|
#96352 |
Vad får er att fortsätta och inte ge upp? 13 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Jag har haft turen att under de senaste åren bo på varmare breddgrader och kunnat surfa flera dagar i veckan i riktigt blandade förhållande.
Men nu har jag varit i Sverige under två månader och jag håller på att bli helt jävla skogstokig.
Det finns surf då och då men jaghar ingen bil och kommunalt blir bara ett stort jävla problem så det blir itne särskilt mycket surf. Sedan vet jag att sommar månaderna i Sverige inte erbjuder de bästa förutsättningarna.
Jag tror om jag flyttade hem igen så hade nog surfanded nästa blivit ett problem mer som ett beroend som jag inte skulle kunna uppfylla.
Så vad får er som bor i Svarige att orka hålla stoken uppe?
|
|
|
|
|
#96353 |
Svar: Vad får er att fortsätta och inte ge upp? 13 år, 2 månader sen |
Stoke: -1076 |
IST
|
Gäller att aldrig bli beroende av det, i annat fall så finns det ju andra vattensporter att lära sig utöva. Känslan är inte detsamma men det duger. Ju mer längtan till surfet är desto mer starkare effekt får jag när det väl blir av.
Och stoken behöver inte hållas uppe emellanåt för den finns där då vågorna blir av ändå, den är såkallad inprogrammerad redan.
|
|
|
|
|
#96356 |
Stoke: 1 |
|
|
|
|
|
#96358 |
Stoke: 45 |
marQs
|
longboard it is. breda backar, mjuka truckar.
|
|
|
|
|
#96360 |
Stoke: 10 |
|
You just dont quit what you started! Or you become a quitter that never finish what you started!
It´s youre choice what you wanna become:-)
|
|
|
|
|
#96370 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Många fler borde inse att surfing i Sverige är helt hopplöst och lägga av hahah
|
|
|
|
|
#96372 |
Stoke: 50 |
Danne
|
ErikG skrev:
Många fler borde inse att surfing i Sverige är helt hopplöst och lägga av hahah
1707 inlägg så du borde veta vad du snackar om.. jag slutar!
nä men longboard eller skejta pool!!
|
|
|
|
|
#96373 |
Stoke: 1 |
|
det som får en att hålla stoken uppe är vetskapen å känslan av att stå där på sin egen våg i några sekunder å vara fri... det är värt all väntan som finns!!!!!
|
|
|
|
|
#96378 |
Stoke: 2 |
|
Väderleksprognoser. Opium för folket.
|
|
|
|
|
#96379 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Att veta att man kommer att flytta till ett surfbryt igen. Det går inte att vara surfare i Sverige
|
|
|
|
|
#96380 |
Hea
|
Vart bodde du? Och varför flyttar du hem till svea?
|
|
|
|
|
#96384 |
Stoke: 8 |
|
|
|
|
|
#96385 |
Stoke: 4 |
|
Att alltid ha en resa bokad.......
|
|
|
|
|
#96386 |
Hea
|
|
|
|
|
#96387 |
Hea
|
Fast ärligt talat om jag visste att jag skulle bli kvar i sverige ett bra tag framöver så skulle jag nog lägga ner surf. Det finns andra sporter som passar bättre här. Fast jag är nog lite kinkig, hatar att surfa när det blåser onshore med korta vågperioder... och vill ha surf i vardagen och inte behöva se fram emot de veckor om året man har semester. Slöseri med livet. Ja, jag är bitter. JAG VILL SURFA VAAAAAAARJE DAAAAG!!!!!!!
|
|
|
|
|
#96390 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Vilka konstiga svar.
Jag älskar verkligen Sverigesurf. Bättre än så här kan jag knappast tänka mig. Jag gillar att man inte kan ta det för givet eller veta hur det blir nästa gång. Varje sekund i vattnet är som en Lottovinst. Det gäller att kunna uppskatta det man faktiskt får istället för att gräma sig över det man inte får. För det kan du göra i det oändliga. Finns alltid nåt som är "bättre" än det du precis hade.
|
|
|
|
|
#96394 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Och jag hade turen att börja surfa i Sverige på den tiden det verkligen inte funkade. Fanns inga affärer, fanns inga surfare, fanns inga surfspots. Folk sa till mig att det inte gick och att jag borde sluta för jag lät så fånig. Så för mig handlar det inte om att "ge upp", hade jag haft ens en millimeter av den inställningen hade jag aldrig börjat surfa och definitivt inte hållt på med nästan 30 år senare. Har å andra sidan aldrig surfat mer eller bättre än just nu. Aldrig haft lika roligt heller, hur nu det är möjligt. Kan å andra sidan vara en släng av Alzheimers som gör att minnet börjar svika, men det kan jag leva med.
|
|
|
|
|
#96396 |
Stoke: 30 |
|
det var tvärtom för mig, surfing i sverige håll mitt surfkärriär vid liv
Jag hade lagt av ett par år för resandet, plugg osv. När jag hamnade i sverige så möt jag så stokade människör att jag själv bliv smittad om igen.
I USA där jag växt upp så runt tidigt tjugo års ålder så tyckte många att det var omoget att surfa, och pinsamt att bli sett 'running from cops med ett skateboard'.
Det jag gillar nästan mest med sverige är att folk har respekt för att man har ett hobby oavsett ålder.
Jag tändade på nytt på både sporten.
Dessutom är det lättare att resa härifrån på surfsemester än i USA, man kanske fick 300 surfdagar per år, men jag har inte surfat så många olika ställen sedan jag flyttade hitt
|
|
|
|
|
#96400 |
Hea
|
Hmm härliga inställningar... Fast alla gillar ju inte att spela på lotto. Personligen gör jag det inte ALL respekt till alla Sverigesurfare som tar det som bjuds och fortsätter vara stokade över det!!!
|
|
|
|
|
#96401 |
Danne
|
Stoke till JFL och SharkBoy!!
|
|
|
|
|
#96405 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#96407 |
Stoke: 25 |
lars
|
Är du van vid att surfa varje dag så givetvis är din surfabstinens väldigt stark men den kommer sakta mattas av. Det gäller bara ett sätt att matta av den som passar just dig.
Jag mattar av min surfabstinens med sprit och tobak samt undviker surffilmer.
En dag med grymtsurf i Svea slår för övrigt alla dagar utomlands med hästlängder.
|
|
|
|
|
#96409 |
Stoke: 0 |
|
lars skrev:
En dag med grymtsurf i Svea slår för övrigt alla dagar utomlands med hästlängder.
Hear here!
Det exotiska är ju egentligen inte att surfa tropiska stränder runt ekvatorn, det är ju där det kommer ifrån. Får man något som liknar en längre våg i nordisk senhöst spelar det ingen roll att man behöver vara uppklädd som Michelinegubben. Men, ska inte sticka under stolen med att det fina är att kunna kombinera båda
|
|
|
|
|
#96420 |
|
MacBeth skrev:
Stoke till JFL och SharkBoy!!
Håller med, mycket trevlig läsning...JFL du får vänta 6h...
|
|
|
|
|
#96422 |
Stoke: -56 |
elinn
|
SharkBoy skrev:
Jag hade lagt av ett par år för resandet, plugg osv. När jag hamnade i sverige så möt jag så stokade människör att jag själv bliv smittad om igen.
I USA där jag växt upp så runt tidigt tjugo års ålder så tyckte många att det var omoget att surfa, och pinsamt att bli sett 'running from cops med ett skateboard'.
Det jag gillar nästan mest med sverige är att folk har respekt för att man har ett hobby oavsett ålder.
Dessutom är det lättare att resa härifrån på surfsemester än i USA, man kanske fick 300 surfdagar per år, men jag har inte surfat så många olika ställen sedan jag flyttade hitt
hahahaahah!! omg you sound really retarded
|
|
|
|
|
#96423 |
Stoke: -18 |
|
Som sagt en bra dag i Sverige är det klart roligast
|
|
|
|
|
#96426 |
Danne
|
elinn skrev:
SharkBoy skrev:
WTF look whos talking.. Som han skrev är han inte från Sverige..
|
|
|
|
|
#96428 |
Stoke: -56 |
elinn
|
MacBeth skrev:
elinn skrev:
SharkBoy skrev:
WTF look whos talking.. Som han skrev är han inte från Sverige..
Meh vadara? far man inte skratta at andra eller? Va ere for fel att ha lite kul herregud! Jatte kul ju! ja skrattade massor hahaha hhahaha. Sluta va sa missunnsam...
|
|
|
|
|
#96436 |
|
"Vad får dig att hålla stoken uppe..?"
Skate, snowboard, SUP.
Träffa surfpolarna, resa med samma människor till fjärran länder. Att samla ihop gänget man rest med och göra helt andra grejjer.
Träna, åka longboard eller carveboard. Wakeboard.
Själv vet jag att tid på havet gör susen för själen. Så jag tar båten och drar ut, kastar ankar och bara ligger och fiskar. Tid på havet gör mig lugn.
Sen blir man mer taggad om man märker att man gör framsteg i sin surfing. Det gör att jag vill fortsätta.
|
|
|
|
|
#96439 |
Stoke: 15 |
|
Dagar som i onsdags! När allt stämmer är surfing i Sverige oslagbart. Man blir förvånad varje gång man upptäcker att det faktiskt är riktigt bra surf i sverige.
Sen har jag en förkärlek till vintersurf. Älskar att surfa på vintern, det känns som om man lurar hela världen och vet en hemlighet som ingen annan upptäckt ännu. Jag blir så jäkla glad av att hoppa i vattnet mitt i vintern. Dessutom lär man sig att uppskatta alla surfförhållanden. Lätt att bli kräsen utomlands men här hemma är man nöjd bara man får lite vågor...
|
|
|
|
|
#96480 |
Stoke: 84 |
|
Surf är kul och jag mår bra av det! När man får chansen att surfa ska man vara jävligt tacksam, DET är vad man lär sig genom att vara boende i Sverige. Men som för alla andra som är bitna är det just tanken på ny surf som håller lusten till surf levande och brinnande...
|
|
|
|
|
#96497 |
|
|
|
|
|
#96498 |
Stoke: 84 |
|
|
|
|
|
#96557 |
|
Riktigt fint Martin:) tumme upp:)
|
|
|
|
|
#96559 |
Stoke: 9 |
|
|
|
|
|
#96560 |
|
Vet inte om jag var otydlig i formuleringen. " Och det här är i tisdags, dagen efter när axelhöga cleana set rullande in med långa intervaller i lätt offshorevind". Bilderna är alltså dagen efter den dag (måndagen) då axelhöga set rullade in. Alltså måndag=axelhögt, tisdag (då bilderna togs) knähögt, och det var perfekt eftersom vi hade så små barn med.
|
|
|
|
|
#96561 |
|
...dessutom var det trippel överhuvud för Surfgubben och Surfgubbens brorsor.........okej, det där fattar bara storstensvikare....och Larsa....och tjejen i Newquay....
|
|
|
|
|
#96589 |
Stoke: 6 |
|
börja kita. är riktigt bra kompliment till surfing. när torö är över axel är det roligare att surfa. men midjan är kite roligare.(om det inte e spegel) nu kan jag dra på skitprognoser och bommar aldrig pga att det blåser mer än 6ms när jag drar å surfar...då kan man kita. ge det ett försök i vinter om isen lägger sig.mycket lättare att lära sig med skidor. prova!
men nu hoppas vi på stort torö i höst!!
|
|
|
|
|
#96606 |
LPJ
|
S.U.P funkar alltid!
Igår blåste det inte mer än 7ms under dagen, på kvällen mellan 17-20 dog vinden.
Jag va ensam i knähöga+ set, sol och vindstilla.
Det är ju fortfarande varmt så det räckte med shorts och rash.
Min 11"6 tar vågen en bra bit innan den bryter så det blir mycke åka.
Nu är det bara att vänta på nästa gång det funkar, oavsett väder och vind!
|
|
|
|
|