Missa inte!!
Detta år kommer att bli ett klassiskt år efter några år med dåliga swell.
Det börjar "lite lugnt" med 4-5 fot, fram emot finalen på Torsdag snackar vi 7-9 fot...
(vid 9-10 fot teahupoo börjar man fundera mellan tow-in eller om det går att paddla...)
Till helgen väntas 10 fot + swell....ooooohhhhh!!
Satsade pengar på Bobby Martinez inför detta event. Trodde han skulle vinna med sina fina vänstertubskills, har gjort det två gånger innan och tänkte att han var revanschsugen efter att ha missat J-bay oxå. Men då väljer killen att pensionera sig från tävlande inför Teahupoo. En av 36. Min kille. Äsch.
Ok, det var fan sista layday idag. Imorgon eller senast Fredag SMÄLLER det!! Wohoooo! Det har varit frustrerande att se PERFEKTA 4-5 fot tubande glassy vågor senaste dagarna utan tävling. Men det har varit värt väntan. Det kommer att SMÄLLA HÅRT hahaha. Jag kommer sitta klistrad imorgon!! yeow!
Ja, det ska bli sjukt kul. Synd att man jobbar 18-03 och missar nästan allt ikväll. Får se repriserna. Vem tror ni vinner eventet då? Jag tror på CJ. Eller Cory, eller Kelly. Eller Parko. Hm, svårt.
Såg ni att Bruce Irons med valfria polare ska få lineupen för sig själva mellan semi och final till Andys ära. Bra grej.