Facebook data

1
Väddö och/eller Gävlebukten!?
#73730 Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Nån som var ute i veckan och fick sig något?

Har själv ingen riktig koll på vindriktningarna för dessa områden

Logga in för att svara
#73735 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

det tror jag inte, men sista jag var ute var det jävligt trång så stäng truten....

Logga in för att svara
#73744 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Skönt o höra att det inte är nån idé att åka dit då Ådén.

Logga in för att svara
#73760 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

elwer
graphgraph

kommer funka imorgon! kom o dela vågor o njut av svensk höst! Sikhjälma haha!!

Logga in för att svara
#73766 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

Carrot
graphgraph

ja håller helt med Elwer!kom å dela vågor i SIkhjälma! Vågorna är till för att sprida glädje å va e d för kul å sitta helt själv vid brytet!Mkt roliagre att dela glädjen Det är sverige vi pratar om..inte hawaii!!

Logga in för att svara
#73773 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -1

jacobemmanuel
graphgraph

Imorgon blir det Sikhjälma! Kom förbi vettja! Testa engströmsviken på Väddö annars! =)

Logga in för att svara
#73780 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag funderar på att sätta censur. Det e väl okey?! Jag tar även med mig ngr polare...

Logga in för att svara
#73786 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

jag vill oxå va med.

Logga in för att svara
#73787 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Esta skrev:
Jag funderar på att sätta censur. Det e väl okey?! Jag tar även med mig ngr polare...

Haha...!

Logga in för att svara
#73799 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Esta skrev:

Usch

Logga in för att svara
#73803 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Verkar ju som folk som ska namndroppa spots inte vill surfa så mycket. Var är glädjen om man bara ska sitta o trängas i line up och fajtas med massa andra.

Håll tyst

NERD CREW

Logga in för att svara
#73805 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tyreso_soulsurfer skrev:
Verkar ju som folk som ska namndroppa spots inte vill surfa så mycket. Var är glädjen om man bara ska sitta o trängas i line up och fajtas med massa andra.

Håll tyst

NERD CREW

Säger ingenting om det, jag mår mest illa av sättet att uttrycka sig...lät ju lite som att planera en gruppvåldtäkt...annars...bilen går bra eller?

Logga in för att svara
#73811 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Esta skrev:

BOS approves of this postB)

Logga in för att svara
#73813 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Esta skrev:

Logga in för att svara
#73814 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Esta skrev:
Jag funderar på att sätta på censur. Det e väl okey?! Jag tar även med mig ngr polare...

Heter inte det: "DIN MAMA!" ?!?

Logga in för att svara
#73815 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Alltid lika kul att röra upp stämningen lite. Läser man mellan raderna på Ådéns svar så står det: "Ja, det kommer bli grymt. men berätta det inte för nån annan "

Se är det trist med alla som använder så många nedlåtande ord de kan komma på.... orka!!

Logga in för att svara
#73817 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

shit! du är inte dum du soulshine!

fattar ni inte att det är någon mupp på typ västkusten som jävlas med er bara? orka åka dit för att gangbanga.

Logga in för att svara
#73819 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

elwer skrev:
kommer funka imorgon! kom o dela vågor o njut av svensk höst! Sikhjälma haha!!

Bra att du visar upp din fula fejja också så man vet vem du är... muhehehe

Logga in för att svara
#73820 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Carrot skrev:
ja håller helt med Elwer!kom å dela vågor i SIkhjälma! Vågorna är till för att sprida glädje å va e d för kul å sitta helt själv vid brytet!Mkt roliagre att dela glädjen Det är sverige vi pratar om..inte hawaii!!

du har inte fattat någonting om den här sporten.. sälj din bräda.. LOOOOOOSER!!!

Logga in för att svara
#73821 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jacobemmanuel skrev:
Imorgon blir det Sikhjälma! Kom förbi vettja! Testa engströmsviken på Väddö annars! =)

Vill du ha respekt för din tro censur? Respektera då för fan andras religion!!

Eller så ska BOS och NERD göra gemensam sak o censur.. muhehehehe!

Logga in för att svara
#73837 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag uttryckte mig så med flit. Bättre än en käftsmäll eller hur?
Du kan outa din egen bakgård hur mkt du vill men ge fan i att outa andras.

Åk dit, surfa, ha kul! Ingen hindrar dig o dina vänner...
MEN
Just do it & shut up!
Okey?

Logga in för att svara
#73873 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

var inte på något av tidigare nämnda spots men kan meddela att det var blåsigt och sjukt strömt tidigt i morse men lite fina vågor fanns det. Såg min kumpan ta av på en våg och sikta stenhårt på en stor sten men han missade med säkert 40 cm

Vi var två på ett spot som helt klart klarar fler än så utan att man måste dela vågor med varandra

Logga in för att svara
#73915 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -1

jacobemmanuel
graphgraph

haha 14is forum =) snackar om min mamma
trist att ingen dök upp i Sikhjälma, vi var bara 3 pers där, så det hade varit trevligt med fler. så... jag är visst intresserad av att surfa men inte av att vara en hård hård surfsverige-local-gangster.

Logga in för att svara
#73919 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

var i ligger det roliga i att vara fler än sina kompisar man åker med? Färre vågor, mer sitta och vänta, frysa. Folk blir otåliga och droppar in, skaderisk. Fråga bara han som droppa in på torö och fick åka helikopterambulans.

Logga in för att svara
#73920 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

exiit
graphgraph

Vem orkar sitta och göra personliga påhopp på en jäkla hemida?

Kanske dags och ta tag i sakerna istället och införa lite localism på spottsen istället för att sitta och gnälla på surfsverige.

Som tex bajsmannen gjorde, det är sådant man får ta om man invaderar ett spot.

Tejpa en kondom över avgasröret på jacobemanuels och Elwers bilar eller något annat "prank" nästa gång de invaderar not spot med sina leginer av surfare som det uppenbarligen verkar vara på breaken i sverige.

Få folk som inte är välkomna förstå att det INTE är välkommna!!!

surfsverige sluta BITCHA! AND take some action!

Logga in för att svara
#73922 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

jacobemmanuel skrev:
haha 14is forum =) snackar om min mamma
trist att ingen dök upp i Sikhjälma, vi var bara 3 pers där, så det hade varit trevligt med fler. så... jag är visst intresserad av att surfa men inte av att vara en hård hård surfsverige-local-gangster.

Som du märkte(?), citerade jag ingen speciell person i den här tråden. Läs det där med mamman som ett uttryck. Jag vill inte ens ta i nåns morsa här på SS.

Du har tydligen aldrig upplevt frustrationen på ett point break när det räcker med att EN ENDA snubbe som har noll koll sabbar för alla andra. Vet ej om du e född på Torö som e ett beach break med betydligt mer utrymme än ett PB...

Sikh e våran bakgård. Självklart äger vi inte brytet o de som vill surfa där får o kan göra det, MEN de som dom boende känner igen, det e vi som oftast e där; inte alla utsocknessurfare från stora stan som ser en tripp dit upp som en CHARTERRESA. Senaste tog jag t ex hand om silvertejp, en plastpåse och en petflaska som ngr 'glömska' typer inte brytt sig att ta med sig o kasta på rätt ställe.

Jag har stött på andra utsocknessurfare som skött sig exemplariskt, parkerat rätt, kunnat surfetikett, inte glappat med käften eller tangentbordet och inte heller tagit med sig en massa nytt folk nästa gång de dykt upp. Med dom e det trivsamt i plurret och på parkeringen. Och att dom e bra eller mindre surfare har inte med saken att göra. De har ändå haft koll!

Du har väl aldrig(?) stött på mig i vattnet men jag kan bli lika sned på folk som jag kan vara schysst. Upp till dig att välja hur jag kommer vara mot dig den dan vi möts...

Logga in för att svara
#73941 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

exiit skrev:
Vem orkar sitta och göra personliga påhopp på en jäkla hemida?

Kanske dags och ta tag i sakerna istället och införa lite localism på spottsen istället för att sitta och gnälla på surfsverige.

Som tex bajsmannen gjorde, det är sådant man får ta om man invaderar ett spot.

Tejpa en kondom över avgasröret på jacobemanuels och Elwers bilar eller något annat "prank" nästa gång de invaderar not spot med sina leginer av surfare som det uppenbarligen verkar vara på breaken i sverige.

Få folk som inte är välkomna förstå att det INTE är välkommna!!!

surfsverige sluta BITCHA! AND take some action!

Håller inte med!
När man väl är ute i surfet får man väl för fan respektera varandra dom som är där. Share the fun i all ära då MEN att via ett offentligt forum outa spots så att FLER SKA TA SIG DIT är ju helt vrickat!!
Sen dessa jävla ursäkter om att det ändå går att ta reda på ställena och att det inte är så mycket folk där ÄR OCKSÅ JÄÄÄÄVLIGT UPPRÖRANDE!!!!

Ungefär som att säga Javisst jag snattade en jävla massa mat på ICA men det är ju ändå så mycket mat kvar. Eller om vi bara är några som snattar så gör det ju ingenting!

Det handlar om respekt och att vara lojal mot en sport och dess utövare.

Är man inte det efter att gång på gång ha blivit tillsagd, ja då håller jag med dig!

Logga in för att svara
#73949 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Esta skrev:

Till Esta:
Det här orden betyder fortfarande något för mig. Även om det inte riktar sig till någon speciell person, tycker jag att det är en vidrig sak att skriva, käftsmäll eller inte. Du får ha vilka ursäkter du vill outning eller vadsom, jag mår illa. Håll andras flickvänner/pojkvänner morsor/farsor utanför när ni är förbannade, min åsikt, du behöver inte hålla med.

Lev väl!

För övrigt så verkar det vara hata Stockholm som gäller...

Heja MFF (men bara idag)! Gnaget tar guld!

Logga in för att svara
#73951 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tjoonas... det tog! Hoppas det tog på andra med. I t ex Bosnien kan en mamma säga till sitt barn "om du inte slutar bråka, ska jag döda dig!" oxå ett uttryck där.
Själv mår jag illa över glappkäftar, riktigt illa. No more no less.

Hata Elstockholmo gäller inte hos mig. Har en hel del vänner där + släkt. Men hata dryga tjommar gäller.

Lev väl du med!

Logga in för att svara
#73958 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 11 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Kan ju va kul o blanda sig, telefon till herrn om nån känner för. Köpes : VÅTDRÄKTER 09.10.16
Vintervåtis Ja tack!
Dags att inhandla en lite tjockare våtis, huva ett krav och gärna vantar också.
Jag är 180cm 76kg och bor i Uppsala.

Ses i vattnet

//
Fredrik a.k.a Soulshine
Namn: Fredrik (Soulshine)
Telefon: 070-778 9933

Vintervåt, 180 cm o 76 pannor en mumsbit!

Logga in för att svara
#74096 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

till Esta:
Förstår självklart att du inte planerar någon gruppvåldtäkt, ett slag under bältet från min sida, ber om ursäkt för just den kommentaren! Dumt av mig! Ingen normal person vill bli förknippad med sånt.

Jag förstår vissa personers frustration, men tycker inte att det är en ursäkt, resten som står gäller!
Min familj betyder mycket för mig, väldigt mycket, både den jag kommer ifrån och den jag är på väg att skapa. Misstänker att många andra ser det så också. Hoppas och ber alla att försöka respektera det.

Har också förstått att du verkar vara en schysst snubbe som brinner för det här, och jag hoppas att du inte tagit illa vid.

Ha de!

/Jonas

Logga in för att svara
#74100 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

tjoonas skrev:
till Esta:
Förstår självklart att du inte planerar någon gruppvåldtäkt, ett slag under bältet från min sida, ber om ursäkt för just den kommentaren! Dumt av mig! Ingen normal person vill bli förknippad med sånt.

Jag förstår vissa personers frustration, men tycker inte att det är en ursäkt, resten som står gäller!
Min familj betyder mycket för mig, väldigt mycket, både den jag kommer ifrån och den jag är på väg att skapa. Misstänker att många andra ser det så också. Hoppas och ber alla att försöka respektera det.

Har också förstått att du verkar vara en schysst snubbe som brinner för det här, och jag hoppas att du inte tagit illa vid.

Ha de!

/Jonas

Ingen fara, Tjoonas!

Vissa uttryck ska man helt enkelt inte visualisera eller analysera. Hur skulle det annars bli med:
"fuck you" "motherfucker" "son of a bitch" etc etc
Inga vackra ord, jag vet, men dessa används flitigt av t ex Hollywood...

Lycka till med den familj du håller på att skapa! Och när ditt barn kommer till världen, får du lära honom/henne (efter 'pappa' & 'mamma') att säga 'inte outa'...

Logga in för att svara
#74118 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Nej, inte jämförbart, absolut inte, inte i min värld. Håller inte med, det vill jag ska vara glasklart.

Analysera det får elin göra

De ska börjas i tid. Man får väl börja redan nu och viska genom mammas mage...iiiiiinte oooooouta, iiiiiinte OOOOOOUUUta, iiiiiinte OOOOOOOOOOOUUUUUta! Kan hjälpa har jag hört.

En liten vädjan till alla...va en schysst snubbe/brutta, lämna andras morsor och flickvänner utanför!

Tack och lycka till du med, Esta med familj!

Logga in för att svara
#74120 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

tjoonas skrev:
Nej, inte jämförbart, absolut inte, inte i min värld. Håller inte med, det vill jag ska vara glasklart.

De ska börjas i tid. Man får väl börja redan nu och viska genom mammas mage...iiiiiinte oooooouta, iiiiiinte OOOOOOUUUta, iiiiiinte OOOOOOOOOOOUUUUUta! Kan hjälpa har jag hört.

En liten vädjan till alla...va en schysst snubbe/brutta, lämna andras morsor och flickvänner utanför!

Menar du att vi inte ens får skämta om DIN MAMMA!

Logga in för att svara
#74125 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

adamski skrev:
tjoonas skrev:

Menar du att vi inte ens får skämta om DIN MAMMA!

Just det uttrycket fattar tom jag...men du kan väl va lite schysst mot mig...som e lite överkänslig:blush:

Logga in för att svara
#74149 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 14 år, 10 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Fan, jag är lite nöjd... över 1500 hits på den här lilla tråden...

Ganska kul läsning också förstås

Logga in för att svara
#112627 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 5 år, 11 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Googlade vågsurf i Norrtälje och hittade den här gamla tråden.

Trist att bli påmind om varför det tar emot att berätta för folk att man surfar. Många här tyvärr som tycker att det är väldigt ball att förknippas med sporten (eller livsstilen/religionen som ni uttrycker det) men jag tycker att det är otroligt pinsamt.

Har pysslat med det här i drygt 10 år, surfat pipeline, snapper, j-bay, trestles, zicatela etc och det finns inget jag lägger mer engagemang på. Jag älskar havet och sporten.

Men jag har som sagt svårt att beskriva mig själv som ”surfare”, för jag vill inte förknippas med den skitnödiga attityd som många här uppenbarligen har. Ni äger inte naturen, vem som helst får vara där. Om ni har svårt att ta vågor för att andra är i vägen behöver ni troligtvis bli duktigare (John John tar en jävla massa något trots att det är 250 andra proffs ute samtidigt på pipe). Någon kmr så klart att påpeka att han är local, men det handlar mer om att han är jävligt duktig.

Slutklämmen är hur som helst att det hade varit förbannat glädjande om den här attityden så småningom dog ut och man istället mötte trevliga inbjudande människor, både i vattnet och på nätet. Träffade många supertrevliga personer på Torö senast, men har upplevt riktigt tyst och tråkig stämning där också. Tanken är att det här bara ska vara kul, så ge fan i att säga något om det bara är påhopp eller gnäll.

Logga in för att svara
#112628 Svar: Väddö och/eller Gävlebukten!? 5 år, 11 månader sen Stoke: 1

torbjörnkillah
graphgraph

Och var trevliga mot folk i vattnet..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!