|
#70071 |
laga ding i göteborg??? 15 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hallå! rubriken säger väl det mesta, behöver hjälp med att laga en ding på nosen efter att jag halkat i åsas stenrös när jag gick upp ur vattnet .. inte bra!!!
Någon som vet var man kan laga dingen i göteborg med omnejd, gärna så nära som möjligt?
mvh Johan
|
|
|
|
|
#70084 |
Svar: laga ding i göteborg??? 15 år, 2 månader sen |
Stoke: -2 |
|
Om det inte är en avancerad ding är det ganska lätt att fixa själv. Bara att köpa grasfiberlim (finns på clas ohlsson) och en burk vit sprayfärg. Bara att ta bort det som står helt ut åt skogen, applicera limmet över dingen och sedan sandpappra det snyggt och jämnt.
|
|
|
|
|
#70105 |
pita
|
Hej,
I Varberg kan du hitta en snubbe som är riktigt grym, har själv lämnat in till honom med riktigt bra resultat. Kommer dock inte ihåg vad han heter, men det är bara att googla. han har sitt hus direkt till vänster efter järnvägen i apelviken. lycka till
|
|
|
|
|
#70117 |
|
dingen är ganska stor och på ett litet lurigt ställe uppe vid nosen nästan. kan fixa kort på det och så kan ni få se om man ni tror jag kan fixa det själv. Måste man måla ovanpå limmet eller är det mest för syns skull?
Fick en annan ding lagad för något år sedan för en liten slant så vill helst slippa göra det själv. Måste finnas någon i göteborg som fixar brädor? Kommer inte ihåg vem det var som hjälpte mig föra gågen och har inget nummer heller.
tack för hjälpen
|
|
|
|
|
#70125 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
Han i Varberg är förmodligen Fille Bergström. Tror han finns här på forumet. Kolla med han. Han är grym.
|
|
|
|
|
#70126 |
Stoke: 4 |
Hasse
|
|
|
|
|
#70135 |
|
gör som surfgbg säger!!! de lär funka bra:) ja har fixat en ding riktigt å de var ett lite mek men de blev bra.... men gör så lätt de bara går!! så ja håller me surfgbg..... å ja färg e bara för syn skull:)
|
|
|
|
|
#70162 |
|
ja kan göra det om du vill..
|
|
|
|
|
#70169 |
Obie
|
Gört själv, billigast och roligast.. helt novis att själv laga men är inte svårt!! kör ba..
|
|
|
|
|
#70173 |
Stoke: 1 |
|
|
|
|
|
#70201 |
|
köpte repair kitet nu så får väl se hur det går lagfningen=) med är ju bara att testa.. riktigt bra att ha med sig på någon resa framöver också...
tach för hjälpen allesammans!!!!
|
|
|
|
|
#70202 |
Stoke: 5 |
|
Ere nåt större ding så lämnar man in det men är de mindre dings är de bra å pröva själv å lära sig.
Ganska handy senare i livet när man reser å man kanske inte har nån som kan laga inom några mils avstånd.
|
|
|
|
|
#110264 |
Svar: laga ding i göteborg??? 9 år, 7 månader sen |
|
Bumpar denna gamla tråden.
Söker efter någon på västkusten som kan reparera min 7s Superfish 2, efter en flygtur från Aus har den fått en ding på railen. Har själv lagat dingar tidigare men denna gången vill jag att det ska bli riktigt bra.
Tack på förhand, Anton
|
|
|
|
|