Facebook data

1
Ny kamera
#85985 Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Min gamla Olympus har lämnat in och vill inte mer. Dags för en ny.

Undrar om det är någon som provat denna Olympus Mju TOUGH-8010

Hade en riktigt gammal modell som har gjort sitt jobb som den skulle men nu e det slut.

Tacksam för lite svar om någon har testat denna.

Logga in för att svara
#85987 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Polarn som är fd. proffsfotograf rekommenderar Panasonic Lumix DMC-TS1 användes bla mycket i Indo senaste resan både att filma med och fota med. perfekt att ha i fickan på boardshortsen och fota från shouldern.
Har kommit en nyare version av den nu oxå! Har ingen koll på var i den finns att köpa i Sverige men det är väl bara att googla.
Själv tar jag polarns när han får sin nya:-)

Logga in för att svara
#85990 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Har föregångaren Mju TOUGH-8000 och den har funkat riktigt bra. Har pallat trycket för både vågor och att tappa den från nån meters höjd. Tycker bilderna blir helt okej för att vara kompaktkamera. Det enda negativa jag upplevt är att batteriet lätt laddar ur snabbt när det är riktigt kallt men det problemet har väl alla kameror...

Logga in för att svara
#85994 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 7

mr webber
graphgraph

Logga in för att svara
#86038 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Tack för tipsen, ska kolla upp lite.
Emil: den var grym...he he

Logga in för att svara
#86040 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 3

Matt
graphgraph

Såg att tidningen "vagabond" testat vattenkameror som de ni nämnde, tror de e senaste numret.
Kan va värt o kolla upp kanske. Sony dsc - tx5 vann, men bäst bildkvalite hade panasonic lumix ft -2. De vägde nog in priset i bedömnningen osså.

Logga in för att svara
#86042 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

cederholm skrev:

Diverse IDG-tidningar har testat den och sågat den rejält, nu senast Computer Swedens "Hemma" bilaga.. Den finns dessvärre inte gratis på nätet.

m3.idg.se/2.1022/1.303577/olympus-my-tough-8010-svarstyrd-pansarkamera

Satsa på Pentax eller Sony istället.

Logga in för att svara
#86068 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Daniel skrev:
cederholm skrev:

Diverse IDG-tidningar har testat den och sågat den rejält, nu senast Computer Swedens "Hemma" bilaga.. Den finns dessvärre inte gratis på nätet.

m3.idg.se/2.1022/1.303577/olympus-my-tough-8010-svarstyrd-pansarkamera

Satsa på Pentax eller Sony istället.

Du har koll som vanligt Daniel, då slapp man gå på en smäll. har läst lite rapporter om den och de verkar alla vara eniga, den suger jämnfört med andra. Får kolla upp testen som det pratas om. Tack ska ni ha för hjälpen.

Peter

Logga in för att svara
#86082 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Det jag inte kan förstå är varför kameratillverkarna inte kan återinföra 3-4 förinställda fokusavstånd på vattenkameror, t ex porträtt, helkropp, gruppbild och oändligt. Fanns förr på enklare analoga kompaktkameror = guld! Skulle gå betydligt snabbare att fota surf och man skulle slippa psykbryt över missade bilder pga att autofokusen inte hittar skärpan.

Ändrat av Esta
Logga in för att svara
#86089 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Esta skrev:
Det jag inte kan förstå är varför kameratillverkarna inte kan återinföra 3-4 förinställda fokusavstånd på vattenkameror, t ex porträtt, helkropp, gruppbild och oändligt. Fanns förr på enklare analoga kompaktkameror = guld! Skulle gå betydligt snabbare att fota surf och man skulle slippa psykbryt över missade bilder pga att autofokusen inte hittar skärpan.

Det är just därför jag inte använt min vattenkamera så mycket. Fokusletningen var rent horribel. Sen gick det att mauellt ställa in fokus men det var rätt knepigt och bilderna blev nästan alltid oskarpa.

Logga in för att svara
#86090 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Min lämnade in sist vi var i Hoddevik. Fick i gång den igen lagom till Marockoresan. Så la den av där med.
Kom hem, lämnade in den då det var garanti kvar och fick just en Olympus Mju TOUGH-8010. Den gamla fanns inte kvar i sortimentet längre.

Mycket bättre bildkvalitet på 8010an, även när du filmar med den.
Menyerna är lättare än den andra. Bättre skärpa och färger.

Klart godkänd!

Ändrat av Feddan
Logga in för att svara
#86114 Svar: Ny kamera 14 år, 3 månader sen Stoke: 5

hman
graphgraph

www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

Lite äldre test, men känns som om Panasonic Lumix is da shit

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?