Facebook data

1
Pirrigt igen
#88405 Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

4,5 meter imorrn!

Logga in för att svara
#88408 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

kommer nog mest handla om att hitta ett ställe där det blir lite lä...

Logga in för att svara
#88419 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

emanuel
graphgraph

shut up

Logga in för att svara
#88422 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

Olle VK
graphgraph

verkligen, stäng din pratiga mun!!!

Logga in för att svara
#88424 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Onödigt vet man så vet man behöver inte basunera ut det överallt!

Logga in för att svara
#88426 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

phille
graphgraph

men lägg ner för fan!

Logga in för att svara
#88427 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Va, ni unnar väl era surfkompisar några vågor, eller?
Annars kan ni väl leta rätt på ett eget spot, inte svårt där uppe...
Vi syns

Logga in för att svara
#88431 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Bitterfittan kan inte hålla sig på den här.

BoogieMan, du är inte min surfkompis. Visst kan man det, alla har inte tiden dock. Förstår inte riktigt hur det du skriver skulle motivera Jespers inlägg.

Jesper B, förstår att du är skittaggad precis som jag men vad får du ut av ditt inlägg? Är du stolt över att kunna tyda prognoser? Du är säkert en sån idiot som basunerar ut för hela Facebook att du minsann "Tar en latte i solen, life is good". So fcking what? Njut av vågorna och stunden imorgon och skit i att twittra om det.

Logga in för att svara
#88433 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Surfsverige:

Ena hälften vill att vi ska göra som man gör på de flesta platser i världen. Dvs hålla tyst om när spots funkar och vart dom ligger (det kommer naturligt till en om man är intresserad).

Och andra halvan gillar när dom har mkt sällskap i vattnet! Och därför så fort de lyckas tyda en prognos vill de dela med sig av detta (inga konstigheter)

Sen har vi en Redax som sitter på andra sidan jorden och fnissar åt Circus Svennebanan medans han paddlar ut i betydligt bättre och fler vågor än vad som erbjuds här.

Jag tycker dessa inlägg borde plockas bort så fort det bara går. (skaffa moderatorer Redax!)

Logga in för att svara
#88434 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

ord och lite visor - eller visdomsord kanske

Logga in för att svara
#88435 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

Man kan ju för faan inte bli lack på nån som lägger upp en prognoskarta som INGEN kan ha missat såvida man inte sitter inlåst i Kumlabunkern. Ingen har ju ens varit i närheten av att nämna några spots!

Gå och terra SMHI eller nått...

Logga in för att svara
#88436 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

bra sagt Oldschool!

Logga in för att svara
#88437 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Skön inställning en och annan har där ute i internetvärlden. Hur många mer kommer åka pga vad som sägs här, och vart kommer de åka? Väg det mot den dåliga stämning som vissa skapar med uttryck som "shut up", eller med förslag om att moderatorn borde ta bort tråden. Nej jag hänger inte på facean och skriver en massa ointressant om mig själv (men respekterar de som tycker det är kul) och nej jag har inte outat nåt spot i och med prognoskartan ovan. Om några av er inte skärper upp er så kommer jag som så många andra gjort före mig börja bojkotta surfsverige. Men det är väl det ni med tveksam attityd vill - då får ni ännu mindre mothugg och kan leva vidare med självbilden om att ni bara har sunda vettiga perspektiv på vad som bör och inte bör skrivas om här.

Fasen, varje gång någon antyder att surfing är kul, ger någon råd om utrustning, lägger ut bilder på kul sverigesurf, eller till och med nämner att det ska gå av, på G-land, Norrlandskusten eller nån annanstans - då riskerar man hjälpa en medmänniska att surfa mer i Sverige. Inte kan eller borde vi förbjuda sådana inlägg. Om vi gör det kommer surfsverige bli en rätt inskränkt plats för ett litet antal inbördes beundrande... jag vet inte riktigt vad man ska kalla det för.

Tur att det är såååå oändligt mycket bättre stämning på line up än några av er visar upp i den här tråden.

Kul att surfsverige har fått rekordmånga medlemmar. Kul att det är surf på G!

Surf's up - be happy!

/Jesper B

Logga in för att svara
#88438 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

vad är mer sannolikt, att INGEN kan ha missat eller att någon uppmärksammas?

aja, tycker bara det är etikett, precis som mkt annat inom sporten. förvånad över att många tycks ha missat det eller skiter i det.

Logga in för att svara
#88439 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Jesper B skrev:
4,5 meter imorrn!

Kan vara en av det bästa prognoserna jag sett på länge, inte behöver vi hålla på tjafsa om Jeppan lägger ut det på forumet. Det finns ju länkat på framsidan??
Alla kommer få vågor imorn, sen att alla stockholmare hittar upp hit, få vi som bor vid spotsen acceptera. Så länge jag inte vinner på lotto och köper upp hela jävla kustremsan är det bara dela med sig...

Logga in för att svara
#88440 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

Mr.Kumis
graphgraph

Är på din sida Jesper. Är så jävla trött på all bitterhet på detta forum.

Logga in för att svara
#88449 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

Awe
graphgraph

hahahaha det är krig. love it

Logga in för att svara
#88455 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

kan ta att det är fett långsökt med en karta över hela sverige men om man tittar väldigt noga pekar stormens epicentrum precis på ett spot .

som sagt, ja det är jättekul, men tycker ändå man kan vara mer diskret och ändå dela med sig av sin stoke!

enjoy alla

Logga in för att svara
#88457 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

rackarn skrev:
kan ta att det är fett långsökt med en karta över hela sverige men om man tittar väldigt noga pekar stormens epicentrum precis på ett spot .

som sagt, ja det är jättekul, men tycker ändå man kan vara mer diskret och ändå dela med sig av sin stoke!

enjoy alla
Vilken?

Logga in för att svara
#88469 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Den pekar på Åland...

Logga in för att svara
#88470 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Det är nog groundswellchans på Kaliningrad också

Logga in för att svara
#88471 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Vilken bomkörning det kan bli då!!!

Logga in för att svara
#88475 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Jesper, det kan ju vara så att de som är tillräckligt engagerade redan har sett prognosen, men inte ALLA.

Jag håller med om att man ska sprida glädje och hålla vågorna öppna för alla. Men eftersom det nu är så att det är delade åsikter här på surfsverige så tycker jag att du är respektlös som inte kan hålla denna typ av stoke för dig själv. DET skapar ju dålig stämning.

Jag brukar dela stoket med min surfpolare. Och oftast är man helt överstokad över att se en bra prognos på g. Jag tror inte så många behöver dela stoken med 3000 medlemmar för att va glad?

Sprid glädje, vilket du verkar vara bra på. Men detta inlägg verkar ju bara vara skräddarsytt för att skapa debatt.

Logga in för att svara
#88476 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Vad kul att se det är som vanligt i Surfsverige. Här var det offshore och axelhögt idag och 5 pers i line up och jag fick inte en ren take-off.

Nä tjafsa ni så surfar surfarna istället. Och Sverige är stort och det finns mer surfare här men det är aldrig snack om "hemliga" spots elller outa något.

Trodde surfing var en "soul" sak men tydligen inte...

Jag är en bitterfitta nu!!! Hahhahahahahaha

Logga in för att svara
#88478 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Verkar som detta forumet har en skara av bittra "klag pojkar" som spenderar mer tid på nätet och klagar på folk som är stookade för att det är surf.

Ähh,vafan ut i vattnet istället. eller nej, jag tar tillbaka det. Har ni så negativ attityd så låt bli att sprida den i vattnet också.

Sorgligt att se dessa bittra människor spenderar sin tid här och skriver skit till folk när man kan vara ute och surfa istället eller göra nån annan syssla.
Var trevliga.

Ändrat av vietcongsurfer
Logga in för att svara
#88485 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jesper B gor tydligt regelbrott till regel 17.

Rule 17. When the Retro Surfer predicts surf it should ONLY be done by looking at ISOBAR charts and pure feel. The Retro Surfer has the skill and knowledge and don’t need to use such simple tools as surf forecasting on the Internet. MAGICSEAWEED, SURFLINE, WINDGURU are BANNED. NO EXCEPTIONS! The Retro Surfer is ONLY allowed to use the internet to discuss boards on the SWAYLOCK forum or other local equivalent.

Logga in för att svara
#88487 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: -6

ConfuseD
graphgraph

KayP skrev:
Men eftersom det nu är så att det är delade åsikter här på surfsverige så tycker jag att du är respektlös som inte kan hålla denna typ av stoke för dig själv. DET skapar ju dålig stämning.

Om det råder delade uppfattningar vad är det då som gör att det är din uppfattning man ska följa??

Min uppfattning är att gnället i den här tråden va det löjligaste hittills på det här forumet.

Logga in för att svara
#88500 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Tycker att det är underbart att Jesper sprider stoke både här och i vattnet!!!
Dessutom borde du, Jesper, få en guldstjärna för att du lyckas kombinera surf och familjeliv! Tror fan att det blir pirrigt.

peace

Logga in för att svara
#88501 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

rackarn skrev:

enjoy alla

ETT spot? Nja, ganska många spots.

Logga in för att svara
#88502 Svar: Pirrigt igen 14 år, 3 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!