RATMAN skrev:
marQs skrev:
Jobbar in pengar.
Går på byn och slår runt.
Forskar.
Jobbar med projekt och ideér.
Vad gör du när de inte finns surf liksom? Jag behöver inspiration!
jag gör ALLT annat som kunde förhindra mig eller ger mig det minste dåligt samvet när jag åker och surfa när det finns vågor..dvs..städa klart hemma,clippa gräs eller skotta snö...städa badrummet..tvätta och vika alla kläder..I PRINCIP ALLT som man behöver göra varje vecka..jag fåR otroligt MYCKET motivation ifrån faktum att jag Vet att jag kommer att surfa snart och om allt är gjort då känner jag mig avslappnad och förväntansfull.
jag förberäda mina surf prylar också..ta bort och vaxa om mina brädor..laga alla dings så att de är vattentäta.packa mina prylar i ordning så jag kan dra på min dräkt sfsm när jag kommer fram..sedan ta jag mig en stor whiskey och väntar för stormen!!!
Jag håller fullständigt med dig, helt och hållet faktiskt.
Jag är inne på samma spår. Va ingen direkt slashas innan jag började surfa men det jag säger är att surf är så himla nyttigt på det sättet. När man är därute vill man ha maximal frihet, bara att vara där (in the present) är ju underbart och om man dessutom vet att det väntar en fylld kyl därhemma i en okej städad lya, å man ska köra dit i sin lilla bil som man precis bytt olja å en lampa på.. Då äre ultimat, och därmed sagt att surf är koden til ett nyttigare liv.
You said it man!!
Men när allt nyttigt är gjort och whiskyn börjar kännas lite väl lång?
(Igår natt kom jag först på att om man inte kan komma på något att göra kanske det är bäst att inte göra något, sen kom jag på att det är bättre att göra något, testa. Då har man testat iallafall.)
Så tråden kan vara onödig. Eller nej, frågan är ju vad man ska testa, helst saker som inte kostar alls eller inte kostar så mycket.