Facebook data

1
Surf på teneriffa
#101267 Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 3

muminmia
graphgraph

Tjo
Åker till teneriffa över påsken och hoppas på bra surf. Kommer bo på Playa de las Americas. Aldrig varit där och undrar nu ifall ni kan ge lite tips. Finns det surfspots inne i byn så man bara kan ta sin bräda o surfa? Tips på bra surfshops? Jag har egen utrustning men mina kompisar behöver hyra + lärare. Sen vill jag gärna åka på utflykter, tips på någon bra guide med bil, eller en surfshop som ordnar? Och vart ska man åka? Något annat jag inte får missa på teneriffa?

/Mia

Logga in för att svara
#101280 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 0

Nilas
graphgraph

Missa inte den underbara vänstern i Bajamar. En jäkla bit från Amerikanas iofs. Men med hyrbil kan det vara värt.

Logga in för att svara
#101282 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Logga in för att svara
#101289 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Jag var där för några veckor sedan. Hyrde utrustning på K16 surfshop. De hade bra brädor till bra pris. De körde även surfskola varje dag om man var intresserad av det.

Surfade på brytet Bunker som ligger mellan McDonalds och Burger King nära K16. Det brytet har snällast rev (platt och inte så grunt) och det är där non-locals håller till. Tror även att K16 kör sin surfskola på insidan där.

www.k16surf.com/english_pages/home_en.html

Logga in för att svara
#101327 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Tycker dock att "Palm beach" har trevligast personal och helt ok utbud av brädor. Folket på K16 (åtminstonne de 2 jag varit i kontakt med) är riktigt dryga, näst intill oförskämda och "instruktörerna" prioriterar sin egen surfing framför elervernas... Såg ett par riktigt nasty incidenter under de månaderna jag var där!

Logga in för att svara
#101486 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 3

muminmia
graphgraph

Tackar

Nu hemkommen efter en grym vecka. Blev K16, fick en jättesnäll tjej som lärare men träffade några dryga också.. Surfade också bunker eller det till höger om det, precis nedanför BK. Kolla min blogg om ni vill se några bilder. Enda nackdelen var väl att det var sjuuuukt mycke folk under dagen, riktig köttsoppa. Men stiger man upp tidigt eller surfar tills det blir mörkt så är det inte så farligt.

Logga in för att svara
#101489 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Fan vad fett ! Blogg?

Logga in för att svara
#101495 Svar: Surf på teneriffa 12 år, 5 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Bloggen var kul att se speciellt eftersom att muminmias surfbräda som var i fokus är så snygg.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!