Facebook data

1
Bör åka vart på lite pengar för bra surf?
#70255 Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Bättre fråga kan ju inte finnas..

Vi sitter och lurar på vart vi ska oss på så lite pengar som möjligt och få så bra surf som möjligt och gärna kanske t.o.m lite festliv!

Flyg är vårat alternativ ganska säkert, vill långt från Stavanger till dit där det är minst lite varmare.

Trippen går av stapeln nån gång i slutet av sep, nån eller några Stavanger surfer som e pepp äre bara å hojta, de är lågbudgetstyle, couchsurfing, tält eller parkbänk, snatta mat och dricka fruset klorvatten..

peace&love
 
Logga in för att svara
#70257 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

bra o bra fråga...

rent grammatiskt är den ju inte ens godkänd på mellanstadienivå...

men till sakfrågan:

flyg till kanariöarna, kunde du inte komma på det själv!!!??
 
Logga in för att svara
#70258 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 3

Pazki
Inlägg: 158
graphgraph
offline

Du kan ju bo på Balangan för typ 100 kr om dagen... Ibland funderar jag på att dra dit och bo där ett halvår eller så.
 
Logga in för att svara
#70259 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Du bör ta närmsta buss tillbaks till grundvux. Din svenska är bortom bedrövlig.
 
Logga in för att svara
#70260 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

ErikG skrev:
Din svenska är bortom bedrövlig.

den är knullande jävligt långt bortom bedrövlig!
 
Logga in för att svara
#70261 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#70275 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

När jag skriver här i forumet väljer jag att skriva lite mer som man talar, lite slappt.

Era svar är bedrövliga och därmed drar jag slutsatsen att era liv är bedrövligt tråkiga.
 
Logga in för att svara
#70276 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Jag menar finns det inget vettigare å göra än å hänga på internet å prata med folk om saker de inte ens vill prata om..

men kanarieöarna.
 
Logga in för att svara
#70280 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

marocko då. behöver man våtdräkt för att surfa där i november? 18 grader ungefär?
 
Logga in för att svara
#70282 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

marQs skrev:
När jag skriver här i forumet väljer jag att skriva lite mer som man talar, lite slappt.

Era svar är bedrövliga och därmed drar jag slutsatsen att era liv är bedrövligt tråkiga.


det är en drastiskt slutsats på väldigt lite information att gå på. Du bör kanske också plugga på lite vetkunskap på grundvux
 
Logga in för att svara
#70283 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Canary Islands eller Portugal är nog din best bet. Det är soligt, men inte jättevärmt i vatten.
 
Logga in för att svara
#70291 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

jag drog slutsatsen utfirån vad jag själv tycker är kul, sitta vid datorn sådär e väl inte så kul i jämförelse med vad man kan göra?
det verkar vara huvudsysslan menar jag på.

btw så e jag är forskare och är inne på min fjärde skrivna bok, om än små ack så kul (att skriva iallafall).

å sist men inte minst, ibland glömmer jag att det är människor bakom datorn på andra sidan så mina reaktioner kan bli våldsamma. vem vill att en dator dissar en liksom.

om ni vill.
 
Logga in för att svara
#70294 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

hur billigt kan man klara sig en vecka i områdena runt san sebastian om man väljer att leva "vanligt".
 
Logga in för att svara
#70295 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
Inlägg: 392
graphgraph
offline

Vad ar couchsurfing? Ar det snappet upp fran langbrada eller?
 
Logga in för att svara
#70301 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

marQs skrev:
När jag skriver här i forumet väljer jag att skriva lite mer som man talar, lite slappt.

Era svar är bedrövliga och därmed drar jag slutsatsen att era liv är bedrövligt tråkiga.


Det är ju ohövligt att skriva så illa som du gör, åtminstone om man kan göra det bättre. Det visar på arrogans mot andra forumdeltagare. Prova gå ut i verkliga livet och tala som du skriver så får du se vilken respons du får!

För att svara på din näst intill obegripliga fråga säger jag också sista minuten biljetter eller lågprisflyg till nån atlantö. Azorerna kanske eller kanarieöarna.
 
Logga in för att svara
#70310 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

ErikG skrev:

Det är ju ohövligt att skriva så illa som du gör, åtminstone om man kan göra det bättre. Det visar på arrogans mot andra forumdeltagare. Prova gå ut i verkliga livet och tala som du skriver så får du se vilken respons du får!

[/quote]

Det ligger något i det du säger, det kanske smittar av sig på yngre användare.
Jag har en liten historia om verkliga livet som faktiskt är sann.

Den ägde rum i stadshuset för ett par år sedan. Jag höll ett tal för de tolv politiker som skulle besluta om vi under tre års tid skulle få pengar av dem för att göra en minifunpark/skidbacke i min hemstad.
Mina kollegor började hålla presentationen men efterhand tog jag över utan att själv veta om det, de talade så himla finspråkigt att de glömde hur viktigt det är att tala med själen när man vill övertyga någon om att man är den rätte för uppdraget eller vad det än kan vara!

Efteråt fick jag höra från flera deltagarna att de tyckte jag var en bra talare, trots lite slang och förortsord gick det hela igenom. Det var nog för att jag talade med hjärtat istället för hjärnan!
 
Logga in för att svara
#70311 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 3

Pazki
Inlägg: 158
graphgraph
offline

FIGHT!

 
Logga in för att svara
#70312 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
Inlägg: 7762
graph
offline

marQs skrev:
hur billigt kan man klara sig en vecka i områdena runt san sebastian om man väljer att leva "vanligt".

Om du bor på en parkbänk och snattar din mat så.....
 
Logga in för att svara
#70315 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

A couchsurfing är fett, det blir tungt efter tag bara när den tar in vatten, men å bli tubad på en hörnsoffa alltså! WOW!

Jag tänker tält, harpun och potatisplockarhänder.. nä men mat för 2000 måste räcka några dagar.
Bara boende å transport som är frågetecken, lifta rätar ut ett lite men är lite sketchy för två snubbar som inte kan språket kanske.. Har faktiskt aldrig liftat.
 
Logga in för att svara
#70322 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
Inlägg: 559
graphgraph
offline

jag skulle ta mig till portugal.. OJ va billig spriten är där!!
 
Logga in för att svara
#70326 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Hea skrev:
Vad ar couchsurfing? Ar det snappet upp fran langbrada eller?
 
Logga in för att svara
#70327 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Elin_nybörjaren skrev:
Hea skrev:
Vad ar couchsurfing? Ar det snappet upp fran langbrada eller?


 
Logga in för att svara
#70329 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#70330 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

MacBeth skrev:
jag skulle ta mig till portugal.. OJ va billig spriten är där!!

24/7 surf å sprit går ju inte ihop har jag märkt förr...
 
Logga in för att svara
#70451 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
Inlägg: 392
graphgraph
offline

marQs skrev:
MacBeth skrev:
jag skulle ta mig till portugal.. OJ va billig spriten är där!!

24/7 surf å sprit går ju inte ihop har jag märkt förr...


Surf ar basta botemedlet mot baksmalla!
 
Logga in för att svara
#70483 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Det ligger nåt i det du säger...
 
Logga in för att svara
#70500 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 2

Stoney
Inlägg: 549
graphgraph
offline

marQs skrev:

Efteråt fick jag höra från flera deltagarna att de tyckte jag var en bra talare, trots lite slang och förortsord gick det hela igenom. Det var nog för att jag talade med hjärtat istället för hjärnan!


De trodde väl att du tillhörde någon minoritet och det är ju det absolut första politiker får lära sig, att inte sätta käppar i hjulet för minoriteter. Det är inte PK.
 
Logga in för att svara
#70512 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 101

danneroyal
Inlägg: 583
graphgraph
offline

Billigt.....

Skulle nog satsa på France eller Portugal. Men med vågor vet man aldrig.... Kan ju alltid kolla lite på Magicseaweed innan ni åker.

Lycka till!
 
Logga in för att svara
#70525 Svar: Bör åka vart på lite pengar för bra surf? 14 år, 7 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Bytlånades bräda med polaren igår, tror ni inte han knäcker den! Helt ny från butik min första lilla bräda.

Det blir ingen resa, vi hade nog överlevt och fått surfat men när vi insåg att vi inte kan betala biljetterna sket vi i det och sparar pengarna tills nästa flow go.
Man måste ju betala med visakort, det är helt knäppt för jag har internetbanken med dosan som behövs för att signera, polaren har visakortet som behövs för att betala men han har ingen dosa.. så det går inte! Kanske mot faktura eller dylikt.

Stavangers bryt får duga tills vidare.
Kolla efter billiga biljetter till Bordeaux på Norweigan.no... Fra Oslo.

Det blev en rejäl forskning på nätet tack vare den här reseidén, couchsurfing! Måste ju va de bästa hittils från Internet?
MSW på andra plats..

Otroligt tack för all hjälp, allt från caseutlåning till språklektioner!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!