Facebook data

1
Billig bräda
#5960 Billig bräda 18 år, 4 månader sen  

Boltenberg

Tjenare!

Är ingen surfare egentligen. Sysslar med bilar och elgitarrer. Mitt senaste projekt är att bygga ett gitarr-ställ för en elgitarr av en vågsurfingbräda.
Jag ställer inga krav på brädan, den ska bara hänga på väggen, eller stå lutad mot väggen.
Brädan får gärna vara lite mindre, förutsatt att det finns olika storlekar, jag har ingen aning. Sist men inte minst vore det bra om den inte är allt för dyr. Känns inte riktigt motiverat att hänga en svindyr surfingbräda på väggen

Någon som har något/några förslag på en bra bräda för mitt användningsområde?!

PS. Vart kan man få tag i klistermärken som har med kända brädtillverkare att göra?! DS.

Tack på förhand!

Mvh Axel

Logga in för att svara
#5971 Svar: Billig bräda 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Är du lite händig så kan du lika gärna ta måtten på en lagom stor bräda från någon brädbyggarsida, forma till frigoliten någorlunda bra och lägga på ett eller två lager glas, du behöver ju inte var supernoga med shapen på brädan om den ändå inte ska kunna surfas, lägg lite mer krut på finishen. Du behöver ju inte lägga in någon stringer (trä i brädans mitt) eller sätta i fenpluggar och sånt så det borde inte vara så knepigt. Ska du köpa någon bräda som är snygg nog att ha på vägen så kommer det bli dyrt, lite onödigt om du ändå bara ska pajja den. Annat alternativ är att du köper en bräda och glasar om den men det tycker jag verkar vara onödigt jobbigt med.

Logga in för att svara
#5972 Svar: Billig bräda 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Ja just det, det finns länkar till byggarsidor i en tråd lite längre ner där byggtips efterfrågas.

Logga in för att svara
#5987 Svar: Billig bräda 18 år, 4 månader sen  

Boltenberg

Tackar för tipsen

Logga in för att svara
#5989 Svar: Billig bräda 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
graphgraph

Har en shortboard i relativt ok skick som jag skulle kunna tänkas sälja till dig för lite över 1000 spänn..
Skriv här om du är intresserad..

Logga in för att svara
#5994 Svar: Billig bräda 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Tjena Axel!

Jag har en bräda som är drygt 180 cm lång och formad lite liknande dessa brädor på länken här: www.waterboyz.com/Images/Products/135395901.jpg. Brädan är hemmagjord och inte speciellt fager i finishen, men du kan få köpa den till ett bra pris, och om du sysslar med bilar har du säkert tillgång till en kompressor samt airbrush och kan spraya om den. Hör av dig här med mailadress så kan jag skicka bilder om du är intresserad. Klistermärken får du säkert om du frågar snällt på någon surfshop.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!