Nu har vi haft invigning av Surfstreamen på Himlabadet i Sundsvall.
Har lagt upp en film som visar lite surf på lågvågen, montage av högvågsprofilen, samt lite blandad surf på högvågsprofilen.
Det är riktigt roligt att köra på högvågsprofilen som ger en våg på ca 1,2m. Man kan vinkla den både right och left, och det tar ca 10 min att montera den. Jag har tyvärr bara fått köra backside än så länge, och är riktigt sugen på att prova frontside. Man blir rejält spolad när man ramlar och det är att rekommendera att man kör med rash, annars får man fullt med jordgubbar på ryggen.
Himlabadet har en uppsättning brädor att köra med. Några softboards och några av epoxy. En fördel med surfstream är att det går att använda fenor, fast de är mjuka och mindre än standardfenor. Ett tiotal bodyboards finns också att låna.
Vi kan verkligen rekommendera en session!
Vi kommer att jobba fram någon slags återkommande session, postar info senare om det.
Va där idag i 2,5 timme..!:)Tyvärr ville de inte sätta upp profilen då de sa att man behöver boka innan...så tänk på det innan!3500 kr för hela hallen i 3 timmar...dags för roadtrip snart!
Sjukt kul dock, men hade nog varit betydligt bättre med högprofilen!
för 3500 kommer du till norge o surfaer eller en billig ticket te nåt najs ställe inom eu ! heller en resa med riktiga vågor än att lägga 3500 på att kör surf stream i ett badhus! min åsikt 1!!!
Varför ska allt konkurrera? Inte riktigt på samma nivå att åka hit över en eftermiddag/kväll från ex Sthlm och köra 3 timmar. Kul grej/initiativ som bör upplevas!
Om man bara vill leka av sig själv så kostar det 60 kr/30 min, helt klart värt att lägga 180 kr här för 1 1/2 timme än att gå på en bio ex.
Det är lite annorlunda än vanlig surf, och det tar några försök innan man kommer på hur brädan beter sig. Efter 10 minuter så har de flesta kommit igång.
Man får bara köra en åt gången vid högvågsprofilen.
En optimal grupp är ca 5 personer, men det beror ju också på vad det är för folk man kör med. Vissa tenderar att köra 3 minuters åk utan att göra något på vågen än stå, vilket är lite störande.
I höst kommer vi köra högvågen troligtvis 17-20 Måndag och Tisdag, utan att behöva boka hela surfen.
Kommer även troligtvis bli mindre grupper max typ 5-6 pers.
Vi ska ha möte om det nästa vecka, då ser vi från vilket datum det blir.
Prövade den förra veckan, på den låga profilen, var fan i mig det roligaste jag gjort på år och dar - som inte är riktig surf, helt klart värt 60 spänn för en halvtimme Har ni bestämt vilka kvällar ni ska köra högprofil, nu? Jag bor iofs i stockholm men min fru är från sundsvall så vi kommer säkert åka upp i höst, att besöka svärföräldrarna blev liksom lite roligare nu.....
fylliam skrev: I höst kommer vi köra högvågen troligtvis 17-20 Måndag och Tisdag, utan att behöva boka hela surfen.
Kommer även troligtvis bli mindre grupper max typ 5-6 pers.
Vi ska ha möte om det nästa vecka, då ser vi från vilket datum det blir.
Hur blev det med de?
Testade för övrigt högvågen förra helgen och det var riktigt riktigt kul