Facebook data

1
nybörjarsurfställe
#8505 nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

Jonas

Hej alla surfare. Jag har bara provat att surfa en gång. Det var på Kanarieöarna när jag var typ 10 år. Jag är verkligen sugen på att lära mig mer. Är Torö ett schyst ställe? Är det bra stämmning i vattnet? Alltså är man välkommen? Det kanske inte är så noga med regler och så där, eller?
see you in the water...

Logga in för att svara
#8526 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Torö är en stökigt halv taskig shore break - folk är som folk är mest i eller utanför vattnet, du är antagligen inte speciellt välkommen om du inte använder dig av vanligt sunt förnuft och om du inte är en normalt sociallt anpassad människa. Vilket jag tycker de flesta verkar vara med några få undantag ......

Logga in för att svara
#8550 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

Jonas

Tack Gazzer.
Det låter ju helt OK. Jag kan inga regler, vilket tydligen är super viktigt på Hawaii och så där, men jag har sunt förnuft, vilket om jag förstår dig rätt räcker för Torö. Du skrev att det var ett halvtaskigt ställe, så det är alltså inte så svårsurfat utan ett bra nybörjarställe förmodar jag.
Ser fram emot sommaren! Ses där...

Logga in för att svara
#8563 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

redax, det finns ju en fast "kom igång" tråd överst för forumet, kan du lägga till sharkboys surf ethics överst också som "kom igång i vattnet" typ. Finns säkert fler en jonas som är rookies och behöver lära sig.

Jonas, finns en tråd om regler i vattnet här på forumet. Ska se om jag eller nån annan länkar till den först. Torö är väl knappast ett särskilt optimalt nybörjarställe...

Logga in för att svara
#8565 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=5&func=view&id=5944&catid=2&limit=25&limitstart=0

hoppas det funkar annars använd sökfunktionen till höger och sök på the rules

Logga in för att svara
#8624 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Ylvan
graphgraph

Finns det något optimalt nybörjarställe i Sverige? Jag tycker det verkar läbbigt med alla stenar...

Logga in för att svara
#8638 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Beachbreaks är som regel bästa ställena att lära sig på, det finns en del nere i Halland och Skåne. Men är du simkunnig, inte vattenrädd så är det oftast ingen fara, förutom problemet att är man i vägen, så blir du en fara för andra och andra för dig.

Logga in för att svara
#8639 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Ett väldigt enkelt ställe att börja på är nere i skåne med ett riktigt enkelt beachbreak. ta dig till löderups strandbad eller til varberg om det är lättare för dig. ses i vattnet:)

Logga in för att svara
#8666 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Engströmsviken i Grisslehamn är bra. Sandstrand. Även Udden på Torö och Käringviken bakom Udden om det är för stora vågor på Stenstrand. Sandbotten även där. Satsa på en minimal (mini-longboard).

Logga in för att svara
#8727 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

Perra F

Ja Jonas Torö är jatte bra ställe för nybörjare.Stället är jätte schyst.Stämningen är jätte bra.Vi alla kommer att hälsa dig välkommen.Det är inte så noga med regler då vi torölocal är toleranta,,Om du vill/eller bara inte orkar knyta fast din leach,så kan dom trötta gubbarna som började surfa för 20 årsen hämta din bräda bland rullstenarna i shorebrajket.

Logga in för att svara
#8731 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

jonas

Låter bra Perra F. Vi ses där i sommar:)
Jag ska däremot ha en leech eller vad du sa det var man hade, det där snöret till brädan antar jag att det är, så ingen behöver hämta brädan åt mig;)
Men det är just den där stämmningen mellan surfare som jag tycker verkar så skön, man håller ihop o hjälper varannB)

Logga in för att svara
#8735 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

Perra F

Nej för bövelen Jonas.Det där snöret behövs inte.Din flickvänn Madde.Kan inte hennes S.Ä.P.O team fixa så tunnelbaneungarna inte är ute i lineuppen på alla dagar med knähögavåger och däromhögre höjder på våg svallet.Vi av Adel´s samts högutbildade måste hålla ihop nu när vi ska styra i minst 4 år.För böveln,,Vi måste hålla pöbeln i schack.

Logga in för att svara
#8736 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Sharkboy to the rescue!!!! We could make a video or pdf file with illustrations of your Surf Guidlines - a string suit or two for us gubbs and give the groms a proper kick off.

Logga in för att svara
#8745 Svar: nybörjarsurfställe 18 år, 2 månader sen  

Perra F

Jonas.Bigreper du ett jota av vad den där Brazzer menar.Ah han är nog pourto Rican ,och har svårt med modersmålet.Nåväl ,nu när våran goda Regering ska utföra några enkla knapptryckningar så ska patrasket ej besudla våra fina svenska vågor.Som till hör dom med den rätta börden.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!