Facebook data

1
Bensin- och tullkostnad i Norge?
#68080 Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Haellå,

hur mkt får man punga ut med cirkus tur och retur om man tar bilen t Stadtlandet fr Stockholm? Bensinkostnader alltså. Samt någon tull?

Ska dit i sep.

Logga in för att svara
#68095 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Haru provat sökfunktionen här?

Med en större bil som e fullpackad inne och på taket, landar du nånstans mellan 3-4000:-

Logga in för att svara
#68099 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jo. Jag har sökt där. Såklart.

Och det tar runt 14-15 timmar att ta sig dit?

Logga in för att svara
#68103 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Logga in för att svara
#68104 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jo jag bävar för den rutten... Fy faen.

Och jag kommer inte köra en fullastad buss med massa grejs på taket. Men soppan rinner ju iväg om man kör FORT...

Logga in för att svara
#68121 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jo visst kan man köra fort... och dryga ut sina resekostnader med böter. Många fartkameror mellan Oslo o Otta. Tar du sen vägen över Stryn, e det lugnt.
Men det kommer ta tiiid hur du än kör, så bunkra upp med bra musik i bilen och kör inte för långa pass själv.

Logga in för att svara
#68134 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Någon tull har aldrig jag betalat!?

Bensin 3000-4000kr beroende vilken typ av bil du har, som de andra oxå säger.

Själv klarar jag rutten på drygt 15 timmar inkl ca 1 timmas rast. Men då kör man för fort, så ofta man kan! Å på fjällen vid Stryn. Där kan man köra jätte fort!!!

Men böterna kan bli ruskigt höga. Å baseras på din totala årsinkomst. Så det där får man ju avgöra själv....
Ska du köra själv eller? Rekomenderar jag inte! Köra 105mil på raken, blir man bra seg i huvudet. Å då en trafikfara!

Ett annat tips jag kan ge dig är deras konstiga fartskyltar. Överstrykta 60 skyltar är 80. Överstrykta 80 är 100...m.m...m.m...!

Å ta med dig pengar!!! Köpte mig en dagensrätt på en vägkrog i Norge. 170 svenska kronor!
Frågade om det ingick dricka till. Svar NEJ! Men kaffe ingick.

Å du.....missa inte surfet i Ervika! Oftas bättre än Hoddevik.

Logga in för att svara
#68151 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Mm, låter som en jävla mardröm den där körningen.. Men jag får ta en paus helt enkelt. Räknar knappast med att surfa första dagen.

Och jag tänkte handla min mat före jag lämnar Sverige... De har väl kök att laga i där hos La Point eller om det blir Gräsrökarhuset (?) www.stadsurfing.com

MEN det finns risk för böter alltså.. Ja, den risken får man kanske ta...

Logga in för att svara
#68169 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

det är jätte kul resa första gången. se till så att det är ljust när du är vid otta. för därefter är allt underbart att se.

hoppas du får det kul.

Logga in för att svara
#68190 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 0

elwer
graphgraph

jag o 4 snubbar drog över till Stavanger på 15timmar från sthlm körde mer eller mindra utan rast men då hade alla 5 körkort och tog var sin körning! det går inte snabbt på de norska vägarna +kamror överallt! OBS! betala tull fick precis en böter hemskickad på 400, då vi sket i den första tullen! Norges landskap é dock grymt nice köra i!!
trevlig resa

Logga in för att svara
#68199 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Någon mer som kör igenom tullar å får betala, Stockholm - Hoddevik? Jag fattar ingenting!?

Logga in för att svara
#68212 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

jag får betala. men bara om jag drar i rusningtrafik.....

Logga in för att svara
#68255 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jaha?? Hur ligger det till nu med dessa tullar? Hur kan man missa dem? Det vill jag ju inte.

Logga in för att svara
#68258 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ja jag fattar ingenting!!? Inga tullar den vägen jag åker iallafall....!?

Eller menar plåtis vanliga tullen i Stockholm på 15 spänn?

Logga in för att svara
#68265 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Var kreativ blåneka in i det sista att det var DU som körde bilen ifall du får en fartbot från Norge. Det funkade för mig när jag i Sverige blev kallad in på polisförhör angående en kamerabot i Norge. Alternativt kör på natten med lite fin silvertejp över nån av siffrorna.

Logga in för att svara
#68268 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Jag vet inte vilken väg ni kör från stockholm, men ni ska väl inte in i Oslo i alla fall. Kör du in till Oslo så får du betala tull, men då har du nog kört rent fel. ta det riktigt lugnt innan du kommer till Lillehammer, det finns gott om kameror och du vill INTE åka fast. Det kostar betydligt mer i Norge att åka dit än i Sverige. Lycka till och ha det kul:)

Logga in för att svara
#68270 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Jag gillar att köra E16 istället för E6. mindre väg = mindre lastbilar, högre medel fart, inga kameror. Åker nog på en tull på 30 kr i Oslo. kommer med posten.
Dock är vägen över jotenheimen bara öppen på sommaren.
Kör Oslo-stad på 7.5 timmar ensam.

Logga in för att svara
#68274 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Bara ett litet logistiskt tips. Surfhuset ligger ganska mycket närmre stranden än vad Lapoint gör. Boendet på lapoint ska jag inte uttala mig om för det vet jag inget om. De jag har snackat med som har bott i surfhuset har trivts jättebra.

Logga in för att svara
#68288 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Okej! Bra tips! E16 funkar bättre alltså. Och Surfhuset är närmare stranden. Perfekt.

Shit bananas, låter helt crazy att bli kallad t polisen pga lite fartkameror... T skilland mot Sverige där kamerorna inte verkar fungera för fem öre.. Bara att vina förbi..

Logga in för att svara
#68393 Svar: Bensin- och tullkostnad i Norge? 15 år sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Stoney skrev:
Bara ett litet logistiskt tips. Surfhuset ligger ganska mycket närmre stranden än vad Lapoint gör. Boendet på lapoint ska jag inte uttala mig om för det vet jag inget om. De jag har snackat med som har bott i surfhuset har trivts jättebra.

"surfhuset" är bra. Men Lapoint är väldigt bra, helst om du trivs med lite bra boende. stort bubbelbad, miniramp, spänd lina och lite nice surfrullar på kvällen. väldigt bra duschar som du går direkt in i med våtdräkt, det har i och för sig "surfhuset" med. en liten extra bit att gå men det får du se som uppvärmning eller nedtrappning;)
Ha det gott:)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!