mistarippa skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Wow!
Riktigt fina surfare och surfing på dessa bilder. Känslan nådde mig. Kan du tänka dig det Mistarippa?
Ja det kan jag tänka mig! Kan DU tänka dig DET??
Kul att känslan nådde dig! Men det finns ju många känslor, vilken känsla var det som nådde dig?
Jo det var flera känslor som nådde mig. Nu ska du Mistarippa få reda på vilka känslor och dess sammanhang som nådde mig.
Först när jag såg de olika bilderna om hur ni surfare färdades ut från en ö på det öppna vattnet i båt blev jag INSPIRERAD över att få reda på vart ni skulla åka. Jag såg att det fanns surfbrädor med och tänkte då att ni var på väg till någon surfplats. Då valde jag att även kolla in de andra bilderna som kom efter dessa två eftersom att jag ville se vart ni skulle åka.
När de resterande bilderna kom där det var en massa olika surfare som stod/satt upp på surfbrädor och utövade en hel del surftricks på stora vågor så blev jag HÄNFÖRD av surfarnas position på sina surfbrädor samt surfnas position på vågorna.
Jag uppmärksammade även vissa extra fina vågor som var stora o mycket turkosa och när jag såg att ni surfare förgyllde dessa vågbilder med era bruna surfkroppar blev jag FASCINERAD av hur matchande färgkompositionen blev på bilderna.
Jag såg många olika typer av surfmanövrar som ni surfare utövade, då blev jag BELÅTEN att se att många bilder visade hur surfbalansen kan påverkas i surfing. Eftersom att jag har funderat mycket om hur just balansen påverkas i aktiviteten blev jag med dessa bilder IVRIG och ENGAGERAD att själv få åka till en liknande plats och testa min surfbalans.
Som avslutning vill jag berätta att jag blev mycket GLAD och ROAD över att du Mistarrippa valde att dela med dig av dina surfbilder från Lombok. Jag blev även AVSLAPPNAD över att veta att du nu är tillbaka till Surfsverige igen.