|
#9359 |
Den ultimata surfbilens features 17 år, 9 månader sen |
Stoke: 2 |
|
Någon har som har bra tips på vad den ultimata surfbilen bör ha för olika features? Kanske någon som har några egna smarta lösningar i sin surfbuss eller bil eller något man önskar fanns. Kanske någon smart lösning för vintersurfadets ombyte eller liknande. Ni som någon gång använt er av "verktyget" brainstorming vet att i fas 1 finns inga dåliga idéer! Eller räcker det bara med fyra hjul och en ratt kanske?!
Känner att jag inte riktigt har kontroll över användandet av de där smilysarna...
|
|
|
|
|
#9360 |
Svar: Den ultimata surfbilens features 17 år, 9 månader sen |
Stoke: -18 |
|
En Likbil alternativt Ambulans måste va ganska bra sen att bilen blir varm snabbt en fördel typ med en Värmare Webasto eller vad det heter ambulansen vore chill slå på blåljusen för att röja nynäsvägen på väg ut till Torö .
själv kör jag en Bmw 320i e36 med takräcken och den fungerar utmärkt för mig.
Stay Fresh
|
|
|
|
|
#9361 |
|
Bra Tyresö du har fattat det här med fas 1:P Webasto ska kollas upp! Annars är vedbastu fint efter kall surf, men det kan man ju inte ha i bilen...eller??!! kul...
|
|
|
|
|
#9363 |
|
nån som har koll på hur det fungerar med mobilt internet? Koppla upp laptopen i bilen och kolla swellet. Dyrt? krångligt? Bra?
|
|
|
|
|
#9364 |
Stoke: 11 |
Willy
|
Släp med bastuflotte! Det har iaf varit Uppsala-gängets drömtillbehör till bilen. Fatta att rigga upp bastuflotten utanför line-up på Mats Väg och vänta in setten. Gäller bara att se upp för clean-out setten...
|
|
|
|
|
#9366 |
|
Jamen fy fan så fint. Sitta och sippa på några kalla, smarra ölkorv och hoppa i när något finare sett närmar sig. Så kan man ju skippa våtdräkten också.
|
|
|
|
|
#9367 |
Stoke: 9 |
perry
|
premium-utrustning måste ju vara någon funktion som vänder våtdräkten rätt (på något konstigt sätt alltid alltid ut-och-in när man anländer till surfen). det är ångestfyllda sekunder som man aldrig får igen som spenderas med denna aktivitet.
|
|
|
|
|
#9368 |
Stoke: 143 |
|
Den ultimata surfbilen för att dra på touren torde va en Mercedes skåp bil i så stor storlek som man har körkort för.Och sen inreda efter behag. Men,,Ska man bara åka en liten sträcka så kan man hänga på en släpvagn med Varmvattenbadtunna på.Vi på Taigan jobbar på det i alla fall.
|
|
|
|
|
#9369 |
|
|
|
|
|
#9370 |
|
Låter ju som en jävligt exoktiskt grejj det där med tunnan jocke. Vildmarksbad på vintern är ju kung. Men hur alstrar du värmen i tunnan? elverk eller kopplat till bilen på något sätt?
|
|
|
|
|
#9371 |
|
Du jocke du tror inte du hade kunnat hittat en lite längre länk? lyckades inte få den att funka....
Perry: ja det är ett jävla mysterium det där med att våtdräktsfanskapet alltid ska vara felvänd och blöt och gärna när det blåser minus grader! Kanske kan hänga samman med fenomet att soppåsen aldrig går ut med sig själv och andra värlsdsmysterium man inte blir klok på:)
|
|
|
|
|
#9372 |
Stoke: 0 |
KayP
|
Finns väl timer i nyare bilar där man kan ställa in att bilen ska va varm en viss tid... Hade ju inte vart helt fel å komma upp till en bil som e tokvarm.. Ännu bättre om det skulle vara "ståhöjd" på bilen.... Ett rullande omklädningsrum...
|
|
|
|
|
#9375 |
Stoke: 9 |
perry
|
jepp, och ståhöjden skulle kombineras med någon smidig plastinredning som samlar upp allt barr, grus och svettvatten och sedan lätt rycks ut och sköljs av. alternativet är att bilen från början har galon-säten, hä hä.
kanske lite väl mkt maffioso-varning på att åka omkring i typ skåpbil med sopsäcksinredning bara.
|
|
|
|
|
#9378 |
|
Sådärja nu börjar det likna något. Jag gillar ert tänk! Rullande omklädningsrum med avtagbara och avspolbara delar som är varmt när man kommer tillbaka. Själv ser jag framför mig någon form av värmeskåp utanför bilen där våtdräkten hängs för att slippa doft och fukt samt att den torkar under färd...
|
|
|
|
|
#9385 |
|
|
|
|
|
#9386 |
|
|
|
|
|
#9387 |
|
Inte optimal men lite halvcool kanske.Man får välja omgivning istället....
|
|
|
|
|
#9392 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Det finns timerprogrammerbar dieselvärmare och även ståhöjd i MIN buss hehe..
Jag var nere i Tyskland för några år sen och köpte en fabriksinredd VW-westfalia buss. Det är nog klart billigare att inreda en själv plus att det kanske blir mindre funkistyskt i bussen.
Men jag klagar inte, jag har även E-lux kylskåp, tvålågigt tsprit kök (ingen dyr gasspisbesiktning) stor vattentank med pump och diskho och tom en diskbänk som fälls ner över spisen.
Sen är det syncro och snurrbara KAPTENSSTOLAR. Fällbart baksäte som blir säng, isolerglas i rutorna osv osv osv osv..
Kolla www.mobile.de för mer uppslag. Jag skulle dock rekommendera att köpa en som har en turbodiesel eftersom dessa motorerna ska vara bättre än den 5 cylindriga 2.4 liter dieseln som sitter i min buss.
Jag fick motor haveri sist jag var i Norge. Sprucken topplockspackning, tur att det är så billiga mekaniker i Norge...
|
|
|
|
|
#9393 |
|
Lyxputte!! (vill oxå ha..)
|
|
|
|
|
#9404 |
Stoke: -18 |
|
På förra årets bilsalong på Stockholms mässan var det Husbilar som drog mitt intresse fyfan vilka slott man kan köpa fint att dra en varm dusch efter surfet sen chilla i soffan vissa var riktigt stora men jävla bök om man inte får köra dom på vanligt B körkort sen lär dom ju inte vara så snåla med en Aerodynamik som är ungefär lika bra som en ladugårdsdörr men man får plats med mycket:P
|
|
|
|
|
#9405 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
jocke skrev:
Vet inte vafan det är för fel på länken.En vanlig bild från goggles.Och värmen får man från den kamin i rostfritt/syrafast som ligger i badet.Kan eldas med ved.Eller vafan som helst som brinner,Men om man vill surfa länge så är kaminer med pellets matning att föredra.Pellets förådet du fyller på räcker i flera timmar.=Ingen behöver missa nån surf.Ok.Prövar bild igen.images.google.se/imgres...
Jocke! Du måste ha ett mellanrum efter punkt för att länken ska fungera.
|
|
|
|
|
#9406 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Den ultimata surfbilen skulle ju givetvis ha ännu fler finesser, bland annat skulle den aldrig behöva tankas.
Sen skulle det vara fint om bilen kunde köra mig ut till surfställena medans jag låg därbak och sov.
Amfibiekapacitet skulle ju inte vara fel heller, nä nu börjar det spåra ur. gonatt!
|
|
|
|
|
#9414 |
Stoke: 33 |
|
Som jag ser det ar det bara tva typer av bilar som ar intressanta antingen en asfet 4x4 sa man slipper ga till bryten och man kan fa in allt fran 9'0" till sina simfenor.
|
|
|
|
|
#9415 |
|
Eller ett riktigt vagmonster sa det gar snabbt fran jobb till bryt o tillbaks. Combi - givetvis.
T.ex en ny legacy
The Subaru Legacy comes in two body styles sedan and wagon which share four trim levels: 2.5i, Limited, Special Edition and GT Limited. Both body styles are quite functional with 60/40-split folding rear seats and plenty of storage compartments. However, the rear seats are on the tight side compared to more spacious midsize rivals.
Powering the 2.5i, Limited and Special Edition trim levels is a 175-horsepower 2.5-liter horizontally opposed four-cylinder engine. The sportier GT Limited trim gets an exciting turbocharged 2.5-liter four-cylinder good for 243 hp. The Legacy sedan also comes in a high-performance trim, called the 2.5 GT Limited spec.B. It adds a firmer suspension, 18-inch wheels and a six-speed manual transmission. As with all Subaru vehicles, AWD is standard across all models.
In road tests, our editors found the Subaru Legacy to be both sporty and comfortable -- a challenging combination for manufacturers to master. The steering is perfectly weighted. The ride is quiet. The 2.5-liter engine provides adequate power, but the Legacy GT (and its turbocharged engine) is truly a fun car to drive hard. The one glaring bit of criticism has been the GT Limited's automatic transmission, which seems to be ill-suited for the vehicle's turbocharged engine
|
|
|
|
|
#9416 |
|
hojd excursion funkar ossa
|
|
|
|
|
#9417 |
Stoke: 3 |
|
Har hört att Nissan Xterra (som tyvärr inte säljs i Sverige) ska ha ett gäng sköna finesser - Bland
annat vattentäta säten och nån sorts låda med 'badkarspropp' i bagageutrymmet för våtdräkter.
|
|
|
|
|
#9418 |
Stoke: 1 |
Johan
|
Ultimata surfbilen... Är givetvis Citroën C5!
|
|
|
|
|
#9419 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Finns en massa olika surfmobiler med både för o nackdelar.
Denna skulle jag vilja ha för att den e så jäkla snygg!
Dock ingen ståhöjd. Men bra att den inte e så hög, för då kan man köra under sånadära bommar som brukar finnas på vissa beachparkeringar utomlands.
|
|
|
|
|
#9420 |
Esta
|
Annars e inte den här så tokig heller...
|
|
|
|
|
#9421 |
Esta
|
Eller den ultimata(?) sommarsurfbilen för dom som inte har bråttom...
|
|
|
|
|
#9423 |
Esta
|
Eller kanske denna där?...
(om man vill ha uppmärksamhet)
Det var mina bidrag för idag.
|
|
|
|
|
#9424 |
Stoke: 14 |
|
|
|
|
|
#9425 |
|
Faaaaaannn......ok en gång till
|
|
|
|
|
#9426 |
|
Glöm det då....jäkla bild....he he
|
|
|
|
|
#9428 |
|
Svårt att välja...
|
|
|
|
|
#9429 |
|
Fast en Duett är väl aldrig fel...
|
|
|
|
|
#9430 |
|
|
|
|
|
#9432 |
|
Blowup...
|
|
|
|
|
#9439 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
fan den där vill jag ha Ekläpp! Ge mig ett pris inklusive frakt till Oz!
|
|
|
|
|
#9454 |
|
Det är Rolle N#bauers gamla Dutte som var med både till Irland(EM) och till England(VM)
Dom andra teamen på EM var duktigt impade och många var sugna på att köpa loss den.
Rolle vägrade förståss...(tur för oss )
Bilen verkar inte finnas kvar i registret heller så den kanske är skrotad.
|
|
|
|
|
#9476 |
|
Hehe många sköna surfåk. Duetten var ju så galet fin! Väldigt nära gränsen till eparaggare men ändå inte. Jag lurar på att köpa mig en kangoo/berlingo och göra om på något kul sätt. Det är det där förbannade nyvunna miljösamvetet som jävlas med mig och även plånboken givetvis. Har tidigare kört folkabuss, ford med v6a, chevrolet suburban, Dodge van osv dvs ett gäng bensinslukande plåtskrällen. men det känns inte lika sweet längre. Eller så har jag börjat bli gammal, tråkig och förnufftig... Det ultimata vore nog en sån gammal vw typ 2 buss(tex skönheten på estas bild) med motorn utbytt till någon ny och mer miljövänlig variant. Fast med någon slags grejj som gjorde att motorljudet fortfarande lät som en gammal gräsklippare. Och med höjbart tak osv...
Hittade den här hemsidan för något år sedan och blev helt hooked. Vilken skön grejj det skulle vara att köra surftrip på matolja! Grymt snygg hemsida också...
|
|
|
|
|
#9478 |
|
|
|
|
|
#9486 |
|
Cobben: Tydligen är det säten i neopren! som jag fattade det av hemsidan är det i boxen längst fram på takräcket på bilden som våtdräkten ska läggas...verkar va en genomtänkt bil!
|
|
|
|
|
#9492 |
Stoke: 7 |
Cagge
|
1700 spänn, 34 Hk, 2000 mil surftrips, gick bra att sova 3 man i den vill jag minnas saknade dock ståhöjd. Tjänstgjorde sina sista mil på Barnens Ö och fick således vara nära surfet ända till slutet. RIP kära Kadett.
|
|
|
|
|
#9499 |
Stoke: 15 |
|
|
|
|
|
#9500 |
|
åsså bilden, att inte kunnda redigera sina inlägg, eller bli tvingad att posta när bilden är fel, börjar reta mig mer och mer.
|
|
|
|
|
#9523 |
|
honda Element... grymt fin bil att åka runt i. hade förmånen att köra en sån en månad förra sommaren. säljs tyvärr inte i sverige heller, körde runt en i norge där de säljs till sjuka priser...Den har dreneringshål i botten på bagagens så bara att skruva ur pluggen och sen spola hela bilen invändigt med vatten och skölja ur sand eller annat skit...gjord för surfare och strand raggare i californien.
|
|
|
|
|
#9524 |
|
konstig, skulle lägga in tre olika bilder
|
|
|
|
|
#9525 |
|
sista
|
|
|
|
|
#9533 |
Thor
|
Måste oxå vara ett rejält ljudisolerat åk och tung som fasen så man slipper bli väckt eller bort-bogserad av snutar eller parkvakter som för sina liv inte vill att man ska existera.
Det är ju fler än en gång man vaknat av en ficklampa i nyllet och en fet bot i antågande...
|
|
|
|
|