Facebook data

1
Santa Barbera Surfer Dies
#59594 Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 11 månader sen  

petes

.

SANTA BARBARA SURFER DIES
Michelle Housego drowns after leash snags on rocks

Sadly, Santa Barbara surfer Michele Housego, 29, passed away on Sunday at Campus Point, reportedly after the leash on her surfboard got tangled in rocks.

Michelle was very active in the outdoors and had been surfing for seven years. Other surfers saw her board and heard her crying for help and went to assist but were too late.

Close friend Sean Rooney says, "Michelle was my best friend Ben Falk's love, his partner. Together, they lived in Santa Barbara where they were raising their stunning daughter, Kaili Moorea Falk. Michelle poured her heart and soul into nurturing this beautiful child.

"Although they were soon to be married, Ben will now be left as a single father. She, Michele Housego, as a surfer, as the Mother of Kaili, as the love of Ben, and for the genuine life she lived and shared, should be remembered. There are so many that love you Michelle, you will be so dearly missed."

A public memorial service is scheduled for 1 p.m. Jan. 28 at Goleta Beach Park.

Her father has set up a memorial website here.
-- Marcus Sanders
 
Logga in för att svara
#59595 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Är du morbid eller? Det var ett evigt tjöt, folk dör som flugor tack vi vet det redan:(
 
Logga in för att svara
#59597 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 11 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

ha ha ha! Erik, du hann före. Gisses, folk dör ju varje dag. De finns de som bryter fingrarna när de petar sig i näsan. Bring out the happy news!

(Lätt överdrivet inlägg för den som inte förstog)
 
Logga in för att svara
#59600 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

Castorn
Inlägg: 372
graphgraph
offline

Petes har en poäng. Jag tycker vi alla tar varandra i händerna och lovar att vi ska sluta utöva den här livsfarliga skitsporten. Låt oss tillsammans bygga en säkrare värld.
 
Logga in för att svara
#59650 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen  

petes

All I'm trying to say is, with Great RESPECT to the deceased,
I love the sport, but be careful out there....
,.... Death is always waiting for us to make that one fatal mistake..
I've had a couple near-death experiences, and am simply trying to save your life.
if I save one persons life, then I've accomplished something worthwhile in this crazy world..
If you go out and avoid something dangerous, remembering what petes said, and avoid those rocks,
etc, then maybe I've saved your life that day.
take it or leave it.
 
Logga in för att svara
#59651 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen  

petes

R.I.P.: TIGER
Legendary Hawaiian waterman Tiger Espere passes away

Legendary waterman Tiger Espere passed away on July 22nd at Queen's hospital on Oahu after a month-long bout with cancer.

Tiger was not only a solid North Shore surfer but also a master traditional canoe builder, teacher and Hawaiian historian. He was a member of the Canoe Voyaging Project and had made the voyage from Hawaii to Tahiti on the traditional craft, while also holding canoe-building workshops around the world. He was also a veteran of voyages on the Hokulea and Makalii.

Tiger is perhaps best known for the "Tiger Espere Longboard Classic", an annual surf contest/beach party he started in 1992. Held at Kawaihe on the Big Island, the contest raised awareness about this historic surfing area as both a recreational reserve and an historical/cultural resource. Through Tiger's efforts, a surf park -- called the Pua Ka'ilima 'O Kawaihae Cultural Surf Park -- was created at the breakwater so all can enjoy.

Tiger was also known for paleo printing, the Haka dance, Hawaiian chanting, celestial navigation and even the nose-flute for kids.

Longtime friend Jimmy Z remembers, "Tiger was never a flashy, high-profile type and he didn't like publicity or fame or anything. He was just a good-hearted, simple man an excellent friend and someone I counted on many times when the rip was running to be there to help. He was always there when the surf was 20 foot to make sure his little buddy Jimmy didn't get in trouble and we were a team to be dealt with."

Our thoughts and prayers go out to his family and friends who will miss him dearly.

There will be a paddle out at Waimea Bay for those who knew him on Saturday, July 30th at 6am and a scattering of his ashes on the Big Island on August 4th.
-- Marcus Sanders
 
Logga in för att svara
#59653 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Mm.. Som när man tumlar runt under ytan av en fet våg som sveper över en och nacken som nästan går av pga kraften... Eller när man tumlar in i en sten på botten.. Eller när man aldrig verkar komma upp till ytan igen..

Surf är hardcore!!!
 
Logga in för att svara
#59659 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
Inlägg: 234
graphgraph
offline

Nja...
Surf är hardcore om man towar in i 20 fots teahupoo.
För 99.9% av världens surfare och 100% av alla svenska surfare som aldrig kommer att göra det så är surf ungefär lika hardcore som att cykla till jobbet.
 
Logga in för att svara
#59662 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

Castorn
Inlägg: 372
graphgraph
offline

Blindmoose skrev:
Nja...
Surf är hardcore om man towar in i 20 fots teahupoo.
För 99.9% av världens surfare och 100% av alla svenska surfare som aldrig kommer att göra det så är surf ungefär lika hardcore som att cykla till jobbet.


Mmmm nja....

jag tycker nog att du har fel där blindmoose.

Om en helt galet otränad svennebanan ger sig ut på ett ställe en bra bit över sin förmåga, så kan nog det vara en minst lika hardcore upplevelse, med dödsångest och muskelkrämpor, som för laird när han tåar in på teeehoooiajpå.

Beror på vad som ingår i definitionen av hardcore. Cykla till jobbet kan vara extremt hardcore om man är halvblind, noll balanssinne och cyklar på en trendig fixed gear cykel.
 
Logga in för att svara
#59664 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Kallsuparn
Inlägg: 29
graphgraph
offline

Beror på vad som ingår i definitionen av hardcore. Cykla till jobbet kan vara extremt hardcore om man är halvblind, noll balanssinne och cyklar på en trendig fixed gear cykel.

WORD
 
Logga in för att svara
#59667 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 8

Feddan
Inlägg: 967
graphgraph
offline

Castorn skrev:
Blindmoose skrev:
Nja...
Surf är hardcore om man towar in i 20 fots teahupoo.
För 99.9% av världens surfare och 100% av alla svenska surfare som aldrig kommer att göra det så är surf ungefär lika hardcore som att cykla till jobbet.


Mmmm nja....

jag tycker nog att du har fel där blindmoose.

Om en helt galet otränad svennebanan ger sig ut på ett ställe en bra bit över sin förmåga, så kan nog det vara en minst lika hardcore upplevelse, med dödsångest och muskelkrämpor, som för laird när han tåar in på teeehoooiajpå.

Beror på vad som ingår i definitionen av hardcore. Cykla till jobbet kan vara extremt hardcore om man är halvblind, noll balanssinne och cyklar på en trendig fixed gear cykel.


...utan sadel och med "blueballs" och en überkraftigt "RIBBA", då man överdoserat på Viagra. Båda armarna i gips, bara ett ben då man är amputerad. Förbundna ögon och nyss druckit hela 3 deciliter Ipecac ((växtextrat som är ett extremt kraftigt kräkmedel)) hemlängtan, pissenödig OCH ränneskitan. Vägen rasar bakom en och det knappar in som faan vilket innebär att snart rasar du baklänges och DÖÖÖR!!! Och slutar med en billig, snabb begravning med en TOMBSTONE av asfalt utan text på.

The End.
 
Logga in för att svara
#59669 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 49

Jesper B
Inlägg: 473
graphgraph
offline

Hardcore? Sitter och försöker jobba lite efter ett par bonusveckor på Maui North Shore. Har varit lite småregnigt och smått ett par dagar. Stack hit lite småspontant och första gången i mitt liv jag är på Hawaii två gånger samma vinter/vår. Hur som helst tar jag mitt morgon eller eftermiddagssurf här i max 4 fot eller möjligen någon fot till om det är någon av de långsammare och snällare vågorna. Hur som helst tycker jag att surf här mitt i surfkulturens hjärta till absolut megastörsta delen är allt annat än hardcore. Stort Honolua eller Windmills eller tow-in i megastort Peahi finns runt hörnet men för den stora stora majoriteten är att komma i vattnet ungefär som att gå en kogspromenad hemma. Snällt och trevligt i line-up och snälla vågor så till och med en klant som jag får vara med att njuta.

Media fokuserar gärna den extrema sidan, oavsett om det är tävlingssurfing eller tungt som f-n, men där surfkulturen lever och frodas, må vara Hawaii eller i Sverige bland aktiva surfare är det väldigt sällan hardcore. Surfing är mer livet än död, men visst som min favofilosof Hegel tjatade om; de är två sidor av samma mynt!

Lev väl, aloha!

/JB
 
Logga in för att svara
#59671 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
Inlägg: 1615
graphgraph
offline

Var inte rädd för att leva och att fullt ut vara den surfaren som du är!

Döden kommer ju ändå när man minst anar det , så det gäller att ha kul och göra det man är mest engagerad i tills dess.

Sen kan ju vissa ha skickligheten att nå himlen efter döden men det är en annan diskussion.
 
Logga in för att svara
#59682 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Blindmoose skrev:
Nja...
Surf är hardcore om man towar in i 20 fots teahupoo.
För 99.9% av världens surfare och 100% av alla svenska surfare som aldrig kommer att göra det så är surf ungefär lika hardcore som att cykla till jobbet.


Well, att surfa 20 fots är ju allt annat än intressant iaf.
 
Logga in för att svara
#59727 Svar: Santa Barbera Surfer Dies 15 år, 10 månader sen  

petes

TRAGEDY ON THE NORTH SHORE
Surf photographer dies at Backdoor



February 10, 2005 North Shore surf photographer and artist Jon Mozo died from head injuries on February 9th after being driven into the reef at Backdoor. He was 33 years old.

The surf wasn't giant by North Shore standards: about four to six feet out of the west. The sun was out and there were quite a few photographers on the beach and surfers in the water. Mozo hit the reef around 2pm and his body drifted across the inside of the Pipe lineup to in front of the lifeguard tower. Lifeguards tried to revive him with a defibrillator but weren't successful.

Longtime surf photographer Dan Merkel was on the beach. "Jon's been around the North Shore for years," he said. "He knew what he was doing. But it doesn't need to be giant to get hurt at Backdoor. The left at Pipeline has a safety zone, the channel and it goes into sand, but Backdoor is all reef, If you're in the wrong spot, you have nowhere to go."

Approximately ten surfers have died while surfing Pipeline, but Mozo is the first surf photographer to pass away. There have been hundreds of serious injuries over the years, however. Last year during the Hansen's Pipeline pro, water photographer Larry Haynes split his helmet wide open.

This was Mozo's second horrific incident in the ocean. In 1993, he was attacked by a tiger shark while surfing the East Side. He managed to make it in on his own, and had to get 30 stitches to close up his foot.

Sadly, he leaves behind a wife and four children. --Marcus Sanders

For more, go to www.jonmozo.com

(With Dean Luke)

FUNERAL AND MEMORIAL INFORMATION:

***

Funeral services have been set for February 19, 2005 and will be held in Laie, Hawaii on the island of Oahu.

The Church of Jesus Christ of Latter Day Saints Laie Hawaii North Stake Center, public viewing 9:00 am with funeral service to follow at 12:00.

Media: We request no cameras on this day, we thank you for observing the families privacy.

***

A water memorial service will be held at Malaekahana
State Park on Monday February 21, 2005 at 10:30 am.

We will be presenting Jon with lei's and prayers in the waters and on the beach near "goat island" Jon's favorite surf break. We encourage you to join us so bring your boards or canoes, watevas. Afterwards at the park we invite you to joins us expressing thoughts and words for Jon at the beach park. If you would like to sing, chant, laugh or dance please do. If you want to schedule contact us, or impromteau fine. This is an informal local style happy get together as was Jon's style. We welcome all and look forward to seeing your smiles.

All Media welcome.

***

Flowers can be sent to:

54-019 Ahinalu Place
Hauula, Hi 96717

And they will be brought to the family at a private location.

(We ask that flowers NOT be delivered to:94-207 Alake Place
Millilani, Hi 96789, as it is not a current address.)

***

Mailings to the Jon's family can be sent to

The Mozo's
P.O. 848
Hauula, Hi 96717

A trust for Jons wife; Nikki, and 4 children; Makana, Amber, Ariana, and Anela has been established to help them through a difficult journey ahead.

Donations can be made to "The Jon Mozo Legacy Fund"

Benefits events in the music,surf, art industry are
being planned for the near future.

Email address for the family: JonMozoOhana@yahoo.com
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!