Facebook data

1
Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012?
#96613 Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 0

lasurfista
graphgraph

Hej!
Är det någon som vet hur man får en plats i Sveriges surflandslag och får möjligheten att ställa upp i EM 2012? Samt är det någon som vet vart det ska hållas än?

Logga in för att svara
#96614 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Hej!

På förbundets hemsida www.surfforbundet.se finns all information. Klicka direkt på rubriken "Landslaget" samt sedan på underrubriker. Där finns även kontaktinformation till landslagsledningen. Generellt kan jag kort säga att det krävs tre saker för att bli aktuell att ev bli uttagen till landslaget:
1. Du visar ett aktivt intresse att vara med (börja med att kontakta landslagsledningen, kontaktinfo finns på förbundets hemsida).
2. Du visar genom goda tävlingsresultat eller god surfing på träningsläger och liknande att du är en av Sveriges bästa surfare
3. Du är svensk medborgare

Regler och kriterier tydliggörs på förbundets hemsida.

EM arrangeras vartannat år så 2012 är det inget mästerskap. 2012 är istället junior EM och så har vi ju VM och Masters som går varje år.

Lycka till !

Martin Bylund

Logga in för att svara
#96618 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 0

lasurfista
graphgraph

Tack så jättemycket! Jag själv har aldrig surfat i Sverige och har bara på sistone fått lite hum om hur pass bra vi är i Sverige. Vilka anser ni vara Sveriges vassaste surfare och i jämförelse med internationella surfare, vilken nivå har vi? Samt, finns det en chans att bli skickad till VM om man lyckats ta sig till landslaget?

Jag ska iväg och träna våren igenom och tycker att det skulle vara kul att faktiskt ställa upp i en surftävling för Sverige!

Logga in för att svara
#96620 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Sverre är Sveriges bästa surfare

Logga in för att svara
#96621 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Kul for visat intresse, forutom svenska tavlingar gar det bra att kora internationella tavlingar ocksa. Till exempel till Landslaget 2011 har vi tagit in Niklas Ivarsson som har bott i Kalifornien och tavlat i NSSA tavlingar. (The National Scholastic Surfing Association)

SSA har tagit beslutet att till ISA tavlingar, Masters & World Surfing Games sa stodjer SSA inte ekonomiskt i och med detta ar ofta intresset lagre an till EM ( SSA betalar anmalan och boendet)

Detta gor det enkelt att fa plats, t.ex till Master Laget fick alla plats av intresserade surfare.

Det viktiga ar att du tavlar/tranar regelbundet och hall utkik pa surfsverige.se och surfforbundet.se sa du inte missar nar vi soker intresserade surfare till Internationella tavlingar.

Logga in för att svara
#96622 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 7

Gladaolle
graphgraph

ErikG skrev:
Sverre är Sveriges bästa surfare

WORD

Logga in för att svara
#96626 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

lasurfista skrev:

Jag ska iväg och träna våren igenom och tycker att det skulle vara kul att faktiskt ställa upp i en surftävling för Sverige!

Men dåså! Då kommer du ju vara i bättre form än många andra.

Logga in för att svara
#96645 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

jag måste säga att det finns några svenska surfare som håller riktigt högt nivå surfmässigt faktiskt..jag var team captain för sista EM i Jersey 2 år sedan och det fanns ganska många surfare i open division, och vi hade 2 som kom väldigt högt upp i rankningen..en kom 14? och den andra kom 25? om jag minns rätt..och det fanns många som var med (kommer inte ihåg om det var typ 80 stycken)..kan ha fel men jag tror att jag är nära med siffrorna..det finns några vassa kort i kortleken..men det finns alltid chans att var med om man jobbar hårt!! :-D

Logga in för att svara
#96650 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 0

Malla
graphgraph

Namn på en vass svensk surfare? Eugenia Perez såklart.

Logga in för att svara
#96661 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

freddie meadows, tim latte, zafer taylor, pontus grafström och många många fler som jag har bara sätt på film eller bilder..men det finns väldigt dugtiga surfare från sverige..

Logga in för att svara
#96701 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 1 månad sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Ja vill stalla upp!
Men are bara shortboard som galler da? (
Vilken niva ligger damera pa da? Och varfor finns 100 videos pa man, men 0 pa kvinnor?!
Skarp er! Nu far ni borja filma lite chicks....

Logga in för att svara
#96703 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahahaha, klart du även kan tävla i longboard...

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#96705 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 1 månad sen Stoke: -3

Gotsurf
graphgraph

Liinus skrev:

inte med 100 minus stoke inte .......

Logga in för att svara
#96708 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 1 månad sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gotsurf skrev:
Liinus skrev:

inte med 100 minus stoke inte .......

Du kan fa minus!

Logga in för att svara
#96775 Svar: Hur slår man in sig i landslaget och EM 2012? 13 år, 1 månad sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Ingen damlongboard ännu på ISA och ESF tävlingarna. Vi får frågor titt som tätt, men det kryllar ju inte av dom direkt. Se bara senast på SM.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!