Det blir tyvärr inga vågor denna helgen så vågsurfing kan vi mer eller mindre glömma om inte ett mirakel sker. Kan inte skuta upp tävlingen då många redan bokat boende, många har tagit ledigt och jag vill inte lämna någon i sticket så det får bli ett soft event istället för en vågsurftävling.
LÄS OM HELGEN NEDANFÖR:
Det skall vara 20 grader varmt och solsken. Jag har tillgång till musik, skimboards, SUP m.m. Vi kommer arrangera paddel race, skimboard tävlingar, skatesession och annat inom brädsport kommer det också att bli. Även en del av sponsorerna kommer att vara på plats.
P.g.a fel information med kommunen så fick jag idag reda på att det behövs ett tillstånd för att ha denna tävling. Så i morgon bitti drar jag och min tjej till polisen för att redan ut allt.. Direkt när det är klart skickar jag ut ett nytt meddelande här på surfsverige.
Det kommer fortsatt softa dudes och dudettes från Skåne, Stockholm , GBG etc så tag chansen och upplev Varberg och prova på något nytt..
För er som kommer fredag kväll tänkte vi kanske ha en soft get together med öppen eld vid havet.. Det skall ju trots allt vara full måne!
Alla som har instrument o vill jamma tar med detta. Vore kul
Även alla som har Longboard skate eller skateboard tag med er detta.
Program
Möte lördag 11.30 på Varbergsfästnings parkering. Där ligger en stor parkering mellan fästningen och simstadion. Det ligger väldigt nära centrum. Där samlas vi ihop och beger oss mot Träslövsläge ( Läjet) som ligger 5 km söder om Varberg.
Planen är att vara där efter 12.oo tiden. Fahléns surfbutik har sitt lilla place där precis på stranden i Träslövsläge. Vid strand kiosken..
Klockan 13.00 borde man kunna börja de första tävlingarna och allt runtomkring. Sedan kör vi så det ryker.. Paddelrace, SUP race, skimtrick, skatesession, prova på etc och annat smått o gott.
På kvällen kommer ett jam arrangeras i Fahléns surfbutik för alla som är med, dom har en scen inne i butiken ...
Så tag med er ukuleles, gitarer, bongos eller nu vad nu har för instrument o var med och jamma inne i en surfbutik. En liten surf för fest innan vi drar ut i Varberg och festar loss.
På Söndag skall det vara mulet men inte regna. Söndagens program görs på lördag då vi ser hur många som kommer. Dock har SkimX sagt att de dyker upp på söndagen och han har med sig en liten skimboardpark med rails och annat man kan trixa på och en massa skimboards handgjorda i Sverige.
Kan ju nämna att priserna som skulle delas ut inom vågsurfingen kommer delas ut här ändå
Det kommer bli en kul helg med nya vänner, skönt häng, surfsnack, surf/skate och annat kul som vi kommer på under tiden..
vid frågor och annat ring mig ( Johan ) på 0767052332