Facebook data

1
Värsta wipeouten??
#8118 Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 24

Swingkid
Inlägg: 951
graphgraph
offline

Borde finnas en hel del fina wipeout historier därute!!!?

Drog på mig en fet liplaunch på Bubble idag, Fyfan va det e tryck i den vågen!! Länge sedan man blev så tokspolad. Dubbelgubbe, misslyckad duckdive o vips så smäller det till o vips sitter man som ett klister i botten o invänat nästa bomb..
Men det bästa med att bli tokspolad är att man känner sig fanimej mer levande efteråt...
 
Logga in för att svara
#8126 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Jag blev slängt på sanden '97 och bröt ryggen min..kunde inte och fick inte går alls för 6 veckor .fick ligga på ryggen och bli vänt av min sambo...tog 6 månader förre jag kunde surfa igen.....räknas det som en bra wipeout eller???

What about den dag jag åkte båt till ett rev utanför sydneys kust i 4m vågor och blev nerkrossade ...stående i tuben av en monster våg som bestämmde att det skulle inte släppa ut mig och stängde ner på mig...Blev pressad på revet och min bräda kom över med läppen och drev rakt igenom min höger kind och näsan ifrån brädan bröt av i kind benet..Var tvungen att åka en väldigt studsig båt tur för 1 timma tillbaks till land och sen körde jag 45 min till sjukhuset och satt och väntade 2 timmar där för läkaren.....fick 12 stygn in i mun och 12 ute..6 månader senare kom en stor klump glassfibre ut genom en stor finne typ sår i min kind..räknas det som en wipeout eller??
 
Logga in för att svara
#8127 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

P.S. jag har flera ärr och wipeout historier om ni kan tåla det !!!
 
Logga in för att svara
#8128 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

RATMAN skrev:
Jag blev slängt på sanden '97 och bröt ryggen min..kunde inte och fick inte går alls för 6 veckor .fick ligga på ryggen och bli vänt av min sambo...tog 6 månader förre jag kunde surfa igen.....räknas det som en bra wipeout eller???

What about den dag jag åkte båt till ett rev utanför sydneys kust i 4m vågor och blev nerkrossade ...stående i tuben av en monster våg som bestämmde att det skulle inte släppa ut mig och stängde ner på mig...Blev pressad på revet och min bräda kom över med läppen och drev rakt igenom min höger kind och näsan ifrån brädan bröt av i kind benet..Var tvungen att åka en väldigt studsig båt tur för 1 timma tillbaks till land och sen körde jag 45 min till sjukhuset och satt och väntade 2 timmar där för läkaren.....fick 12 stygn in i mun och 12 ute..6 månader senare kom en stor klump glassfibre ut genom en stor finne typ sår i min kind..räknas det som en wipeout eller??


Hahahaha, första gången du berättade den historien (när vi åkte till Norge 00) så drömde jag mardröm om finnar som poppade ut var och surfboardbitar.. Kan iofs ha att göra med att jag var ganska full när jag hörde den..
 
Logga in för att svara
#8129 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 8

Craig
Inlägg: 554
graphgraph
offline

RATMAN chicks dig scars!
 
Logga in för att svara
#8131 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

They love the one on my dick..jhahahahahaha:laugh:
 
Logga in för att svara
#8132 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Just joking girls...!!!
 
Logga in för att svara
#8134 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

Själv så paddlade jag ut med polaren på ett helt sinnsykt stort cavaliers 98, borde ha fattat att man skulle ha stannat på land då det bara var 2 pers ute hela vägen från le club, men var så väck av allehanda drycker och växter att vi ändå paddlade ut. hoppade i o följde strömmen alldeles vid piren, vågorna var 4m+, men Colin O´hare, (en irländsk landslagssurfare som jag delade tält med) sa bara: no worries man, just paddle faster!.

Väl ute i line up, paddlande över dessa små berg som kändes helt overkliga, så stack Colin iväg på en våg, och kom utpaddlandes igen efter en lång stund. Han började såklart att köra hela "thought vikings were supposed to be brave?" grejen varav jag paddlade på den dittils största våg jag nånsin sett. Poppade upp på brädan, och tittade ner på ett vertdropp på typ 2m (vet inte riktigt eftersom jag var så stukad..) och tänkte att " Äh, det här går inte, jag hoppar bakåt över lippen så slipper jag drunkna"....

Självklart hade jag ju glidigt ner på vågen när jag poppade upp, så när jag trodde jag skulle gå fri över läppen, hamnade jag så klart rakt i läppen... Som slungade mig heeeeeeeeeela vägen ner, jag tappade andan vid nedslaget och blev ordentligt nertryckt. Försökte dra mig upp till ytan via leashen, men brädan låg fortfarande nertryck UNDER mig.. När jag trodde att jag just skulle dö så kom jag äntligen upp till ytan, bara för att se NÄSTA jävla våg bryta just över mig. Blev spolade som avföring runt runt med lite andningspauser och lyckades äntligen komma in till land. Kravlade upp på rullstenarna och kräktes en gång. Efter lite paus såg jag Colin ta av på ett riktigt monster, och eftersom berusningen gjorde att jag verkligen TRODDE att jag kunde surfa MINST lika bra, så drog jag ut igen..

Hahaha, vilken dumjävel man varit och fortsätter att vara..
 
Logga in för att svara
#8136 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Med 2 meddelanden ..betyder det att du fick deja vu eller blev spolad 2 gånger precis lika dant??!! mmmmm värt att tänka på;)
 
Logga in för att svara
#8137 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen  

ninjita

RATMAN skrev:
Jag blev slängt på sanden '97 och bröt ryggen min..kunde inte och fick inte går alls för 6 veckor .fick ligga på ryggen och bli vänt av min sambo...tog 6 månader förre jag kunde surfa igen.....räknas det som en bra wipeout eller???

What about den dag jag åkte båt till ett rev utanför sydneys kust i 4m vågor och blev nerkrossade ...stående i tuben av en monster våg som bestämmde att det skulle inte släppa ut mig och stängde ner på mig...Blev pressad på revet och min bräda kom över med läppen och drev rakt igenom min höger kind och näsan ifrån brädan bröt av i kind benet..Var tvungen att åka en väldigt studsig båt tur för 1 timma tillbaks till land och sen körde jag 45 min till sjukhuset och satt och väntade 2 timmar där för läkaren.....fick 12 stygn in i mun och 12 ute..6 månader senare kom en stor klump glassfibre ut genom en stor finne typ sår i min kind..räknas det som en wipeout eller??


Oj oj oj... nu kommer jag aldrig våga surfa rev...
fast jag kan ju sluta oroa mig för hajar... verkar finnas lättare sätt att dö på... skit alltså piercad av sin egen bräda fy vad läskigt.... jag tyckte det var otäckt nog när jag fick leashen runt halsen i snara med täta vindvågor som drog åt, och drog åt, och drog åt... om och om igen... efter en wipeout ... Foten var ihop snörad med huvudet på något sätt. Helt sjukt... vet inte riktigt hur jag lyckades
 
Logga in för att svara
#8138 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

Hahaha, både deja vu och spolad..
 
Logga in för att svara
#8140 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

ninjita skrev:
RATMAN skrev:
Jag blev slängt på sanden '97 och bröt ryggen min..kunde inte och fick inte går alls för 6 veckor .fick ligga på ryggen och bli vänt av min sambo...tog 6 månader förre jag kunde surfa igen.....räknas det som en bra wipeout eller???

What about den dag jag åkte båt till ett rev utanför sydneys kust i 4m vågor och blev nerkrossade ...stående i tuben av en monster våg som bestämmde att det skulle inte släppa ut mig och stängde ner på mig...Blev pressad på revet och min bräda kom över med läppen och drev rakt igenom min höger kind och näsan ifrån brädan bröt av i kind benet..Var tvungen att åka en väldigt studsig båt tur för 1 timma tillbaks till land och sen körde jag 45 min till sjukhuset och satt och väntade 2 timmar där för läkaren.....fick 12 stygn in i mun och 12 ute..6 månader senare kom en stor klump glassfibre ut genom en stor finne typ sår i min kind..räknas det som en wipeout eller??


Oj oj oj... nu kommer jag aldrig våga surfa rev...
fast jag kan ju sluta oroa mig för hajar... verkar finnas lättare sätt att dö på... skit alltså piercad av sin egen bräda fy vad läskigt.... jag tyckte det var otäckt nog när jag fick leashen runt halsen i snara med täta vindvågor som drog åt, och drog åt, och drog åt... om och om igen... efter en wipeout ... Foten var ihop snörad med huvudet på något sätt. Helt sjukt... vet inte riktigt hur jag lyckades


Du lyckades ..du överlevde!!!!!..Grattis...
 
Logga in för att svara
#8144 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

I was bodysurfing whompers back home and it was slamming on dry sand, that year they buried christmas trees under the beach to keep the sand from eroding, it also helped break my nose.
 
Logga in för att svara
#8185 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

OK. Om Sharkboy drar bodyboard-historier så drar jag väl en vindsurfing.

Var i Bunkers (Klittmöller) typ -94... Som vanligt ganska ordentligt, dvs riktigt monster till shorebrake. Uppskattningsvis en bra bit över huvudet, och jag är ju ändå 190. Ut tog man sig genom att slänga grejerna över vågen, dyka igenom och fort som faan upp på grejerna och ut.
- In blir det ju mycket lättare. Tänkte jag.
När jag skulle gå i land så åkte jag som vanligt på ryggen av vågen, hoppade av brädan när vågen plattat ut... Skulle precis ta tag i grejerna för att undvika nästa monster när jag snubblade och blev sittande på knäna... Då kom dagens största, såg i alla fall ut så från positionen jag hade, och formligen knycklar ihop mig och min utrustning. Rullades väl ett par varv upp på stranden... När vattnet drog sig tillbaka satt jag där, blåslagen men oskadd. Det kunde man dock inte säga om min utrustning som var totalt pulveriserad. Seglet såg ut som Motorsågsmassakern, masten var sönder på 3 ställen, bommen hängde ihop enbart tack vara griptejpen. Och brädan hade en rockerkurva på typ en halvmeter.

Har inte vindsurfat där sedan dess...
 
Logga in för att svara
#8187 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

alex el gordo skrev:
OK. Om Sharkboy drar bodyboard-historier så drar jag väl en vindsurfing.

.


bodysurfing not bodyboarding, not that there's anything wrong with that
 
Logga in för att svara
#8202 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 29

Esta
Inlägg: 2405
graphgraph
offline

Höll på att tappa mina kallingar under en bodysurfing session på Coney Island. Det var en helgdag o fullt med folk på stranden o promenaden. Kunde ha slutat hur illa som helst...
Jaja, vad ska man skriva när man ligger långt efter Ratman & co i skadelistan?
 
Logga in för att svara
#8209 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
Inlägg: 2926
graphgraph
offline

Esta skrev:
Höll på att tappa mina kallingar under en bodysurfing session på Coney Island. Det var en helgdag o fullt med folk på stranden o promenaden. Kunde ha slutat hur illa som helst...
Jaja, vad ska man skriva när man ligger långt efter Ratman & co i skadelistan?


Kallingar?
 
Logga in för att svara
#8212 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 4

Jimbob
Inlägg: 385
graphgraph
offline

Min kompis, som gärna vill vara anonym, tar ett djupt andetag efter att ha underskattat sizen något. Tyst, knäsvag och darrig blev resultat.

 
Logga in för att svara
#8214 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Jimbob skrev:
Min kompis, som gärna vill vara anonym, tar ett djupt andetag efter att ha underskattat sizen något. Tyst, knäsvag och darrig blev resultat.




Var är bilden tagen?
 
Logga in för att svara
#8219 Svar: Värsta wipeouten?? 17 år, 2 månader sen  

Esta.

Redax skrev:
Esta skrev:
Höll på att tappa mina kallingar under en bodysurfing session på Coney Island. Det var en helgdag o fullt med folk på stranden o promenaden. Kunde ha slutat hur illa som helst...
Jaja, vad ska man skriva när man ligger långt efter Ratman & co i skadelistan?


Kallingar?

Ja, helt riktigt: mörka kallingar.
Det var så att ngr fotopolare o jag drog till Coney Island för att plåta snapshots mm. Vi hamnade sen i en riktigt sunkig bar där jag blev halvfull tillsammans med en skum gravgrävare, gammal sjöman o uppspeedad konstnär. När jag kom ut ragglande, såg jag shorebreaken o bestämde mig för att plocka ngr vågor på den sidan Atlanten. En polare följde med o vaktade mina kläder. Hade inga badbrallor med mig på resan så det blev till att hoppa i plurret i bara kallingar.
Så e storyn...
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!