Facebook data

1
23åring dödad av haj i SA
#68013 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Fick benet avbitet
Den 23-årige mannen surfade utanför Sydafrikas kust när hajen gick till attack.

Hajen bet av hans ben ovanför knät och han förblödde till döds.

Tragedin inträffade i byn Glentana mellan Kapstaden och Port Elizabeth i går, skriver Sky News.

Den 23-årige surfaren hade attackerats i vattnet av en haj och benet var avbitet ovanför hans knä. Hans vän som var med honom simmade in med honom till stranden men den unge mannen hade då förlorat mycket blod.

Han flögs till ett sjukhus i George. Han var svårt skadad och hans liv gick inte att rädda, säger Craig Lambinon från Sjöräddningen.

Vad det var för sorts haj är ännu oklart. Det är heller inte klart vilken nationalitet den döde mannen hade.

www.aftonbladet.se/nyheter/article5715049.ab

Logga in för att svara
#68015 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

elwer
graphgraph

R.I.P Hatar hajar!!

Logga in för att svara
#68020 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

hajar är som lite coola samtidigt som dom SUGER DASE!

Logga in för att svara
#68021 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Shit bananas...

Logga in för att svara
#68023 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Ärligt talat så förstår jag inte varför det poppar upp nya trådar titt som tätt om hajattacker. Vi är alla medvetna om att man tar risker med surfing i vissa vatten. Det är först och främst hajarnas område. Lite som att man skulle ta upp massa trådar om bilolyckor på ett motorforum.

Kan förstå om man blir orolig av det om man hade befunnit sig i de områdena men att sedan säga att man hatar hajar är ju lite knäppt. Dom var där ändå först...

Logga in för att svara
#68024 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

meltic skrev:
Ärligt talat så förstår jag inte varför det poppar upp nya trådar titt som tätt om hajattacker. Vi är alla medvetna om att man tar risker med surfing i vissa vatten. Det är först och främst hajarnas område. Lite som att man skulle ta upp massa trådar om bilolyckor på ett motorforum.

Kan förstå om man blir orolig av det om man hade befunnit sig i de områdena men att sedan säga att man hatar hajar är ju lite knäppt. Dom var där ändå först...

nja....gosse lille....

hajattacker är självklart relevant för surfare, precis som den som följer med i champions leage vill veta om ifall någon spelare blivit skadad. Etc etc etc....

Intressant argument om att hajarna var där först! EXAKT samma argument gäller mot nya surfare, GO BACK TO THE VALLEY hehehehehehehehehehe!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#68027 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

elwer
graphgraph

meltic skrev:

Haha sjukt roligt att du e så seriös!! jag hatar hajar dom suger fett!! e sjukt rädd för dom, men surfar ändå! Det é självklart inte lika många hajaolyckor som bilolyckor men varje gång det händer suger det dase & jag tycker det é bra o ta upp det i ett surfforum han var ju ändå en surfare!! hatar förövrigt andra djur också!!! haha
peace!

Logga in för att svara
#68030 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Seriös? Nej, inte meningen att det skulle vara seriöst men är som sagt lite förbryllad av mängden trådar om just hajattacker. Jag ser inte det väsentliga i det, och kan verkligen inte se vart jämförelsen med champions league skulle passa in. Man kan ju tycka att det borde vara helt okända människor som råkar ut för dessa olyckor jämfört med spelare som du faktiskt har en relation till.

Logga in för att svara
#68033 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: -234

sverre
graph

meltic skrev:
Seriös? Nej, inte meningen att det skulle vara seriöst men är som sagt lite förbryllad av mängden trådar om just hajattacker. Jag ser inte det väsentliga i det, och kan verkligen inte se vart jämförelsen med champions league skulle passa in. Man kan ju tycka att det borde vara helt okända människor som råkar ut för dessa olyckor jämfört med spelare som du faktiskt har en relation till.

ok, det var ett dåligt exempel, jag tar ett annat.... hm.... äääääääää....... joo..... att....eeee.......

SÄG ATT det sitter några tanter på ett symöte för att virka o så, då är det väl för fan relevant om en av dessa exempelvis DIN MAMMA har kommit in i klimakteriet!!

och detta även om det inte är direkt av vikt för själva stygnet i mössa som exempelvis Elsa strickar eller syr eller ja..

Logga in för att svara
#68044 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Är mer förbryllad över att folk jämt tar upp bilolyckor (och bistick etc etc) när man pratar hajattacker. Hade vi spenderat lika mycket tid i vattnet som vi gör på land och vise versa så kan jag lova dig att hajattackerna hade vart fler än trafikolyckorna. Samma jämförelse kan göras med flygolyckor vs trafikolyckor. Hade vi bott i luftslott och om flygplan hade varit vårt huvudsakliga transportmedel så skulle statistiken sett annorlunda ut.

Logga in för att svara
#68067 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 0

Kallsuparn
graphgraph

sharks are great!

Logga in för att svara
#68068 Svar: 23åring dödad av haj i SA 15 år sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

so are lions!

Logga in för att svara