Facebook data

1
Final call - longboard SM 2011 i Salusand
#95825 Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Tävlingsledningen i Salusand soulsurfers låter meddela att svenska mästerskapen i longboard 2011 går av stapeln måndagen den 18:e juli med reservdag tisdagen den 19:e juli. Observera att starten av tävlingen kan komma att senareläggas en eller några timmar beroende på hur vågförhållandena utvecklar sig. Målsättningen är att genomföra hela tävlingen under måndag eftermiddag/kväll och ha tisdagen som reserv. Tack vare det norrländska sommarljuset kan tävling även genomföras under mycket tidig tisdagsmorgon.

Läs mer om tävlingen på www.surfforbundet.se Klicka på postern nere till höger på hemsidan.
Notera särskilt informationen "Om tävlingen".

Prognosen säger att det kommer att börja bygga ett swell under måndagen. På kvällen kommer det troligtvis att vara midgehögt och sedan ökande under kvällen och natten. Risken är att sydostvinden gör att intervallen blir korta och pålandsvind kan blåsa sönder vågorna. Regn blir det säkert också under måndagseftermiddagen och kvällen. Perfekt surf med andra ord

Men om tävlingen hinner genomföras redan på måndag kväll kan vi förhoppningsvis se fram mot underbar frisurf på tisdagen.

Aloha!

Tävlingsledningen Salusand soulsurfers och SSA

Ändrat av Silversurfarn
Logga in för att svara
#95826 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Bestämmer ni först på måndag om det blir tävling på tisdag? Har dessvärre hyrt en maskin som jag måste lämna på måndag och det tar väl minst 12hrs att köra upp så, med andra ord kan jag vara där tidigast strax efter 19.

Logga in för att svara
#95827 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Jag kör upp med bussen från Göteborg. Så vill någon med ring mig på 0737-238 056. Smidigast hade varit att köra sön em och åka halvvägs och köra resten på måndag tror jag.

//Göran

Logga in för att svara
#95828 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Svar till Daniels fråga ovan. Vi planerar att köra igång kl 16 på måndag. Men ser vi på plats på måndag eftermiddag att vågorna inte är tillräckligt stora för tävling så har vi möjlighet att senarelägga starten en eller några timmar. Ju senare vi startar måndag kväll desto större risk att vi får slutföra tävlingen på tisdagen. Skulle prognosen drastiskt förändras kan ett sådant beslut tidigareläggas. Men allt tyder just nu på att tävlingen körs igång kl 16 på måndag. Senaste tid för att registrera sig och betala till tävlingen är kl 14 på måndag.

Uppdateringar kommer löpande på Surfsverige och på www.surfforbundet.se

Aloha!
Tävlingsledningen Salusand soulsurfers

Logga in för att svara
#95829 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Göran jag e sugen på att åka med.. Hjälper till med bensin etc.. Har dock varken bräda eller våtdräkt hehe... Det skall ta ca 11 timmar att köra upp enligt Michelinmaps.

Logga in för att svara
#95830 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Anmälningsformulär på tävlingssidan (klicka på postern) är nu aktiverat. Under kvällen och sedan löpande kommer vi att gå ut med vilka som anmäler sig.

Tävlingsledning Långbräde SM 2011

Logga in för att svara
#95831 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Jag kanske kan lösa det, men åker nog runt midnatt skulle jag tro, ev. runt 22-tiden.

Logga in för att svara
#95832 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Silversurfarn skrev:
Vi planerar att köra igång kl 16 på måndag. Men ser vi på plats på måndag eftermiddag att vågorna inte är tillräckligt stora för tävling så har vi möjlighet att senarelägga starten en eller några timmar. Ju senare vi startar måndag kväll desto större risk att vi får slutföra tävlingen på tisdagen.

Ni har ju för helvete midnatts-sol nu!!

Kör, bara köööör!!

Logga in för att svara
#95834 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Jag har extra bräda och säkert en dräkt som passar också... Hörs på förmiddagen imorgon.

//Göran

Logga in för att svara
#95835 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 13

Perka
graphgraph

Kanske läge att köra i boardshorts?
Borde i alla fall vara runt 20 grader i vattnet så välkomna
till den Norrländska rivieran!

Logga in för att svara
#95836 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Har nog också en eller två 4/3 i M att låna ut. Har en extra bräda med, lite beroende på fröken Rehn som brukar vilja låna. Blir lite stressad, regnet kommer redan imorgon och muren är inte klar och sen är det surf på e.m, örk, alla dessa val!

PS. samåker nog med Sivertsson, eller vice versa DS.

Logga in för att svara
#95839 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Göran svänger ni förbi stockholm?? platser över?

Logga in för att svara
#95843 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ingen andra från Uppsala, Stockholm, Gävle, Östhammar?

Logga in för att svara
#95844 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
#95845 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

ok, planen är att jag kör via Stockholm. Kommer upp sent ikväll och vi får komma iväg 06.30 imorgon. Vill ni med prata med Erik Lau eller skicka ett sms till mig.

Har försökt få tag på Daniel, men en svår rackare. Tror han får köra 22-tiden från Åsa med egen bil.

Swingkid, du får höra av dig till mig eller Daniel om du ska med.

Jag tar med några extra brädor och våtdräkter, nu finns det nga ursäkter att inte vara med.

Kommer bli kul det här...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#95846 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

FAN.. glömde kolla igår.. Ingen som åker från GBG idag?? ring mig på 0767052332
MVH: Swingkid

Logga in för att svara
#95853 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Om det är 1 eller kanske 2 personer så finns det plats i bussen. Kör från Kungsbacka 18-tiden och uppe i Stockholm ikväll. Åker 06:30 från centralen i Stockholm imorgon.

Vill du med så ring eller skicka sms till 0737-238 056.

Med i bussen i nuläget: Siri Rehn, Johan "Swingkid" Otterdal, jag, Erik Lau (alltid bra att muta domaren på vägen upp), Max med tjejbesök från Oz.

I Daniels bil är det: Johan "bajsmannen" Wiberg, Jonas Lilja och Daniel Forsén.

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#95854 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Glömde Viktor Maiorana.... Men har ändå 1-2 platser kvar...

Logga in för att svara
#95858 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

helt ok vagor juu! aah va kul ja vill me !!! har surf abstinens...
kommer ja typ att vinna om ja staller upp lr finns d nara andra tjejer ? hihi

Logga in för att svara
#95861 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Är ett par andra tjejer, vart bor du? I Borås nu...

Logga in för att svara
#95863 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

elinn skrev:

Tävlar du för att vinna kommer du alltid att förlora ... kom ihåg det.

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#95865 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Nyss hemkommen från Frankrike och börjar mitt sommarvik imorn. Lite surt... Kan ej sjukskriva mig.
Kör så det ryker!

Logga in för att svara
#95867 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Du slipper inte undan Esta, vi kommer och letar upp dig och slänger in dig i bussen...

Logga in för att svara
#95868 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Som vanligt blir jag alldeles kallsvettig och kommer nog inte att kunna sova pga av prognoserna. Jag har haft fel förut men det skulle förvåna mig ifall det inte blir hyfsat bra surf lagom till tävlingen. Det verkar dock som de riktigt stora swellen går söder om Salusand och prickar Härnösand/Sundsvall istället. Men å andra sidan så kanske det blåser sönder där nere och att det blir betydligt cleanare i Salusand. Jag är mycket försiktig i mina tolkningar av prognoser men mitt tips är midjehögt måndag kväll. På natten ökar det till brösthögt. Tisdag håller det sig nog mellan lår och midjehögt hela dagen. Sen hänger det på hur långa intervallen blir och hur sandbankarna formar sig, men det kan förhoppningsvis bli riktigt roliga longboardvågor.

Aloha!
Tävlingsledningen i Salusand

Logga in för att svara
#95874 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Låter som ni kommer få en skön soul surf upplevelse:-). Grattis!
Hänger gärna på nästa gång om det funkar, för det ser onekligen skönt ut på filmen... Gillar stämningen ff a.
Är Tony med? I s f får du det nog svettigt Göran:-) men stort lycka till.
Nej, nu ska jag till BORSMOSE och köra min egen soul surf session (är ju i Dk)...
Pura Vida
/Nicco

Logga in för att svara
#95884 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

Svenska longboardmästare 2011
Ungdom: Nathalie Bylund
Junior: Viktor Maiorana
Dam: Siri Rehn
Open: Pontus Grafström

Stort mahalo till alla som med sann soul och stoke gjort 2011 års SM till

Logga in för att svara
#95885 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusa 13 år, 2 månader sen Stoke: 15

Papasharq
graphgraph

Silversurfarn skrev:
Svenska longboardmästare 2011
Ungdom: Nathalie Bylund
Junior: Viktor Maiorana
Dam: Siri Rehn
Open: Pontus Grafström

Stort mahalo till alla som med sann soul och stoke gjort 2011 års SM till

Stort grattis till vinnarna..

Logga in för att svara
#95888 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusa 13 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#95889 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusa 13 år, 2 månader sen Stoke: 12

Silversurfarn
graphgraph

I tuffa förhållanden med hård pålandsvind avgjordes SM i Salusand på måndagskvällen. Men trots stökiga midjehöga vågor var det hög klass på surfet och tävlingen genomfördes som planerat. De flesta var nog stentrötta efter en lång bilresa och tävlande men belöningen kom idag på morgonen då lågtrycket dragit förbi. Sol, svag vind, cleana midjehöga vågor som dessutom surfades i boardshorts/bikini i det varma vattnet. Salusand soulsurfers och SSA tackar alla deltagare, funktionärer och domare för all den soul och aloha-spirit ni spred omkring er. Tack även till Surfers Paradise och Lapoint för de fina priserna. Bilder från tävlingen dyker upp inom kort.

Grattis till de nya svenska mästarna Nathalie Bylund, Viktor Maiorana, Siri Rehn och Pontus Grafström

Resultat

Ungdom (under 14 år)
1: Nathalie Bylund
2: Daniel Bylund
3: Mårten Bylund

Junior (under 18 år)
1: Viktor Maiorana
2: Carl-Magnus Bylund

Damer
1: Siri Rehn

Open
Runda 1
Heat 1
1: Thomas Högman
2. Johan Otterdahl
3: Jonas Lilja
4: Daniel Forsén
5: Viktor Maiorana

Heat 2
1: Pontus Grafström
2: Martin Bylund
3. Per-Erik Bylund
4: Max Larsson

Heat 3
1: Göran Sivertsson
2: Siri Rehn
3: Johan Wiberg
4. Adam Lundberg

Runda 2 (loosers round)
Heat 4
1: Jonas Lilja
2: Viktor Maiorana
3: Max Larsson
4: Johan Wiberg

Heat 5
1: Adam Lundberg
2: Daniel Forsén
3: Per-Erik Bylund

Semifinal
Heat 6
1: Göran Sivertsson
2: Thomas Högman
3: Martin Bylund
4: Adam Lundberg

Heat 7
2: Jonas Lilja
3: Siri Rehn
4: Johan Otterdahl

Final
2: Göran Sivertsson
3: Thomas Högman
4: Jonas Lilja

Logga in för att svara
#95891 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Gazzer skrev:
elinn skrev:

Tävlar du för att vinna kommer du alltid att förlora ... kom ihåg det.

Damer, 1. Siri
va hande med silver och brons? Ja hade mao fatt som samst silver... skit kul ju!
Pls fatta ironi gazzer.... INNAN du borjar attackera mig i min gb!!!
INGEN har sagt nat om att tavla for att vinna... okej ??????
Det var ett skamt fatta!!
lackar ur nu punkt

Logga in för att svara
#95892 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
graphgraph

hahahahahah!!!

Logga in för att svara
#95894 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Tackar för ett grymt kul event.. Trevligt folk o fina vågor ( om man ser till storleken ) Synd att man körde som en kratta hehe.. Men det var jävligt kul.. Specielt dagen efter tävlingen då vi hade vindstilla, solsken och glassy dessutom spelades skön 60-tals musik ut ur högtalarna...

Logga in för att svara
#95896 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusa 13 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Andiss skrev:
VBK kuriren reporterar

www.vk.se/Article.jsp?article=461838

Intressant att bilden kommer från stad. Eller har salusand byggt upp lite högre berg sen sist jag var där?

Ser fram emot mer bilder och reportage!

Logga in för att svara
#95900 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusa 13 år, 2 månader sen Stoke: 36

Henky
graphgraph

Logga in för att svara
#95917 Svar: Final call - longboard SM 2011 i Salusand 13 år, 2 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Sååå tuffa väderförhållande hade vi inte. Johan surfade i bara shorts efter tävlingen och vi var ett gäng som gjorde honom sällskap i solen dagen efter.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!