|
#99838 |
Surfdagar i Sverige 2011, hur många fick du? 12 år, 8 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Jag har enormt lite surfdagar 2011 i Sverige, det lutar åt 33, kanske några mer. Ruskigt dåligt.
Hur många dagar fick du i Sverige och när var premiären?
Började säsongen 5:e april med 7 grader i luften och 3 i vattnet. Jag kommer att avsluta 2011 imorgon med 5-6 i luften 5 i vattnet. Det har vart en fantastiskt höst och vinter med många stormar, som dessvärre vart lite för kraftiga, främst det höga vattenståndet som förstört.
Jag ser fram emot ett isfritt 2012!
Gott nytt!
|
|
|
Ändrat av Daniel
Logga in för att svara
|
|
#99843 |
Svar: Surfdagar i Sverige 2011, hur många fick du? 12 år, 8 månader sen |
Stoke: 68 |
|
jo du daniel min vän, åven om det fanns några dagar hit och dit som vi fick häruppe och några dagar som jag tyvärr missade i år..(ovanligt men sånt är livet ibland)..hade vi den sämsta hösten hittills surf mässigt häruppe i mittnorrland! jag vet att längre upp har de fått betydligt mer svall och betydligt flera surf dagar ...
Jag är med dig...jag ser fram emot en hel vinter in i 2012 ISFRITT !!
gott nytt till dig oxå..
|
|
|
|
|
#99844 |
Stoke: 30 |
|
still counting here Daniel, men det ha varit ett dålig surf år för mig, har inte räknat, men långt ifrån mina bra år med 60 plus dagar
|
|
|
|
|
#99849 |
Stoke: 11 |
|
Snart visar det sig kanske vem som varit årets meste surfare, inte jag - men jag bjuder på min surfkalender, eftersom ni är sjukt intresserade ... Fick ihop 31 dagar i Sverige + 7 i Marocko och 3 i Chile, men de kanske inte gills i denna tabell men blir 41 totalt. Sverigesäsongen började 3/4 och slutade 4/12 om jag inte hinner få till nåt innan nyår. Bästa session: ensam morgonsurf på Gotland i oktober. Gott nytt surfår 2012.
|
|
|
|
|
#99851 |
Stoke: 24 |
|
Surfade bara 5 dagar i Sverige. 2 i Salusand och resten i Kåsa. Hade dock 4 månader på Fuerte och 2 1/2 månad på Nya Zealand med massa surf
|
|
|
|
|
#99852 |
Stoke: 8 |
tobbe
|
vintern o våren 2011 var katastrofal i 08-området. Den här hösten, förutom en lucka på tre veckor i oktober/november, har dock varit galen, i synnerhet december. Det har varit surf ca 3 ggr i veckan på Torö i december och cirka 2 ggr i veckan under resten av hösten. Det har dock hänt att jag ett flertal gånger under nov och dec surfat helt ensam därute.
Sammanlagt under året i Sverige, kanske jag surfat 25-30 ggr. .
Gotland verkar fått mest kvalitetssurf här i Östersjön, riktigt fina bilder o filmer vi fått därifrån. Hade man garanterat fått så mkt surf som denna höst varje år skulle man flyttat dit.
|
|
|
|
|
#99854 |
Stoke: 6 |
|
Ca 10 st i Sverige från Juli till Oktober. 7 st i Andalusien. Bästa året ever. Tro det eller ej.
|
|
|
|
|
#99855 |
Stoke: 4 |
|
Havsis in i Mars/April "stal" många dagar 2011. Litet småskador å skit på det...men fick ihop c:a 30-35 Sverigesessions. Senast på Annandagen. Idag fetar det på rejält här, men var F-N är barnvakten!!?? :-/
Gott Nytt År!
|
|
|
|
|
#99856 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Drygt 60 dagar i Sverige, knappt 80 totalt. Har inte surfat alls i december pga skada och har därmed missat flera riktigt bra dagar. Hade förmodligen kommit upp i mina "normala" 90-105 surfdagar / år annars. Trots den usla starten med all is & elände förra vintern, kom inte i vattnet alls förrän feb. Premiären var usel, fast i solsken men resten av februari var riktigt bra.
|
|
|
|
|
#99857 |
Stoke: 45 |
marQs
|
2 dagar på torö fick jag.
en stor fin dag med sol massa glatt folk och bra stämning!!!
å morgonen efter i små vågor med en glad karl till!
de tackar ja för! stämningen var kalas å de e värt mycket för en norge surfare.
hehe.
|
|
|
|
|
#99858 |
Stoke: 33 |
|
Surfade 1gg med herr Lilja pa Easky Hoger, det racker for 2011.
|
|
|
|
|
#99860 |
Stoke: 2 |
Rig
|
Blev inte alls många dagar för mig, 2v över nyårshelgen på Dominikanska, tror jag fick till en eller två dgr på torö i våras, sen har det varit totalt dött tills jag fick min insjö-surf premiär för några veckor sedan
Hoppas på ett avsevärt bättre 2012!
|
|
|
|
|
#99862 |
Stoke: 9 |
|
Femton. Start mars. Slut december. Bästa: Midsommarafton Halmstad. Utveckling: Kan hantera kallsupar bättre nu. Mål 2012: Vinna Longboard SM. /LINAC
|
|
|
|
|
#99864 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Denna statistiktråd var intressant.
4 blev det för mig och premiären var en solig dag på vårkanten.
|
|
|
Ändrat av IST
Logga in för att svara
|
|
#99865 |
Stoke: 25 |
lars
|
För 5 år sen svara jag:
6man utomlands: Indo, Sri Lanka, Indo, Portugal, Marocko
Massa dagar hemma, minns bl.a en vecka i slutet(?) pa juni nar jag fick surfat 6 dagar pa en vecka..
I år svara jag:
1månad Costa, 2 veckor Portugal. Några lördagar nu under hösten. Sorgligt
Men fan dom gångerna jag har varit ute och har de bara varit jag bobben å Zacke typ. Å fan va vi scorat då. Och de tre helgerna innan förra typ var de ju surfa varje helg.
|
|
|
|
|
#99867 |
Stoke: 1 |
|
Hade mitt första sverigesurf den 30 augusti i Halmstad. Efter det 19 surfdagar fram till den 13 december. (+6 dagar i Norge)
|
|
|
|
|
#99869 |
Stoke: 4 |
|
nekons skrev:
Havsis in i Mars/April "stal" många dagar 2011. Litet småskador å skit på det...men fick ihop c:a 30-35 Sverigesessions. Senast på Annandagen. Idag fetar det på rejält här, men var F-N är barnvakten!!?? :-/
Gott Nytt År!
Ordnade barnvakt! Fick surfat!! Grym onshore, men gytt ändå! Underbar solnedgång.
|
|
|
|
|
#99879 |
|
nekons skrev:
nekons skrev:
Gott Nytt År!
Ordnade barnvakt! Fick surfat!! Grym onshore, men gytt ändå! Underbar solnedgång.
bra där, barnvaktsordnande ger plusstoke. Tänker att man kanske ska lägga till en och annan multiplikator för att statistiken för årets meste surfare verkligen kan avgöras, typ:
ingen bil (surfdagar x 1,5)
barn som kräver barnvakt (surfdagar x 1,5)
barnlös, bilburen och med egen firma (surfdagar x 0,5)
fler förslag.
Med hjälp av detta räkna jag ut att jag haft barnvakt på hälften av mina dagar och når då 61,5 surfdagar men bräcker ändå inte JFL -
|
|
|
|
|
#99897 |
Stoke: 10 |
|
Har varit dålig på att skriva ner alla dagar i år. Blivit Frankrike, Portugal, Irland, Marocko, Danmark och en hel del Norge. Men uppskattar 50 dagar här hemma, har ju fördelen med ett fritt jobb och för det mesta kan man ju klämma in en session dagtid om det är lite vågor...
Nästa år börjar bra med 4 veckor i Costa Rica, sen får man hoppas på ett bra år här hemma också.
//Göran
|
|
|
|
|
#99902 |
JFL
|
Ska jag bräckas? Jag är inte värst, förmodligen rätt långt ifrån men jag vet faktiskt inte vad Håkan har loggat i år. Och det underlättar att bo på ett bra ställe. Hur många dagar kommer gotlänningarna upp i ?
|
|
|
|
|
#99903 |
Stoke: 18 |
erc
|
30 dagar kanske, lite osäkert. Med det har varit några rågoa sessions med Lassie, Jimmy, Eugenia, Sharkboy och Fader. Så ändå ett ganska gött år!
|
|
|
|
|
#99910 |
Stoke: 24 |
|
IST skrev:
Denna statistiktråd var intressant.
4 blev det för mig och premiären var en solig dag på vårkanten.
230 inlägg på 5 månader på surfsverige och 4 surfsessions på hela året??? Hur kommer detta sig?
|
|
|
|
|
#99916 |
JFL
|
6 av mina surfdagar var förresten i bara shorts, vilket jag tror är rekord för mig men jag är säker på att silversurfaren fick fler.
|
|
|
|
|
#99923 |
|
Jonas nu vill jag inte var taskig, men du får nog dra dina surfdgar x 0,5, du vet vad jag menar. Lite besviken att du inte fick 90, men antar att du börjar bli gammal, som jag. Det gör ont att surfa kallt, problemet är inte innan eller när män är i, utan dagarna efter,
Hoppas på lite stök första dagen på nya året
Å göran, du får får nog dra * 05 * 0,5, blir inte så jäkla många dagar då!
|
|
|
|
|
#99929 |
|
Drog in 44 dagar i Sverige. Hade lätt kunnat vart 20 till men tyvärr har sjukdom och jobb satt stopp för det roliga. Men ökade mina dagar i Sverige från 4 st så det går klart framåt. Hoppas på samma ökning nästa år
|
|
|
|
|
#99931 |
Stoke: 101 |
|
Har helt missat att man skulle ha koll på det!? Inte en jävla aning alltså....! Men helt OK tycker jag det känns som. Surfar Torö när det funkar.
|
|
|
|
|
#99932 |
|
HA! Korrigerar till 42 surfdagar 2011 eftersom jag lyckades bli en av de lyckliga som (även om det blev kort) prickade in dagens gassande sol, cleana dyning och off-shore-spray på Torö. Håller med Nicko i nån annan tråd: SICK
|
|
|
|
|
#99945 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#99967 |
Stoke: 6 |
Hira
|
Jösses vad alla verkar ha fått mycket Sverige-surf i år!?!
För egen del tycker jag det varit sjukt dåligt ! Har förutom 3 veckor på Bali bara varit i vattnet typ 4 ggr här hemma (apr-okt)
Hoppas på att 2012 bjuder på desto mer surf! (gärna på dagar då man är ledig...)
|
|
|
|
|
#99985 |
Stoke: 13 |
Perka
|
Har för en gångs skull inte fört bok över årets surfdagar.
Brukar inte räkna årsvis, utan säsongsvis, det vill säga från islossning tills isläggning.
2011 så hoppade jag i vattnet i början av april, men det blev en usel vår!
I Juli kom det igång, för att bli en halvdålig augusti, men september och framåt så har det varit surf i snitt var tredje dag.
Så uppskattningsvis 50 surfdagar har det nog blivit, bästa säsongen någonsin för min del!
|
|
|
|
|
#99989 |
Stoke: 29 |
Esta
|
För egen del... den sämsta säsongen nånsin i bukten med skador och den sydliga & västliga som gör alla andra glada utom oss här. 10-20 sessions kanske inkl en veckas bomflygning till El Palmar och en jädrans massa mil upp till Norrland. Funderar på att lägga av o bli fet.
|
|
|
|
|
#99990 |
Stoke: 28 |
|
sluta gnälla
|
|