far out that is insanely good!!!
it would be soooo cool to have a swede in the wct..hahahaha..wouldn't it shock the world!!
good onya freddie..keep hackin' away man..don't drop your guard now mate..
good luck from ratman..your new team captain..go sweden yehoooooooo!!!
Liinus skrev: $hades skrev: Liinus skrev: $hades skrev: Liinus skrev: Ja, lite svensk är han ju allt.
?
Japp!
Aja men för helvete...
Joråserruatt
snälla förklara Liinus.Det är väl medborgarskapet som räknas. Äller, måste man vara typ från Säffle i fjärde generation och aldrig rest utanför sitt landskap för att vara "riktig" råsvennebanan. Eller? ELLER? Nu är det lätt att vi kommer in på rasbiologi känns det som...
KinkyFriedmann skrev: Liinus skrev: $hades skrev: Liinus skrev: $hades skrev: Liinus skrev: Ja, lite svensk är han ju allt.
?
Japp!
Aja men för helvete...
Joråserruatt
snälla förklara Liinus.Det är väl medborgarskapet som räknas. Äller, måste man vara typ från Säffle i fjärde generation och aldrig rest utanför sitt landskap för att vara "riktig" råsvennebanan. Eller? ELLER? Nu är det lätt att vi kommer in på rasbiologi känns det som...
Bra kämpat, rätta mig om jag har fel, men bara man har betalt medlems avgifterna och har tillräckligt med pengar/sponsorer kan man delta i wqs tävlingar?
Visst e Freddie duktig, men det finns säkert fler "svenksar" skulle ligga på samma nivå om dom vuxit upp/surfat utomlands.
Fattar inte grejen med den här Jantelagen som verkar råda överallt i Sverige? Tycker det är märkligt att det är så mycket på surfsverige.se trots att "vi surfare" är ett resande släkte med känsla för ta in nya kulturer och tänkande från de platser vi besöker. Ni kanske inte reser så mycket, vad vet jag? Eller är ni bara avundsjuka? Fan vet jag, något är det ju som verkar störa er.
Fan, var lite glada istället för att hitta anledningar till att inte "godkänna" vissa människors prestationer. Det Freddie just nu gör för Svensk surfing, är bra mycket mer än någon någonsin gjort innan. Uppmärksamhet som denna kan man använda positivt, inte minst i Mölle ärendet? Har ni träffat grabbaen egentligen? Lika svensk som vilken svensk som helst här i Sverige.
Är det inte ganska glasklart att man aldrig kan nå en internationell nivå om man inte surfar i utlandet?! Surf i Sverige är fantastiskt men helt ärligt, hur ofta kan man surfa och hur mycket gör det för ens progresion(är det ett ord eller är jag osvensk nu?)?
Så sluta vara så negativa och ropa hurra för Sverige istället!
Ja tycker att det ät bra presterat av Freddie han är säkert världens trevligaste kille, men jag tycker fortfarande att han och många andra wqs surfare är över reklamerade. Han sopar golvet med mig och många andra men han är fortfarande lite lätt på föterna för min smak, tuber tailsides, air etc men har inte sett honom göra några fina svängar top/bottom med KRAFT och på RAIL!
Såna saker räcker ju inte för att vinna wqs tävlingar, men skulle han lägga till det till sin repertuar...
Såååhåå, smak sak. Du har ingen aning vad jag syftar på, jag sa ju att Freddie sopar golvet med många men wqs touren har flera surfare som kan surfa progressivat och surfa med kraft/power ala taylor knox, en sån surfare är tex.nathan hedge.
Det är starkt av Freddie att komma så här långt det är säkert inte lätt att leva i en resväska och stressa från wqs tävling till tävling och knappt få det att gå ihop. Skitsamma vad jag tycker om hans surfing, det viktigaste är att det går hem hos dom subjektiva domarna.
-Det jag försöker säga är att många ut av er skulle också kunna ligga på samma nivå, om ni växt upp nån annanstans än i Sverige och varit lika målmedvetna.
-Freddie är lika svensk som Kalle Caranza är finsk.
-Freddies surfing kommer säkert att utvecklas massvis(Lipke/tysk e ju på tuoren!), jag tycker bara att han skulle stå ut i mängden lättare ifall han skulle lägga sträva efter att surfa mera som tex tidigare nämnda Knox. Det kanske kommer med, åldern, träning eller så gör han det bästa med sin kroppstyp. Bara lite konstruktiv kritik för att utvecklas.Vad vet jag?
Tycker det är grymt presterat av någon som är i början av sin karriär. Dessutom har han riktigt jävla tryck i svängarna i rätt förhållanden men alla kan väl inte gilla allas stilar.
Redax skrev: Tycker det är grymt presterat av någon som är i början av sin karriär. Dessutom har han riktigt jävla tryck i svängarna i rätt förhållanden men alla kan väl inte gilla allas stilar.
Bra sagt Redax., smaken som baken.Dessutom tror jag att man är tvungen att surfa med en visst still och typ av brädor för att klara sig på wqs och wct touren, men det är en annan femma.
sverre skrev: en arbetslös blatte från Bergsjön född i Sverige är inte heeelt svensk.
En idrottsman med svenskt medborgarskap är HELsvensk!
så är det...
Men visst är väl FM svensk? Hur man än ser på saken så måste väl medborgarskapet vara det enda som räknas i denna mystiska klassificering av homo sapiens.
Helt sinnessjukt maktigt Freddie... faan va bra du e grabben.
Nu nar jag kolla ar det minsann 32:a platsen till o med... fortsatt o surfa som du gor o du kommer hanga bland de 10 basta innan aret e slut ju. Whhhhhoooooa!!!
All heder... hoppas du kommer ned till OZ nan gang under aret bro sa vi far surfa tillsammans igen.
östanpåbull skrev: Det är starkt av Freddie att komma så här långt det är säkert inte lätt att leva i en resväska och stressa från wqs tävling till tävling och knappt få det att gå ihop. Skitsamma vad jag tycker om hans surfing, det viktigaste är att det går hem hos dom subjektiva domarna.
-Det jag försöker säga är att många ut av er skulle också kunna ligga på samma nivå, om ni växt upp nån annanstans än i Sverige och varit lika målmedvetna.
-Freddie är lika svensk som Kalle Caranza är finsk.
-Freddies surfing kommer säkert att utvecklas massvis(Lipke/tysk e ju på tuoren!), jag tycker bara att han skulle stå ut i mängden lättare ifall han skulle lägga sträva efter att surfa mera som tex tidigare nämnda Knox. Det kanske kommer med, åldern, träning eller så gör han det bästa med sin kroppstyp. Bara lite konstruktiv kritik för att utvecklas.Vad vet jag?
Bra jobbat Freddie!
Om alla smågrabbar i Sverige satsat på fotboll och fått bra coaching skulle vi kanske haft fyra Zlatan. Eller iaf två. Om fler svenskar hade satsat lika målmedvetet som Freddie kanske vi hade haft fler duktiga svenska surfare. Men det vet vi inte. Kanske är Zlatan den gudabenådade talangen? Kanske är Freddie något utöver det vanliga?
Att glädjas åt och med andra är större än att gnälla.