|
#93785 |
rip curl 6/5/4 f bomb E3, fråga 13 år, 10 månader sen |
Stoke: 68 |
|
Är det någon som ha köpt en av deras nyaste model och provat den??? hur var den? jag är nyfiken!. tack i förhand för nåt svar! Peace, Ratman
|
|
|
|
|
#93791 |
Svar: rip curl 6/5/4 f bomb E3, fråga 13 år, 10 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Vill också gärna veta, köpte den nästan, men vart strul med Mastercard koden. Antar att vi pratar om 2011?
|
|
|
|
|
#93794 |
|
japp..jag bara undrade om någon hade köpt en och om den var bra..de ser bra ut, jag köpte en nyligen men är en stor Xcel fan och har surfat 654 excel i 7 år nu..tänkte prova en rip curl för en gångs skull..ska åka till norge snart och ville ju bara höra några recensioner!!
|
|
|
|
|
#93795 |
Stoke: 28 |
|
du får avlägga rapport vid hemkomsten mate!!
|
|
|
|
|
#93796 |
Stoke: 1 |
|
Jag köpte en för någon månad sen och har varit ute 3 gånger och är riktigt nöjd. Innan hade jag Xcell 654 som jag gillade skarpt. Så jämför lite med den nu. Jag tycker den är lika varm som xcelln men mycket mer flexibel/rörligare. Suger inte åt sig vatten som Xcelln gjorde så väger mindre i vattnet och torkar riktigt snabbt. Än så är jag jätte nöjd. De ända som skulle kunna ändra på det är om kvalitén inte skulle hålla måttet men det återstår att se då jag använt den mer.
|
|
|
|
|
#93804 |
|
gud vad skönt att höra Gurra!!! efter amn ha haft xcel på sig blir man små rädd att det blir kallt ..men du har rätt, xcel kan var lite 'tung' och ingen tvekan att E3 är super stretchy..bra nyheter! tack för det..
|
|
|
|
|
#93810 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
RATMAN skrev:
gud vad skönt att höra Gurra!!! efter amn ha haft xcel på sig blir man små rädd att det blir kallt ..men du har rätt, xcel kan var lite 'tung' och ingen tvekan att E3 är super stretchy..bra nyheter! tack för det..
Ge oss full rapport när du testat den Rat. Har nämligen suttit i liknande funderingar. Är inne på min 2a XCEL vinterdräkt, men den börjar vara sliten och ska ev bytas till nästa vinter. Är grymt nöjd med min E3 3/2, så jag har börjat snegla lite på deras viterdräkter också. De finns dessutom ofta till riktigt bra pris på www.wetsuitoutlet.co.uk/
Peace!
|
|
|
|
|
#93819 |
Stoke: 33 |
|
just picked up a 2nd new C-Skins wired 2
6mm and its uber good, wintersales are on in the uk and roi..so you might get lucky
|
|
|
|
|
#94054 |
Svar: rip curl 6/5/4 f bomb E3, fråga 13 år, 9 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Well, RC F-bomb 6/5/4 2011 med E3 förefaller bra. Lätt att ta på, tillräckligt varm i vattnet (7 i luften, 3 i vattnet) men inte för varm (så hur varm är den egentligen i februari?). Smidig som få med fireskin på rätt ställen utan att störa rörligheten. Inte speciellt lätt viktmässigt blöt, men väldigt lätt att ta av själv, trots att dräkten var flång ny.
Storleken M passar mig fint, men kändes lite i längsta laget, (179cm/75Kg), mycket mtrl kvar på magen, men utan att störa mer än estestiskt.
Kan klart rek. den, dessutom känns det som de klämt dit ordentliga tejpbitar för att hålla känsliga delar på plats. Nu handlar det bara om hur länge den är smidig och hur tålig den är.
|
|
|
|
|
#94167 |
|
ok grabbar, efter 4 dagar i norge med ganska kalla temps in och ur vattnet...här är min recenssion..
rip curl dräkten är betydligt lättare att dra på och ta av, både torr och blöt...den är märkant mer flexible och betydligt 'stretchigare'..det bäste med den är att det finns bara neoprene runt nacken mellan huvan och axlarna så att man blir inte trött om nacken alls jämfört med excel-en..jag använde både min excel och rip curl för att jämföra....ok då nackdelarna...den äR inte lika varmt som excel dräkten men bara 5% kanske som gjorde att jag blev kallare kanske 15 min innan mina polare som hade nya 654 excel dräkter på...
du har rätt daniel, jag är ungefär lika stor och väger lika mycket som du och det finns lite mtrl kvar på magen men inget som stör som du sa
jag räknar att excel säljer nu 8mm skor som jag kan köpa för att kompensera dräktens 5% mindre värme skulle det funkar utmärkt...måste säga (after jag hade haft både dräkter på mig) att rip curlen var jävalst skönt att surfa i därför den var så otroligt flexible och lätt...gillar skarpt excelen fortfarande för värma egenskaper i kallaste surf oxå
|
|
|
|
|
#94172 |
Qanik
|
RATMAN skrev:
ok grabbar, efter 4 dagar i norge med ganska kalla temps in och ur vattnet...här är min recenssion..
rip curl dräkten är betydligt lättare att dra på och ta av, både torr och blöt...den är märkant mer flexible och betydligt 'stretchigare'..det bäste med den är att det finns bara neoprene runt nacken mellan huvan och axlarna så att man blir inte trött om nacken alls jämfört med excel-en..jag använde både min excel och rip curl för att jämföra....ok då nackdelarna...den äR inte lika varmt som excel dräkten men bara 5% kanske som gjorde att jag blev kallare kanske 15 min innan mina polare som hade nya 654 excel dräkter på...
du har rätt daniel, jag är ungefär lika stor och väger lika mycket som du och det finns lite mtrl kvar på magen men inget som stör som du sa
jag räknar att excel säljer nu 8mm skor som jag kan köpa för att kompensera dräktens 5% mindre värme skulle det funkar utmärkt...måste säga (after jag hade haft både dräkter på mig) att rip curlen var jävalst skönt att surfa i därför den var så otroligt flexible och lätt...gillar skarpt excelen fortfarande för värma egenskaper i kallaste surf oxå
Tack För en bra recension!
Är de Xcel Infinity eller dry lock du jämfört med?
Stoke till dej
Blev ingen tur upp till stad för mej pga vågor på hemmaplan och längden på körningen. Men de ser ju lovande ut för nästa helg också . De såg ut som ni fick en sjukt bra prognos. Hur ligger bankarna för tillfället?
Peace!
|
|
|
|
|
#94173 |
Stoke: 30 |
|
jag använder dem lättare flexigare dräkter för om man orkar hålla sig aktiv, så håller man sig varm.
Om man sitter i vattnet som en boj, eller sitter på en longboard, då är det kanske bättre att ha en som är varmare
|
|
|
|
|
#94182 |
|
Qanik, den var en 654 infinity excel..excel tillverkar inte 6/5/4 i drylock.....tack och lov föratt jag har en 4/3 drylock och den är skit jobbig att tar på sig skor och handskar (den är så 'drylock' tätt runt handledarna och fotledarna) bra men svårt om du vet vad jag menar!!
bankarna är bra nog..!!
sharkboy, häruppe när det är 1 grad i vattnet,tok snöa,blåser 15m/s pålandsvind och -6 grader spelar det ingen roll hur mycket man rör sig...slutligen fryser man !!
oh yeah....några bilder kommer snart!!
|
|
|
|
|
#94188 |
Qanik
|
|