|
#87858 |
Surfa i T-shirt 14 år, 2 månader sen |
Stoke: 10 |
Whale
|
Det här har aldrig varit aktuellt för mig pga. att jag alltid surfat kallvatten men i höst blir det en resa till varmare breddgrader. Har fattat att det verkar vara grejen att surfa i T-shirt istället för rashguard. Eller är det bara en fånig grej? Hur bekvämt är det egentligen? Ska man ha en stor eller liten T-shirt? osv osv. Åsikter?
Jag vet, nördig fråga men ändå...
|
|
|
|
|
#87864 |
Svar: Surfa i T-shirt 14 år, 2 månader sen |
Stoke: 9 |
|
rashguards är för italienska cyklister eller tävlingssurfare.
använd solkräm och surfa utan istället!
|
|
|
|
|
#87868 |
Stoke: 2 |
|
Har fått det förklarat för mig så här:
Rashguards:
-Skyddar bättre mot solen
-Sitter bättre och är ej ivägen
-Håller längre
-Tight snygg design som italienska cykelgroupies diggar
T-shirt
-Skyddar inte tillräckligt mot solen
-Klibbar fast på kroppen, och är ivägen om den är för stor, vilket den tillslut blir
-Kommer bli dyrt, slits snabbare mot brädan, halsen kommer ganska snart bli så stor att tishan glider ner över axlarna och fungera som en tvångsjacka.
-Inga italienska brudar här inte, men en hel del andra...
|
|
|
|
|
#87869 |
Stoke: 20 |
|
Whale skrev:
Det här har aldrig varit aktuellt för mig pga. att jag alltid surfat kallvatten men i höst blir det en resa till varmare breddgrader. Har fattat att det verkar vara grejen att surfa i T-shirt istället för rashguard. Eller är det bara en fånig grej? Hur bekvämt är det egentligen? Ska man ha en stor eller liten T-shirt? osv osv. Åsikter?
Jag vet, nördig fråga men ändå...
Våga vägra T-shirt! Men det går jävligt fort att bli modemedveten i vattnet precis som över allt annars. Känner man sig ful blir man påverkad av det, för jävligt men sant (själv är jag vacker i alla lägen) Kör i rash i 4, 5 dagar och kör sedan utan. Då har magen hunnit bli tålig och att köra bar är den skönaste känslan. Att åka i T-shirt är bara jävligt fjantigt och onödigt, som att ha bordies på sig utanför våtdräkten (även om tishan är det moderiktiga och rashen anses som kookig)
|
|
|
|
|
#87870 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Är det inne att surfa t-shirt Surfar inte heller varmt vatten så ofta för tillfället, men när jag gör det så kör jag tight t-shirt därför att jag är för snål för att lägga pengar på en rashie helt enkelt, och det funkar alldeles utmärkt, skyddar tillräckligt mot solen också ! Blir sliten fortare, så det beror ju på hur länge du tänkt vara borta . Vart ska du åka?
|
|
|
|
|
#87871 |
Stoke: 10 |
Whale
|
|
|
|
|
#87872 |
Stoke: 1 |
alba
|
Tycker rashguards av lycra kan bli lite "hala". Vaxet greppar tag i själva rashguarden men sen glider kroppen omkring inuti rashguarden när man ligger på brädan. Eller är är det bara jag som har problemet, det bör kanske tilläggas att magen knappast är lika platt som brädan...
|
|
|
|
|
#87877 |
|
Håller med Alba om att rashguards kan bli lite hala, en vanlig t-skjorta tycker jag funkar bättre ur det hänseendet. Dock så blir tischan snabbt lite sladdrig och smutsig. Tycker också att man blir lättare nedkyld ifall det blåser kallt, är det å andra sidan jävligt varmt tycker jag en blöt tischa svalkar bättre än lycra. Sen vad som är snyggast beror ju mer på om man har en italiensk cykelfetisch eller vill se ut som en aussie young gun = surfa i bar über istället!
|
|
|
|
|
#87878 |
Stoke: 30 |
|
t-shirts are better than rashies or skins if you have man boobs, aka moobs
|
|
|
|
|
#87879 |
Stoke: 15 |
|
är t-shirt de shit? då ska jag genast börja använda den utanpå min våtdräkt här hemma. Kanske kan matcha färgerna med mina shorts. eller kanske ska köpa ett par maratonkortbyxor för rörlighetens skull. Tror de kan bli en hit...
|
|
|
|
|
#87881 |
Stoke: 25 |
lars
|
T-shirt är bättre, rashguard är jävligt tyskt..
|
|
|
|
|
#87882 |
|
lars skrev:
T-shirt är bättre, rashguard är jävligt tyskt..
Nu snackar du mode igen "Mode-Lars" . Fast sant, även om en rash är 1000 mer praktisk vill man inte se ut som en tysk. Konstigt med tyskar... som inom skejt, man kan skönja en tysk skejtare från 3 mils avstånd. Som sagt, ibland måste man känna sig snygg för att kunna slappna av och få fram de få skills man har. Men jag trotsar impulsen, hellre tyskful än att köpa en trend rakt av...
|
|
|
|
|
#87888 |
Stoke: 3 |
|
Testa en uppknäppt skjorta, skön direkt känsla mot brädan, solskydd för ryggen
|
|
|
|
|
#87909 |
Svar: Surfa i T-shirt 14 år, 1 månad sen |
Stoke: 4 |
|
1: speedos
2: cykel byxor
3: boordies
4boordis + muskel byggar linne
reef booties + rash guards och hatt sen lite zinc på kinderna
|
|
|
|
|
#87910 |
Stoke: 12 |
Hea
|
bigfat skrev:
1. Tigerrandiga string
2. speedos
cykelbrallor blir jobbiga att surfa i
|
|
|
|
|
#87915 |
|
bigfat skrev:
Den sista har jag kört vid ett rev på lombock. Bränt sönder mig så fick ha rashen på mig, samt köpa en keps med fäste, plus att jag smetade in mig med zink. Revdojorna var på för att jag var nojig på det stället... Vann lätt alla modetävlingar...
|
|
|
|
|
#88040 |
Stoke: 0 |
|
Alltså fy fan för lycra rashguards alltså.. Sämsta skiten nånsin! Korvar upp sig över magen och ger dig våtdräktskänsla utan att du får någonting tillbaka.
Om man nu har enorma problem med rash, så kan man väl köpa en tunn neoprentröja typ o,5 eller 1mm, den skyddar ju i alla fall lite grann på riktigt och garanterat slipper man rash. Så har man dessutom nånting med lite värme för morron och kväll.
Men som någon sade, om man vill slippa en onödig utgift funkar hyfsat tight gammal tshirt minst lika bra. Och det äger ju redan de flesta av oss.
|
|
|
|
|
#88042 |
Stoke: 7 |
|
|
|
|
|
#88044 |
Stoke: 24 |
|
Skit samma vad fan man har på sig... Så länge man surfar o har kul!
Det är ju skillnad på rushguards o rushguards.. Har själv haft dåliga och bra men kör minst lika mkt med t-shirt ( Mest för att inte bränna mig ), dock jobbigt när man blir spolad i stora vågor. Annars så är ju bar överkropp det bästa ( föutom nipplerush ) haha
|
|
|
|
|
#88050 |
alba
|
Det här känns som ett vettig diskussion eftersom alla inlägg handlar om plagg som fyller någon funktion. Finns andra sporter där det känns svårare att se vilken funktion vissa plagg och gadgets kan tänkas fylla. Big Jump på snowboard är spektakulärt, man kan lätt köpa att man behöver goggles, hjälm och lite ytterplagg - men är en Ipod med favvomusiken verkligen en nödvändighet för att genomföra sina trix? Kanske är man bara oldfashion, out-of-fashion eller behöver kamma sig. Det senare kan jag dock inte längre göra eftersom jag rationaliserade bort frisyren och rakade skallen - kunde inte se att frisyren hade någon funktion...
|
|
|
|
|
#88053 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Och ni jiddrar om rash eller tshirt när detta ultimata surfplagg redan fanns för över 100 år sen!!!
|
|
|
Ändrat av Esta
Logga in för att svara
|
|
#88055 |
|
Jag har varit på bali 3 gånger och kör alltid i bar överkropp jävla massa solskyddsfaktor bara. Kan bli lite svidit med vaxet mot bröster och sen sol på det efter man surfat färdigt.
|
|
|
|
|
#88056 |
Stoke: 33 |
|
har en redan...som man bade kan bada, springa, hoppa och cykla med...
|
|
|
|
|
#88058 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Andiss har helt rätt det är sparkdräkt som gäller.
|
|
|
|
|
#88151 |
Stoke: 8 |
|
t shirt 4 life goare så slippa allt mode snack ta en vit elle kjublå bara surfa!
|
|
|
|
|
#88195 |
Stoke: 5 |
hman
|
|
|
|
|
#88226 |
|
Diskussion = med släpp!
|
|
|
|
|
#88333 |
Stoke: 7 |
|
om man vill vara riktigt fashion (som moderncollective killarna) så är det väl t-shirt med avklippta armar som gäller??
|
|
|
|
|