|
#61601 |
Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 4 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Köpte precis senaste Surfers Path. Och hoppsan, en fyrasidig artikel om Rädda Mölle aktionen. Köp ett par ex och skicka till Politikerna i stan, och till den sura fiskarn som syns lite suddigt i en av bilderna
Mindre roligt var kanske att de visade upp ett par riktigt goa bilder på Secret, och i stort sätt avslöjade var det ligger... Undrar om det blir massturism dit nu
|
|
|
|
|
#61602 |
Svar: Nu är ni bra kaxiga i skåne va ;-) 15 år, 4 månader sen |
Stoke: 1 |
|
That is nice...you just named that aforementioned spot so now people will buy the issue just to find out where it is at: blink:
|
|
|
|
|
#61604 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#61605 |
Stoke: 30 |
|
det var ett onödvändigt inlägg Alex:unsure:
|
|
|
|
|
#61607 |
Stoke: 28 |
|
SharkBoy skrev:
det var ett onödvändigt inlägg Alex:unsure:
so that's why you bumt it then? ha ah aha!!
|
|
|
|
|
#61611 |
Stoke: 11 |
Willy
|
A textbook example of "Don't kill the messenger." HAHAHHAAAA!!!
|
|
|
|
|
#61620 |
|
Ha ha ha! Tack Willy. Roligt att någon tänker längre än näsan räcker. Det är väl den som sett till att artikeln blev tryckt, speciellt de bilder som lagt in... Jag menar, hur svårt är det att hitta ett "secret spot i närheten av Mölle". Det tar ca 15 minuter att åka runt hela halvön...
Det var därför jag tyckte det var lite snöpligt, för er själva alltså. För det är väl någon av er som sett till att grejerna kom in till tidningen...
|
|
|
|
|
#61622 |
|
and by the way - Jag formligen älskar Skåne. Ett av de vackraste landskapen och kusterna i Sverige. Nummer 1 i min smak. Dessutom med massor av skönt folk. Hoppas verkligen ni kan se att jag inte ville er något illa. Det var ju en artikel insatt av er.
|
|
|
|
|
#61624 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#61634 |
Stoke: 1 |
|
It is what it is....I can't wait for winter to come again (and I can't belive that I am saying that).
|
|
|
|
|
#61636 |
|
sverre skrev:
Det där sista inlägget var lite väl kryddat va...? hehehe....
Fattar inte vad du menar med kryddat? I artikeln inledning står det "Words by Matthew Fader, Photo by Matthiu Turries, Nordic Surfers Mag"... Kan det bli mycket tydligare.
Hurru ni. Jag fattar att ni inte vill ha en massa kocks eller ens andra surfare på ert bryt. Det är ju inte så vanligt med bra vågor i sverige. Jag var kanske inte så insatt i det när jag började med surfing för 3,5 år sedan, gammal vindsurfare som man är, men man kan väl få ändra sig?
Det jag dock inte förstår ännu är hur ett gäng som ena dagen skriker och bönar om hjälp för att rädda ett bryt och sedan andra dagen blir förbannad om man nämner att det finns bra vågor i området???...
Surfers Path är ett gyllene exempel. Hur kan ni skriva en så stor artikel och speciellt sätta ut en bild med texten, och jag citerar ordagrannt - It's a "secret spot" close to Mölle... Till och med skribenten har satt situationstecken runt secret spot...
Så i samma andetag som jag blev imponerad av att ni fått in en så stor artikel i denna gryma blaska så blev jag än mer förvånad att ni presenterar ert "secret spot" för alla i hela världen... Grädden på moset blev ju när ni hoppade på mig när jag bara informerade om att artikeln publicerats...Fattar inte hur det går ihop?
|
|
|
|
|
#61638 |
|
du skrev inlägget bara för att piss off folk, lek inte oskyldig;)
|
|
|
|
|
#61639 |
Stoke: 12 |
Fader
|
Alex,
I understand your reaction and am not critical of a legitimate argument. Let's seperate this issue into two parts: The first being my attempt to call attention to a situation and at the same time praise the efforts of individuals in Skåne. Very few people realize how significant this action is in the world of surfing and enviromental protection. Jonas and crew deserve recognition and credit. So from what I understand you are not opposed to the article text.
So, the pictures of a not-so-secret spot in an international magazine is the main point of friction. Most pictures that have been published in foreign press of swedish surf have been shit. Not a proper representation of some of the good waves we do get here from time to time. To be clear, Skånes Vågsurfare had nothing to do with the choice of photography. That was between the editor Drew Kampion and myself. Mathieu merely allowed the usage of quality photos. It was Drew however, that captioned the photos after a description. My suggestion to him was to write Skåne for example.
Okay, so what to we have. Some nice pics of a great spot, dare i say the best in the land. And now the rest of the world might actually respect and give more credibility to swedish surfing and surfers. I don't feel that this "limited" exposure with cause a population explosion in the line-up. If someone rocks up to this spot from say, Copenhagen with a copy of The Surfer´s Path in one hand and a map in the other, then so be it. Maybe he or she deserves to surf there too.
The comments made by Drew in the opening pages, are justification enough. Swedish surfing inspires! On the same page as Laird no less.
Like i said, I understand the contradictary nature of photo caption text and your reaction to it. The rest of the world just sees good waves and good people trying to protect them. stay stoked, Matt
|
|
|
|
|
#61651 |
Stoke: 0 |
|
Tyvärr är ju Secret redan sönderkört av diverse folk (jag tittar på dig danmark). Det är på gränsen till parkeringsavgift och kölappar. Tyvärr leder det ju till att man helt slutar åka dit för crowden. Och jag har hela 15 minuter att köra :/
Nu verkar det bli lite schysst surf imorgon bitti så man får väl försöka vara först på plats och lägga ut spikmattorna vid infarten...
|
|
|
|
|
#61654 |
|
Chris - Faktiskt inte. Enbart av förvåninng. Jag lovar och svär.
Fader - jag fattar din ståndpunkt också. När jag började surfa var jag mest störd över att det inte gick att få tag på brädor, dräkter och tillbehör i Sverige. Då tänkte jag att om vi syns och hörs så får vi större möjlighet att utöva surfing här hemma, det på grund av att om fler surfar så finns det fler butiker som är villigar att ta hem prylarna helt enkelt för att det finns en marknad... men så lärde jag mig lite mer för varje surf. Och utan att hävda att jag är någon särdeles klippa på detta förstår jag nu att de flesta av våra svenska surf har en extremt liten "take off", och funkar alldeles för sällan, vilket gör att det helt enkelt inte får plats så mycket folk. Lägg därtill att de flesta svenska surfare inte har kunskap tillräckligt för att plocka snabba vågor, eller om de regler som faktiskt finns. De trillar och ligger ofta och plaskar mitt i vägen. Jag var också sån i början, dock mer sällan nu för tiden. Med det i åtanke förstår jag VERKLIGEN om man INTE vill dra till sig folkmassorna... Mitt inlägg var just därför, jag ville lyfta fram min förvåning över artikeln.
Men jag vill också ge ryggdunkar för de som kämpade för Mölle. Den kampen var verkligen värd 4 sidor i den surfigaste av alla surfblaskor.
|
|
|
|
|
#61658 |
|
hehehehehe!!
|
|
|
|
|
#61669 |
Stoke: 2 |
|
har jag missuppfattat allt men e de inte så här:
Tidningen skriver inte ut namnet på spotet.....men alex nämner namnet här?
Vem e boven egentligen?
|
|
|
|
|
#61671 |
Stoke: -3 |
latte
|
BRUNK & PEACE. Det är det vi behöver.
|
|
|
|
|
#61672 |
Stoke: 14 |
|
Lägg ner detta nu. letar folk efter problem eller? det är inget secret spot överhuvudtaget. det har det inte varit på länge. Nybörjare kommer att bli uppspolade på land om dom ger sig ut där och kommer nog inte tillbaka förrän dom har lekt av sig i appelviken eller på någon annan strand i Sverige. Givetvis vill man inte ha mer folk i vattnet på en spot som redan är utsatt. tror inte för allt i världen att Alex var ute efter att jävlas på något sätt. gräv ner stridsyxan och ta fram fredspipan gott folk:)
|
|
|
|
|
#61677 |
ErikG
|
Jomen det är väl härligt, som vanligt är det ju inte dom som har stället som sitt "hemmaspot" som gapar ut det. Fattar inte riktigt grejen, är det nån slags skön skadeglädje i att fylla upp surfställen med halva surfsverige. Det är ju liksom inte de lokala surfarna som basunerar ut stället. Skriver ni ut surfställen på forum så kommer ju automatiskt nybörjarna dit. Det är ju så det tyvärr funkar.
JAg har sett en hel del som INTE hör hemma i vattnet på Secret, några enstaka som jag sett har VERKLIGEN haft änglavakt eller tur med den där stora stenen som suger torrt bredvid takeoff.
Hm ok man kanske skulle börja basunera ut alla "ERA" surfställen i övriga landet? Skulle det uppskattas?
|
|
|
|
|
#61696 |
Stoke: -2 |
|
Jag skulle gärna se att denna tråden raderades, tack!
|
|
|
|
|
#61697 |
Willy
|
VINDEN OCH VÅGORNA ÄR HÄR!! UT OCH SURFA!!!
|
|
|
|
|
#61699 |
|
Willy skrev:
VINDEN OCH VÅGORNA ÄR HÄR!! UT OCH SURFA!!!
word
|
|
|
|
|
#61703 |
|
|
|
|
|
#61704 |
|
|
|
|
|
#61706 |
Stoke: -302 |
|
|
|
|
|
#61708 |
Stoke: 6 |
|
om det står om svensk surf i Surfers Path så är det väl självklart att nån/vi på surfsverige måste få prata om artikeln. det e en jätte stor grej ju.
|
|
|
|
|
#61709 |
|
plåtslagarn skrev:
om det står om svensk surf i Surfers Path så är det väl självklart att nån/vi på surfsverige måste få prata om artikeln. det e en jätte stor grej ju.
" Att uttala sig i en fråga man inte har förstått, är som att prata om bananer när det är sättpotatis odlaren vill ha "
ett utdrag ur Sverres bevingade ord
|
|
|
|
|
#61711 |
|
plåtslagarn skrev:
Återigen smygreklam.
En artikel som är skapad av några medlemmar på surfsverige, ja visst är det bra att uppmärksamma dessa skribenter och fotografer när deras ord lyckas komma med i en stor tidning. Fast innehållet i artikeln blir lite missvisande när Alex el Gordo skriver allt möjligt här i sina reflektioner. Jag som nybörjare blir helt förvirrad. Vad handlade egentligen denna artikel om? skickligt nog kom Fader och berättade syftet med artikeln och allt klarnade för mig, tror jag.
Angående till att skriva ut ljuspunkter (spots) för surfbara vågor så tycker jag att tydliga skyltar ska vara uppsatta efter vägarna. Där det står vad ljuspunkten heter, hur långt det är dit, för vilka surfare den vänder sig till tex endast till nybörjare eller tex endast till proffs. Ett extra alternativ som skulle kunna vara med på en sådan skylt är "Här krävs att du har surflicens". Detta skulle vara perfekt för mig som är nybörjare så slipper jag undra över en massa saker och känna mig osäker vart jag passar in på de olika surfställena efter Sveriges stränder och surfbara vågor.
|
|
|
|
|
#61713 |
|
Japp denna skylt...i hela Sverige tack!
|
|
|
|
|
#61714 |
Willy
|
sverre skrev:
" Att uttala sig i en fråga man inte har förstått, är som att prata om bananer när det är sättpotatis odlaren vill ha "
Men odlaren kanske inte vet vad bananer är och när han får höra om bananer tycker odlaren att det var ju en alldeles angenämt alternativ till potatis och är beredd att göra en helomvändning och satsa på bananer som är så gula och fina och hänger i träden rena och fina istället för att bo där nere i den smutsiga jorden i mörkret och vätan som små mullvadror.
|
|
|
|
|
#61722 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Willy skrev:
sverre skrev:
Men odlaren kanske inte vet vad bananer är och när han får höra om bananer tycker odlaren att det var ju en alldeles angenämt alternativ till potatis och är beredd att göra en helomvändning och satsa på bananer som är så gula och fina och hänger i träden rena och fina istället för att bo där nere i den smutsiga jorden i mörkret och vätan som små mullvadror.
Jag tror ej det var sötpotatis i det här fallet, utan snarare kokbananer. Där kan det vara svårare att skilja på vanlig banan och kokbananen förrän man tar en tugga o märker hur besk den ena typen e. Kanske det felet odlaren gjorde?... blablabla...
|
|
|
|
|
#61726 |
|
Ha ha ha ha!
Vill bara meddela att jag fick ett jäkligt skönt surf igår kväll ute på Torö. Massor av sköna och ganska långa åk både frontside och backside. Att det dessutom var alldeles fullt av glada människor som precis som jag njöt av de efterlängtade vågorna gjorde allt ännu bättre, även om det var lite tajt ibland. Det var väl ca 30 på Allmänningen, ca 10 på lilla och minst 15 på Udden. Kanske skulle ha blivit ännu gladare om det var färre ute samtidigt, men jag skulle inte alls tycka det var så roligt om det samtidigt var dålig attityd i vattnet... Rest my point. Balansgången är mellan viljan att få "credit" av andra och samtidigt hålla sina bryt för sig själva...
|
|
|
|
|
#61728 |
|
ehh. Det heter kanske "cred" inte "credit", eller jag vet inte?
|
|
|
|
|
#61733 |
Stoke: 33 |
|
Eftersom du surfar skabb toro, kan jag forsta att du outar stallen som du inte surfar sjalv.
Att vissa stallen ar mer eller mindre kanda kvittar man vill i vilka fall som helst inte dra dit kooks o nyborjare som borde ligga o plaska i laholmsbukten eller nat.
Sen ar det mitt fel att danskarna kom over, det vet val alla!
|
|
|
|
|
#61738 |
|
Andiss skrev:
Eftersom du surfar skabb toro, kan jag forsta att du outar stallen som du inte surfar sjalv.
Att vissa stallen ar mer eller mindre kanda kvittar man vill i vilka fall som helst inte dra dit kooks o nyborjare som borde ligga o plaska i laholmsbukten eller nat.
Det Alex gjorde kanske inte var så brilljant, men boven här är inte Alex el gordo. Någon/några sålde eller var delaktig i en artikel som publicerades i en komersiell surftidning (de fick förmodligen ersättning för detta). En surftidning som vill sälja ex i Sverige. En surftidning som vill vara INTRESSANT för svenska läsare. En surftidning vars mål är att tjäna pengar. Tror inte att det behövs någon mer förklaring...
|
|
|
|
|
#61740 |
|
Tack Tjoonas. Precis vad jag försökt säga från början... Förstår dock fortfarande inte hur mitt inlägg kan tolkas som negativt?? Jag fråga bara varför artikeln lades in, inget mer. Att jag namngav ett ställe som finns utsatt på kartan och som istort sätt ligger på gångavstånd från Mölle när andra går ut med en megaartikel i en internationell tidning som säkerligen läses av ALLA surfare i hela världen (som har tillgång till tidningen) och formligen fläskar upp värsta bilden. Vad tror ni skulle hända?
Det hela är farsartat och man tycker bara synd om alla arga skånska surfare som går och bör på så mycket frustration och dunkla behov av att synas och höras samtidigt som de inte vill synas eller höras... Suck!
|
|
|
|
|
#61741 |
|
PS - DET VAR NI SOM SKREV ATT DET VAR ETT SECRET NÄRA MÖLLE - inte jag. Jag bara informerade er om att det troligtvis inte var så smart...
|
|
|
|
|
#61747 |
Stoke: 6 |
|
Andiss skrev:
sluta outa stockholms spot!!! bara för alex nämde erat spot i skåne så behöver väl inte ni outa ut stockolmspot så det kommer massa nya kooks o nyborjare . inte ok!!!!!
|
|
|
|
|
#61748 |
ErikG
|
Som nån innan skrev så var det redaktionen på tidningen som skrev raderna under bilderna va? Jag tror inte Drew Kampion är från Skåne, kan ha fel dock han kanske egentligen är Edvard Perssons okände halvbror? Jag känner inga skånska surfare som direkt gått in för att vräka ut sig i tidningar, men det verkar du göra eller Alex? Hela den här grejen som man läser här på forumet om och om och om igen handlar om klumpighet och dålig respekt för andras integritet.
|
|
|
|
|
#61749 |
Stoke: 26 |
Mat
|
ok Alex, vad vill du egentligen?
Som Matt skrev, vi vill inte ge någon namn till Drew, "It was Drew however, that captioned the photos after a description. My suggestion to him was to write Skåne for example."
Vi beklagar att det inte blev ännu mer "luddig" caption till bilden
Artikel samt bilderna var gratis. Vi har inte tjänat nåt för det.
Om nu nybörjare läser SP (vilket jag tror inte!)... skulle förvåna mig att han eller hon tar tid att reka men istället hoppar direkt i Mölle.
|
|
|
|
|
#61756 |
|
alex el gordo skrev:
Tack Tjoonas. Precis vad jag försökt säga från början... Förstår dock fortfarande inte hur mitt inlägg kan tolkas som negativt?? Jag fråga bara varför artikeln lades in, inget mer. Att jag namngav ett ställe som finns utsatt på kartan och som istort sätt ligger på gångavstånd från Mölle när andra går ut med en megaartikel i en internationell tidning som säkerligen läses av ALLA surfare i hela världen (som har tillgång till tidningen) och formligen fläskar upp värsta bilden. Vad tror ni skulle hända?
Det hela är farsartat och man tycker bara synd om alla arga skånska surfare som går och bör på så mycket frustration och dunkla behov av att synas och höras samtidigt som de inte vill synas eller höras... Suck!
1 du visste att diitt inlägg skulle irritera
2 du surfar inte brytet regulbundet själv så du behövde inte gå ut att nämna det
3 dem beskriv inte var brytet var eller vad det hette, det gjorde du.
4) att det ligger i en internationell tidning är bättre för ingen kommer att resa till sverige endast för att surfa ändå, men mölle krävs stöd av fler för att kunna fortsätta vara
5 du säger om och om igen, och du har sagt på andra tråder, och folk har svarat, och du har inte lyssnat en enda gång eftersom du gång på gång skriver samma kommentar. Men mölle krävs folk för att rädda vågen, på andra ställen, kan en crowd förstöra vågen, inte så svårt för dem som '**'kan tänka längre än näsan räcker' -
**sånna kommentar visar att du är inte lika oskyldig som du försöker låtsas som, du har kastat ut mer skit på det här trådet med att namn kalla folk namn och gör narr av deras frustration när du gör skada på ett öppet forum som inte kan tas bort- nånsin
Det är helt enkelt sjukt respektslös
|
|
|
|
|
#61757 |
|
|
|
|
|
#61758 |
|
SharkBoy skrev:
alex el gordo skrev:
1 du visste att diitt inlägg skulle irritera
2 du surfar inte brytet regulbundet själv så du behövde inte gå ut att nämna det
3 dem beskriv inte var brytet var eller vad det hette, det gjorde du.
4) att det ligger i en internationell tidning är bättre för ingen kommer att resa till sverige endast för att surfa ändå, men mölle krävs stöd av fler för att kunna fortsätta vara
5 du säger om och om igen, och du har sagt på andra tråder, och folk har svarat, och du har inte lyssnat en enda gång eftersom du gång på gång skriver samma kommentar. Men mölle krävs folk för att rädda vågen, på andra ställen, kan en crowd förstöra vågen, inte så svårt för dem som '**'kan tänka längre än näsan räcker' -
**sånna kommentar visar att du är inte lika oskyldig som du försöker låtsas som, du har kastat ut mer skit på det här trådet med att namn kalla folk namn och gör narr av deras frustration när du gör skada på ett öppet forum som inte kan tas bort- nånsin
Det är helt enkelt sjukt respektslös
Du kunde har mer fel än du har Chris. Sorry - men jag tror det hela har gått över era huvuden totalt och det är omöjligt att komma runt detta ämne mer er. Trist, mest för er. Tror inte det är lika roligt att vara skånesurfare som andra ställen i sverige, oavsett mäng eller kvalitet på vågor. Ni är helt enklet bara FÖR jobbiga. Och var så säkra, jag kommer inte på besök. Fem timmars resa sitter jag hellre på ett flygplan någonstans det smilbanden går upp istället för ned. Tack för mig.
|
|
|
|
|
#61760 |
|
Det ska naturligtvis stå - Du kunde inte ha mer fel än du har Chris... Får bjuda på den felskrivningen, Freudiansk eller inte
|
|
|
|
|
#61773 |
Stoke: 21 |
JFL
|
Jag ställde upp med input till den här artikeln för att jag tror eller hoppas att vi kan tjäna som förebilder och inspiration för andra vågräddaraktioner runt om i världen. Dessutom har jag fullt förtroende för Matthew och hans förmåga att fokusera på det väsentliga och sätta in saker i dess rätta perspektiv. Jag visste inte att Mathieu skulle bidra med bilder men det hade bara förstärkt min positiva inställning till upplägget. Jag tycker att båda har levererat.
Jag har ingen aning om min förhoppning är överpretentiös eller vad, men om Matthew trodde sig ha en berättelse han ville skriva så varför inte?
Egentligen skulle man kunna byta bort ordet "Mölle" mot nästan vad som helst och det väsentliga skulle ändå gå fram. SP är en amerikansk/brittisk tidning och vänder sig alltså inte primärt mot svenska läsare, det gör däremot Surfsverige och jag tror påverkan på svenska spots är större av vad som skrivs här.
Runt om i världen finns det folk som kämpar med näbbar och klor för att få behålla sina surfspots, sina guldklimpar och glädjekällor och om vår framgångshistoria kan bidra med något sätt så tycker jag det borde vara ok.
Håller ni inte med om det så är det väl helt ok att diskutera detta.
Men att gå så långt så att man försöker bidra till att försämra folks surfupplevelse genom att dra in något helt orelaterat, enbart för att man ska göra en poäng av sin egna kvickhet gör mig riktigt riktigt matt. Dom här två sakerna hör inte ihop oavsett hur nära Alex tror att dom är. Hela tråden är helt onödig, precis som Chris hävdat från första repliken. Det spelar ingen roll hur många oväsentliga felaktigheter Alex staplar på varandra.
|
|
|
|
|
#61779 |
|
JFL skrev:
Jag ställde upp med input till den här artikeln för att jag tror eller hoppas att vi kan tjäna som förebilder och inspiration för andra vågräddaraktioner runt om i världen. Dessutom har jag fullt förtroende för Matthew och hans förmåga att fokusera på det väsentliga och sätta in saker i dess rätta perspektiv. Jag visste inte att Mathieu skulle bidra med bilder men det hade bara förstärkt min positiva inställning till upplägget. Jag tycker att båda har levererat.
Jag har ingen aning om min förhoppning är överpretentiös eller vad, men om Matthew trodde sig ha en berättelse han ville skriva så varför inte?
Egentligen skulle man kunna byta bort ordet "Mölle" mot nästan vad som helst och det väsentliga skulle ändå gå fram. SP är en amerikansk/brittisk tidning och vänder sig alltså inte primärt mot svenska läsare, det gör däremot Surfsverige och jag tror påverkan på svenska spots är större av vad som skrivs här.
Runt om i världen finns det folk som kämpar med näbbar och klor för att få behålla sina surfspots, sina guldklimpar och glädjekällor och om vår framgångshistoria kan bidra med något sätt så tycker jag det borde vara ok.
Håller ni inte med om det så är det väl helt ok att diskutera detta.
Men att gå så långt så att man försöker bidra till att försämra folks surfupplevelse genom att dra in något helt orelaterat, enbart för att man ska göra en poäng av sin egna kvickhet gör mig riktigt riktigt matt. Dom här två sakerna hör inte ihop oavsett hur nära Alex tror att dom är. Hela tråden är helt onödig, precis som Chris hävdat från första repliken. Det spelar ingen roll hur många oväsentliga felaktigheter Alex staplar på varandra.
Ja "Mölle" kan ju ens inte uttalas på amerikanska o brittiska, så det e nog ingen fara att det blir någon vallfärd av utländska turister/surfare dit.
|
|
|
|
|
#61782 |
Willy
|
Bara en liten reflektion. Är det inte lite kontraproduktivt att alltid brusa upp när detta spot nämns?
Out of sight, out of mind.
|
|
|
|
|
#61783 |
|
Willy skrev:
Bara en liten reflektion. Är det inte lite kontraproduktivt att alltid brusa upp när detta spot nämns?
Out of sight, out of mind.
till en gräns, men jag har märkt att när det diskuteras här, så är det fler som respekterar det än dem som inte gör det, det finns alltid någon (oftast, som har aldrig själv surfat stället) som ska jävlas.
Men överlag så tycker jag det visas mer och mer respekt än för när det gäller outandet, ialla fall på västkusten. Och jag kan direkt säga att det är tack vara att dem flesta vill respektera surf ettiquetten
|
|
|
|
|
#61798 |
Stoke: 33 |
|
tjoonas skrev:
Andiss skrev:
Det Alex gjorde kanske inte var så brilljant, men boven här är inte Alex el gordo. Någon/några sålde eller var delaktig i en artikel som publicerades i en komersiell surftidning (de fick förmodligen ersättning för detta). En surftidning som vill sälja ex i Sverige. En surftidning som vill vara INTRESSANT för svenska läsare. En surftidning vars mål är att tjäna pengar. Tror inte att det behövs någon mer förklaring...
Surfers Path har distibuerats langre i sverige an nagon svensk renoldad surftiding.Surfing ar aven en komersiell sport sa vad ar din poang? (Eller sitter du o skaver med hemmabyggda brador och lammullsvatdrakter. )
Det ar skitbra att Molle ar med i Surfers Path; skulle kommunen ga igang igen och det gar till miljodomstol ar det artiklar som denna som bevisar riksintressen av friluftsliv osv, vilklet gor det lattare att bevara vagen om den skulle va hotad av pirbygge igen.
Ps som svar pa Alex, ja jag ar javligt kaxig over molle speciellt nar man kan visa upp vagen for alla sina irlandska surfpolare for "there is no waves in sweden"!
|
|
|
|
|