Facebook data

1
Bali?
#76461 Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

tjena... jag undrar hur bali är i slutet av december till början av januari med väder och vågor för en hyfsad nybörjare. undrar också hur mycket pengar man kan behöva under tre veckor om man vill surfa, bo, äta och dricka okey.

tack i förväg,,, Carl

Logga in för att svara
#76467 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Du kommer garanterat f bra vågor, kan dock hända att det är på östsidan av ön som du kommer få surfa på.
Men ekonimi så brukar man klara si på 1000 kronor i veckan om du bor på ett av de billigaste ställena och bara äter och dricker. Ej inkluderat diverse inköp som görs.

yieew!

Logga in för att svara
#76468 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Bra att du undrar, jag hoppas att du får några vettiga svar här som du kan ta med i dina reseförberedelser. Det är nämligen så att en hel drös med surfsverigesurfare har varit på Bali o surfat och har säkert mycket att berätta o insperera dig med.

För att din fråga ska bli tydligare skulle det vara intressant att veta om du har bokat flygresan redan, om du redan har kollat på några boendemöjligheter, vad för typ av mat som mättar dig samt om du ska ta med dig en egen surfbräda. Jo en sak till åker du själv eller i surfsällskap?

Allt du frågar om vill jag också veta därav mitt behov av att förtydliga.

Logga in för att svara
#76470 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

hehe okey elin jag har inte kommit längre än att jag är riktigt sugen på att åka... men skulle nog bli några dagar efter julafton och vara där till nån gång runt den 16-17 januari skulle jag tro och än så länge är det bara jag men har eventuellt en polare som vill med. bräda löser jag nog där nere och som jag förstått så är det lättaste att också lösa boende när man är där.

tack för svaren men hoppas på lite fler svar

Logga in för att svara
#76472 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

lånar oxå tråden. ska dit i vinter oxå.

nån som har bra tipps på boende i nusa dua.

och bra boende i sanur sökes oxå.

Logga in för att svara
#76473 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

launing skrev:
hehe okey elin jag har inte kommit längre än att jag är riktigt sugen på att åka... men skulle nog bli några dagar efter julafton och vara där till nån gång runt den 16-17 januari skulle jag tro och än så länge är det bara jag men har eventuellt en polare som vill med. bräda löser jag nog där nere och som jag förstått så är det lättaste att också lösa boende när man är där.

tack för svaren men hoppas på lite fler svar

Okej då vet i alla dina förutsättningar och vad för typ av tips som du söker.
Fler svar tycker jag också att du borde få hehe.

Logga in för att svara
#76494 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Karate_Toni
graphgraph

jag vet inte vad du vill ha för tips?
Som sagt: 1000 kr/v låter bra och nästan allt annat hittar man själv.
...Visa + pengar för in och utresan på flygplatsen har du säkert läst om.

Logga in för att svara
#76523 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Alltid härligt med Indo!
Dagens kurs: för 100 SEK får du 126 422,25RP. Jävligt bra!
Boendet brukar gå loss på ca 60kr/natt.
Man kan äta en nasi goreng & nasi campur för knappt 7kr, Bintangen (lokal pilsner) kostar ungefär lika mkt.
Dom har om jag inte minns fel en 70cl för 13 kr.
Om du ska hyra moppe åk till polisstationen i Denpasar(lägg märke till fängelset kerobokan där bombmännen samt ganjasmugglande idioter sitter, hårresande ställe) och köp ett körkort, kostar ca 400kr/månad om jag inte minns fel. Det blir billigare i längden. Jag åkte ta mig fan fast hela tiden och fick punga ut 50.000rp varje gång. Har du redan mc kort är det lugnt.
Moppen hyr du för ganska varierade priser mellan 300-400kr/månad. Tanka upp den kostar under 10kr se bara till att dom nollställer räkneverket, brukar köra fulingar i kuta.
Boende i Sanur kan jag inte uttala mig om, kan bara säga att det är en fantastisk våg! Ligger ett stort vitt hotell precis på stranden kanske kan vara något.
Om du/ni ska surfa västsidan får ni göra det tidigt på morgonen för snart blir det konstant pålandsvind.
Strax norr om sanur ligger ett bra beachbreak som heter padang galak. Black sands kallar vissa detta bryt.
Personligen kör jag hellre vågor i Nusa Dua området på regnsäsong.
Bäst tid att åka är april-nov min personliga erfarenhet då jag är goofy och är helt salig på alla bryt från Ulu´s till Canggu.
Hoppas du fick något svar och lycka till!
//Pat

Logga in för att svara
#76524 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

Elin_nybörjaren har inte varit på Bali.... HON SURFAR INTE.

Logga in för att svara
#76527 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

latte skrev:
Elin_nybörjaren har inte varit på Bali.... HON SURFAR INTE.

Oj vilken sen nyhet du meddelar Latte. Nu handlar denna tråd om launings surfresa och jag utökar bara den lite med förutsättningar. Du Latte kan ju surfa har jag sett. Har du varit i Bali och kan delge något viktigt i denna tråd?

Logga in för att svara
#76532 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

förstår inte varför du utökar denna tråd med förutsättningar när roligtvis snubben har rest förut. det ända du har kommit med är en reseplan. POINTLESS inlägg.

vill säga att Bali är ok om du åker under den tiden, men det finns risk att du får surfa på östra sidan av ön pågrund av west winds. och pengar behöver man inte så mycket av om man har en budget. men det är alltid bra att ha lite extra för man vet aldrig vad som händer på bali!!!

Logga in för att svara
#76538 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

tack så mycket har nog fått svar på de mesta speciellt av patrick där... så återigen tack så mycket

Logga in för att svara
#76585 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

NikFish
graphgraph

Brukar vara ganska crowded på bryten runt Kuta så man tjänar på att åka en bit om man kan. Sen är det nästan alltid roligt på G-Land

Peace

Logga in för att svara
#76588 Svar: Bali? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

marre_k
graphgraph

latte skrev:
förstår inte varför du utökar denna tråd med förutsättningar när roligtvis snubben har rest förut. det ända du har kommit med är en reseplan. POINTLESS inlägg.

vill säga att Bali är ok om du åker under den tiden, men det finns risk att du får surfa på östra sidan av ön pågrund av west winds. och pengar behöver man inte så mycket av om man har en budget. men det är alltid bra att ha lite extra för man vet aldrig vad som händer på bali!!!

Vadå risk att surfa på östra sidan. De är ju riktigt fina bryt där. Dessutom många högervågor. Ta bara Sanur, enligt min mening Balis bästa våg...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!