Facebook data

1
lapoint
#94000 lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

Hej, nån som har erfarenhet av lapoint? Sköna lirare?

Logga in för att svara
#94001 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: -8

biggaloppa
graphgraph

PENAS!

Logga in för att svara
#94032 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Helt ok ställe i Ericeira (Portugal), Jocke rockar i köket men surfet kunde vara stabilare. När jag var nere i höstas var det bättre vågor i Peniche (1h norrut) hela veckan, trots lovande prognoser för just Ericeira.

Ändrat av Soulshine
Logga in för att svara
#94036 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

Rekommenderar riktigt stark! riktigt goa camps och sköna lirare! =)

Logga in för att svara
#94081 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Soulshine skrev:
Helt ok ställe i Ericeira (Portugal), Jocke rockar i köket men surfet kunde vara stabilare. När jag var nere i höstas var det bättre vågor i Peniche (1h norrut) hela veckan, trots lovande prognoser för just Ericeira.
Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan. Sen snackade han skit om ett par snubbar (om jag uppfattade det rätt, det kan man aldrig veta riktigt) som bodde där, inget farligt men fan, man håller inte på så. Väl på vattnet agerade han professionellt och duktig surfare var han också. Det var skönt att portugiserna (ricardo, papu, mica) var jäkligt trevliga och bra på att ge tips som gjorde att man utvecklades, annars hade jag inte varit lika positiv.

Ändrat av Melker
Logga in för att svara
#94103 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Melker skrev:

Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan.

Jag upplevde samma dåliga attityd från honom några gånger men han drack inte längre när jag var nere, han hade "kommit till insikt" sa han.

Logga in för att svara
#94104 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Haaahahaha Alltid finns det något under ytan.

Logga in för att svara
#94110 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Jasså fan, han kanske hade fått skäll av chefen..

Logga in för att svara
#94124 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

oki, väldigt sanningsenliga svar här, det uppskattas! vad brukar det vara för ålder på de som är där då? är det supa + surf som gäller, eller går det att vara mer seriös?

Logga in för att svara
#94148 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Logga in för att svara
#94153 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Fanns båda sorterna. Det fanns också vi som delade en joint efter ett långt surfpass (andra lagar i Portugal) men vi var inte så många, och det var utanför campet så något sånt behöver du inte vara rädd för. När jag var där var det folk från 18 til 50 och de flesta ville surfa så mycket som möjligt så det går absolut att vara mer seriös.

Logga in för att svara
#94155 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Liinus skrev:
Testa www.friendsofaloha.bajs !

Riktigt jävla onödig kommentar.

Logga in för att svara
#94179 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Gazzer skrev:
Liinus skrev:

Är det något fel med dom eller är det något internt ni håller på med här som jag inte fattar? Funderar smått på att testa en vecka där..

Logga in för att svara
#94180 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:

Är det något fel med dom eller är det något internt ni håller på med här som jag inte fattar? Funderar smått på att testa en vecka där..
Om du är tjej, och vill hångla, med rödvins drinkande engelsmenn, med dreddlocks, som spelar gitarr, på kvällarna, så är detta stället för dig. Om du, däremot, är kille och vill surfa på dagen, och sova på natten, så är inte, det här rätt ställe för dig.Ps, Andvänd SÖK, funktionen, för att kolla in tidigare trådar,,, kompis,,,

Ändrat av jocke 2.0
Logga in för att svara
#94181 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Låter härligt med den därade norske lägerkommendanten som går runt och smackar folk i hövvet hahaha.

Logga in för att svara
#94185 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Surfcamps överlag är inriktade till folk med ont om tid att söka surf själv eller för folk som önskar att få en vägledning inom ämnet surfing. Mycket av det valet camp eller inte camp handlar om vad man känner att man få ut av det jämfört med priset. De erbjuda all inklusiv och då kan jag tycka att för s.k. nybörjare är det inte helt fel. Jag träffade Lapoint anställda vid flera tillfällen i Tagazought och fick ett posativt intryck av de. Dock är inte camps min grej ...

P.S. Folk uttalar sig här på forumet: 1. Helt i onödan 2. Bara för att vara "rolig" 3. För att de är frustrerade, sorliga och ensamma 4. För att visa vart skåpet ska stå. 5. De är clueless, grinniga gammla gubbar .. det mesta tas med ett väldig stor nypa salt kan man lugt säga ...

Logga in för att svara
#94186 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jag aker garna pa surfcamp....men nagonstans bra...

www.tavarua.com/

Logga in för att svara
#94190 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Ha fråga inte om andra camps ju ...( de har inga priser på Tavarusidan .... låt mig gissa ..... 45,000:- skr. för 7 dagar = 5 surfdagar blir det inkl. flyg)

Vet du vem har varit där?

MIN MAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAHAHAHAHAHAHA! (faktiskt!)

Logga in för att svara
#94195 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Andiss skrev:
Jag aker garna pa surfcamp....men nagonstans bra...

www.tavarua.com/

Logga in för att svara
#94196 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Känns som jag kapat tråden lite men nja, jag ska nog skita i surfcamp nästa gång. Det är ju gött med att allting är fixat, bräda, våtdräkt och käk och alltid någon att hänga med men nja, jag slipper nog egentligen blonda, inskränkta skandinaver som tycker att hasch är dödsknark medan de sitter och häver bärs. Tack för input guys!

Logga in för att svara
#94197 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Jag vet inte hur det är att bo på lapoint, men Ericeira är fint. Körde lite morgonsurf på Ribeira idag.

Logga in för att svara
#94198 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Det var inte så stort, men sol och en varm offshore-vind. Riktigt skönt.

Logga in för att svara
#94199 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

Efter surfet träffade jag Mica som jobbar på lapoint, och han var som vanligt glad och trevlig. Vi mekade lite med shapemaskinen...

Logga in för att svara
#94200 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 17

surfineurope
graphgraph

...och skar ut några nya brädor. Termometern visade 27 grader. En helt ok dag...

/Jonas

Logga in för att svara
#94201 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hehe, jobbig dag

Logga in för att svara
#94202 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Melker skrev:
men nja, jag slipper nog egentligen blonda, inskränkta skandinaver som tycker att hasch är dödsknark medan de sitter och häver bärs. Tack för input guys!

Haaaahahaha! Ja vad fan har hasch och öl med surf att göra... Har jag alltid undrat..

Logga in för att svara
#94203 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Det har inget med det att göra enligt mig, men portugal hör ihop med cannabis (nej jag skämtar, lite)

När jag var 13 trodde jag att alla surfare rökte på, min polare sa att de som surfade jaws var sjukt stenade. För det är dom väl??!!!!

Logga in för att svara
#94205 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

skalleberg
graphgraph

e de lagligt i portugal?

Logga in för att svara
#94206 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 0

Melker
graphgraph

Avkriminaliserat, du får ha 10g på dig som högst men enligt snubbarna vi köpte av kan polisen ta det ifrån dig ändå, de kan däremot inte sätta dit dig för något brott.

Logga in för att svara
#94208 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Eller så gör man som Laird och förblir in shape... Mmmmmmmmmmmmm
prayforbarrels.blogspot.com/2011/02/laird-hamiltons-10-rules-for-eating.html

Logga in för att svara
#94212 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Riktigt jävla onödig kommentar ..................................

Logga in för att svara
#94215 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Gazzer skrev:
Riktigt jävla onödig kommentar ..................................

Känner du dej diskriminerad av bilden Gazzer?

Logga in för att svara
#94219 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Nej inte alls ... jag bara försöker (med citat från Liinus) komma uppe i lika många minus stoke som hon har - där kan jag iofs känna mig diskriminerade och i underläge ..... Hahahahashashish!!

Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
#94220 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Är de en smart approach?
Trodde de funkat dåligt för dej att skaffa ovänner på forumet förr.

Logga in för att svara
#94221 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

jo, nej ..., jag är inte avsiktigt efter ovänner direkt (folk som känner mig personligen vet vem jag är och vad jag går för .. ) men en del verker gilla att inte gilla s.a.s.. ock ........ så ... snart urartar även den här tråden också i diverse onödiga negativa mothugg.

Logga in för att svara
#94226 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Det känns som att den här tråden spårade ur för ett tag sedan....

Logga in för att svara
#94293 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

jocke 2.0 skrev:
Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:

Om du är tjej, och vill hångla, med rödvins drinkande engelsmenn, med dreddlocks, som spelar gitarr, på kvällarna, så är detta stället för dig. Om du, däremot, är kille och vill surfa på dagen, och sova på natten, så är inte, det här rätt ställe för dig.Ps, Andvänd SÖK, funktionen, för att kolla in tidigare trådar,,, kompis,,,

Det är inte Koala du tänker på som bashades för en stund sedan?

Logga in för att svara
#94295 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Galveston skrev:
jocke 2.0 skrev:
Melker skrev:
Gazzer skrev:
Liinus skrev:

Det är inte Koala du tänker på som bashades för en stund sedan?

Öhh. Jajjamensan, dom är det,,, ??? Jamen, är det inte dom vi diskuterar !!!!!
Oups,,

Logga in för att svara
#94299 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Melker skrev:
Soulshine skrev:
Jo Jocke var en skön typ, samma med Emma som var ny då men den där norrmannen körde taskig attityd efter ett par dagar även och lappade dessutom till mig i ansiktet när vi hade druckit bärs, kanske inte så hårt men det var liksom ett sätt att visa att han bestämde på något vis, kändes jävligt tråkigt men han tyckte säkert att det var riktigt skoj att driva lite med en 18 åring som inte var lika stor som honom, ändå var jag trevlig tillbaka för jag ville inte bråka på resan. Sen snackade han skit om ett par snubbar (om jag uppfattade det rätt, det kan man aldrig veta riktigt) som bodde där, inget farligt men fan, man håller inte på så. Väl på vattnet agerade han professionellt och duktig surfare var han också. Det var skönt att portugiserna (ricardo, papu, mica) var jäkligt trevliga och bra på att ge tips som gjorde att man utvecklades, annars hade jag inte varit lika positiv.

Tjäna Melker å Soulshine,

Får beklaga på det djupaste från Lapoint för hur en av våran personal behandlade er. Han jobbar inte hos oss längre, vi var tvungna att låta honom gå. Hoppas dock resten av boysen å girlsen Mica, Ricardo, Papu, Jocke (min brorsa), Phil, Emma mfl tog in er i värmen;)... Här kommer lite bilder från Latte rippande i minirampen, Micas shape hus på campet, lite glada campers å en go höger från Coxos...

Glad påsk till er alla från Portugal å Stadt

Logga in för att svara
#94300 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Svårt med bilder... prövar igen.

Ändrat av Seb
Logga in för att svara
#94302 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Logga in för att svara
#94303 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Logga in för att svara
#94304 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 5

Seb
graphgraph

Logga in för att svara
#94309 Svar: lapoint 13 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Seb skrev:

Tjäna Melker å Soulshine,

Får beklaga på det djupaste från Lapoint för hur en av våran personal behandlade er. Han jobbar inte hos oss längre, vi var tvungna att låta honom gå. Hoppas dock resten av boysen å girlsen Mica, Ricardo, Papu, Jocke (min brorsa), Phil, Emma mfl tog in er i värmen;)... Här kommer lite bilder från Latte rippande i minirampen, Micas shape hus på campet, lite glada campers å en go höger från Coxos...

Glad påsk till er alla från Portugal å Stadt[/quote]

Campet var och är riktigt trevligt, kommer troligtvis ner igen i höst om inte tidigare...

Logga in för att svara
#94466 Svar: lapoint 13 år, 8 månader sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

Shit den här tråden flippade verkligen! Men, tack för svar, och bra räddat av Seb!

Verkar ändå som om vi kör vårt eget race i år, lite mer pepp på morgonsurf än dansgolv medvetslös.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!