Facebook data

1
Köpa hus/mark Spannien/Portugal
#111232 Köpa hus/mark Spannien/Portugal 8 år, 2 månader sen Stoke: 0

daggen
graphgraph

Hallå!

Har länge vart inne på att skaffa mig ett hus där vädret och vågorna är lite mer konstanta än Sverige. Länge vart inne på ställen långt bort som Filippinerna(Siargao) Sri Lanka eller Indo.

Ju mer jag tänkt och funderat och kollat hur allt ska gå till har jag börjat snegla mot ställen i Europa.

Portugal känns mest lockande, men även Spanien är intressant. Nån som har nå tips på ställen, det får gärna vara lite avsides men inte för långt från bra surf. Om man åker dit tror ni man kan hitta nå bättre priser än det man hittar på nätet?

Tanken är att kunna hyra ut det stor del av året, kan det vara problem?

Nån som har gjort eller är inne på samma sak? kan vara kul att diskutera med likasinnade.

Tacksam för alla tips

Logga in för att svara
#111240 Svar: Köpa hus/mark Spannien/Portugal 8 år, 2 månader sen Stoke: 6

Thefonz
graphgraph

Tjabba!
Mina föräldrar har lagt ut sitt hus till salu nu i Armacao de Pera, vid Algarvekusten i Portugal, kolla länken för tidigare inlägg på forumet. Huset har har två våningar med kök och badrum på bägge så det är utmärkt för uthyrning för flera familjer, eller att man har en som bodel och en som uthyrning. Det ingår även lite havsutsikt, havet ligger ca 5m promenad från huset.
Bara att köpa på en gång
surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/111215-hus-till-salu-naera-droemsurf

Vi har använt oss av "kycklingmannen", en lokal restaurang-ägare som även hyr ut hus där nere i grannskapet. Det har hittills gått smärtfritt och det var fullbokat förra sommaren, det är då det är högsäsong för turism där nere. De fixar med tvätt av lakan och städning mellan gäster och tar X antal % för detta. Annars går det säkert bra att hyra ut via Airbnb och liknande.

Jag har bara vart där nere nån gång sen surflivet började men det finns många tomma ställen i närheten. Jag kollade in de närmaste kändare ställena med som Portimao, Sagres och ett par bryt upp för västkusten. Verkar finnas mycket att välja på, och såklart om det är med på magicseaweed en del folk också. Men jäklar vilka vågor

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!