|
#8215 |
Surfträning 18 år sen |
Stoke: 0 |
|
Hur håller ni er i form inför nästa surftripp? Själv har jag börjat simma crawl, tycker det borde vara bra för paddlingen iaf.
|
|
|
|
|
#8221 |
Svar: Surfträning 18 år sen |
Stoke: 8 |
Craig
|
14 DAYS OF HELL. Whip yourself into shape for your next big surf trip.
( I read this in Tracks, Hope it helps.)
DAY 1:- One hour surf early- no legrope. The swims will do you good as will attention to not falling off. Surf no matter how bad the waves. Go hard try to catch as many waves as you can.
: at least half an hour vigorous walk in the arvo. Go with your chick and score brownie points. Don´t stroll, work up a sweat.
DAY 2:- One hour surf early- no leggie.
:One hour vigorous arvo walk on soft beach sand. if you get puffed keep going, try not to stop even if you have to slow to a feeble pace.
DAY 3:- One hour surf- no leggie
: One hour vigorous walk, arvo soft beach sand.
DAY 4:- Two one hour surfs. early and late- no leggie
: One hour walk, arvo- half hour soft sand, half hour up sand dunes, jog down.
DAY 5:- One hour early surf- no leggie.
: One hour swimming in the arvo- try and do freestyle, as this simulates paddling. Don´t stop for longer than a few two minute breathers. swim laps of the beach with swimming goggles so you can check out flathead, whiting and shit. if you spot a shark, think of it as sprint training.
DAY 6:- Two hour early surf- no leggie.
: two hour surf in arvo. use legrope if desired, but paddle out through whitewater if you wipeout. Only use channel/ rip after successful rides.
DAY 7:- We´ll assume the surf is flat. One hour swimming in the morning. Alternate between 50m freestyle sprints, 100m freestyle slow hauls, then 50m breastrokesprints, 100m breastroke hauls. Breather and water break for 5 minutes every 15.
: One hour vigorous soft sand walk in the arvo, with 100m sprints every 10 minutes. Then one hour board paddling. to make it interesting, paddle around a headland or two. Only stop for breathers if you´re absolutely fucked, but try not to stop at all.
DAY 8:- Two hour early surf- no leggie. Three hour surf in arvo.
DAY 9:-Three hour surf in morning.
: Arvo, one hour walk, one hour swimming followed by another one hour vigorous soft sand walk.
DAY 10:- It must be a day off work by now. Surf all day, at least three two hour surfs, or a two hour swim plus a two hour paddle session with an hour´s soft sand walk in between if it´s flat.
DAY 11:- If you´ve stuck to the regime, you´ll have pretty good fitness by now. If there are waves, surf at least twice today.
DAY 12:- One hour soft sand walk in morning, then straight into a two hour surf.
: One hour bodysurf in arvo, no flippers.
DAY 13:-Flat day- one hour solid paddle in morning, again in arvo.
DAY 14:-Surf all day and start frothing over your trip- you´llneed a holiday after the two weeks of hell you just went through..... But you´ll be blowing up.
SO THAT WAS IT THANKS TO DAVE SPARKES AT TRACKS.
|
|
|
|
|
#8226 |
Jake
|
|
|
|
|
#8239 |
Stoke: 2 |
|
Här är en artikel jag kopierade från surfline eller någon annanstans efter att någon här eller om det var på nordsurf hade tipsat om den, har inte kvar länken till originalsidan men är ett lite mer mänskligt pass och på lite sikt gör det stor nytta. Har själv simtränat enligt detta ett tag nu och det ger resultat ganska fort.
Nick Carroll, monster paddleboarder, surfer and oftime magazine editor -- not to mention general fitness nut -- responds. This could be worth printing out and tacking to your wall:
First things first: Pool, pool, pool. Your element is water, and the priority through this long long winter is to stay in contact with it. So let's start there.
Next priority is to maintain your paddling fitness. Given the presence of a pool, and a good approach to swim training (ie. actually DOING it, as opposed to avoiding it!), you can actually hit the water next spring in better shape than when you left it.
Get a good pair of swim goggles, a pair of swim trunks, and you're ready to go. Check out the very simple swim workout below:
THE 1500-METER SURF SWIM TRAINING SESSION (a la WTFK)
(4 - 5 times a week, all done freestyle, except where indicated)
1. Jump in and swim 400 meters, nice and smoothly, not too quick, not too slow. This is to warm up and loosen your whole body.
2. Take a short rest, just a couple minutes. Let the heart rate return to somewhere near normal.
3. Do a set of short quick sprints. You're probably swimming in a 25-meter pool, so do this:
8 x 25m, each one pretty much as quick as you can, with a 20 second break between each 25m. (Or start each 25m exactly 40 seconds after you started the last one - a 40-second "interval". Intervals keep you honest.)
4. Take another rest. That little sprint set should've limbered you up and got some heat running through your brain and body.
5. Now a set of sturdy strengtheners.
5 x 100m, smooth and strong, with a 30 second gap between each 100m. (Or on a 2-minute interval.)
6. Take another rest. That should've opened your lungs right up and got some endorphins moving. Healthy tingling through body, etc.
7. Now a finish-off power set.
6 x 50m, with a 20 second break between each. (Or a 50-second interval.)
8. Roll right into a slow "warmdown" 100m, swim very gently, 25m free, 25m backstroke, 25m breaststroke, 25m free to finish.
9. Drink a couple pints of water.
Most surfers will feel some odd muscles twitching after a couple of these session, but it won't be too bad - not as bad as if you hadn't done any kind of upper body work.
After four or five weeks at this pace, you'll be ready to tune it up a bit. Try this one out every second session:
THE 2500-METER 6-8-FOOT SURF PSYCHER
1. Jump in for the 400-meter warmup gig.
2. Rest for a minute or so, then straight into this:
3. Serious strengtheners:
10 x 50m, first five on a 2 minute interval, second five on a 1min-50sec interval. (Don't give up on number eight, either!)
4. Rest for a couple minutes, then:
10 x 50m, first five on 1 minute, second five on 45 seconds.
5. Rest for a minute or so, then (ha ha!):
8 x 25m UNDERWATER, each on 1 minute. (You can use a set of swim fins on this one -- not a bad investment.)
6. 6x50, swimming 25 free, 25 other stroke - backstroke, breaststroke, butterfly. Your choice of the other stroke. (If you can mmanage it, try to revolve twice through the three - I know butterfly is a real trick.) Each 50 on 1m15s.
6. Rest for a couple of minutes, then swim right through the remaining 600m without stopping, but doing 25m backstroke for every 75m freestyle. Slow yourself down through the last 100, down to warmdown pace.
Keep drinking nice clean fresh water a LOT during the days before and after your sessions, it'll flush out a lot of exercise byproducts and keep your muscles loose and soft. If you don't do this, you'll hurt your kidneys and liver and your recoveries will be slower.
Spend the bucks you've saved not joining a gym on a good massage from time to time --or just save for a couple new boards.
Any good pool center will have some sort of swim group or program where you can hook up with other people and maybe train with 'em a bit, swim training is way easier with a couple buddies.
Good luck!
|
|
|
|
|
#8240 |
Stoke: 5 |
|
problemet me mitt badhus i stan e att de stänger så jäkla tidigt
så man får köra på rocky träning
|
|
|
|
|
#8248 |
|
Träningsprogrammet(simning) som stoney rekommenderade är jättebra. Började köra det regelbundet för 3år sedan och har aldrig varit i så bra form tills jag fick problem med vänster axel.
Vore bra att variera frisim med bröst och rygg ifall ni inte har helt perfekt teknik(gäller nog dom flesta). Har fortfarande problem med återkommande inflammationer i samma axel:( .
Om ni inte känner för att dra iväg till simhallen måste jag nog rekommendera längdskidåkning som det näst bästa alternativet för oss nordbor. Här gäller det också att variera träningen, jag brukar köra mycket intervaller. Med längdskidåkning trimmar man nästan exakt samma muskler i överkroppen som vi surfare behöver hålla i form året runt.
Sist men inte minst, gör en egen "indoboard". Ritningar finns på nätet bara man orkar leta, grymt bra för att stärka benmuskulaturen och förbättra balansen och framförallt din STIL!
Lycka till
|
|
|
|
|
#8259 |
Stoke: 4 |
|
Gör som Djé! Spring, simma och cykla all tid då du inte jobbar eller sover. Äta kan du göra under tiden. Släng in lite klättring för good measure.
|
|
|
|
|
#8260 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Sex funka bra mer. 
|
|
|
|
|
#8271 |
|
Stort tack till Lappjävelns mamma för att hon hjälpt mig hållas i form under alla desssa år! 
|
|
|
|
|
#8423 |
|
|
|
|
|
#8433 |
Stoke: 28 |
|
Jag cyklar en hel del - regelbundet är nyckelordet - om man pussarlite och fåuppflåset märks det när man ska ut och paddla/simma/surfa.
|
|
|
|
|
#8544 |
Svar: Surfträning 17 år, 12 månader sen |
|
Längskidåkning är grymt, samma muskler, hjärtat sliter som fan och, om man skejtar, är det rätt mycket fart. Inte så speciell surfigt, men va fan.
Annars tycker jag gummiband enl surffitness.com -metoderna ger resultat + armhävningar för pop up, ryggövningar och situps.
jag är tyvärr inte så bra på att simma. men jag brukar ibland köra med en "dolme" (ja, det är sjukt men det heter så), en flytgrej mellan benen som gör att man bara can crawla utan att använda benen - hård träning och inte så tekniskt svårt som att crawla ordentligt.
cykling och löpning är ju bra för kondisen men ger inget för surfingens speciella krav.
|
|
|
|
|
#8547 |
|
Man tackar för alla svar, blir nog att börja åka lite långdskidor då, det låter faktiskt riktigt vettigt.
|
|
|
|
|
#8557 |
Stoke: 30 |
|
|
|
|
|
#8561 |
Stoke: 15 |
|
längskidor är överlägset bäst om man inte kan paddel träna, leta redan på en svag uppförsbacke som tar runt 2.5-3 min att staka upp för och kör intervaller. staka upp, glid tillbaka och staka upp igen kör 10 vändor om du orkar. tänk på att också använda magen och inte bara armar och axlar när du stakar.
jag gjorde tvärt om, åkte och surfade 3 månader innan vasaloppet och åkte fortare än någonsin fast jag hade minimalt med skidträning. arm och ryggstyrka über ales...
|
|
|
|
|
#8562 |
Stoke: 1 |
olfa
|
Hur pass bra funkar roddmaskinen?
|
|
|
|
|
#8564 |
Stoke: 30 |
|
olfa skrev:
Hur pass bra funkar roddmaskinen?
I'd say good, especially if you have surfed and have done alot of swimming because you train the opposing muscles instead of wearing out the ones you want to use when you surf.
If you aren't in any sort of paddling shape, then you should probably swim.
If you have overgrown shoulders and look like a monkey (like I do) then yoga, rowing and shit
If you don't do anything, doing something is better than nothing.
|
|
|
|
|
#8578 |
Stoke: 14 |
|
Det finns många bra sätt att träna upp sig till surfing. Jag jobbar med träning varje dag och med många olika sorters idrottare. Har man inte rört på sig väldans mycket så är det precis som Sharkboy säger, bättre att göra något, vad som helst än inget alls. sen finns det ju givetvis mer avancerade program som man kan följa som fungerar väldigt bra, men som kräver tid och lite kunnande. Frågan om roddmaskin e bra...ja det e väldigt bra eftersom du får träna upp många av de muskler som du använder vid surfing, samtidigt som du får tränat lite kondition. Det bästa att följa när det gäller träning är väl tycker jag, och det har jag också som måtto "Om man gör det man alltid har gjort, så får man det man alltid har fått". 
|
|
|
|
|
#8634 |
Stoke: 13 |
Kribz
|
skrev ett helt inlägg som försvann, fuck off!
|
|
|
|
|
#8644 |
Stoke: 33 |
|
Trana core stabilitet. Mage o prylar. Sa slipper man rygg ont efter langa sessions
|
|
|
|
|
#8645 |
Stoke: 14 |
|
Håller med Andiss, jag använder en coreboard. en mini varriant av en surfingbräda som är väldigt ostabil i alla rättningar. hjälper på båda ballans och inre mag muskulatur, och hjälper till att stabilisera alla leder som blir inkoplade.
|
|
|
|
|
#8655 |
Stoke: 3 |
|
Simning och da snackar vi inte brostsim. Det sabbar bara dina knan och kommer inte hjalpa din paddel styrka.
Hemma blir det pass mellan 2000-3000meter 3-5 dagar i veckan.
Korde mycket med gummiband for att bygga upp hogeraxeln efter att ha pajjat den.
Simning och banden har gjort susen. Har valdigt sallan problem.
Dessutom blir man javligt explosiv i paddlingen:)
|
|
|
|
|
#8657 |
Stoke: -1 |
|
|
|
|