Facebook data

1
Hyra bil i Nicaragua?
#94681 Hyra bil i Nicaragua? 13 år, 5 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Hej folkens! Ser ut som att det blir en 3-veckors trip till Nicaragua i juli. Siktar på att flyga in till Managua och sen ta mig ned till Popoyo så snabbt som möjligt.

Någon som vet hur det är att köra bil där? Galen trafik? Hur är vägarna i juli, översvämningar? Vart hyr man bil billigast?

Tips på boende i Popoyo? (hittade detta som såg prisvärt ut nicawaves.com/popoyo-nicaragua-house-rentals/)

Tack och bock!

Logga in för att svara
#94685 Svar: Hyra bil i Nicaragua? 13 år, 5 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Det går rätt många bussar dagligen till Rivas och därifrån enkelt med buss+taxi eller bara taxi (säg dock till Playa Guasacate, annars får du pytsa 5 dollar extra från Salinas). Mycket enkelt generellt utan bil att ta sig runt. Jagar du enbart pris på boende rekommenderas Tica #2. I övrigt rekommenderar jag det inte, rätt sunkigt. Vägarna annars höll rätt bra klass i torrperioden, trafiken är inte så värst farlig spontant men körde aldrig bil i Nica, bara i Costa Rica. Övriga frågor kan jag ej besvara.

Ha en bra trip!

Logga in för att svara
#94702 Svar: Hyra bil i Nicaragua? 13 år, 5 månader sen Stoke: 2

snobo
graphgraph

Hyra bil är för dyrt i Nica skulle jag säga (jag köpte en men var där längre)... Åk till Rivas som sagt och ta en taxi till Popoyo. Borde kosta 25 - 35 dollar... Säg inte Popoyo till taxichaffisen utan Playa Guasacate. Du vill bo på andra sidan River Mouthen från själva Popoyo A-framen.

Har aldrig bokat boende när jag åkt dit och alltid hittat shyssta alternativ. Det finns ett Italienskt par som hyr ut rum i ett brunt hus med lite märklig form... La Vaca Loca kallar dem det... Det höga huset framme vid stranden ser lite sketchy ut men är grymt om man bor högt upp. Checkar surfen från hängmattan. Popoyo är jävligt konsistent och funkar oftast även om allt annat är platt! Offshore i stort sett varje dag, hela dan!

När du är där, se till att surfa El Astillero också... och kanske dra en sväng till Playa Gigante för att surfa Colorado (alla guider säger boat access only) men man kan knata längs stranden från Gigante...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!