Facebook data

1
Byta flyg på Newark?
#65769 Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Någon som har bytt plan i Newark för vidareresa inom USA nyligen?
Vi flyger med Continental hela vägen men visst ska man hämta ut baggagen så fort man kommer till USA, gå genom immigration och checka in allt igen? Känns som 1½ timme blir jävligt tight......

Någon som har varit med om liknande?

Logga in för att svara
#65773 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Newark is the loudest most unpleasant airport in North America. That's all I can tell you, but 1.5 hours should be just enough

Logga in för att svara
#65781 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Bryna
graphgraph

Se bara till att fylla i alla papper ordentligt på planet. Fråga hellre ett par gånger extra om du inte riktigt vet vad som gäller. Jag och tjejen skulle vidare därifrån, och hade ungefär samma tid på oss. Dock hade jag lyckats slarva bort den ena av två lappar som skulle fyllas i, och det var inte snack om att tränga sig före i kön efter dess att felet åtgärdats. Vi hann, men det krävdes en del löpande i korridorerna.

Logga in för att svara
#65786 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Best tip I can give you is bring a pen on your flight and ask for 2 forms (if you've never filled one out chances are you will mess the form up....the stewardess tends to get bogged down) you will fill out two sets of forms (a) immigration and (b) customs. First you'll go through passport check/immigration, then you'll get your bags on the machines, then you'll go through customs (2nd form)...after that you'll dump your bags on another machine (transfers) and head to your gate.....when you check in at the Copenhagen airport, ask if they know your transger gate#.....

On the customs form, do not put that you are bringing anything of value in...even if you have $5k in your pockets...just be a Swedish tourist and things will be just fine. My sister came to visit me in San Diego and she put down that she was bringing in $$ and other stuff, not a good idea at all

Logga in för att svara
#65788 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

Newark is the Ellis Island of airports. It seems like the whole world is in the line to come into america. You never know how long immigration can take, depends on how many other flights arrive at the same time. could be 20 min but probably not more than 45min. by that time you bags should have arrived at the baggage carousel. You should make it with a minute to spare.
Sharky, of course it´s loud, it´s Jersey!

Once i was in line in Newark immigration, on the foreigners side, since my swedish girls were with me. There was this Norwegian UN soldier in front of me. When it was his turn the immigration officer refused to let him in the country because he didn´t write an address down of where he would be staying in New York. He was gonna meet his friends at a hotel and the next day fly to Mexico or something. The officer then told him to go back and fill out another form with an address. As he was walking past me, I said "hitta på en adress" He nodded and started to write. The immigration officer started yelling at me " What did you say to him!? You´re not allowed to talk. Do you know him? Are you in the army" I just smiled and said that i noticed that he was from a neighboring country and said "Hej"
He didn´t believe me and kept screaming, really loud. "You didn´t say that, you said something like "hit". What does that mean!? By this time the other immagration officers started to gather like they were ready to grab a terrorist. I pulled out my American passport and explained that I was here visiting family together with my swedish family. The other officers said to the angry asshole "Calm down Bob!" The supervisor came over and told Bob to take a break, go get a coffee and relax. Well both the norwegian and I got through the other side into america. We saw "Bob" then we looked at each other and i said "Skitstovel"
Immigration officers have way too much power. I don´t know why but it always seems like I provoke them.

Logga in för att svara
#65790 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

HST
graphgraph

Incheckningen efter man har gått igenom immigration och tull är bara ett gäng snubbar som tar emot dina väskor. Väskorna har taggar ända till slutdestinationen. 1, 5 timmar bör räcka. Som tidigare svar säger: har man otur är det många plan som landar samtidigt och då är det fullt med köer till immigration.
Har flygit via Newark och det har alltid fungerat bra, men när vi flygit direkt till LA har vi alltid fastnat 3 timmar i kö efter vi landat.

Lycka till!

Logga in för att svara
#65792 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Hade 1,5 timme när vi flög hem från Panama med Continental i april. Vårt plan landade i tid men när vi kom till imigration visade det sig att det var sjuuuuuka köer där. Trodde aldrig vi skulle hinna men vi fick fråga en och en i taget om vi fick gå före i kön och alla släppte förbi oss.

Sen gäller det att man har lite tur med bagaget, man måste hämta upp det själv som vanligt. Våra väskor kom typ sist av alla. Men sen slänger man bara dom till någon Continentalsnubbe och sen tränga sig igenom säkerhetskontrollen och springa till planet. Kom fram helt genomsvettig 5 minuter innan det skulle lyfta.

När vi väl var på planet var det något problem med AC:n så det dröjde ändå 2 timmar innan vi kunde lyfta...

Logga in för att svara
#65816 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Hade 1,5h på Newark från San José på väg hem till Sthlm (flög med Continental). Allt gick bra ända fram till säkerhetskontrollen där det var helt galet långa köer. Visade upp biljetten för en vakt och frågade om vi kunde gå före på nåt sätt eftersom vårat plan lyfte om typ 30min, men det gick absolut inte!
Men en vänlig amerikansk turist långt fram i kön (sån där som gick fram och tillbaka i långa gångar) hörde vad problemet var och gjorde en gång för oss att smita före i kön. Annars hade det blivit väldigt tight med tid.

Logga in för att svara
#65820 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Kan bara ge mina fem cent, hade gjort allt för att slippa byta flygplats i USA. Däremot har jag alltid blivit "rushed" through, som "transfer", inte i kön k i korridoren, men väl när man kommer så långt som själva köerna framför customs. Men som sagt, då bara bytt plan på samma flygplats, Miami.

Det märkliga är att jag minst hunnit ta två öl innan connecting flight har lyft, och såklart ingen bagage claim då.

Personligen, utan att varit på Newark, så har jag sett Continentals flight med byten mellan Newark och JFK, tycker det verkar vansinne, speciellt om man har brädor med sig, men lycka till!

Logga in för att svara
#65821 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

oj, nu såg jag att ni inte byter flygplats, varför i h-e måste ni checka om bagaget då? Kan man inte be dem checka det hela vägen? Funkade fint för 1½ år sen på Miami, fast Martin Air kanske hade ett trick där, genom att byta plan, men inte flight no.?!

Logga in för att svara
#65834 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

Teun
graphgraph

Daniel skrev:
oj, nu såg jag att ni inte byter flygplats, varför i h-e måste ni checka om bagaget då? Kan man inte be dem checka det hela vägen? Funkade fint för 1½ år sen på Miami, fast Martin Air kanske hade ett trick där, genom att byta plan, men inte flight no.?!

Ingen aning? Tydligen måste man hämta ut väskorna när man kommer in i USA även om man flyger vidare inom landet och med samma bolag. Som HST sa så är det nog inte så komplicerat utan man slänger väskorna på en annan band bara.

Tack för alla svar, känner mig genast lite lugnare. Trodde det var helt kört men vi kanske fixar det. Får väl jobba lite på min karma. Hoppas att vi inte behöver byta terminal bara trots att det står på biljetten. Har för mig att Continental har en egen terminal på Newark?

Logga in för att svara
#65841 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

Har baxat 9 fotare där fram och tillbaka det går ok. Special bagagetr är längst ner i hörnet förbi banden. Din tid borde räcka Ha re skönt

Logga in för att svara
#65845 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

cobben skrev:
Hade 1,5h på Newark från San José på väg hem till Sthlm (flög med Continental). Allt gick bra ända fram till säkerhetskontrollen där det var helt galet långa köer. Visade upp biljetten för en vakt och frågade om vi kunde gå före på nåt sätt eftersom vårat plan lyfte om typ 30min, men det gick absolut inte!
Men en vänlig amerikansk turist långt fram i kön (sån där som gick fram och tillbaka i långa gångar) hörde vad problemet var och gjorde en gång för oss att smita före i kön. Annars hade det blivit väldigt tight med tid.

Ni som flög med continental, vet ni om man måste förboka plats för bräda eller är de bara att droppa den vid check in????

Logga in för att svara
#65860 Svar: Byta flyg på Newark? 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Teun skrev:
Daniel skrev:

Tack för alla svar, känner mig genast lite lugnare. Trodde det var helt kört men vi kanske fixar det. Får väl jobba lite på min karma. Hoppas att vi inte behöver byta terminal bara trots att det står på biljetten. Har för mig att Continental har en egen terminal på Newark?

Det värsta som kan hända är att dom får boka om dig med ett annat flyg. Mest deras huvudvärk då känns det som.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!