Facebook data

1
"Amongst the Waves" Årets låt!
#70528 "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline



Från Pearl Jams nya platta "Backspacer" som släpps idag. Jag är ett pearl jam fan sedan starten 1991 och Eddie gillar ju som bekant surfing sjukt mycket och är god vän med Kelly och Laird. Dom har även andra låttitlar som flörtar med surfing i form av "Oceans" och "Big Wave". Lite överflödig info men är man ett hardcore fan så är man.

"Spread the jam!"




 
Logga in för att svara
#70531 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 3

Pazki
Inlägg: 158
graphgraph
offline

Bra skit!
 
Logga in för att svara
#70538 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
Inlägg: 197
graphgraph
offline

Grymt bra! Har sett PJ live här hemma på sjöhistoriska, i Prag och i en av världens ballaste städer Köpenhamn! Gillar dem som f*n!

Kommer köpa skivan...omedelbart!

 
Logga in för att svara
#70549 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
Inlägg: 384
graphgraph
offline

Har för mig att jag tipsat om denna tidigare, men va fasen hellre en gång för mkt än för lite:

Iconoclasts
"In this original series, leading innovators and creative visionaries come together to discuss their passions and creative processes to provide viewers with an inside glimpse into the inspiration and motivation that made these iconoclasts who they are today.
This episode brings musician and Pearl Jam frontman Eddie Vedder together with big-wave surfer Laird Hamilton to talk about life, art and nature as they experience the awe-inspiring sights and sports of Maui. The discussion continues backstage at a Pearl Jam concert in Santa Barbara."

www.sundancechannel.com/iconoclasts/#/episode/210227772
(sneak preview)
 
Logga in för att svara
#70594 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Grymt att du tipsar om iconoclasts! Har sett Ed och Laird episoden några ggr och det är fantastiskt bra.
 
Logga in för att svara
#70613 Svar: 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

morecore
Inlägg: 130
graphgraph
offline

Mookie skrev:
Grymt att du tipsar om iconoclasts! Har sett Ed och Laird episoden några ggr och det är fantastiskt bra.
Han till höger såg jag för 3 år sen!
 
Logga in för att svara
#70619 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Soft! Vart då?
 
Logga in för att svara
#70632 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
Inlägg: 234
graphgraph
offline

Är också en trogen Pearl Jam fan. Kan det vara så att du tagit ditt namn efter Mookie Blaylock
Stabilt band!
 
Logga in för att svara
#70634 Svar: 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Blindmoose skrev:
[quote]Är också en trogen Pearl Jam fan. Kan det vara så att du tagit ditt namn efter Mookie Blaylock
Stabilt band![/quo

Du har så rätt så! Mookie Blaylock it is...
 
Logga in för att svara
#70691 Svar: 14 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
Inlägg: 384
graphgraph
offline

Mookie skrev:
Grymt att du tipsar om iconoclasts! Har sett Ed och Laird episoden några ggr och det är fantastiskt bra.

ja, den balanserar på den tunna linjen mellan genialitet och rent dravel!
det är iallafall epic när Laird cyklar till konserten i Santa Barbara!
 
Logga in för att svara
#70695 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Haha!! Ja Laird är verkligen crazy, "I felt that I had to earn the right to come here" på tal om varför han cyklar så sjukt långt för att se pearl jam lira. Får man gå gratis på konsert så ger man tillbaka genom att cykla genom halva landet, fin tanke faktiskt!
 
Logga in för att svara
#70969 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

men ärligt alltså! Tyckte ni verkligen att låten är så jäkla bra....!!??
 
Logga in för att svara
#70995 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
Inlägg: 197
graphgraph
offline

Japp den e grym! PJ kan inte misslyckas!

...ännu ett grymt alster singerat Eddie Vedder...:





Enjoy!
 
Logga in för att svara
#71006 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
Inlägg: 125
graphgraph
offline

Men vad är storheten med P J? Dom släppte en bra debutskiva och sen kom ett gäng halvkassa. Eddie Vedder hänger runt som en jävla groupie. Patetiskt! Ska man prompt suga balle är det väl bättre att ta betalt?
 
Logga in för att svara
#71007 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
Inlägg: 125
graphgraph
offline


Eddie efter en kväll av besudling
 
Logga in för att svara
#71009 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

stevekniv
Inlägg: 7
graphgraph
offline

är inte pearl jam nirvana och all den där grungeskiten ett av de mest lyckade reklamjippona i historien!? allt ägnat att sälja så mycket slitna jeans och rutiga skjortor som möjligt - för maken till blöjig musik får man ju leta efter! fuck you ten och smells like teamspirit.
 
Logga in för att svara
#71010 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
Inlägg: 125
graphgraph
offline

I stort håller jag med men det finns ett undantag och det är Alice in Chains
 
Logga in för att svara
#71014 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
Inlägg: 234
graphgraph
offline

Pearl Jam regerar.
Grungen var inte ett reklamjippo utan ngt som behövdes för att rensa upp i fjollträsket. Band som Poison, Ratt, Europe, Skidrow för att nämna några hopplöst talanglösa spandexklädda löshår band lyckades med att förstora rocken från mitten av 80-talet till grungens genomslag tidigt 90-tal.
Nirvana lyckades med förhållandevis enkla mått återskapa det som förstörts och fick sanna musikälskare att hitta tillbaka till den rena rocken som inte bygger på strävan efter kommersiell framgång utan kärleken till musiken. Början av 90-talet var rätt tid för Grungen att träda fram, hävdar utan minsta tvekan att grungen räddade hela rockgenren från alla hårband med sina sockersöta powerballader.
Anyhoo. Pearl Jam är det enda bandet som lyckats bryta sig loss från stämpeln att vara ett grungeband och fyller arenor oavsett vilken stad de anländer till. Efter 8-9(minns inte exakt) studioalbum så fyller de arenor världen över oavsett land.
USA Today's läsare röstade fram bästa Amerikanska rockbandet genom tiderna år 2005. Var det; Creedence, The Doors, Red Hot Chilli Peppers, Metallica, Aerosmith, Van Halen, Green Day, Ramones, Foo Fighters etc etc etc etc... Nope, det var Pearl Jam som blev utnämnda. Notera att detta var 2005 inte under tidigt 90-tal när bandet slog igenom.

Fine om man inte gillar Grunge. Men dessa band inspirerade majoriteten av dagens rockband liksom Led, Stones, Jimi etc. inspirerade Nirvana och Pearl Jam.


en.wikipedia.org/wiki/Pearl_Jam
Rätt intressant läsning, kanske får er att ändra åsikt.

Skön låt.



Anyways.
Skall hem och jerka till nakenbilder av Eddie.

.Fridens liljor.
 
Logga in för att svara
#71094 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Bra talat "Blindmoose!" Klart att folk som inte får hänga med Kelly och Laird, om man nu gillar det, och som inte klarar av skapa musik som berör har något att klaga eller vara avundsjuka på. Jantesverige är väl för härligt! NOT! Hur som helst, smaken är som baken, absolut, men kan man inte uttrycka sig bättre än att dra in "suga balle" mm så är det ju uppenbart att man stör sig på allt som har med andra människors framgång att göra."Always look on the bright side of life *vissel, vissel*" Det är så enkelt att glädjas med andra så länge man själv känner att man har ett harmoniskt liv.

"Näe men jag e int´ bitter"
 
Logga in för att svara
#71097 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 0

Revisorn
Inlägg: 125
graphgraph
offline

Jo, min dröm har alltid varit att hänga med Kelly och Laird. Tyvärr får jag inte göra det så därför blir jag vresig och sur. Detta resulterar i att jag förnekar totalt och sågar P J. Har både bemästrat större och svårare vågor än vad båda dom tillsammans någonsin kommer att göra. Trotts det ringer inte Eddie och vill hänga med mig. Att Eddie inte ringt mig än upplever jag som otroligt traumatiskt och jag gråter lite varje kväll och kan verkligen identifiera mig med låten Jeremy. Varför drabbar detta mig? Va har jag gjort för att förtjäna detta öde? Berätta för mig så jag kan ändra mig och få börja hänga med de stora grabbarna.

Jo, jag är bitter!
 
Logga in för att svara
#71134 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

Ungefär som gamla Kiss fans. Jooo..men den nya skivan är inte såååå...dålig.
Om man lyssnar på den hundra gånger å man verkligen vill att den ska vara bra. Så blir den tillslut....bra...

Själv sa jag adjö till Pearl Jam efter Vitalogy. Den sista bra skivan enl mig.
 
Logga in för att svara
#71145 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
Inlägg: 197
graphgraph
offline

...tror att denna går på högsta i bilen när Laird å Eddie kör till zzzurfet...jag förstår dem...bra grejer!



...hur kan man inte älska detta!

 
Logga in för att svara
#71170 Svar: 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

danneroyal skrev:
Ungefär som gamla Kiss fans. Jooo..men den nya skivan är inte såååå...dålig.
Om man lyssnar på den hundra gånger å man verkligen vill att den ska vara bra. Så blir den tillslut....bra...

Själv sa jag adjö till Pearl Jam efter Vitalogy. Den sista bra skivan enl mig.


Schysst! Då har du ju i allafall tagit dig ordentligt med tid och lyssnat igenom No Code, Yield, Binarual, Riot Act, Pearl Jam och Backspacer eftersom att du säger att dom inte gjort något bra efter Vitalogy. Som sagt smaken är som baken, men jag älskar pearl jam för det oavsett om du hatar Kiss nya platta samt pearl jams sex senaste plattor efter Vitalogy. Backspacer fick idag för övrigt ett snäpp från full pott i Svd, Rollingstone och Spin idag samt några recensenter till, fint!
 
Logga in för att svara
#71175 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 6 månader sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Jag gillar Neil Young, men då är jag ju 46. Men visst fasen fick han en nytänding av Pearl Jam & Co. /JB
 
Logga in för att svara
#71176 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Mookie
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Japp! Så mycket nytändning att han gjorde plattan "Mirrorball" 1995, med pearl jam som kompband. Rekommenderar den skarpt, sjukt bra gitarrrock! Annars då Jesper, börjat bygga bräda ännu? Du tog mitt nr ute på torö, remember?
 
Logga in för att svara
#71178 Svar: 14 år, 6 månader sen Stoke: 0

Revisorn
Inlägg: 125
graphgraph
offline

Jesper B skrev:
Jag gillar Neil Young, men då är jag ju 46. Men visst fasen fick han en nytänding av Pearl Jam & Co. /JB

Att vara gubbe ursäktar inte mycket. Lider själv av gubbmage (ständig lös avföring), flint, sover dåligt, bakis på två öl etc. Allt spännande som kommer med åren mao. Neil Young har några fina truddelutter men de är väl knappast efter typ 1980? Varför ni gillar P J etc är troligen bara för att ni en gång i tiden gillade dem i unga år och sedan inte kan förlika er med tanken på att de suger numera. Samma lika är när man snackar med Bruce-, AC/DC- och Stones-fans mm. Antar att ni fortfarande beställer en Hawaii eller plankstek.
 
Logga in för att svara
#71183 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 6 månader sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Grym platta! Men vart tog numret vägen?
 
Logga in för att svara
#71187 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 6 månader sen Stoke: 2

tjoonas
Inlägg: 197
graphgraph
offline

...vilken jäkla diskussion över ett band...haha...kul som fan!

I en intervju med Eddie, beskriver han denna låt likt en våg som långsamt rullar in och tillslut bryter...poesi!



Eddie e grym, PJ e grymma, Hawaii e grymt och gott, plankstek en gammal klassiker...serveras fortfarnde på lokala snuskkrogen runt hörnan där jag bor, med en ljummen pripps:laugh:

Enjoy!
 
Logga in för att svara
#71240 Svar: "Amongst the Waves" Årets låt! 14 år, 6 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

Haha...bra där Revisorn!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!