Kära surfsverige!
Dag 2 här på Jersey....this is what happened!
Vågorna minskade över natten ochär sjuk mushiga och rätt små, ser ut som det var t.o.m bättre i sverige!
Riktigt svårsurfat och jag skyller våran brist på succé på att vi måste ha varit övertränade jämfört med dem mindre seriösare lag ifrån typ Frankrike och Spanien och så. Jag hade hela 4 surfdagar dem sista 3 månaderna så att jag var lite väl otaggad.
Det svider lite att dem 40 kilo sydlänningar kunde få till 4-5 svänger per åk medan vi väntade på 'the 50 year storm bro'.
Hade lite mer otur när en full gubbe ramlade och som tur var för honom, så landade han mjukt på våra brädor så han slapp skada sig. Men Freddie's helt ny bräda blev dingad, nosen bröts av min samt crackade av två av mina glass on fenor, och Craigs bräda är nu utan fenboxer! Hat trick till den fulla gubben!
Otur fortsatte med longboard åkerna när hennio fick en konstigt interference.
Stakkars Peter hade sett fram emot en heat med cleana longboard waves som tyvärr blev sönderblåst sekunden han satt på rashguarden.
Latte körde bra men med lite för mycket power som inte tillåt honom att kunna få till flera svängor som hade gett mer poäng.
Freddie M fick en helt sjuk konstigt interference call (borde ha varit omvänt eftersom det var han i position) som Kaptenen Ratboy faktiskt skickade in en skriftligt protest på, solen tror jag låg rätt i ögonen på domarna.
Både Pontusar och Seth körde faktiskt rätt bra trots förhållande men hade otur med att ha dem vassaste av alla i deras respectiva heats.
Craig's 92 kilo var bara lite av en svårighet i mindre än knähöga vågor.
Malin körde bra, och hade en tät heat.
Eugenia också hade en bra heat och var väldigt nära men behövde bara en 2nd wave score som aldrig kom.'
Zafer får äran av den som surfade mest och surfade mest brädor! Hans frisurf sessions imponerade och jag tror att han kommer att gör bra ifrån sig imorgon.
Domarna verkade inte gilla att jag claimade alla 10 vågor som jag fångade eller tubar om rumpan sticker ut, sjukt va_!!!!!??? Annars hade jag klämt till tysken men han fick den bäste seten precis när jag hade fångat min max av tio vågor.
Ratman var dagens hjälte som verkligen höll ihop laget, ifrån att reparera våran brädor så såg han till att håna fransmännen och se till att domarna inte skulle komma undan med sina konstiga diskriminerande beslut! Jag undrar helt ärlig om det hade varit en omvänt beslut om Freddie hade varit Engelsk istället.
Ja ja, i alla fall, efter tävlingen så visade vi var skåpet ska stå. Ratman och alla gick ut och dominerade (ok, vi var dem endast i vattnet) Och vi fick lite bra träning inför morgon dagen.
Och så här ska det se ut!:
Pontus och Pontus är i samma heat mot två Irländare på morgondagens första heat, sedan i heat 5 är det jag, latte och seth mot en stackars tysk som kommer tyvärr bli mobbad hem.
Alla ha en andra chans i den här 2nd round och vi hopas på att oturen tar slut och vi får lite mer flyt imorgon.
Därför dricker vi öl ikväll:Se Här!!!
yepyep.gibbs12.com/2009/09/who-knew-drinking-provides-same-benefits-as-yoga/