|
#63996 |
Surfsällskap nära Uppsala? 15 år, 5 månader sen |
Stoke: 28 |
Jonty
|
Halloj!
Jag passar på att höra här om det finns någon mer än jag i närheten av Uppsala som surfar och som är sugen på att samåka när det slutar vara helt platt på havet. Jag är öppen för resor i alla riktningar även om jag har svår att tro att västerut är en bra idé om man inte vill åka lååångt. Jag har en ganska stor härlig kombi som lastar mycket bra saker...
Crowd är mest bara jobbigt men jag tycker nog att det är lite tråkigt att surfa helt solokvist också.
|
|
|
|
|
#64001 |
Svar: Surfsällskap nära Uppsala? 15 år, 5 månader sen |
Stoke: 2 |
|
|
|
|
|
#64153 |
Stoke: 0 |
|
Jag och några andra brukar surfa när tillfälle ges. Mestadels norduppland och Torö. Bara att hojta till i min gästbok!
|
|
|
|
|
#64157 |
Jonty
|
Så trevligt!
För att göra erbjudandet bättre så har jag en kombi med takräcke...
Slå en signal när ni blir sugna!
/Jonatan
0708-15 58 54
|
|
|
|
|
#64162 |
Stoke: 1 |
|
Vad kul med fler Uppsalabor som surfar, Om det skulle vara så att nån har en extra bräda som de vågar låna ut så hänger jag gärna med. Väntar på/söker jobb för tillfället så bräda o ekonomi går inte ihop för tillfället. Har dock våtdräkt o soppapengar.
|
|
|
|
|
#64163 |
Jonty
|
får jag bara sällskap så bjuppar jag på soppan Jag skulle ju förmodligen åka ändå faast själv och det är inte lika kul.
|
|
|
|
|
#64167 |
Stoke: -302 |
|
Starta Uppsala surfklubb vettja!!
Och anmäl er som en studiecirkel i något studieförbund som känns bra för er. Fråga mig om ni inte känner till några. Där kan ni t.o.m få bensinen betald bara ni visar upp bensinkvitton o beskriver vad ni studerar i denna studiecirkel.
Mitt förslag skulle ju då kunna vara att ni studerar vågor. Mitt förslag är ju självklart seriöst.
|
|
|
|
|
#64168 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
Starta Uppsala surfklubb vettja!!
Och anmäl er som en studiecirkel i något studieförbund som känns bra för er. Fråga mig om ni inte känner till några. Där kan ni t.o.m få bensinen betald bara ni visar upp bensinkvitton o beskriver vad ni studerar i denna studiecirkel.
Mitt förslag skulle ju då kunna vara att ni studerar vågor. Mitt förslag är ju självklart seriöst.
|
|
|
|
|
#64169 |
|
Löjligt att säga att din förslag är sewriöst när det inte är det. Ropa varg ger ett visst reslutat ...
|
|
|
|
|
#64176 |
Jonty
|
Jag tänkte åka och titta på regnet imorgon kring lunch. Någon som vill följa med?
|
|
|
|
|
#64184 |
|
Gazzer skrev:
Löjligt att säga att din förslag är sewriöst när det inte är det. Ropa varg ger ett visst reslutat ...
Jag ylar inte heller. Vet bara att det är smart att ta tillvara studiecirkelpengar som delas ut till grupper som studerar något fenomen. Jag har själv testat denna form på min fritid, gratis pengar är bra.
Det borde väl du veta Gazzer... om någon.
Svamla inte bort mig så där.
|
|
|
|
|
#64195 |
|
|
|
|
|
#64291 |
|
Soulshine skrev:
Vad kul med fler Uppsalabor som surfar, Om det skulle vara så att nån har en extra bräda som de vågar låna ut så hänger jag gärna med. Väntar på/söker jobb för tillfället så bräda o ekonomi går inte ihop för tillfället. Har dock våtdräkt o soppapengar.
Jag har brädor och låna ut och våtdräkt om det skulle krisa med! Dock varken körkort eller bil.haha
Bara att höra av sig till mig med om det blir något snart framöver!
|
|
|
|
|
#64292 |
|
Soulshine skrev:
Jag har brädor och låna ut och våtdräkt om det skulle krisa med! Dock varken körkort eller bil.haha
Bara att höra av sig till mig med om det blir något snart framöver!
|
|
|
|
|
#64357 |
Svar: Surfsällskap nära Uppsala? 15 år, 4 månader sen |
|
|
|
|
|
#64367 |
|
|
|
|
|
#64368 |
Jonty
|
Perfekt!
har vi folk, brädor och prylar och jag har både körkort och bil.
Nästa gång det blir vågor får ni höra av er så samordnar vi något bra.
|
|
|
|
|
#64369 |
|
Jonty skrev:
Perfekt!
har vi folk, brädor och prylar och jag har både körkort och bil.
Nästa gång det blir vågor får ni höra av er så samordnar vi något bra.
Jag kan som sagt även fixa gratis pengar från något studieförbund för att studera vågorna, gratis soppa alltså. Några vanliga krav brukar vara dessa:
"Varje cirkel ska ha en arbetsplan för vad ni ska göra i cirkeln. (studera vågor och surfa dem) Ni kan själva göra denna plan, eller få hjälp av oss. Ni måste vara minst tre personer över 13 år och ni ska träffas minst 3 gånger."
samt
"Cirkelarbetet ska utgå från folkbildningens pedagogik. Det betyder att gruppen utgår ifrån deltagarnas önskemål, förutsättningar och erfarenheter och låter alla komma till tals. "
Lätt som en plätt alltså.
Sen krävs det en som är ansvarig för det administrativa alltså att samla in bensinkvittona o skicka in dem till studieförbundet och sen ta emot pengarna och sen dela ut pengarna till de berörda surfarna.
|
|
|
|
|
#64376 |
Jonty
|
Perfekt Elin du har ju redan erbjudit dig rollen som lärare så då utser vi dig även till administratör, samordnare och bildare av vår lilla studiecirkel.
Tack!
Det kommer att bli riktigt roligt. Hoppas bara att vi får surf minst tre gånger så att vi förtjänar pengarna.
|
|
|
|
|
#64386 |
|
Jonty skrev:
Perfekt Elin du har ju redan erbjudit dig rollen som lärare så då utser vi dig även till administratör, samordnare och bildare av vår lilla studiecirkel.
Tack!
Det kommer att bli riktigt roligt. Hoppas bara att vi får surf minst tre gånger så att vi förtjänar pengarna.
Aaaa:) fast surflärare är nog ingen bra idé för jag har bara lärt mig av youtube än så länge hmm och det har ännu inte praktiserats av mig på en vågbräda. Jag kan däremot hålla i kompassen och se till att det blåser från rätt håll och se till så at du Jonty kör rätt och hittar fram till surfljuspunkterna. För spårning har jag lärt mig att göra i scouterna.
3 gånger blir det väl. Det går även att ta med surfgånger innan, då inte jag var med. Det är bara å skriva dit olika datum. Mycket lätt fixat.
Vilken stad ska vi koppla studiecirkeln till då? Majoriteten verkar juh bo i U-sala.
|
|
|
|
|
#64451 |
|
Jonty du har ju inte varit medlem här så länge så jag vet inte om du ännu hunnit läsa mitt viktigaste inlägg här på SS. Så här kommer en tillbakablick...
Elin_nybörjaren skrev:
Jag tänkte nu föreslå en modellvariant som du kan starta på den plats som du bor på. Den går ut på att visa det rätta surfmodet för alla dem som inte har koll (de som bara går efter H&M) och bästa plats för detta är ju så långt som möjligt bort från stranden. Stadens torg eller någon annan offentlig plats funkar bra som uppvisningsplats. Det är du och de du har engagerat som visar upp hur en riktig surfare:) ska se ut i typ 10 min eller annan passande tid.
1. Börja med att tänka på hur snygga surfare är, vilka olika surfdräkter det finns, surfbräder och andra surfprylar. Känn in den rätta känslan och bygg upp det snygga inom dig!
2. Ta fram alla dina surfiga idéer kring det bästa surfmodet våren och sommaren 2009.
3. Ring runt till alla surfkompisar du har och samla in förslag på surfmode, kolla också vad som finns tillgängligt att använda.
4. Gå gärna till en riktig surfbutik och inventera modet(mtrl, kläder), kolla gärna om du får låna lite saker därifrån för en offentlig modevisning.
5. Samla ihop dina surfkompisar, vanliga kompisar, vänner m.fl och utöka ditt nätverk och bestäm en tid som det passar att visa upp sig i staden.
6. Kom överrens från vilka håll ni ska komma in på modevisningsplatsen och vad ni ska göra där.
7. Ja om du har gjort alla dessa steg så är du på god väg för att påverka den rätta surfingkänslan.
8. Nu kan du fortsätta med att slutföra evenemanget med att gå ut i verkligheten och visa upp hur snygg surfare som du är tillsammans med alla andra som du har engagerat.
9. Kom ihåg att det är du som leder det hela och även avslutar visningen på en given signal som är bestämt sen innan.
10. Efteråt så försvinner du alla andra från platsen som om inget har hänt.
Lycka till!!!
Detta kanske vi även kan göra studiecirkeln då det är platt. Vad tycker du?
|
|
|
|
|
#64463 |
|
Det där med att man måste träffas tre ggr, är det per 6 eller 12 månader? Man kan ju alltid träffas över en svalkande dryck och diskutera surfrelaterade ämnen.
Riktigt nice med ett Uppslacrew
|
|
|
|
|
#64472 |
|
Soulshine skrev:
Det där med att man måste träffas tre ggr, är det per 6 eller 12 månader? Man kan ju alltid träffas över en svalkande dryck och diskutera surfrelaterade ämnen.
Riktigt nice med ett Uppslacrew
Vet inte det stod bara minst niot immar och minst tre träffar ingen tidsperiod om månader och så. Det är upp till gruppen att bestämma de olika surfämnena , surfdryck funkar väl kan jag tro lika väl som surfteknik och studera vågor. Allt har ju med en vettig motivering o göra o sådana är ju lätta att komma på.
Bara gruppen ser till att alla kommer till tals och att gruppens önskemål kommer fram så lyckas det hela.
|
|
|
|
|
#64534 |
|
|
|
|
|
#64549 |
|
|
|
|
|
#64554 |
|
|
|
|
|
#64557 |
|
|
|
|
|
#64601 |
|
|
|
|
|
#64602 |
|
Jag är administratör så det är bara att skriva ett seriöst gästboksinlägg på min profil så så är du med, gäller er andra med som vill surfcirkla i Uppsalaläntrakten. Funkar det med Studiefrämjandet? De är kopplade till en massa olika inriktningar som friluftsliv o annat vettigt. Jag återkommer.[/quote]
Jag är morgontrött tror jag, kan du förklara lite närmare på "administratör" grejjen och att jag ska skriva?
haha
|
|
|
|
|
#64603 |
|
LocalHero skrev:
Jag är administratör så det är bara att skriva ett seriöst gästboksinlägg på min profil så så är du med, gäller er andra med som vill surfcirkla i Uppsalaläntrakten. Funkar det med Studiefrämjandet? De är kopplade till en massa olika inriktningar som friluftsliv o annat vettigt. Jag återkommer.
Jag är morgontrött tror jag, kan du förklara lite närmare på "administratör" grejjen och att jag ska skriva?
haha[/quote]
Nej. Läs igen och igen tills du har fattat! Jag var tillräcklig tydlig tycker jag.
|
|
|
|
|
#64607 |
|
Elin du bara svamlar - vi kommer aldrig någonsin att se dig på nån break. Jag äter min gamla Bodyglove inför vittnen om det visar sig att du är en riktigt person.
|
|
|
|
|
#64611 |
|
Gazzer skrev:
Elin du bara svamlar - vi kommer aldrig någonsin att se dig på nån break. Jag äter min gamla Bodyglove inför vittnen om det visar sig att du är en riktigt person.
Om du inte lyckas se mig på någon våga så beror det främst på att du inte är på mitt secret spots, alltså det ställe som jag spårar upp med mina scoutkunskaper om spårning o hitta i naturen.
Fast du är ju stålmannen så du borde ändå kunna hitta mig med din hörselförmåga och lasersyn.
|
|
|
|
|
#64847 |
Jonty
|
Då väcker vi liv i den här gamla tråden igen!!!!
Jag kör från Uppsala kring 17 idag om man vill följa med så går det bra att ringa på 0708-15 58 54
|
|
|
|
|
#64849 |
Jonty
|
Jag kör från Uppsala kring 17 idag om man vill följa med så går det bra att ringa på 0708-15 58 54
|
|
|
|
|
#64850 |
|
Från Uppsala till? Torö?
/Daniel
|
|
|
|
|
#64854 |
Jonty
|
Sorry ja Torö verkar vara the shit idag.
|
|
|
|
|
#64856 |
|
|
|
|
|
#64890 |
|
Jonty skrev:
Jag kör från Uppsala kring 17 idag.
Hur gick det?
|
|
|
|
|
#64903 |
Jonty
|
Inte så stort idag. Perfekt för mig men det gick som vanlig i alla fall
|
|
|
|
|
#64924 |
Stoke: 16 |
|
Tja Jonty!
Schysst att du fick lite vågor igår, bättre med smått än inget!
Ska du ut ikväll igen??
Vi är ett gäng (2-4 pers) som åker från uppsala på de flesta lovande prognoser.
Sparar ditt nummer och hör av mig nästa gång vi drar.
Någon skrev nått om kall bärs o snacka surf vilket oxå låter najs!
Ha de gött!
/Jp
|
|
|
|
|
#64926 |
|
pehrson skrev:
Någon skrev nått om kall bärs o snacka surf vilket oxå låter najs!
/Jp
Ja det var jag det, i min(Uppsala crew) surfcirkel fast för mig blir det snack över en färskpressad surfjuice istället för över en surföl.
|
|
|
|
|
#64929 |
Jonty
|
Pehrson jag skulle gärna följa med ut men nu får det nog vara dags för mig att bita i det sura äpplet och jobba lite istället för att bara roa mig i vågorna. Semestern börjar på lördag och då är det bra om det mesta är klart i alla fall.
Spara mitt nummer så kan vi väl höras när det blir surf. Det är skönt att samåka.
Angående ölen/saften så kanske det är dags för en surfbira på något trevligt uteställe i Uppsala.
Jag fixar något när jag är tillbaks från min segling lördag-onsdag.
/Jonty
|
|
|
|
|
#64977 |
|
Jag är alltid intresserad om prognosen verkar bra!
Men jag har varken mobil eller körkort, men om ni någonsin har en plats över från uppsala till breaket, så släng iväg ett mail till retardsrules@hotmail.com eller hooka på msn.
Vi syns där ute!
|
|
|
|
|
#64978 |
Stoke: -234 |
|
LocalHero skrev:
Men jag har varken mobil eller körkort, men om ni någonsin har en plats över från uppsala till breaket, så släng iväg ett mail till retardsrules@hotmail.com eller hooka på msn.
Vi syns där ute!
har du ingen mobil...???
är du neandertalare eller? Surfar ni?
|
|
|
|
|
#64998 |
|
Uppsalabor finns det någon juicebar i Uppsala?
Eller behövs det startas en?
Tänkte på den dära surfdryckstunden som vi ska ha i surfcirkeln.
Angående surfcirkeln så är det fritt fram för alla nya kommande deltagare att komma med förslag på innehåll. Enda kravet är att du bor i Uppsala län.
Redan nämnda förslag är:
1. Samåka till surfspots
2. Kivas om surfvågorna
3. Surfreflektera om hur bra det gick att surfa
4. Analysera andra surfares stil genom att kolla surffilmer
5. Studera surfprognoser
6. Dricka surföl, surfjuice eller surfsmoothies. (Aftersurf och Beforesurf)
7. Surfspårning efter surfljuspunkter
8. Fyll på med förslag
9.
|
|
|
|
|
#65006 |
|
sverre skrev:
LocalHero skrev:
Vi syns där ute!
har du ingen mobil...???
är du neandertalare eller? Surfar ni?
Nej, jag har varken tv eller dator heller, vi har inte uppfunnit sånt än där jag bor.
Men du har väll en häftig super mobil med super touch och en massa häftiga ringsignaler och roliga/snygga bakgrundsanimationer där ditt namn står i diamanter?
Oj, det där blev lite för mycket. haha. Nej, men den brann upp förra veckan:(
|
|
|
|
|
#65007 |
Stoke: 16 |
|
Va är det för snack om surfsaft och surfjuice??
Kan vi inte bara supa ner oss o leva jävel??
|
|
|
|
|
#65008 |
Jonty
|
Då är det avgjort!
Under förutsättning att det inte är surfväder nästa fredag (31 juli) är ni härmed inbjudna till fredagsöl på Katalin Östra Station (alternativt Pitchers eller santorini beroende på väder och humör) från klockan 18.00 (kanske tidigare jag har ju äntligen semester och inga tider att passa).
Detta är bara en preliminär information så observera att tid och plats kan ändras så håll koll här i slutet av nästa vecka. Avgjort är att det blir av om vi inte drar och surfar istället!
Eventet kommer även att få en alldels egen tråd lite senare den här veckan. Hittar ni inte så hör av er i slutet på veckan så visar jag vägen.
/Jonatan
|
|
|
|
|
#65011 |
|
Jonty skrev:
Då är det avgjort!
Under förutsättning att det inte är surfväder nästa fredag (31 juli) är ni härmed inbjudna till fredagsöl på Katalin Östra Station (alternativt Pitchers eller santorini beroende på väder och humör) från klockan 18.00 (kanske tidigare jag har ju äntligen semester och inga tider att passa).
Detta är bara en preliminär information så observera att tid och plats kan ändras så håll koll här i slutet av nästa vecka. Avgjort är att det blir av om vi inte drar och surfar istället!
Eventet kommer även att få en alldels egen tråd lite senare den här veckan. Hittar ni inte så hör av er i slutet på veckan så visar jag vägen.
/Jonatan
Bra Jonty!! Du har nu tagit initiativet till förslaget nr.6 Beforesurf
Har du även fixat någe surfölsrabatt?
|
|
|
|
|
#65014 |
|
pehrson skrev:
Va är det för snack om surfsaft och surfjuice??
Kan vi inte bara supa ner oss o leva jävel??
Surfjuice funkar för mig Elin och ger samma effekt för feststämning som en surföl för dig gör.
Och stämningen fortsätter även dagen efter med surfjuice, du borde testa nån gång pehrson!
|
|
|
|
|