Facebook data

1
Costa Rica-camping?
#74666 Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

nån som vet om strandcampingen Mal Pais/Santa Teresa finns kvar och är go än?
tänkte dra ner i januari..

Logga in för att svara
#74684 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Fanns kvar i vintras, men nyttjade den inte själv så kan inte hjälpa dig på pungten hur den är. Hade dock kompisar som bodde där o de var nöjda...

Logga in för att svara
#74715 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 3

arnet
graphgraph

Vi bodde där i vintras och det var riktigt nice.. Tyvärr hade de plockat bort köket som fanns där tidigare.
Köp en pannlampa .. De blir tokmörkt tidigt och man snubblar på landkrabbor hela tiden. Alla tält blev robbade så lås in era grejjer i den lilla skrubben.

Logga in för att svara
#74721 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

arnet skrev:
Vi bodde där i vintras och det var riktigt nice.. Tyvärr hade de plockat bort köket som fanns där tidigare.
Köp en pannlampa .. De blir tokmörkt tidigt och man snubblar på landkrabbor hela tiden. Alla tält blev robbade så lås in era grejjer i den lilla skrubben.

Det låter ju "riktigt nice"...

Så trött på hur mycket brottslighet det blivit i lilla santa teresa.

Logga in för att svara
#74722 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

arnet skrev:

haha ok ska genast¨köpa!
men hur löste ni matlagningen?
är på budget och tänkte försöka hålla nere kostnaderna. ..
när du skriver att de stjäl, är det ändå lugn stämning eller snackar vi rån?
vi är två tjejer som tänkte campa...
det är första ggn jag drar ner så är tacksam för alla tips.

Logga in för att svara
#74723 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

Annika skrev:
arnet skrev:

Annika! du som varit nere, hur mycket pengar behöver man på typ en månad?

Logga in för att svara
#74724 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Joyrider skrev:
Annika skrev:
arnet skrev:

Svårt att säga... Det beror ju lite på hur man lever. Vet inte alls vad det kostar att campa, men det brukar kosta runt 10-12 USD/natt för ett hostel. Har kanske gått upp lite sen sist, men det kan inte vara så mycket. Då har ni ju dessutom kök. En varm måltid går väl på 4-5 USD, men du kan nog hitta nåt billigare om du nöjer dig med mycket bönor o kyckling. En öl ute kostar typ 2 USD. Du kan hyra ett hus för sådär 400-500 USD/månad också om ni är några stycken.

Annika! du som varit nere, hur mycket pengar behöver man på typ en månad?

Logga in för att svara
#74726 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Störigt...det blev fel. Klistrar in det igen här ist.

Svårt att säga... Det beror ju lite på hur man lever. Vet inte alls vad det kostar att campa, men det brukar kosta runt 10-12 USD/natt för ett hostel. Har kanske gått upp lite sen sist, men det kan inte vara så mycket. Då har ni ju dessutom kök. En varm måltid går väl på 4-5 USD, men du kan nog hitta nåt billigare om du nöjer dig med mycket bönor o kyckling. En öl ute kostar typ 2 USD. Du kan hyra ett hus för sådär 400-500 USD/månad också om ni är några stycken.

Logga in för att svara
#74730 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

Annika skrev:

Tackar! mat, öl, sömn=du fick med alla användbara priser

Logga in för att svara
#74731 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

Joyrider skrev:
Annika skrev:

Fler tips Annika?

Logga in för att svara
#74733 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

dricksVATTEN kostar också i sådana länder, ICKE att förglömma!

Logga in för att svara
#74734 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

sverre skrev:
dricksVATTEN kostar också i sådana länder, ICKE att förglömma!

I Santa Teresa kan man dricka kranvattnet då där inte finns kommunalt vatten o vattnet i kranen köps in av lokal vattenmogul. Såvida inte stället man bor på har egen brunn, men det är itne så vanligt.

Logga in för att svara
#74735 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Joyrider skrev:
Joyrider skrev:
Annika skrev:

Vad för tips söker du?

Fler tips Annika?

Logga in för att svara
#74743 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Du kan dricka vattnet på de flesta ställen men inte alla i santa teresa. Men om du inte kan dricka där du bor så ta med en flaska o fyll på på stället bredvid där de e ok isf.

Jag bodde där för 7,5US$/natt (stället bredvid tranquilo, glömmer alltid vad det heter)men som Annika skriver kostar det runt 10-12 på de flesta ställena. Du tjänar mkt på att ha eget kök, skulle jag satsa på om du vill spara pengar. Tror tältplats ligger på ca 3-4$ natten/tält.

Lätt o bli av med grejer där men rån kanske inte är så jättevanligt ändå...
Jag hörde talas om ett i santa teresaområdet när jag var där under en månads tid. Gå inte ensam på stranden på kvällar/nätter...

Logga in för att svara
#74815 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

Elis skrev:
Du kan dricka vattnet på de flesta ställen men inte alla i santa teresa. Men om du inte kan dricka där du bor så ta med en flaska o fyll på på stället bredvid där de e ok isf.

Jag bodde där för 7,5US$/natt (stället bredvid tranquilo, glömmer alltid vad det heter)men som Annika skriver kostar det runt 10-12 på de flesta ställena. Du tjänar mkt på att ha eget kök, skulle jag satsa på om du vill spara pengar. Tror tältplats ligger på ca 3-4$ natten/tält.

Lätt o bli av med grejer där men rån kanske inte är så jättevanligt ändå...
Jag hörde talas om ett i santa teresaområdet när jag var där under en månads tid. Gå inte ensam på stranden på kvällar/nätter...

OK... känner du till några bra locals som driver surfskola?

Logga in för att svara
#74824 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. Finns en hel del som har egna surfskoler av localsen men kan inte rekomendera någon speciell då jag inte känner nån som tagit lektioner där. Men de e inga problem att få tag på instruktör och många av localsen är väldigt duktiga (på surf, mindre bra på engelska...).

Logga in för att svara
#74848 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

bo inte på stranden! Det lönar sig att höra sig för och betala dessa 5 dollars extra för boende. då har du kök, dina saker är i säkerhet och framförallt du är i säkerhet. Det finns en del som hyr ut hus och är man fler som delar så kan det löna sig att göra det. se till att huset ägs av en lokal (helst) eller någon som har bott där länge annars är huset ganska utsatt....

Jag ska själv dit i januari men vet ej med säkerhet eftersom jag ämnar besöka en del andra platser innan ST. hör av dig gärna per mail så kanske vi kan ta bördan av hushyrning tillsammans ett tag beroende på när ni ska dit i januari.... Jag pratar dessutom spanska så jag brukar alltid snacka in mig till ett bra pris.

buenas! EB)

Logga in för att svara
#74849 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

GZaa skrev:
bo inte på stranden! Det lönar sig att höra sig för och betala dessa 5 dollars extra för boende. då har du kök, dina saker är i säkerhet och framförallt du är i säkerhet. Det finns en del som hyr ut hus och är man fler som delar så kan det löna sig att göra det. se till att huset ägs av en lokal (helst) eller någon som har bott där länge annars är huset ganska utsatt....

Jag ska själv dit i januari men vet ej med säkerhet eftersom jag ämnar besöka en del andra platser innan ST. hör av dig gärna per mail så kanske vi kan ta bördan av hushyrning tillsammans ett tag beroende på när ni ska dit i januari.... Jag pratar dessutom spanska så jag brukar alltid snacka in mig till ett bra pris.

buenas! EB)

Låter som en plan!

Logga in för att svara
#74851 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

Mirre_Formosa
graphgraph

jag har tre tips.

Ta inte med dig dator.
Ta inte med dig mp3-spelare.
Ta inte med dig DSLR kamera.

Logga in för att svara
#74857 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 7

GZaa
graphgraph

eller

plattången
smyckesskrinet
nya sonyhörlurarna....

Logga in för att svara
#74858 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Lås in din rygga i ett sånt dära metallnät
samt ha en helkroppsbrynja av metall över dig, så du skyddas mot organhandlarnas knivar!

Logga in för att svara
#74861 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Joyrider
graphgraph

GZaa skrev:
eller

plattången
smyckesskrinet
nya sonyhörlurarna....

hahahaha OK bra att veta, plattången och smyckesskrinet blir svårast att lämna hemma

Logga in för att svara
#74862 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 11

Annika
graphgraph

Mirre_Formosa skrev:
jag har tre tips.

Ta inte med dig dator.
Ta inte med dig mp3-spelare.
Ta inte med dig DSLR kamera.

Och gå inte ut o dansa reggaeton hela natten lång...

Logga in för att svara
#74872 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Rök inte Crack heller!
Kokainet flödar..
Åk inte fast för polisen när du knarkar
men hoppas polisen tar fast de som stjäl!
Surfa inte stora vågor
gå inte barfota, du kan trampa på en vass sten eller snäcka
prata inte med främlingar

Logga in för att svara
#74883 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

"Den kloke ser faran och söker skydd, men de oförståndiga springer iväg och får sota för det." Citat från någon med erfarenhet.

Logga in för att svara
#75033 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

eller så kan man betala 17 per natt, ge fan att ta med sig smycken, kamera och dator på stranden efter mörkrets inbrott. Hade inga problem, även om folk blev rånade på stranden och polisen letar efter "reefers" etc.

Vill man bo apbilligt så finns det alltid ett alternativt pris: löss, stölder, dålig sömn etc. Lägg på några dollars per natt så blir det annorlunda och ta med det sunda förnuftet så går det kanon!

Logga in för att svara
#75051 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Uuuuusch.. Skulle aldrig vilja bo så apbilligt så det blir löss i madrassen.. Konstigt att Costa ska vara så mkt dyrare än Brasilien..

Logga in för att svara
#75059 Svar: Costa Rica-camping? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Daniel skrev:
eller så kan man betala 17 per natt, ge fan att ta med sig smycken, kamera och dator på stranden efter mörkrets inbrott. Hade inga problem, även om folk blev rånade på stranden och polisen letar efter "reefers" etc.

Vill man bo apbilligt så finns det alltid ett alternativt pris: löss, stölder, dålig sömn etc. Lägg på några dollars per natt så blir det annorlunda och ta med det sunda förnuftet så går det kanon!

ah vad fan är det HÄR för kärringsnack! VA? Särö barnen vill sova på MJUUUUUUUUUUKA madrasser, muhehehehehehe!!

själv har jag sovit på min boardbag på stranden, full av sand samt en tröja som kudde under lååååååååååång tid..
Man vänjer sig tillslut av sanden och blir van, man blir ett med elementen, ett med havet, saltet och sanden,
man blir en SURFARE

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!