Facebook data

1
Going north in central america
#58845 Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Hola!
Sitter io San Juan del Sur o peppar infor segeltrip till remote surfspots. Stoked! $10 for dagen till sjoss med surf i sikte, 4-5 fot, offshore och solsken, barrels.
Mandag kommer denne ta sig uppat El Salvador med La Libertad i sikte. Ska bli sjukt skoj o surfa alla hogerpointbreaks langs kusten.
Om jag gillar stallet, vilket jag tror med tanke pa allt man hor o laser om det, stannar jag 2-3 veckor.
Kommer senare ta mig till Puerto Escondido, for att testa mina "huevos" i det mytomspunna Zicatele-beachbreaket.
Om nagon gjort liknande trip innan, far ni garna komma med sma eller stora tips? Allt fran vilket stalle att bo pa i Puerto till vilken mat jag inte far missa i El Salvador. Redan stort fan av gatugrillarna i Nicaragua.
Om ni planerar en trip hit till Nica, ta med en 3/2:a wettie, det ar svinkallt, men vilka vagor, fick smakat pa tuben igar, hijo de puta! Semana Santos ar i full gang, gatorna fylls av trumslagare, parader och fulla Nicos, men det ar all good, good times!

/Henrik Shades Christoffersson

Blueberryboyz 4-ever

Logga in för att svara
#58846 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Sounds fucking awesome!!!!!!

Logga in för att svara
#59042 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

PetterGBG
graphgraph

Haha!

Sammanträffande! Sitter själv i Falun o peppar inför flygresan till CR på fredag. Åker förbi Jaco för brädköp (tack British Airways) men sen blir det direkt till Nica o El Salvador.

Är det så kallt i vattnet där nu? Känns ovärt att packa en 3/2a när man ska till Centralamerika. Hade tänkt glida runt i shorts o kräftsolbränna i 2 månader, blir kanske att tänka om isf.

Logga in för att svara
#59045 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
graphgraph

Åååhhh så vill jag också resa! Snacka drömresa alltså. Posta lite bilder om ni kan och orkar.

Logga in för att svara
#59050 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

maldito cerdo ! !

Logga in för att svara
#59451 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Logga in för att svara
#59452 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

En liten dag pa Sunzal. I veckan kommer det size, basuneras ut pa nyheterna pa tv, sa det lar ju bli sjukt coolt! Boazzz!
bbb

Logga in för att svara
#59474 Svar: Going north in central america 15 år, 5 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Ser fint ut på Sunzal. Om det blir swell.. Kör några km söderut till La Libertad och vågen punta roca. Du lär inte ångra dig.

Våtdräkt i Nicaragua... Brukar räcka med 2 mm tröja. Jag skulle inte packa ngn våtdräkt iaf!
Lycka till!

Logga in för att svara
#59603 Svar: Going north in central america 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Punta Roca ar en fin vag, men smuttsig som fan och 200 personer i lineupen just nu. Detta verkar vara swellens swell. Hade 8.5 fot igar och ska snart surfa morgonsession igen, Trppelgubbe idag i setten.storre... Lojligt kul! Sunzal ar en vag som ar oppen, inte tubar men feta face att lagga stora carves pa.

Om jag vore som du, skulle jag lyssna pa en som surfade Nicaragua for en vecka sedan och inte nagon som surfade sverigesverige i sina kalsonger hemma i kalla Sverige.
Ta med en vatdrakt 3/2a, inte lyssna pa. Tjejorna jag reste med kunde surfa 20 minuter sen var deras lappar blaa.

Fick ga upp o varma sig i solen och offshorevinden i en timme sen i igen. Allt detta trots deras varma 2 mm tröja...

Logga in för att svara
#59637 Svar: Going north in central america 15 år, 4 månader sen Stoke: 2

$hades
graphgraph

Morgonhumoret ar sa dar, sorry skidakarn, men det var fan sjukt kallt dar nere.. fros t o m i min 3/2a! sjukt

Logga in för att svara
#59787 Svar: Going north in central america 15 år, 4 månader sen Stoke: 0

PetterGBG
graphgraph

Kom precis till Granada fran Popoyo. Vattnet ar kallare an i CR men en 3/2a hade kannts lite overkill. Racker med en rashguard mot solen.

Popoyo fick for ovrigt oxa smaka pa swellet. Fick nagra fina dagar, lite mycket californiabor o brassar i lineup bara.

Logga in för att svara
#59789 Svar: Going north in central america 15 år, 4 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

$hades skrev:
Sunzal ar en vag som ar oppen, inte tubar men feta face att lagga stora carves pa.

Later som min typ av vag! Kul swellet pumpar!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!