Facebook data

1
Drop-in hisotrier
#61265 Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Kom med några, jag vet att ni har!
Jag droppar alltid in på Limpan och Tobias droppar alltid in på mig.

Här är en bild med en sjuk drop-in för att få igång era sjuka drop-in historier.

Logga in för att svara
#61267 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Bilden ovan är ju en klassisk "dive in". Att droppa in och trilla är inte bra. Jag gjorde det i Skåne en gng för länge länge sedan - jag skämdes som en hund.

Den ända (!!! fattar du ordvitsen Willy) person jag medvetet blockat/droppat in på är nog du.

Logga in för att svara
#61283 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Har ett litet exemplar från Stadlandet nu i år. Vi surfade Ervik och satt och väntade in på en våg som såg OK ut. Vågen kom och 6 pers paddlar in efter den. ALLA ställer sig upp och det var rikigt tajt om plats. Lars som surfar Regular står framför mig, och jag är Goofy. Givetvis så tittar han över sin vänsteraxel för att hålla koll på den som var där och börjar samtidigt svänga höger, mot mig, för att få lite avstånd. Men lyckas med bravuren att hamna under min bräda samtidigt som han kastas sig av. Så jag åker 2-3 meter på 2 brädor samtidigt, tills hans leach tar stopp. Då flyger jag handlöst fram i plurret.

Kul som fan var det. Alla paddla in och alla stod upp.

Logga in för att svara
#61284 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

Feddan skrev:
Har ett litet exemplar från Stadlandet nu i år. Vi surfade Ervik och satt och väntade in på en våg som såg OK ut. Vågen kom och 6 pers paddlar in efter den. ALLA ställer sig upp och det var rikigt tajt om plats. Lars som surfar Regular står framför mig, och jag är Goofy. Givetvis så tittar han över sin vänsteraxel för att hålla koll på den som var där och börjar samtidigt svänga höger, mot mig, för att få lite avstånd. Men lyckas med bravuren att hamna under min bräda samtidigt som han kastas sig av. Så jag åker 2-3 meter på 2 brädor samtidigt, tills hans leach tar stopp. Då flyger jag handlöst fram i plurret.

hahaha nice

Logga in för att svara
#61286 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Feddan skrev:

Även jag (dvs Lars S, inte Lars, öh...) var i Ervik men jag vill med bestämdhet förtydliga att det inte var jag som deltog i den bic-massaker som beskrivs ovan

Att krocka är kul!

Logga in för att svara
#61287 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Det var ju min våg!!

Logga in för att svara
#61289 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

lars skrev:
Det var ju min våg!!

GET OFF!!!

Och PS... jag kör inte BIC. Har egna grejjer sörrö!!

Logga in för att svara
#61290 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Hoddevik historia från min sida med.

kör den korta lilla vänstern som ibland uppstår i högra hörnet i Hoddevik. det är stenigt som fan och man vill inte äta botten just där och helst inte på lite lågt vatten. 7-10 fot och det fungerade ganska bra. dock så hade några killar som inte surfat så mycket upptäckt samma fina våg och dom skulle ju givetvis ta den lite längre in. Dom droppade in på 9 av 10 vågor som jag plockade och då var jag ändå snäll och släppte mycket. Det var många ggr som jag fick ta ut bottensvängen ordentligt för att inte kapa någons bräda eller kroppsdelar. Det hela slutade med att en av killarna blev "spetsad" av min bräda, sen hade jag den vågen för mig själv ett tag. Det var dock inte meningen att köra på någon faktiskt. Den dagen slutade jag själv inne i stenarna och fick bekräftat att bonga brädan tåler mer sten än de flesta andra. Man har ju ett problem att ge sig innan det säger stop naturligt, e det en bra våg så är det en bra våg....he he he. Till historien hör det till att det var ca 100 pers i vattnet. när vi såg hyrbräda nr 96 skrivet på sig så fattade vi att detta blir trångt.
En märklig dag uppe på stadlandet där vi inte ofta ser mer än 20-30 pers en bra dag.

Logga in för att svara
#61293 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i drop in on anyone who paddles over me to catch a wave

Logga in för att svara
#61295 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

ninja says drop-ins are more evil than G. Bush

Logga in för att svara
#61305 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

SharkBoy skrev:
i drop in on anyone who paddles over me to catch a wave

I paddle over anyone who drops in on me.

Logga in för att svara
#61310 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Sist jag droppade in på nån var bara häromdan. Varför? Jo, här i bukten har vi vant oss vid prioriteringar, lite som under surftävlingar. Vi brukar ha koll på vem som e näste man på tur i lineupen. Men om den som har prioritet missar sin våg, då har han tappat sin plats i kön och hamnar då sist igen. Det vet inte alla som surfar här med oss, så det kan lätt bli dropins när han som missat sin våg direkt paddlar in på nästa och tar den, när vi andra förväntar oss att han inte plockar nån våg före oss iom att han missat sin chans med första vågen. Hänger ni med?

Logga in för att svara
#61312 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Sist jag droppade in på nån var bara häromdan. Varför? Jo, här i bukten har vi vant oss vid prioriteringar, lite som under surftävlingar. Vi brukar ha koll på vem som e näste man på tur i lineupen. Men om den som har prioritet missar sin våg, då har han tappat sin plats i kön och hamnar då sist igen. Det vet inte alla som surfar här med oss, så det kan lätt bli dropins när han som missat sin våg direkt paddlar in på nästa och tar den, när vi andra förväntar oss att han inte plockar nån våg före oss iom att han missat sin chans med första vågen. Hänger ni med?

Ja den regeln lärde jag mig när jag var 7år och hoppade hopprep med kompisarna. Om man missade o hoppade på repet fick man ingen ny chans utan ställde sig sist och fick satsa nästa gång i stället för att få det dära lyckade hoppet som alla väntade på.

Logga in för att svara
#61313 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Fan Elin, du e ju genial!!!
Hoppa hopprep på land. Kanon på vintern när tårna e bortdomnade. Man får upp flåset + slimmade boxararmar. Man kan göra det själv eller i grupp. På hala stenar blir det ännu mera action! Dessutom kan man även använda leashen ifall man glömt repet hemma, eller rentav utan nåt öht.
Kan du komma på en snitsig ramsa att hoppa till?

Hehe, enkelt och har funnits 'sen urminnes tider' men hur många här på SuS tillämpar den regeln i lineupen??? En snubbe kan förstöra ett helt set genom att paddla in på varenda våg. Det e det största brottet av dom alla: att låta ett helt set passera osurfat!

Logga in för att svara
#61315 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

alexi
graphgraph

Här kunde det gått åt helvete! Jag längst till vänster som sneakar på min vän Agus. Hoppar dock av så fort jag ser honom iaf.

Logga in för att svara
#61316 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

alexi
graphgraph

Kunde gått åt helvete här! Jag längst till vänster sneakar på min vän Agus. Jag hoppar av så fort jag ser honom iaf så ingen skada skedd.

Logga in för att svara
#61317 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

alexi
graphgraph

Logga in för att svara
#61319 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

JO! Skadan som är skedd är att du tvingar ut honom framför vågen..

Logga in för att svara
#61322 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

alexi
graphgraph

Ah fast han fixar biffen vettu! han fick smaka lite på min bräda på ankeln dessutom. Detta blev en tung session i keramas inledde med 3 feta wipeouts samt trampade på en sjöborre så en inföding fick gräva ut ett par taggar ur foten.

Logga in för att svara
#61326 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

alexi skrev:
Kunde gått åt helvete här! Jag längst till vänster sneakar på min vän Agus. Jag hoppar av så fort jag ser honom iaf så ingen skada skedd.

he he, men droppar inte din kompis i sin tur in på biffen längst till höger i bild?

Logga in för att svara
#61327 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

alexi
graphgraph

Hehe japp thats right! Agus sneakar jim med Partywave!

Logga in för att svara
#61344 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Har för många att berätta..har gjort lika många:P

Logga in för att svara
#61345 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

Nåra har ju droppat in på mig lite hit å dit vänster höger men de e inte så intressant, de som är intressesant är när jag några gånger råkade droppa in på en japan när vi surfa på Lombok, han blev aldrig sur för de va så jävla goo stämning i vattnet, det som hände var att när jag råkade droppa in på han IGEN var så enkelt som att han hade klätt av sig naken och satsade verkligen på att jaga ifatt mig å attackera med öppna armar, snabbt snabbt svängde jag över vågen å paddlade fprt iväg, å efter det droppa jag inte in på han igen!

de va ändå ett rätt coolt sätt å säga till på, inte som många andra som hotat med stryk å grejer..

Logga in för att svara
#61357 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

stoffe_OZ
graphgraph

Forsta inlagget da...

Har en bra historia fran i morse faktiskt...

En bodyborder droppad in pa min fina vanster.. helt plotslkigt dyker han ner under vagen och kommer upp "under" mig pa ngt satt... bada tva flyger ner i sandbotten.. =(
Jag fragar snallt om han klarade sig och han svara ja! Vi garva lite och han trampar ut igen och jag ger mig av in.. klar for idag! Senare vid bilen ser jag att bradan har fatt varsta dingen vid nosen... hrm.... dessutom sitter det ett antal harstran fast i sjalva dingen.... Hrm igen... sa kan det ju oxa ga.. nu maste jag laga bradan och killan har formodliden en bra bula i huvudet...

Shit happens ey?

Logga in för att svara
#61360 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Jaha, verkar som flitigaste tråden just nu. Och så handlar den om surf. Kors i taket

Flikar in en liten historia.
Bodde på campingen Parco Royal söder om Biarritz, i Bidart närmare bestämt. Kul kamping som jag kan rekommendera förresten. Mycket folk från hela världen. Denna gång lärde jag känna ett stort gäng Australiensare som hade vinterjobbat i franska alperna. De kunde parta, jo då.
En dag när jag som vanligt tog morgonsurfet precis vid campingen så hände typ min enda konflikt i vattnet. En local bara skrek åt mig att jag skulle dra. Jag frågade vad han menade, jag hade ju inte tagit hans våg... vilket jag i och för sig inte hade speciellt koll på vid den här tiden... Han fräste och svor på Baskiska. Till slut blev jag också lite sne och stirrade honom stint in i ögonen och sa att jag inte var ute efter bråk men att han inte hade något att hämta med det han höll på med. Efter ett tag tröttnade jag och började paddla mot stranden. Han och hans polare följde efter. Nu skulle det bli slagsmål... Inne vid stranden ser jag en stor grupp ordentligt välvuxan snubbar komma gående mot mig. Det var mina nyfunna australienska polare... De två baskiska killarna, speciellt han som skrek som mest sprang som om de hade eld i baken. Faktiskt aldrig sett någon springa så fort med en surfbräda under armen...
Summa sumarum. De är bra att lära känna storvuxna fyllerister, eller lära sig surfregler...

Logga in för att svara
#61392 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Plockade upp en liftare i australien, skjutsade honom till sitt hem o sen till surfet. Två veckor senare gjorde samma snubbe glatt en stenhård dropin på mig och gled sen in till stranden o garvade åt mig när jag gav han fingret.

Flera månader senare ser jag helt plötsligt samma snubbe på en servering på bali med ett torso-långt djupt sår på ryggen. Min tro på karma förstärktes plötsligt..

Logga in för att svara
#61432 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Torso ???

Logga in för att svara
#61450 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Torso (it. torso "bål", "överkropp", ytterst av grek. thyrsos "stam") är människans överkropp, bålen. Inom skulpturkonst används ordet om figurskulpturer utan armar, ben och huvud.

Logga in för att svara
#61463 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

På min senaste trip blev jag konstant in-droppad & snejkad på av en snubbe som visserligen rippade rejält men som totalt ignorerade att det faktiskt var "min" våg.
Grejen var att han var typ 70 bast & varenda gång han "surfade över" mig så gjorde han det med världens största leende, så det var helt omöjligt att ens bli irriterad... även fast jag fick hoppa av brädan flera gånger. Gammal är äldst helt enkelt!

Logga in för att svara
#61464 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ATA skrev:
Plockade upp en liftare i australien, skjutsade honom till sitt hem o sen till surfet. Två veckor senare gjorde samma snubbe glatt en stenhård dropin på mig och gled sen in till stranden o garvade åt mig när jag gav han fingret.

Flera månader senare ser jag helt plötsligt samma snubbe på en servering på bali med ett torso-långt djupt sår på ryggen. Min tro på karma förstärktes plötsligt..

sjyst stil!

Logga in för att svara
#61506 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 0

peter!!
graphgraph

Den första riktigt fina vågen jag tog med min nyinköpta fish (för övrigt en kass bräda) dropade såklar en 10årig local in på. Han försökte svänga ur men rammlade och skickade ut sin bärda rakt över mina anklarna.
Det gjorde förbannat ont men han bad om ursäkt 100gånger på 1 min så vad ska man säga... Jag log och led....

btw, detta var på Nusa lembongan

Logga in för att svara
#61526 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Vet inte om jag behöver berätta så mycket. Blev ju påkörd typ andra vågen på premiärturen med hemmabygget för typ två tre veckor sedan. Även om det är svårt att veta vem som har rätt till våg ibland på Torö så måste jag nog säga att det var en äkta droppin som resulterade i denna fina skada.

Sög ut vattnet med damsugare och en bit byggplast som jag tejpat tät runt kanterna. Oj vad mycket vatten det kom ut. Nu har jag tejpat två påsar Torrbollen under som får ligga och dra ett par dagar. Sen ska jag väl laga skiten är tänkt. Suck!

Logga in för att svara
#61529 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Smart det där med torrbollenpåsarna. Kanske han som körde på dig borde tejpa fast ett par på sin vattenskalle också? Lite väl många nybörjare som skiter i lära sig surfregler nuförtiden va..

Logga in för att svara
#61530 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Tror min värsta dropin historia var för några år sen ute på Uluwatu, Bali. En iofs ganska duktig tjej är på väg att droppa in på mig precis när jag själv droppat på en halvstor tubig våg. Slutar med att hon ångrar sig och ..."bara" släpper iväg brädan som går med läppen ÖVER mitt huvud. Ibland har man flyt. Tror ni hon bad om ursäkt...nej sa inte ett pip när jag paddlade förbi henne på vägen ut. Jag hasplade givetvis ur mig diverse "#"%?"`*#"¤#&..

Logga in för att svara
#61531 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

ErikG skrev:
Tror min värsta dropin historia var för några år sen ute på Uluwatu, Bali. En iofs ganska duktig tjej är på väg att droppa in på mig precis när jag själv droppat på en halvstor tubig våg. Slutar med att hon ångrar sig och ..."bara" släpper iväg brädan som går med läppen ÖVER mitt huvud. Ibland har man flyt. Tror ni hon bad om ursäkt...nej sa inte ett pip när jag paddlade förbi henne på vägen ut. Jag hasplade givetvis ur mig diverse "#"%?"`*#"¤#&..

hah! jävla brud asså!

Logga in för att svara
#61532 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

ErikG skrev:

Var hon en så kallad "Local" kanske??

Logga in för att svara
#61534 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Jo hon såg ut att vara indones.

Logga in för att svara
#61541 Svar: Drop-in hisotrier 15 år, 6 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Till och med Kelly gör det... Då måste det vara ok?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!