Facebook data

1
Mexico, Puerto Escondido.
#60294 Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Sitter i El Salvador och forsoker planera min resa mot Puerto Escondido nasta vecka. Har sa klart INTE investerat i nagon Lonely Planet bok, sa jag far ta och kora gamla fraga-mig-fram. Det suger sa klart...

Hur som helst, som jag forstar tar man sig(avgang: San Salvador kl 06:00) till Tapachula, vid sodra gransen Mexico pa en dag.
Man ar framme(sager de pa Ticabushemsidan iaf!) vid Tapachula kl 17:00. Har hort att det ska finnas nagon buss som gar harifran over natten till Puerto Escondido.

Stammer detta? eller maste man forst aka till en annan stad och byta buss dar, ta den nya bussen till Puerto? Ar inte assugen pa att spendera natten i Tapachulo och kycklingbussarna pallar jag inte i storre utstrackning.

Hade gillat nagot i stil med Ticabus eller ADO eller OCC? Deras hemsidor ar inte sa upplysande alls om jag far saga mitt.

Sa om nagon gjort samma resa nyligen eller kanner till laget, snalla droppa nagra lines har?

Grymt tacksam!

/Henrik Christoffersson

Logga in för att svara
#60296 Svar: Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Hittade en OCC bus fran Tapachula till Puerto kl 22:45, ska ta 12 timmar typ. Nagon som tagit bussen?

Logga in för att svara
#60313 Svar: Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Hallå man,

Kan du itne fixa nåt själv eller?

Ticabus till Tapa, boka ticket innan osv, väl i Tapa går de boka ticket till Puerto, direkt buss sent.
Finns ATM där i Tapa med så du får lite dollares. Ha ingen skit i boardbagen för dom kommer kolla dig stenhårt vid gränsen..

Logga in för att svara
#60355 Svar: Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

mexico är knepigt rätt allmänt, och tider ändras gärna ofta och mycket.
Kom hem från Mexan den 20, de var ett jävla jobb asså.

Logga in för att svara
#60365 Svar: Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Haha, Lars du vet att jag ar en lat javel! Ska dammsuga boardbaggen innan avgang...

Hur som helst har jag glasklart for mig trippen nu. Fick tips fran annat hall och mera internetsokande. jag kommer ta mig till puerto, surfa 4-5 dagar la punta, sen vill jag kolla in Barra de la cruz. Zipolete verkar bra oxa?

Sen blir det en buss till Acapulco, dar jag maste flyga fran, till Los Angeles den 3 juni. Kommer vara i L.A. och San Diego 3 veckor, ska surfa lite o slappa lite med min polare som oxa kommer over till L.A

Vi kommer fixa en hyrbil o forsoka bo billigt. Sa om ngn kanner till ngt bra hostel eller en soffa i ngn lagenhet, maila mig garna om det!?!

Aker till Sverige den 22 juni.

Logga in för att svara
#60371 Svar: Mexico, Puerto Escondido. 15 år, 4 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

I San Diego, kolla backpacker-boendet Banana Bungalow.
Visst lite corny kanske, men bättre läge till billigare pris går sannolikt inte att få.
www.bananabungalowsandiego.com/

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!