Facebook data

1
Någon surfat Thailand?
#80573 Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Yo boys...flyttar ev. till Thailand typ ett år. Är det värt att ta med sig brädan? Övertygad om att man kan få några sköna uncrowded åk någonstans men vet inte om jag orkar släpa på skiten. Är det någon som känner till pointen Pakarang norr om Khao Lak?

Logga in för att svara
#80578 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Klart brädan ska med annars får du köpa en här:-) www.pakarangsurfshop.com/pics.html

Logga in för att svara
#80589 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

befinner mig just nu i thailand.

surf här nere är stort till och med quicksilver har fyra tävlingar här om året.

själv surfade jag 1 meters igår helt ok beach breaks.

vart i thailand skall du flytta?

Logga in för att svara
#80625 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Ok...grabbar. Vet inte vart det blir riktigt...ska bygga på med lite dykerfarenhet någonstans. Schoug du bor i Rawai ser jag och verkar ha bra koll. Hur är det på vinterhalvåret...helt platt? Har du någonstans att rekommendera att bosätta sig? Finns det mycket dykcenter runt Rawai?

Logga in för att svara
#80626 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

tomshore
graphgraph

Jag bor på öster om bangkok i en liten fiskeby som kallas Pattaya.

Lite längre söderut på denna kust finns surf under sommarhalvåret, dock oregelbundet, men Phuket området är klart bättre och har som ovan inlägg säger flera tävlingar per år.

Återigen är det sommar månaderna som är bäst.

Kata noi har jag surfat på tidigare och det var mer än godkänt. Mycket pga ingen crowd och ren och fin miljö.

Logga in för att svara
#80629 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

ja dyk center finns det till förbanelse av här nere, problemet har bara blivit att dom är rätt så hårda på arbets visum går att fixa om man har en sponser här nere, för var det ju bara att glida in på ett dykcenter vifta med svenska licenser vips så hade man jobb.

och till surfningen så ligger sesongen mellan april till oktober - november. vinterhalv året är det mega platt kanske lite små vågor när det är lågvatten själv så surfade jag korta snabba 1 meters vågor här om dagen så vill man surfa går det med.

jag gillar Rawai för här bor det inga turister här finns inga tuktuk och inga glädje flickor vill man ha det så tar man moppen överberget (10 min körning) vips så står man i dunka dunka.
sen ligger rawai närma nay harn beach som håller bland de största och bästa vågorna på Phuket.

Logga in för att svara
#80655 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Ja ok arbetstillstånd välkommnar jag så länge man får jobb..haha Medför ju bättre förhållanden med kontrakt och grejjer. Verkar ju finnas en del surfbutiker också så kanske väntar med bräda och köper där nere då. Är det internatinellt papper på körkortet som gäller eller? Hur länge blir du kvar Schoug? Vill nog helt klart försöka ta mig till Phuket och jobba men kommer antagligen göra lite träning på Koh Tao först. Hoppas vi syns i tuuuben..haha

Logga in för att svara
#80659 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

ja brädorna är riktigt bra priser igår var jag i en butik i charlong en by strax 10 min från där ja bor dom ville ha 4000 kr för en fatburner men jag har get mig fan på att pruta ner den till 3500 kr. nej det räcker med vanligt körkort polisen fattar endå inte så mycket engelska så länge det är med en eu symbol så funkar allt. ett tag körde jag med min lillebrors motorcykel kort här nere..

jag åker nog hem till sverige igen i mitten av april har diverse ider jag skall försöka sätta i verk över den svenska sommaren men det är dock mycket möjligt att jag åker ner någon vecka mitt på sommaren med. när kommer du ner?

Logga in för att svara
#80661 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Inget är bestämt men jag bor på Fuerte nu och lär nog bli kvar här säsongen ut typ slutet av april. Sedan lär det nog bli någon månad i Sverige på sommaren. Sedan blir det nog Koh Tao som sagt först. Jag har en afterburner liggande jag köpt för ca. 3000 kr i oz fast det är iof tuflite.

Logga in för att svara
#80696 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

jaha ok nice. vad jobbar du med där nere? jag ahde nog åkt ill thailand i sept för att har du inget ordentligt visum så måste du flyga ur landet en gång var 30 onde dag och tar man bussen över till burma får man bara 14 dagar i stöten. så sök ett 3 månaders visum på ambasaden.

Logga in för att svara
#80735 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Nja...mestadels jobbat som servitör men nu pluggar jag bara italienska. Ganska skönt måste jag säga. 4 timmar bra surf idag Får hjälp med ett student visum på tre mån som går att förlänga. Och sedan hoppas jag ju på jobb då med arbetsvisum. Problemet är med flickvännen om hon vill med bara...hmm

Logga in för att svara
#80742 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

hehe locka henne med billig shoping och allt sånt tjej saker är billigt här nere (hår förlängning , manikyr , predikyr , masage och sånt grejs) är det lätt att hitta jobb där nere? är sjukt sugen på att testa bo en vinter i europa

Logga in för att svara
#80749 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Har aldrig surfat i thailand har dock "pippat" i thailand.

Logga in för att svara
#80779 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 1

piiit
graphgraph

Nja...lite kämpigt nu. Kan du någonting typ servitör, bartender, reception och pratar spanska. Annars gäller det att ha jäkla tur. Så är det lågsäsong på vinterhalvåret när det är bra surf. Tänkte mest på visum för tjejen. Håller kanske inte att flyga ut varje månad.

Logga in för att svara
#80825 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

nja visa runs kan vara helt ok. tex nu flyger jag och tjejen till vietnamn 900 svkr tur och retur med skatter och allt, alltid trevligt att se sig om.

Logga in för att svara
#80835 Svar: Någon surfat Thailand? 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

bzzup
graphgraph

härligt spår ni har här=) ja e ganska mycket i thai men har aldrig surfat=( å ja har aldrig varit i puket....
om du har lust Schug så kanske du kan avslöja några mer sopts=) ja kommer ner till sommarn så då kan de ju vara kul att veta lite.... grymt där me att de finns shops!! ja har letat ihjäl mig i bkk men inte hittat något=) härligt med lite shorts surf sen!!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!