Facebook data

1
Vågmaskin i Linköping - Påverka!!!
#96383 Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: 1

Swello
graphgraph

Hej på er,
Tyck till om planerna på nya simhallen i Lkpg! Deadline är redan 15 aug!!!!!!!
Vi måste så klart göra vad vi kan för att få in en riktig vågmaskin i byggplanerna!
Jag vet bl.a. att ni var några som var med i diskussionerna kring Slussen, Sthlm. Bra jobbat, synd de inte nappade!
Intressant: Ryktet går på simhallen att deras nuvarande vågmaskin går på 10% av kapaciteten - det var en som jobbar där som sa det till mig ...

Hör av er om ni vill gadda ihop er och tänka ihop bra motiveringar / träffa politiker! Sprid meddelandet till andra intresserade!! Skriv gärna exempel på bra motiveringar!

Tyck till www.linkoping.se/badhus

Mer info
www.linkoping.se/Global/Bygga%20och%20bo/Planer%20och%20byggprojekt/Byggprojekt/Nytt%20badhus/badhus_lagupplost.pdf?epslanguage=sv
www.linkoping.se/Kultur-fritid/Nyheter/Arkiverade-nyheter/Tyck-till-om-ett-nytt-badhus/

Tankar
De borde kunna samarbeta med universitetet för att ta fram en go lösning
Tycker inte att en klassisk flowrider duger (www.waveloch.com) - bättre finns idag
Sundsvall, Sälen har byggt flowrider - men ingenstans finns en riktig våg - Linköping kan bli först!

Modeller

www.surfline.com/mag/pulse/2000/nov/11_8_japan.cfm
www.wave-garden.com/ / www.wave-garden.com/lang/de/galleries/videos
Det utvecklas www.kossan.se/roliga-filmer/vaagmaskin.htm / www.waveloch.com/attraction/surf-pool
news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/6384237.stm
Forskning/info mm

www.surfline.com/surfnews/article.cfm?id=1356
www.surfline.com/surfing-a-to-z/artificial-reefs-explained_748/
www.coastalmanagement.com.au/artificial-surfing-reefs/
www.surfermag.com/features/reefnelson/
www.surfrider.org/jims-blog/c/artificial-reefs
www.bournemouth-surfing.co.uk/community-reef.php
www.surfcitytexas.com/the_story.html
Flowrider www.himlabadet.se/default.aspx?id=1050&ptid=0

De skriver själva i sin pdf
Kommunens preliminära förslag på attraktioner och upplevelser för båda nybyggnadsalternativen:
• Upplevelse- och äventyrsbad med vågmaskin, strömningskanaler, ännu fler vattenrutschbanor, utsimningsbassäng, vattenkaskader med mera
• bla bla bla ...
--
Kör hårt!
/Olle Jz, 0707487039

Ändrat av Swello
Logga in för att svara
#96388 Svar: Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Är det fortfarande tänkt att badhuset helt ska byta plats till Stångebro Vid Cloetta center för att kunna ta energi från stångåns vatten? Hörde några såna visioner för några år sen.

Angående föreningar och dess makt så borde ju även alla skateare i stan ha intresse för en surfstream. Ett besök på Hangaren kan säkert vara bra alltså, har för mig att det finns någon förening där med.

Logga in för att svara
#96389 Svar: Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Skulle vara tufft om de anlägger en Wavegarden vid utomhussjön vid Tinnerbäcksbadet den med betongbotten. Är ju bra mått där.

Logga in för att svara
#96392 Svar: Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jag tyckte till på kommunes hemsida och länkade hela denna forumtråd , så bara skriva fler vettigheter här så att de fattar ordentligt.

Logga in för att svara
#96398 Svar: Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

Räcker inte badkaret längre att surfa i?????? var det vettigt??

Logga in för att svara
#96521 Svar: Vågmaskin i Linköping - Påverka!!! 13 år, 2 månader sen Stoke: 1

Swello
graphgraph

hi,
1. Det är två huvudalternativ - att renovera/bygga om eller att bygga vid Cloetta Center.
2. Jag tror det är en bra ide och att det borde finnas intresse från folk på Hangaren.

Jag upptäckte det här ganska sent - redan imorgon måndag 15 aug är deadline för att tycka till via websidan. Men min tanke är att få en direktkontakt, så kom gärna med tankar, argument och ideer kring en artificiell våg.

IST skrev:
Är det fortfarande tänkt att badhuset helt ska byta plats till Stångebro Vid Cloetta center för att kunna ta energi från stångåns vatten? Hörde några såna visioner för några år sen.

Angående föreningar och dess makt så borde ju även alla skateare i stan ha intresse för en surfstream. Ett besök på Hangaren kan säkert vara bra alltså, har för mig att det finns någon förening där med.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!