|
#94000 |
lapoint 13 år, 9 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej, nån som har erfarenhet av lapoint? Sköna lirare?
|
|
|
|
|
#94001 |
Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen |
Stoke: -8 |
|
|
|
|
|
#94032 |
Stoke: 1 |
|
Helt ok ställe i Ericeira (Portugal), Jocke rockar i köket men surfet kunde vara stabilare. När jag var nere i höstas var det bättre vågor i Peniche (1h norrut) hela veckan, trots lovande prognoser för just Ericeira.
|
|
|
Ändrat av Soulshine
Logga in för att svara
|
|
#94036 |
Stoke: 8 |
|
Rekommenderar riktigt stark! riktigt goa camps och sköna lirare! =)
|
|
|
|
|
#94081 |
|
Soulshine skrev:
Helt ok ställe i Ericeira (Portugal), Jocke rockar i köket men surfet kunde vara stabilare. När jag var nere i höstas var det bättre vågor i Peniche (1h norrut) hela veckan, trots lovande prognoser för just Ericeira.
Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan. Sen snackade han skit om ett par snubbar (om jag uppfattade det rätt, det kan man aldrig veta riktigt) som bodde där, inget farligt men fan, man håller inte på så. Väl på vattnet agerade han professionellt och duktig surfare var han också. Det var skönt att portugiserna (ricardo, papu, mica) var jäkligt trevliga och bra på att ge tips som gjorde att man utvecklades, annars hade jag inte varit lika positiv.
|
|
|
Ändrat av Melker
Logga in för att svara
|
|
#94103 |
|
Melker skrev:
Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan.
Jag upplevde samma dåliga attityd från honom några gånger men han drack inte längre när jag var nere, han hade "kommit till insikt" sa han.
|
|
|
|
|
#94104 |
Stoke: 84 |
|
Haaahahaha Alltid finns det något under ytan.
|
|
|
|
|
#94110 |
|
Jasså fan, han kanske hade fått skäll av chefen..
|
|
|
|
|
#94124 |
|
oki, väldigt sanningsenliga svar här, det uppskattas! vad brukar det vara för ålder på de som är där då? är det supa + surf som gäller, eller går det att vara mer seriös?
|
|
|
|
|
#94148 |
|
|
|
|
|
#94153 |
|
Fanns båda sorterna. Det fanns också vi som delade en joint efter ett långt surfpass (andra lagar i Portugal) men vi var inte så många, och det var utanför campet så något sånt behöver du inte vara rädd för. När jag var där var det folk från 18 til 50 och de flesta ville surfa så mycket som möjligt så det går absolut att vara mer seriös.
|
|
|
|
|
#94155 |
Stoke: 28 |
|
|
|
|
|
#94179 |
|
Gazzer skrev:
Liinus skrev:
Testa www.friendsofaloha.bajs !
Riktigt jävla onödig kommentar.
Är det något fel med dom eller är det något internt ni håller på med här som jag inte fattar? Funderar smått på att testa en vecka där..
|
|
|
|
|
#94180 |
Stoke: 143 |
|
Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:
Är det något fel med dom eller är det något internt ni håller på med här som jag inte fattar? Funderar smått på att testa en vecka där.. Om du är tjej, och vill hångla, med rödvins drinkande engelsmenn, med dreddlocks, som spelar gitarr, på kvällarna, så är detta stället för dig. Om du, däremot, är kille och vill surfa på dagen, och sova på natten, så är inte, det här rätt ställe för dig.Ps, Andvänd SÖK, funktionen, för att kolla in tidigare trådar,,, kompis,,,
|
|
|
Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
|
|
#94181 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Låter härligt med den därade norske lägerkommendanten som går runt och smackar folk i hövvet hahaha.
|
|
|
|
|
#94185 |
|
Surfcamps överlag är inriktade till folk med ont om tid att söka surf själv eller för folk som önskar att få en vägledning inom ämnet surfing. Mycket av det valet camp eller inte camp handlar om vad man känner att man få ut av det jämfört med priset. De erbjuda all inklusiv och då kan jag tycka att för s.k. nybörjare är det inte helt fel. Jag träffade Lapoint anställda vid flera tillfällen i Tagazought och fick ett posativt intryck av de. Dock är inte camps min grej ...
P.S. Folk uttalar sig här på forumet: 1. Helt i onödan 2. Bara för att vara "rolig" 3. För att de är frustrerade, sorliga och ensamma 4. För att visa vart skåpet ska stå. 5. De är clueless, grinniga gammla gubbar .. det mesta tas med ett väldig stor nypa salt kan man lugt säga ...
|
|
|
|
|
#94186 |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#94190 |
|
Ha fråga inte om andra camps ju ...( de har inga priser på Tavarusidan .... låt mig gissa ..... 45,000:- skr. för 7 dagar = 5 surfdagar blir det inkl. flyg)
Vet du vem har varit där?
MIN MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHAHAHAHAHA! (faktiskt!)
|
|
|
|
|
#94195 |
|
Andiss skrev:
Jag aker garna pa surfcamp....men nagonstans bra...
www.tavarua.com/
|
|
|
|
|
#94196 |
|
Känns som jag kapat tråden lite men nja, jag ska nog skita i surfcamp nästa gång. Det är ju gött med att allting är fixat, bräda, våtdräkt och käk och alltid någon att hänga med men nja, jag slipper nog egentligen blonda, inskränkta skandinaver som tycker att hasch är dödsknark medan de sitter och häver bärs. Tack för input guys!
|
|
|
|
|
#94197 |
Stoke: 17 |
|
Jag vet inte hur det är att bo på lapoint, men Ericeira är fint. Körde lite morgonsurf på Ribeira idag.
|
|
|
|
|
#94198 |
|
Det var inte så stort, men sol och en varm offshore-vind. Riktigt skönt.
|
|
|
|
|
#94199 |
|
Efter surfet träffade jag Mica som jobbar på lapoint, och han var som vanligt glad och trevlig. Vi mekade lite med shapemaskinen...
|
|
|
|
|
#94200 |
|
...och skar ut några nya brädor. Termometern visade 27 grader. En helt ok dag...
/Jonas
|
|
|
|
|
#94201 |
|
Hehe, jobbig dag
|
|
|
|
|
#94202 |
|
Melker skrev:
men nja, jag slipper nog egentligen blonda, inskränkta skandinaver som tycker att hasch är dödsknark medan de sitter och häver bärs. Tack för input guys!
Haaaahahaha! Ja vad fan har hasch och öl med surf att göra... Har jag alltid undrat..
|
|
|
|
|
#94203 |
|
Det har inget med det att göra enligt mig, men portugal hör ihop med cannabis (nej jag skämtar, lite)
När jag var 13 trodde jag att alla surfare rökte på, min polare sa att de som surfade jaws var sjukt stenade. För det är dom väl??!!!!
|
|
|
|
|
#94205 |
|
|
|
|
|
#94206 |
|
Avkriminaliserat, du får ha 10g på dig som högst men enligt snubbarna vi köpte av kan polisen ta det ifrån dig ändå, de kan däremot inte sätta dit dig för något brott.
|
|
|
|
|
#94208 |
|
|
|
|
|
#94212 |
|
Riktigt jävla onödig kommentar ..................................
|
|
|
|
|
#94215 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Gazzer skrev:
Riktigt jävla onödig kommentar ..................................
Känner du dej diskriminerad av bilden Gazzer?
|
|
|
|
|
#94219 |
|
Nej inte alls ... jag bara försöker (med citat från Liinus) komma uppe i lika många minus stoke som hon har - där kan jag iofs känna mig diskriminerade och i underläge ..... Hahahahashashish!!
|
|
|
Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
|
|
#94220 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Är de en smart approach?
Trodde de funkat dåligt för dej att skaffa ovänner på forumet förr.
|
|
|
|
|
#94221 |
|
jo, nej ..., jag är inte avsiktigt efter ovänner direkt (folk som känner mig personligen vet vem jag är och vad jag går för .. ) men en del verker gilla att inte gilla s.a.s.. ock ........ så ... snart urartar även den här tråden också i diverse onödiga negativa mothugg.
|
|
|
|
|
#94226 |
|
Det känns som att den här tråden spårade ur för ett tag sedan....
|
|
|
|
|
#94293 |
Stoke: 6 |
|
jocke 2.0 skrev:
Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:
Är det något fel med dom eller är det något internt ni håller på med här som jag inte fattar? Funderar smått på att testa en vecka där.. Om du är tjej, och vill hångla, med rödvins drinkande engelsmenn, med dreddlocks, som spelar gitarr, på kvällarna, så är detta stället för dig. Om du, däremot, är kille och vill surfa på dagen, och sova på natten, så är inte, det här rätt ställe för dig.Ps, Andvänd SÖK, funktionen, för att kolla in tidigare trådar,,, kompis,,,
Det är inte Koala du tänker på som bashades för en stund sedan?
|
|
|
|
|
#94295 |
Stoke: 143 |
|
Galveston skrev:
jocke 2.0 skrev:
Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:
Det är inte Koala du tänker på som bashades för en stund sedan?
Öhh. Jajjamensan, dom är det,,, ??? Jamen, är det inte dom vi diskuterar !!!!!
Oups,,
|
|
|
|
|
#94299 |
Stoke: 5 |
Seb
|
Melker skrev:
Soulshine skrev:
Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan. Sen snackade han skit om ett par snubbar (om jag uppfattade det rätt, det kan man aldrig veta riktigt) som bodde där, inget farligt men fan, man håller inte på så. Väl på vattnet agerade han professionellt och duktig surfare var han också. Det var skönt att portugiserna (ricardo, papu, mica) var jäkligt trevliga och bra på att ge tips som gjorde att man utvecklades, annars hade jag inte varit lika positiv.
Tjäna Melker å Soulshine,
Får beklaga på det djupaste från Lapoint för hur en av våran personal behandlade er. Han jobbar inte hos oss längre, vi var tvungna att låta honom gå. Hoppas dock resten av boysen å girlsen Mica, Ricardo, Papu, Jocke (min brorsa), Phil, Emma mfl tog in er i värmen;)... Här kommer lite bilder från Latte rippande i minirampen, Micas shape hus på campet, lite glada campers å en go höger från Coxos...
Glad påsk till er alla från Portugal å Stadt
|
|
|
|
|
#94300 |
Seb
|
Svårt med bilder... prövar igen.
|
|
|
Ändrat av Seb
Logga in för att svara
|
|
#94302 |
Seb
|
|
|
|
|
#94303 |
Seb
|
|
|
|
|
#94304 |
Seb
|
|
|
|
|
#94309 |
|
Seb skrev:
Tjäna Melker å Soulshine,
Får beklaga på det djupaste från Lapoint för hur en av våran personal behandlade er. Han jobbar inte hos oss längre, vi var tvungna att låta honom gå. Hoppas dock resten av boysen å girlsen Mica, Ricardo, Papu, Jocke (min brorsa), Phil, Emma mfl tog in er i värmen;)... Här kommer lite bilder från Latte rippande i minirampen, Micas shape hus på campet, lite glada campers å en go höger från Coxos...
Glad påsk till er alla från Portugal å Stadt[/quote]
Campet var och är riktigt trevligt, kommer troligtvis ner igen i höst om inte tidigare...
|
|
|
|
|
#94466 |
Svar: lapoint 13 år, 8 månader sen |
|
Shit den här tråden flippade verkligen! Men, tack för svar, och bra räddat av Seb!
Verkar ändå som om vi kör vårt eget race i år, lite mer pepp på morgonsurf än dansgolv medvetslös.
|
|
|
|
|