Andiss skrev:
Azorerna har troligvis mest surf i europa, dock har det ryktet av att det ar nagot harigt att surfa dar...dvs laskiga tunga rev. Personligen verkar Portugal - t.ex. Eiriceira omradet som det basta alternativet i Europa. Hyfsat varmt, manga spots.
Irland Bundoran/Lahinch eller Scotland Thurso omradet ar inte heller fel...fast vet inte om du ar sugen pa att surfa med vinterdrakt huva & handskar i storm nar du kan sitta i solen i portugal?!
Om jag hade tagit ett sabbatsar sa hade jag tagit Indonesien...billigt & uberbra surf.
Indonesien är grymt, men visumkrångel är ju alltid ett h-vete, och numera är det väl dessutom bara 30 dagar till hela Indo. Har kollat en del på Frankrike NV-Spanien, Portugal och Kanarieöarna, samt Reunion och franska Västindien. Så om någon har erfarenhet av att fixa billigt långtidsboende på något av ställena vore det väldigt tacksamt att höra om(och med billig menar jag vad som ryms inom 2 terminers CSN-lån). Azorerna hade jag missat att kolla surfet på, men det verkar ju grymt, så även där skulle tips uppskattas. Sen är ju Franska Guyana(eller hur det nu stavas) också del av EU, där har jag dock inte kollat in något alls. Suger ju lite att man inte kan mer än ett par ord fransk, men men, man kan ju alltid lära sig