Facebook data

1
2-delad surfbräda
#73136 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

För ett par veckor sedan var det en kille på torö som skulle testa sin sprillans nya 2-delade bräda. Vet inte hur den var att surfa, men såg väldigt trevlig ut att surfa med. Är det någon som har några erfarenheter av dem? Vart finns de att beställa?

Enda jag hittar (plus nån konstig gammal sak) är som bilden nedan, men den brädan verkar fortfarande bara vara en prototyp. Även om brädan på Torö hade samma kontruktion.

Logga in för att svara
#73137 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Såg väldigt trevlig ut att RESA med ska det såklart stå.

Logga in för att svara
#73138 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Logga in för att svara
#73151 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

hörde att den söööööög .
absolut inget att satsa på... tyvärr

Logga in för att svara
#73154 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Nynäs skrev:
hörde att den söööööög .
absolut inget att satsa på... tyvärr

va det shapen/flexen som sög eller va typ skarven som inte va bra?

Logga in för att svara
#73155 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Jag har surfat på en Split Board från www.imaginesurfboards.com en sådan här:www.imaginesurfboards.com/eng/blast_fx.html. Jag fick testa den både som Split-board och icke split board. Jag kände ingen skillnad alls mellan dessa.

Den tyska killen som håll i testen sade att de hade haft en test i USA med 100 personer som surfar mer eller mindre varje dag. Av dessa hundra kunde 2 känna vilken som var splitboard. Men ingen klagade över det. Jag tror stenhårt på receptet med den split boarden.

Men men smaken är som baken.... Som tur är...

Logga in för att svara
#73156 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 4

Hasse
graphgraph

Stavar tydligen som en kratta...

Surfade Blasten som 6,3 och skarven var täckt med svart tejp och på den andra brädan var den oxå täckte så man inte skulle veta vilken som var vilken.

Det enda jag inte gillar är 4ws som sitter på den.

Logga in för att svara
#73166 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jag fick tillfälle att klämma på ett par IMAGINE brädor för ett par veckor sen. Jag blev inte imponerad av finishen. Brädorna var grovt ojämnt shapade konkaverna var olika djupa osv. Brädorna är väl förmodligen handshapade av nån som inte kan? Det värsta var nog fenboxarna som satt helt åt h-vete isatta en satt säkerligen nästan en cm längre fram än motsvarande på andra sidan. Klaffsigt isatta också. Bubblor och ojämnheter i plasten runt boxarna. Sen tyckte jag dom var väldigt tunga också. Kanske blir så med bambuväven? Eller är den som laminerar en klåpare. Kul ide med bambuväv och så men bara om det kan bli samma prestanda som glasfiberdito.

Logga in för att svara
#73181 Svar: 2-delad surfbräda 15 år sen Stoke: 3

Nynäs
graphgraph

jag låter kinkyfidayman eller vad han kallar sig svar... det va han som testade splitten..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!