Facebook data

1
önskar Hawaii info
#74680 önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

mista
graphgraph

Tjena, undrar om någon sitter inne på lite bra info om Hawaii som de vill dela med sig. Drar ditt över jul och nyår o funderar att förutom Oahu även kanske kolla in big island och Kaui.. så tipps och eller guidning vore grymt..

Logga in för att svara
#74700 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

Kollla med friends of aloha eller gamla trådar

Logga in för att svara
#74701 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

Orreborre
graphgraph

va tvungen

Logga in för att svara
#74784 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 2

morecore
graphgraph

Vet inte om jag har så mycket info du inte redan vet...
Hängde ett par månader på Nort Shore 2005, det fanns många trevliga spots norr om Waimea till Haleiwa, som inte alltid syntes längs vägen men det är bara att leta!
Jag surfade endel på Sunset Beach som hade en lagom skön höger. Vågade mig ut på pipeline nån gång med vid 2m swell hehe.

Vet inte om du vill ha boende-tips? Finns några att välja på där, jag bodde i nått bungalow-område, tror det var just söder om Waimea Bay, minns att jag cyklade o badade där när det var om om vågor

Vi hade bil mestadels och var inte så dyrt att hyra på den tiden. Kolla med flyget om du tar med egen bräda. Jag var tvungen att pröjsa 200dollar, så jag lämnade min hemma, köpte en på plats för 280dollar och sålde sedan.

Jag märker att jag inte är så specificerad i mitt svar men ingen hade skrivit nått vettigt så jag tänkte ge det en chans!

Logga in för att svara
#74798 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: -1

jacobemmanuel
graphgraph

Vet inte hur god surfare du är men jag som inte ger mig ut på Pipe uppskattar lite lugnare spots som gaschambers, Lanikea, Haleiwa, Freddieland.
På Kauai så är Hanalei givet! jättefint ställe på nordsidan men bra vågor längs hela bukten. Pinetrees är grymt! Sydsidan så finns det flera sköna spots med men inte så vågsäkert på vintern kanske. Bukten i Lihue har riktigt sköna vågor som ligger nära ett stort hotell som är guld värt att snylta i poolerna efter en session. är det stort så bryter beachbreaket också riktigt skönt. I Poipu finns det ett par bra spots också.
Liten varning för Kauai är att det är mer localised jämfört med Oahu och kanske ska man inte hoppa i var som helst om man inte är i sällskap med någon som bor där. Men sålänge det är kända spots så är det rätt lugnt, Hanalei är bara å köra
På västsidan kan man ta sig till Polihale som är en FET strand utan en enda människa för det mesta. Kan bryta bra vågor också.Gäller att ha en tålig bil gärna med 4wd om man ska dit. alternativt en hyrbil med god försäkring. Sen upp i Waimea Canyon är ett givet utflyktsmål.
Boende har jag ingen aning om.

Logga in för att svara
#74809 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 2

jojo
graphgraph

Vad det gäller breaks så beror det på hur duktig du är. Pipe och liknande är inte att rekommendera om du inte är väldigt bra. Mycket boogieboardare och wolfpack. Är det stort och du fortfarande vill ut så kör Chunsreef, Leftovers eller Marijuanas som ligger innan Waimea. Efter Waimea blir det hårigare. Det bästa är att hyra ett hus eller lägenhet i Honolulu eller liknande. På NS finns det några backpacker ställen. Om du inte bor på NS behöver du bil. Man får inte ta med sig brädan på bussen (Da bus).

Logga in för att svara
#74935 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 0

mista
graphgraph

Tackar för infon!

Logga in för att svara
#74948 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 1

Daniell // EcoSurf
graphgraph

Om du hänger nere kring Honolulu kan jag varmt rekommendera Ala Moana Bowl:
magicseaweed.com/Ala-Moana-Surf-Report/661/

Favoritspotet när jag pluggade i Honolulu för 8 år sedan. Säsongen är väl bättre för North Shore, men du kommer fortfarande en hel del surf där nere...

Logga in för att svara
#75002 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Om du inte har fixat boende än och (för någon anledning) vill bo i waikiki kan jag rekommendera www.stayinwaikiki.com. Vi bodde en studio med 4 pers. vilket var betydligt schysstare OCH billigare än ett hostel.

För hyrbil se ebilhyra.se (sag någons rekommendation här på forumet). Lätt, smidigt och garanterat billigast.

Logga in för att svara
#75564 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 1

avk
graphgraph

Hejsan.

Jag har surfat pa Oahu pa sommaren och forvaren, pa Big Island bara pa sommaren, och pa Kauai nagon gang for mycket lange sedan.

Som du formodligen vet brukar tumregeln vara att det ar norra sidan pa vintern och sodra pa sommaren. Det stammer inte alldeles, det kan bli bra svall pa sodra sidan ocksa men det ar inte garanterat. Vagorna ar mildare pa sodra sidan, och eftersom det ar sa mycket turister i Waikiki sa blir det inte sa mycket localism. Det finns inte manga hotell pa norra sidan utan da blir det mer att man far hyra hus, och det kan vara svart under vintern om man inte ar ute i god tid. Det gar val att bo pa ena sidan och surfa pa den andra men da blir det valdigt mycket kora.

I norr har nagon namnt Chun's Reef. Om man behover ett snallare break sa finns Puaena Point i Haleiwa men det ar sallan sarskilt roligt att surfa dar. Da skulle jag hellre ta mina chanser pa sodra sidan.

En bra kalla till information om vad som bryter ar surfline.com, som har dagliga rapporter fran dom olika delarna av Hawaii.

Pa Big Island verkar det vara mindre localism och surfarna ar mer mellow i allmanhet (om jag nu har ett statistiskt urval). Det ar jattemycket lavaklippor overallt, sa intressant nog surfar aven manga ganska erfarna surfare pa foamies. Det kan vara bra att inte ta med favoritbradan, m.a.o. Jag har surfat pa Pine Trees (som far mer norrsvall, sa den ar formodligen battre pa vintern). For att komma dit maste man ha bil och helst fyrhjulsdrift. Keahou har lite mindra lava och ligger precis vid vagen, lite norr om Sheraton Keauhou. Dar behovs ett vastligt svall. Jag har som sagt bara varit dar pa sommaren sa jag har ingen aning om vad som fungerar.

Pa Oahu i Waikiki finns det massor med olika breaks, sa om det finns svall ar det bara att paddla ut och det gar nastan alltid att hitta nagot dar det inte ar for mycket folk. Sarskilt pa vintern. Nar jag ar dar bor jag pa "The Breakers", ett hotell i lite japansk stil med en fin courtyard. Hotellet har inte renoverats mycket sen femtiotalet, men det ar trevlig stamning och mycket trevligare att sitta runt deras pool an pa dom mycket dyrare hotellen. Pa north shore och the Big Island har jag bara hyrt privat.

Lycka till!

Ana

Logga in för att svara
#75582 Svar: önskar Hawaii info 15 år, 2 månader sen Stoke: 1

Oldschool
graphgraph

www.surfnewsnetwork.com är allt du behöver (en surfbräda och en bil skadar ju inte heller...wax kan du alltid snäjka av nån på beachen)

Have fun in the sun!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!