig andledning. Spänningen är total. Vi ska med andakt följa utvecklingen.
Sorry, men det här börjar likna facism. Något så diffust som hjärta eller inte ska väl knappast styra vilka som får entra ett forum. Katastrofalt äcklig syn att ha på människor som av någon anledning dragits t just detta forum... Var glad att medlemsantalet växer ist och att folk vill hänga här.
Surfsverige har en gudfader som rör om i grytan, både på gott och ont. Men han är kanske mer surfare än många andra här inne och då och då bevisar han det också. Ett exempel; har du en surfrelaterad fråga så kan han besvara den också.
Elin har funnit sitt forum och det är bara att hoppas att hon dessutom börjar surfa, för det skulle antagligen göra henne mer än gott. Klippan Jonty kanske ta med henne ut?
Om bara någon kan ställa upp med bräda och vårtdräkt skall jag göra mitt bästa för att få med Elin ut i vattnet. Kan någon bjussa på lite stöd i vattnet också vid första utpaddlingen?
Elin vad säger du? När snön är borta och första vårsurfet kommer är du med? Torö är tufft att starta på men du är ju en tuff tjej.