Facebook data

1
Ölen gör surfaren
#59917 Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Det slog mig nyss i systemkön att många nog väljer ölsort som en accessoarer till sin stil. Punkare dricker så kallad punköl d.v.s en folkis på burk gärna av billigaste sort, alternativt starköl på burk av något billigt svenskt märke. Hårdrockare och annat löst folk t ex skejtare kör lite samma stuk.

Slitzkillarna kör på någon hypad tjeckisk öl eftersom all tjeckisk öl är sååååå gooood. Andra som njuter av den tjeckiska ölen kan vara scouter samt intellektuella pretton. Sportisarna(ofta slitzkillar) kör även dom många ggr på tjeckiskt men gärna också rediga nordiska märken som pripps, tuborg eller carlsberg.Poeter dricker givetvis bara rödvin så dessa räknas inte med. Hipphoppare dricker brooklyn lager och forties i brun papperpåse.

Surfare dricker ju gärna någon blaskig men surfig Corona, Sol, San Miguel eller liknande. Gärna med den obligatoriska limen nedpressad i flaskhalsen. Andra öl som slinker ner i surfarens giriga strupe är Bin Tang och egentligen alla utländska märken man kan hitta på soliga surfdestinationer. Sen hur mycket som har med att man ser det som en nostalgitripp, där smaken för en tillbaka till det där haket precis på stranden där ölen blandas med saltvattnet efter surfet och smaken av ciggarettrök, låter jag vara osagt. Men helt klart finns det inslag av identitetsmarkerande i öldrickandet. Själv hade jag en helt schizofren ölpåse med mig från systemet idag, så jag har nog en identitetskris eller nått. Men nu ska jag sprätta kvällens första Baron Trenck i solen!

Ha det gott och lev å må

Mvh

Castorn

Logga in för att svara
#59919 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Castorn skrev:
Det slog mig nyss i systemkön att många nog väljer ölsort som en accessoarer till sin stil. Punkare dricker så kallad punköl d.v.s en folkis på burk gärna av billigaste sort, alternativt starköl på burk av något billigt svenskt märke. Hårdrockare och annat löst folk t ex skejtare kör lite samma stuk.

Slitzkillarna kör på någon hypad tjeckisk öl eftersom all tjeckisk öl är sååååå gooood. Andra som njuter av den tjeckiska ölen kan vara scouter samt intellektuella pretton. Sportisarna(ofta slitzkillar) kör även dom många ggr på tjeckiskt men gärna också rediga nordiska märken som pripps, tuborg eller carlsberg.Poeter dricker givetvis bara rödvin så dessa räknas inte med. Hipphoppare dricker brooklyn lager och forties i brun papperpåse.

Surfare dricker ju gärna någon blaskig men surfig Corona, Sol, San Miguel eller liknande. Gärna med den obligatoriska limen nedpressad i flaskhalsen. Andra öl som slinker ner i surfarens giriga strupe är Bin Tang och egentligen alla utländska märken man kan hitta på soliga surfdestinationer. Sen hur mycket som har med att man ser det som en nostalgitripp, där smaken för en tillbaka till det där haket precis på stranden där ölen blandas med saltvattnet efter surfet och smaken av ciggarettrök, låter jag vara osagt. Men helt klart finns det inslag av identitetsmarkerande i öldrickandet. Själv hade jag en helt schizofren ölpåse med mig från systemet idag, så jag har nog en identitetskris eller nått. Men nu ska jag sprätta kvällens första Baron Trenck i solen!

Ha det gott och lev å må

Mvh

Castorn

Ahh:laugh: vilken ytlig studie du har gjort Castorn. Intervjuade du alla i kön om vilka gruppidentiteter som de tillhörde?

Jag har själv hängt bland folkmassorna idag där alla hade sina olika dryckessmaker med sig även jag. Surf öl alltså med saltvatten i, vad smaskigt det låter. Har du något förslag på någon typisk surfdrink då?

Logga in för att svara
#59923 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

robbys
graphgraph

Världens godaste öl, Dale's pale ale, tar ett tag innan man får den från systemet, men den är kiiing!

oskarblues.com/brew/

Dessutom på burk!

Logga in för att svara
#59924 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Va fan snackar du for gojja..surfare dricker inget blask...svart o skummigt ska det va .

Logga in för att svara
#59925 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Håller med Andiss om att stout är grejen!!!! Men idag köpte jag Norrlands Guld bara för den fantastiska reklamen:

Logga in för att svara
#59928 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Andiss skrev:
Va fan snackar du for gojja..surfare dricker inget blask...svart o skummigt ska det va .

Faaan va go den ser ut!

Logga in för att svara
#59929 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Jag skulle nog säga att det är lite öl som öl som surfare ;D

Logga in för att svara
#59932 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 15

freddandson
graphgraph

är de inte lite så att man dricker de som finns där man är? är man i costa rica blir de imperial eller pilsen. är man i mexico lutar de åt corona, spanien san miguel, bali Bitang osv.

är man hemma försöker man återuppleva gamla resor med de som finns att tillgå. hittar man något öl på systemet som man fått på någon skön surfresa är de lätt att drömma sig bort...

är man som jag i norge dricker man bara privat importerad öl då de blir allt för dyrt att köpa i butiken. eller gratis öl från någon snäll leverantör...

skål!

Logga in för att svara
#59933 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Och är man under 21 och i Usa som jag, ja då blir man glad för all öl.
Även om surf dudes gärna köper allt förmycket öl och delar med sig och att man kommer in på ställen ändå.

Logga in för att svara
#59944 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

ja dricker sigill för den e ekologisk å åbro guld för de skriker glamour om bolagets typ billigaste bira
annars blire nån redi mörk bira från väst där dom snackar en typ av engelska
e man utomlands kör man ju på de lokala för oftast är de billigast

Logga in för att svara
#59946 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 4

LinusE
graphgraph

Du glømde Red Stripe. Det ær en typisk surføl iaf i Halmstad.
Først drar man på afterbeach runt 4 (bæst duojag). Dricker lite øl, njuter av lite covers i solen bland massa gooa mænniskor(surfare med andra ord). Sen blir det in till Cafeet inne i stan och njuta av några red stripes tillsammans med vænnerna
Ses vi i Halmstad till sommaren!?

Logga in för att svara
#59969 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

Schoug
graphgraph

Andiss skrev:

aven man vakna precis bakis som ett ass, sa blir man enda sugen pa en ol efter den bilden!

Logga in för att svara
#59991 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Helt rätt Castorn,,, Normalt sett så dricker jag Norrlansguld !!!! Men, det som händer när man surfar på Norrlandsguld är följande.
-Öh, hurru. Man, kanske skulle ha paddla på den där Börje,,,,,,
-Joo.
20min senare,,,
Öh,hurrö Börje. Nu hava det, komme flera fina våger,,,,,,
-Jooo.
-Men, Börje va paddla du int för,,,,???
-Jamen, du skulju ta en våg,,,,!!!
Jo,men du hava ju sutte, bra till nu.Börje, på flera våger nu,,,,,
Joo.

Om Norrlänningen istället dricker Stocholm´s öl, så blir det helt annulunda ute i lineuppen
-Börje för helvete, flytta på dig,det va min våg.
-Pissoff, jag va på insidan, träskalle.
-Djävlar blockerar du mig en gäng till Börje, så får du fan, ta lokalbussen hem.
-Du, det är jag som kör idag,,,,,Här kommer ett bra sett, flytta på dig, din fjolla,,,

Så. Ibland måste man dricka Stocholms öl,,,,Åsså kostar dom bara 10,90 st

Ja, som ni hör själva så är det ÖLEN som gör surfaren,,,,,

Bos explain since 2007

Logga in för att svara
#59993 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

hehe, tycker att öl är överskattat likt all alkohol! Särskilt sån där jävla brödöl som Andiss (kritik måste finnas inom BOS) visar upp. Fy satan va äckligt det är med mörk öl. Desto lättare och ljusare destu bättre! Helst vill man dricka bud light eller pripps pure, det är bra öl det! Bort med wannebemörköldrickare!

Logga in för att svara
#59994 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Inte ens i nödfall tar jag en bud. De är inte okey! Det finna massa god öl i Amerikat, bud är inte en av dom!

Logga in för att svara
#60100 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Castorns studie är djup och det ligger defenitivt något i den..

själv kör jag alltid sort guld dock, stark och god! sådan man sådan öl...
blåvitt bärs och rakade brudar!! samt surfning..

Logga in för att svara
#60106 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Jag gillar öl, rent allmänt. Och magarita.

Logga in för att svara
#60108 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:

Studien e lika djup som ett ölglas kan vara.

Sen att Castorn kan vara djup e säkert en sanning och att han hade en tanke bakom denna tråd e mycket möjligt. Däremot tyckte jag att hans tillvägagångssätt att bedöma folks gruppidentiteter var bristfälliga. Vad utgick han egentligen på för att få reda på personernas olika typer av tillhörigheter?

Förresten Sverre skulle du kunna svara på min följdfråga som jag ställde till Castorn, du vet ju så mycket surfigt.

Logga in för att svara
#60110 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

Sen att Castorn kan vara djup e säkert en sanning och att han hade en tanke bakom denna tråd e mycket möjligt. Däremot tyckte jag att hans tillvägagångssätt att bedöma folks gruppidentiteter var bristfälliga. Vad utgick han egentligen på för att få reda på personernas olika typer av tillhörigheter?

Förresten Sverre skulle du kunna svara på min följdfråga som jag ställde till Castorn, du vet ju så mycket surfigt.

skärpning nu för fan Elin!
Han har väl ögon att se med!! Därav kunde han se vilka grupptillhörigheter de olika ölköparna hade.
Dessutom var det här en superallvarlig studie och därför tycker jag inte att du ska ifrågasätta den!
vaddå fråga? Saltvatten i öl eller? Han menade inte att man ska blanda saltvatten I ölen, stolle!
Men man har saltsmak i mun näsa och bihålor etc varav därför smaken får en viss saltig arom.. hej

Logga in för att svara
#60119 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

skärpning nu för fan Elin!
Han har väl ögon att se med!! Därav kunde han se vilka grupptillhörigheter de olika ölköparna hade.
Dessutom var det här en superallvarlig studie och därför tycker jag inte att du ska ifrågasätta den!
vaddå fråga? Saltvatten i öl eller? Han menade inte att man ska blanda saltvatten I ölen, stolle!
Men man har saltsmak i mun näsa och bihålor etc varav därför smaken får en viss saltig arom.. hej

Allt ska ifrågasättas hela tiden om och om igen.

Logga in för att svara
#60130 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Känns ju rätt omständigt allt det här.

Livet är ganska enkelt, man tar och drar ner till stranden, surfar.
upp för en öl eller två, lite käk och sol.
Sedan ner i vattnet igen.

Fest och bbq på kvällen.

Life is good.

Logga in för att svara
#60165 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

UnderTheSun skrev:

Fest och bbq på kvällen.

Life is good.

nja.... du verkar hänga här lite väl mycket för att med trovärdighet säga att det är det liv du lever, hehe..

Logga in för att svara
#60169 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

Okej, här kommer facit:
Det finns en öl numera. Den heter Ekholmen Ekologisk Ale, från Nynäshamns Ångbryggeri.
I alla fall om man surfar på Torö och vill ha en välhumlad öl med tydligt markerad beska som dessutom är lokalproducerad och KRAV-märkt.

Drick eller stick.

Logga in för att svara
#60173 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

UnderTheSun skrev:

Fest och bbq på kvällen.

Life is good.

Japp livet e enkelt kolla bara på mina reflektioner av en vanlig dag.

Jag går upp tidigt och gör frukost till hela kollektivt som jag bor med, under tiden som vattnet kokar kollar jag SS forumtrådar för att uttnyttja tiden maximalt. Äter lite så att man får tillräckligt med energi för en aktiv dag. Går sedan ut och känner in vädret, om jag är pigg kommer det bli sol och om jag känner mig trött blir det blåsigt och kanske regn. Går in igen och kollar prognoserna på SS för att kolla om min väderkänsla stämde. Om det var tillräcklig bra surfprognos så sätter jag på mig min surfuniform tar med mig min vågbräda och cyklar till Bresse beach. Efter 4km e jag framme och sätter mig på bryggan och börjar briefa mig själv. Jag utgår ifrån dessa frågor; hur ser läget ut?, vad är det för typer av vågor?, vilken vindriktning är det?, vilka behov har jag och vad är mitt mål med surfingen idag?, vilket trick passar det att jag börjar med idag? Jag börjar sen med en mindfulness och tänker igenom varje steg som tricket innebär för att förberedda mitt huvud innan jag hoppar i vattnet och börja paddla för att varma upp.

Jag kryssar mellan vinden och vågorna för att komma tillräckligt långt ut där vågsvallet är som störst. Surfar lite och utvecklar min talang steg för steg och upplever det härliga med surfing. Efter ett tag när törsten sätter in paddlar jag in till bryggan och tar fram en flaska som innehåller en egen pressad SURFJUICE, denna ger tillräckligt med ny energi för att snabbt kunna fortsätta ett tag till i vattnet.

Efter några surftrick så går jag upp mot stranden stretchar lite och byter om till någe mer varmt. Nu börjar mitt reflektionspass jag utgår från frågorna: Vilka surftrick genomfördes? Hur upplevde jag surfingen idag? Vilka behov uppnådde jag? Vad lärde jag mig idag och vilka surffärdigheter utvecklade jag? Vad önskar jag mig att nästa steg blir? Hur ska jag träna inför nästa surfsession? Jag skriver ner vad jag kommer fram till på mitt medhavda anteckningsblock. Jag fotar lite vågor innan jag cyklar vidare mot jobbet.

På jobbet möts jag av glada människor och hela arbetsdagen går ut på att lära folk att leka och ha en aktiv fritid. Då internet finns där så visar jag SS och lär folk hur man läser prognoser, sen skriver jag lite meddelanden till surfare eller något vettigt på forumet. Självklart utövar jag en massa olika roliga fysiska aktiviteter på arbetstid för det gäller ju att hålla igång kroppen tills nästa surfsession blir av. Efter arbetsdagens slut åker jag hem och det första jag gör att samla ihop lite röda råvaror och gör en RÖD SURFDRINK som jag sveper i mig. Nu är jag återigen redo för en aktiv närvaro på Surfsverige.

Tid, tid, mat, tid, träff med mina scoutkompisar o passar på att dricka en tjeckisk scoutöl, tid, SS och återigen blir det natt.

Logga in för att svara
#60175 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

årets ironiinlägg!!

en ganska bra sammanfattning....

svensk superseriositet tar sig in även på områden som är tänkta att få koppla bort allt det allvarliga för ett tag..

Logga in för att svara
#60194 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

svensk superseriositet tar sig in även på områden som är tänkta att få koppla bort allt det allvarliga för ett tag..

Varför ska jag koppla bort det roliga?

Min vardag går ut på att ha så roligt som möjligt och då passar refklektioner in bra för det gör även att jag minns varje roliga dag mycket längre.

Logga in för att svara
#60211 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

Min vardag går ut på att ha så roligt som möjligt och då passar refklektioner in bra för det gör även att jag minns varje roliga dag mycket längre.

AHA!! DUBBEL IRONI !! GOT YA!!!

Logga in för att svara
#60229 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

Fel gissning igen Sverre!

Jag är mer som en giraff...

Ironi över min egen ironi är ju väldigt onödigt. Att reflektera är ju väldigt svårt eftersom att det gäller att jag aktiverar hela jag med alla sinnen och känslor på en o samma gång. Det ger dock mycket tillbaks och om jag gör det för ofta blir det lätt överdrivet. När allt blir så allvarligt blir det tillslut väldigt lekfullt och roligt. Då kan jag äntligen kalla min surfing för lekfull surfing.

Hänger du med Sverre? Eller blev det för mycket reflektioner på en o samma gång?

Logga in för att svara
#60232 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

Hänger du med Sverre? Eller blev det för mycket reflektioner på en o samma gång?

nja... det blir snarare för mycket Elin på samma gång...

Logga in för att svara
#60236 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

Det e ju samma sak juh.

Scoutölen och en egen pressad surfdrink tycker i alla fall jag gör surfingen till en bättre upplevelse!

Logga in för att svara
#60260 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen  

Dr. Hemlich

Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
sverre skrev:

årets ironiinlägg!!

Det e ju samma sak juh.

Scoutölen och en egen pressad surfdrink tycker i alla fall jag gör surfingen till en bättre upplevelse!
Visst är det roligt att citera på citatet

Logga in för att svara
#60265 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#60316 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Enought said.

Logga in för att svara
#60342 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

kax
graphgraph

man kan ju inte ens köpa öl i sverige, system bolag...fan va pinsamt

Logga in för att svara
#60356 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

kax skrev:
man kan ju inte ens köpa öl i sverige, system bolag...fan va pinsamt

Kan kan man, du kanske inte kan?
Fast då har du ju danmark.

Logga in för att svara
#60363 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -1

ådén
graphgraph

är man som jag under 18 och i sverige, gör man bäst i att muta en lokal-pundare alt. sälja sin kropp för en platta ljummen falcon export eller svensk starköl..

de mer vågade alternativet är att söka upp balterna och köpa en låda långtradarvodka med brurna sigill..

Logga in för att svara
#60368 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

ja, de var inte lätt. Lämnar sverige där man är för ung, men så kommer man hit, och är för ung ännu längre! piss skit, jag hatar 21 års grejen.

Logga in för att svara
#60381 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

UnderTheSun skrev:
ja, de var inte lätt. Lämnar sverige där man är för ung, men så kommer man hit, och är för ung ännu längre! piss skit, jag hatar 21 års grejen.

Du får göra din egna surfjuice istället, det e kan både bli smaskigt och starkt bara du leter rätt på de rätta råvarorna som chilli eller vitlök . Kolla mitt förslag i mitt galleri för hur det kan se ut.

Logga in för att svara
#60383 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

ånga rot
graphgraph

Logga in för att svara
#60384 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 3

ånga rot
graphgraph

Logga in för att svara
#60417 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Nynäshamns Ångbryggeri gör riktig öl!
De flesta sorterna går antingen att beställa eller plocka direkt på "Bolaget".
/Lokalpatriot

Logga in för att svara
#60430 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Bättre än VB

...efter surf!

Logga in för att svara
#60476 Svar: Ölen gör surfaren 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

UnderTheSun
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
UnderTheSun skrev:

Du får göra din egna surfjuice istället, det e kan både bli smaskigt och starkt bara du leter rätt på de rätta råvarorna som chilli eller vitlök . Kolla mitt förslag i mitt galleri för hur det kan se ut.

jag kommer kolla men inte göra det, no way jose.
Jag dricker öl istället.

Logga in för att svara
#70374 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

SUPER BOCK!

Logga in för att svara
#70377 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Å de jävla Carlsberg / Falcon tog bort den! För en äcklig ekologisk öl.....!!!!???

Logga in för att svara
#70378 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Wrane skrev:

Sotholmen, Bedarö och Landsort! De gyllene tre!

Logga in för att svara
#70384 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 0

KayP
graphgraph

Världens godaste öl!

Logga in för att svara
#70387 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Hemma: smuggelöl sort vad som helst!
Baren i sverige: Hof om jag inte är på ett riktigt ölhak med 30-40 olika draught då skall det provas nya sorter.
Indo: Bintang elle san miguel light ja en och annan storm slinker ner oxå.
Costa: Imperial
Portugal Kommer jag inte ihåg men ljus och svalkande var den.
England, skottland: alla ale som finns.
Usa: Corona
Canada: Corona, Miller, Labat och Alaskan ale
Spanien: Lokal sorter
Thailand: San miguel light eller Chang light.
Frankrike: 1664
Norge tar jag med mig öl till:woohoo:
Det var några länder det:whistle:

Logga in för att svara
#70410 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Surfigast??

Logga in för att svara
#70412 Svar: Ölen gör surfaren 15 år sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Många bra förslag ser jag.... mitt bidrag till den här tråden blir väl en till tråd då.

Vad sägs om studier i ämnet surföl på ett bra ställe i Uppsala?

Nästa fredagsäl i Uppsala blir fredagen den 2:a oktober på en ännu ej fastställd plats alla som har åldern inne är välkomna :o) så får vi se vad surfare dricker i Sverige. Tyvärr är det inte många av Uppsalakrogarna som har Nynäshamns förstklassiga produkter vi har ju ett eget litet microbryggeri

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!