|
#93105 |
hur mår ni egentligen?? 13 år, 9 månader sen |
Stoke: 68 |
|
isen ha lagt sig ordentligt nu på bottenhavet och bottenviken..kylan i norrland ha varit brutal..bara utomlands resor och SM i inomhussurfing bryter vintermönstret........
det har varit ganska lugnt på surfsverige ett tag..inte konstigt egentligen men...............
Jag bara undrade..HUR MÅR NI???
Jag mår bra och ser fram emot en super bra blåsig storvågssommar..
hoppas att ni mår bra oxå..skriv dina kommentarar under
peace från DA RAT
|
|
|
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
|
|
#93106 |
Svar: hur mår ni egentligen?? 13 år, 9 månader sen |
Stoke: 10 |
|
Svinbra!
Nedräkningen har börjat! Drar på lördag till Bali för lite värma upp surf sedan vidare till Mentawaii! Kan det bli en bättre start på det nya surf året?
Jävligt skönt ska det bli att komma ifrån den svenska vintern som biter sig fast.............
Påsk i Höddevik kanske oxå blir ett spännande alternativ i april:-)
|
|
|
|
|
#93110 |
Stoke: 11 |
|
mår skitdåligt... inge surf, bara plugg och kyla
|
|
|
|
|
#93111 |
Stoke: 0 |
|
Jag mår kanonbra men jävlar vad sugen jag är på att surfa eller hitta på andra roliga saker!! Känner att jag har för många brädor för vatten, asfalt och snö som ligger och väntar på att användas..
Long time no see ratman! hoppas att det blir en bra vår och surfsommar och att vi ses i vattnet snart..
pc
|
|
|
|
|
#93112 |
|
surfer.....räknar ned...det låter bra..
maiorana...pluggar klart..sedan stickar bort...din tid är snart här..
peace
|
|
|
|
|
#93123 |
|
RATMAN skrev:
surfer.....räknar ned...det låter bra..
maiorana...pluggar klart..sedan stickar bort...din tid är snart här..
peace
och frexi..snart smälter bottenhavet och då träffas vi igen!!
|
|
|
|
|
#93128 |
Stoke: 28 |
|
solbränd på underläppen ... annars bra, tack!!
Dagens bild från Anchor::::::::::
|
|
|
Ändrat av Gazzer
Logga in för att svara
|
|
#93129 |
|
|
|
|
|
#93135 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Jotack, jag mår bra. Har hållit mig undan den värsta delen av vintern, spenderat ett par veckor i Chile och ett par månader i Brasilien, så surfabstinensen har hållit sig i chack ett tag, men nu börjar det kännas igen... (kom hem för 3 veckor sen). Hoppas på lite Norge i vår (kanske till och med lite vågar mig på lite sverigesurf men vi får se hehe). Planerar för höstens semester... Tackar som frågar
|
|
|
|
|
#93156 |
Stoke: 13 |
Perka
|
Surfabstinensen gör ont i själen, men med tanke på att jag har en kraftig stukning på höger långfinger som aldrig vill ge sig (snart 9 veckor sedan) så är det nästan tur att isen ligger där den gör!
Hade det varit vågor nu så hade jag nog knipsat av skiten istället, för att inte missa surfet!
|
|
|
|
|
#93163 |
Stoke: 5 |
|
jo tack vi har det fint och delar gärna med oss till er som isen redan nått vimeo.com/20222631 Den sågs skymta här på horizonten idag men än finns hopp om surf till helgen kramar från gotland
|
|
|
|
|
#93166 |
Stoke: 7 |
Wrane
|
Tack Jakob!
Nu mår jag mycket bättre. Underbar feeling i det lilla bildspelet! Tänk att det bara är en liten båttur mellan isen här och det där...
|
|
|
|
|
#93170 |
Stoke: 8 |
|
Här på tjörn är det inte mycket surf man kan komma åt när båten är uppe;) fick se lite goa right points i purto rico i vintras dock men det stoppar inte hungern vill bara ha mer och mer nu!!! vill ha sverige surf!!! ahhhhhh ! mvh John från TSF
|
|
|
|
|
#93175 |
Stoke: -6 |
|
Mår kanon!! Ett år på Bali har den effekten, synd dock att det bara e 4v kvar till Sverige, även synd att det är lite dåligt med swell precis nu men Cenigan point gick av rätt bra endå.
Syns på söndag Surfer.
|
|
|
|
|
#93180 |
Stoke: 84 |
|
Wow, ett helt år !!
|
|
|
|
|
#93189 |
Seb
|
Är vä sådär stokad om dagen.... ännu en gång har dom lyckats gå på grund å massa FIN olja har läckt ut både i östfolds å vestfolds området i Norge.. så saltstein å andra spots ser ut att bli voldtagna igen.
Detta pga av att en Isländs kapten claima att han kunde omårdet å släppte av losen för tidigt å körde sista biten ut til Hvaler själv. KANON din jävla idiot!!!.......
Sen så är det snack om surf förbud i Stavanger, detta diskuteras i dessa dagarna... dessa fågel skådarna som menr vi är mer dödliga än oljan.......???! va faan tänker ni med??? å sist men inte minst så kommer detta med Mölle.... Rika seglarsko nissar!!!
På ons-tor kommer syd väst vinden... å surf..... men vill inte ha den då det ligger massa olja ute till havs som då kommer att komma in till land.
Men annars e det fint;)..... bara jävla trött på männskligheten!
Sebban
|
|
|
|
|
#93192 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Seb skrev:
Är vä sådär stokad om dagen.... ännu en gång har dom lyckats gå på grund å massa FIN olja har läckt ut både i östfolds å vestfolds området i Norge.. så saltstein å andra spots ser ut att bli voldtagna igen.
Detta pga av att en Isländs kapten claima att han kunde omårdet å släppte av losen för tidigt å körde sista biten ut til Hvaler själv. KANON din jävla idiot!!!.......
Sen så är det snack om surf förbud i Stavanger, detta diskuteras i dessa dagarna... dessa fågel skådarna som menr vi är mer dödliga än oljan.......???! va faan tänker ni med??? å sist men inte minst så kommer detta med Mölle.... Rika seglarsko nissar!!!
På ons-tor kommer syd väst vinden... å surf..... men vill inte ha den då det ligger massa olja ute till havs som då kommer att komma in till land.
Sebban
Tja Seb!
Vet du om de har kommit nån olja till saltsein än? Är de nån som varit ute och kollat?
|
|
|
|
|
#93240 |
Seb
|
Qanik skrev:
Seb skrev:
Sebban
Tja Seb!
Vet du om de har kommit nån olja till saltsein än? Är de nån som varit ute och kollat?
Har inte varit å sätt, sticker kanske ner imorgon eller lördag... det senaste jag hörde var att oljan inte nått land i Larviks området bara att öarna runt. Sen hörde jag att det dragits ut till havs, men vi får väl se nu när låg trycket träffar idag... sticker du ner eller?
|
|
|
|
|
#93264 |
Stoke: 45 |
marQs
|
Jag har ett hål i huvudet så kan inte surfa åså e det ett fint swell dærute just nu, men det kommer ett till på tisdag å då ær stygnen borta så de ær ingen fara.
Åså har jag en så jævla cool flickvæn nuførtiden att de e bara mega stoke +.
Å kanske mest spænnande av allt ær med ett jobb jag søkt å hoppas få, nordsjø rotation fast inte i nordsjøn utan fem minuter från lægenheten, mao ett liv nær rotation ær igång med. =)
Åt skogen med borta rotation, då ska man fan ha två miljoner i løn, minst.
Så det mås jævla spænnande, bra och lyckligt.
Tackar som frågar.
=)
|
|
|
|
|
#93363 |
Stoke: 33 |
|
I allmänhet är det bra.
Jag menar jag har ju rent vatten i kranen, värme, tak över hövvet och mat.
Ändå känner jag mig deprimerad för den jävla isen gör att jag inte kan surfa.
Det är fördjävligt!
Men det finns hopp! Mot helgen ser det ut att bli plusgrader och blåsigt.
Inte så att det blir surf kanske men vind å värme så att isen knäcks en gång för alla YEAH!
|
|
|
|
|
#93371 |
|
Qanik skrev:
Seb skrev:
Sebban
Tja Seb!
Suger stora feta:-(!
Varför finns det inte någon lag om att dom MÅSTE ha dubbla pansarskrov och lots hela vägen? IDIOTISKT som vanligt....
Någon som vet hur det påverkar uppe i norr, typ Hoddevika? Ska ju dit imorgon...
|
|
|
|
|
#93372 |
|
RATMAN skrev:
isen ha lagt sig ordentligt nu på bottenhavet och bottenviken..kylan i norrland ha varit brutal..bara utomlands resor och SM i inomhussurfing bryter vintermönstret........
det har varit ganska lugnt på surfsverige ett tag..inte konstigt egentligen men...............
Jag bara undrade..HUR MÅR NI???
Jag mår bra och ser fram emot en super bra blåsig storvågssommar..
hoppas att ni mår bra oxå..skriv dina kommentarar under
peace från DA RAT
NU mår jag i a f fint efter MAGIC time i Marocko och drar till Hoddevika imorgon, MEN innan var det riktigt deppigt på riktigt faktiskt.
Boilers förra veckan:
|
|
|
|
|
#93373 |
|
Gazzer skrev:
solbränd på underläppen ... annars bra, tack!!
Dagens bild från Anchor::::::::::
Har döpt om det till Wanker Point efter trängseln förra tors/fred, ha ha... Men i slutet av veckan var det ju riktigt mellow där och sjukt lättsurfade vågor (still crowded though and alot of sneaking n dropping in;-()
Check around 1.00 min her:
www.vimeo.com/20469126
|
|
|
|
|
#93374 |
Stoke: 15 |
|
Tja Seb!
Suger stora feta:-(!
Varför finns det inte någon lag om att dom MÅSTE ha dubbla pansarskrov och lots hela vägen? IDIOTISKT som vanligt....
Någon som vet hur det påverkar uppe i norr, typ Hoddevika? Ska ju dit imorgon...
Ska oljan leta sig ända till Hoddevika så bör de nog bli några märkliga strömmar och vindar... ;s
|
|
|
|
|